שרי גולן נבחרה לתפקיד האוצרת הראשית של מוזיאוני רמת גן

במקביל למינויה של שרי גולן לתפקיד האוצרת הראשית, המוזיאון מגבש בימים אלה, ועדת היגוי מייעצת שתלווה את תכנית התערוכות שלו במהלך שנת 2023, ותכלול אוצרים, אמנים, אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע מעולם האמנות הישראלי.

שרי גולן נבחרה לאוצרת הראשית של מוזיאוני רמת גן. היא תיכנס לתפקידה החדש בימים הקרובים. גולן נבחרה לתפקיד על ידי ועדת איתור שכללה את האוצרת ד"ר דליה מנור, האמן והאוצר פרופ' חיים מאור, האוצרת ורדה שטיינלאוף, רויטל בן-אשר פרץ, יועצת ראש עיריית תל אביב לאמנות ומחזיקת תיק התרבות, עו"ד רועי ברזילי, סגן ראש העיר ויו"ר המוזיאון ורן גואטה,מנכ"ל המוזיאון.

שרי גולן, ילידת 1982 (ישראל), היא אוצרת, כותבת, מרצה ופעילה חברתית. חיה ופועלת בעשור האחרון, ברמת גן. היא בעלת תואר ראשון B.ed בהצטיינות יתרה מתוכנית המצוינים של המדרשה לאמנות, מכללת בית ברל(2006). לימודי מגדר (2010) ותולדות האמנות (2019) לתואר שני באוניברסיטת תל אביב. גולן שימשה האוצרת והמנהלת האמנותית של "גלריה רוזנפלד" (2007-2010).

כאוצרת עצמאית אצרה עשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם. החל משנת 2014 היא המייסדת והמנהלת של "המשולש לאמנות" – גלריה לאמנות ובית מדרש לאמניות.ים, בה ייסדה את התכנית "כל מה שלא לימדו אתכם בבית ספר לאמנות", במסגרתו למדו במהלך השנים מעל 1,000 אמניות ואמנים. היא מרצה בנושאי קידום ופיתוח קריירה לאמניות ואמנים, לימדה והרצתה בין השאר ב"מדרשה לאמנות" במכללת בית ברל, והעבירה קורסים במשכן לאמנות עין חרוד, במוזיאון וילפריד, ב"סטודיו משלך" בירושלים, וב"תא תרבות" קרית המלאכה, תל אביב.

במסגרת פעילותה החברתית, הקימה וניהלה את עמותת "פעילה״ – לחיבור בין אמנות וקהילה (2009-2010). עבדה בארגון "Creative Time"בניו-יורק במסגרת כנס בינלאומי בנושא אמנות ושינוי חברתי, כחלק מתכנית curatorial fellowship  בתמיכת "ארטיס" (2010).

במקביל למינויה של שרי גולן לתפקיד האוצרת הראשית, המוזיאון מגבש בימים אלה, ועדת היגוי מייעצת שתלווה את תכנית התערוכות שלו במהלך שנת 2023, ותכלול אוצרים, אמנים, אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע מעולם האמנות הישראלי.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "אני מברך על בחירתה של שרי גולן כאוצרת הראשית של מוזיאוני רמת גן ונסייע לה בכל שתבקש בכדי שתצליח לפתח ולמצב את המוזיאונים בשורה הראשונה של האמנות והתרבות הישראלית והבינלאומית. מוזיאון רמת גן הינו מוזיאון ייחודי ואני משוכנע שהדרך והרוח החדשה במוזיאון יעצימו ויפתחו אותו עוד יותר".

רן גואטה, מנכ"ל מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית: "אני מברך את שרי גולן ומודה לוועדת האיתור על הבחירה בה. מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית מעצב את דרכו קדימה והכל במטרה להוות חלל אמנות מרכזי ומוביל ולהעניק בית חם לאמנים ולאמנות בישראל.אני בטוח ששרי גולן כאוצרת ראשית, תצליח להגשים את חזון המוזיאון ולמנף את קריית המוזיאונים ברמת גן להישגים חדשים וגבוהים. אני מאחל לה הצלחה רבה".

עו"ד רועי ברזילי, סגן ראש העיר ויו"ר המוזיאון: "מינויה של שרי גולן כאוצרת הראשית החדשה של מוזיאון רמת גן מסמן את דרכו החדשה.  אני מאחל לה הצלחה רבה בתפקידה ובטוח כי היא תתרום לחיזוק מעמדו בשדה האמנות הישראלי והבינלאומי".

שרי גולן: "אני שמחה ונרגשת על בחירתי לאוצרת ראשית של מוזיאון רמת גן ומודה לוועדת האיתור. השאיפה שלי כאוצרת המוזיאון היא לייצר דיאלוג בין א.נשים וקהלים שונים באמצעות אמנות ותרבות.  כאוצרת וכפעילה חברתית, אני מאמינה שלמוזיאון יכולה להיות השפעה משמעותית מבחינה חברתית ושהוא יוכל להוות מרחב מחבר בין הציבור הרחב, תושבי רמת גן ועולם האמנות הישראלי.

ייחודו של מוזיאון רמת גן, טמון בדגש שלו על אמנות ישראלית. כאוצרת ראשית, אני מחויבת לקידום ולטיפוח האמנות הישראלית העכשווית ולהיסטוריה שלה. בנוסף, אני רואה חשיבות רבה בפיתוח הדיאלוג בין המוזיאון לעיר עצמה ולמגוון הקהילות המרכיבות אותה. בכוונתי לתת גם במה לאמנים שיעבדו עם קהילות שונות באמצעות "אמנות מבוססת קהילה". אני נלהבת לקראת האתגרים העומדים בפניי ומאמינה שאוכל להניע תהליך מפרה עם עולם האמנות הישראלי לצד קירוב המוזיאון לקהל הרחב".

מאיגוד האוצרות.ים נמסר: "איגוד האוצרות.ים מברך את מוזיאון רמת גן ואת האוצרת הנכנסת שרי גולן. אנו שמחים מאוד שהמוזיאון נכנס לתהליך הבראה וקיים את שני הצעדים הראשונים בהסכם שנחתם עם איגודי האמנות. כעת אנו מחכים לראות את קיום השלבים הבאים ובכלל זה: איוש שתי דמויות מקצועיות נוספות בועד המנהל של המוזיאון; הקמת ועדת תערוכות בדומה למוזיאונים אחרים; עריכת מכרז פומבי למנכ"ל מוקדם ככל שיתאפשר; וכמובן מקווים כי בחוזה ההעסקה של האוצרת הנכנסת נוסף סעיף שמתחייב על חופש פעולה מקצועי ושמירה על חופש הביטוי. בהינתן כל הצעדים הנ"ל אנו מאמינים שהמוזיאון ישקם את האמון בינו לעולם התרבות והאמנות ומקווים כי הוא ישגשג ויהווה זירה מרכזית עבור החברה כולה".

1 תגובות על “שרי גולן נבחרה לתפקיד האוצרת הראשית של מוזיאוני רמת גן”

    שרי היא כישרון ענק. מוזיאון רמת גן זכה…
    שרי היא הדור החדש של אוצרים . היא מקדמת את האומנים והאומנות בארץ .
    בהצלחה !!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *