פרס שפילמן לשנת 2022 יוענק לצלמת הספרדייה לאיה אבריל

 ציונים לשבח הוענקו לאמניות: רות פתיר (ישראל) ווידלין קאבט (ארה"ב-האיטי). צוות השיפוט של הפרס בחר באבריל מבין 46 מועמדות ומועמדים שהוגשו לתחרות שנושאה היה השנה: "מסגרת" הן פיזית מוחשית והן כמושג מופשט.

פרס שפילמן למצוינות בצילום לשנת 2022 יוענק לצלמת הספרדייה לאיה אבריל על הפרויקט "היסטריה המונית". ציונים לשבח הוענקו לאמניות: רות פתיר (ישראל) ווידלין קאבט (ארה"ב-האיטי).

צוות השיפוט של הפרס בחר באבריל מבין 46 מועמדות ומועמדים שהוגשו לתחרות שנושאה היה השנה: "מסגרת" הן פיזית מוחשית והן כמושג מופשט. אבריל תקבל את סכום הזכייה, 40 אלף דולר, בטקס שייערך בחודשים הקרובים במוזיאון ישראל.

"היסטריה המונית", הוא חלק שלישי ממחקרה המתמשך של לאיה אבריל על ההיסטוריה של המיזוגיניה. שני הפרקים הקודמים של המחקר, "על הפלה" ו"על אונס", הוצגו בעשרות מרכזי אמנות ברחבי העולם וזכו לשבחי הביקורת.

באמצעות פרויקט זה שואפת הצלמת להנכיח את הדיכוי הקולקטיבי של נשים ומתמקדת בכאב ובסבל שנשים מתבקשות להסתירם.

ועדת השיפוט בחרה באבריל בשל האופי השאפתני והמעמיק של העבודה, השימוש הלא-קונבנציונלי בשפה הצילומית, והמייצבים המורכבים שבתוכם שפה זו מקבלת ביטוי.

אבריל, ילידת 1986, פועלת בברצלונה; היא חוקרת בצילום, בווידאו ובטקסט היבטים שונים של החוויה הנשית היום, מצליבה סיפורים אישיים עם נושאים חברתיים, כגון מעמד, מיניות ושוויון. עד היום פרסמה חמישה ספרי אמן, זכתה במלגה מטעם סוכנות הצילום העולמית "מגנום" ובפרס מוזיאון הצילום של אמסטרדם, Foam.

חברי צוות השיפוט השנה היו:  טיאגו נוגרה, אוצר צילום ראשי של מכון מורר סלה בברזיל ועורך מגזין הצילום ZUM; סאנג'ונג קים, מנהלת אמנותית של מרכז ארטסניה בסאול, קוראה הדרומית; וולטר מוזס, אוצר ראשי לצילום, מוזיאון אלברטינה בווינה; ענת סרגוסטי, צלמת, עיתונאית ואמנית תיעודית; גלעד רייך, אוצר המחלקה לצילום במוזיאון ישראל; תמרה אברמוביץ', אוצרת-משנה במחלקה לצילום במוזיאון ישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *