ענת דנון סיון מונתה לתפקיד מנהלת ואוצרת המחלקה לרישום והדפס במוזיאון ת״א

ענת דנון סיון נבחרה לתפקיד מנהלת ואוצרת המחלקה לרישום והדפס במוזיאון תל אביב לאמנות. היא תיכנס לתפקידה החדש ב-1 בפברואר 2023 ותחליף בתפקיד זה את האוצרת אירית הדר.

ענת דנון סיון נבחרה לתפקיד מנהלת ואוצרת המחלקה לרישום והדפס במוזיאון תל אביב לאמנות. היא תיכנס לתפקידה החדש ב-1 בפברואר 2023 ותחליף בתפקיד זה את האוצרת אירית הדר שפרשה לגמלאות.

ענת דנון-סיון (נ.1976) היא אוצרת לאמנות ישראלית במוזיאון תל אביב לאמנות. ענת החלה את דרכה במוזיאון תל אביב בשנת 2001 כמדריכה באגף החינוך ומשנת 2010 פעלה כאוצרת משנה ואוצרת במחלקה לאמנות ישראלית. במסגרת תפקידה אצרה תערוכות רטרוספקטיביות ועכשוויות, ביניהן: 'רות שלוס: בעולם מהלכות מחאות' (2022), 'דוד גינתון: השם של הציור' (2021), 'מיכל הלפמן: Dear A.S.A/P (2020)', 'תמר הירשפלד: ארץ חדשה' (2019), 'יצחק גולומבק: גולםבוק' (2018), 'המוזיאון כמרחב מוגן' (2017), 'תמר הרפז ואסף חזן: פחדתי להירדם' (2018), 'בן הגרי: רצונו של קדר' (2016), 'שי יחזקאלי: בשבחי מפולת' (2016), 'אלהם רוקני: יוסף אבאד' (2014), WYSIWYG (2014). דנון סיון היא בעלת MA בתכנית הרב תחומית לאמנויות, אוניברסיטת תל אביב, ובוגרת לימודי אוצרות באוניברסיטת תל אביב.

ענת דנון סיון מסרה בעקבות ההודעה על מינוייה לתפקיד: "אני גאה ונרגשת לקראת תפקידי החדש כמנהלת ואוצרת המחלקה לרישום ולהדפס במוזיאון תל אביב לאמנות. חשיבותו ומרכזיותו של אוסף הרישום וההדפס במוזיאון תל אביב  לאמנות, המונה למעלה 25 אלף פריטים, עומד לנגד עיני. מדובר באוצר יקר ערך מבחינה אמנותית והיסטורית, שיש להמשיך לחקור, לטפח ולשמר וכן להרבות בהצגתו לקהלים רחבים בארץ ובעולם. במסגרת פעילותי אבקש לטפח את תחום אמנות על נייר, ולהציבו במרכז השיח האמנותי תוך דיאלוג ער ונרחב עם חוקרים, אוצרים ואמנים. מדיום זה נמצא במגמה של צמיחה והתחדשות מזה למעלה משני עשורים בארץ ובעולם. מקווה שתרומתי למחלקה תהיה משמעותית, תזמן קריאות חדשות באוספים ההיסטוריים הנפלאים שבה, לצד אצירה של תערוכות עכשוויות, המשקפות את רוח הזמן.

מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות, טניה כהן -עוזיאלי: "אני מברכת על מינויה של ענת דנון-סיון למנהלת ואוצרת המחלקה לרישום והדפס במוזיאון תל אביב. זו המחלקה הגדולה ביותר במוזיאון תל אביב ולה היסטוריית תערוכות ואיסוף עשירה ומגוונת. טווח האיסוף הנרחב – הכולל רישום והדפס, מן המאה ה-16 ועד לעכשווי ביותר, אמנות ישראלית ובינלאומית – הופך אותה לאחת המחלקות המרתקות והמורכבות להובלה. כמה מהאוצרות הגדולים של המוזיאון, מצויים באוסף הרישום וההדפס, מאלברכט דירר,  אדוארד מונק, מקס בקמן, פול קליי, מקס ארנסט ואווה הסה  דרך דיוויד הוקני, ג'ון סטאזקר ופול נובל ועד יואב אפרתי, מיקה רוטנברג, סיגלית לנדאו, יהודית סספורטס ומיכל הלפמן. השאיפה לחשוף את האוסף ולהנגישו לציבור באופן רענן, לצד בחינה ערנית של אמניות ואמנים מעניינים הפועלים היום במדיום והצגתם 'בזמן אמת' הם רק כמה מהאתגרים המסעירים שיעמדו בפני אוצרת המחלקה. ענת נכנסת לתפקיד עם ניסיון מקצועי רחב והיכרות מעמיקה של אוספי המוזיאון. אני סמוכה ובטוחה שהיא תצליח להוביל את המחלקה בכישרון רב, מלווה ביזמות, יצירתיות ומקוריות."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *