49 עבודות של אמניות ואמנים ישראלים נרכשו עבור אוספי מוזיאון תל אביב לאמנות 2022–2021 

49 העבודות נרכשו בסכום כולל של למעלה ממיליון שקלים על ידי שלוש קבוצות רכישה שונות ורבות מהן מוצגות בתערוכת האוסף הישראלי "דמיון חומרי"

49 עבודות של אמניות ואמנים ישראלים נרכשו עבור אוספי מוזיאון תל אביב לאמנות 2022–2021 על ידי קבוצת הרכישה של המוזיאון "בוחרים אמנות" ויוזמות נוספות. חברי קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות "בוחרים אמנות", רכשו 12 עבודות של 11 אמניות ואמנים ישראלים, עבור אוספי האמנות של מוזיאון תל אביב, במסגרת פעילות הקבוצה ב־2022. עבודות אלו נוספו ל־15 עבודות של אמנות ישראלית עכשווית שרכשה הקבוצה עבור אוספי המוזיאון ב־2021.  רבות מיצירות אלה מוצגות כבר בתערוכת האוסף הישראלי "דמיון חומרי". העבודות שנרכשו על-ידי חברי קבוצת הרכישה ב־2022 הן של האמניות והאמנים: משה גרשוני, אפרת נתן, עבד עאבדי, אירה אדוארדובנה, הינדה וייס, רות פתיר, גיא גולדשטיין, יקירה אמנט, ליהי תורג'מן, רמי מימון, שבתאי פינצ'בסקי. העבודות שנרכשו על ידי חברי קבוצת הרכישה ב-2021 הן של האמניות והאמנים: מריה סאלח מחמיד, אלה ליטביץ, אורי גרשוני, גדעון גכטמן, הדס סט, מיכאל ליאני, אורית סימן טוב, דגנית בן אדמון, וכן עבודתה של אולגה קונדינה שנרכשה ביוזמת כמה מחברי הקבוצה.

אפרת נתן, החלון הגדול, 2016, רשת וקרעי גופיות על טפט קטיפה שחור מוצמד על דיקט, מידות משתנות, מראה הצבה מתוך התערוכה "סיד וזפת" במוזיאון ישראל, ירושלים, 2016

קבוצת הרכישה  של מוזיאון תל אביב "בוחרים אמנות", בראשות יעל בראון ובניהולה של עו"ד דינה פפו, ראש אגף קשרי ציבור במוזיאון, נוסדה בשנת 2013, במטרה להרחיב ולעדכן את אוספי המוזיאון – אוסף האמנות הישראלית, אוסף הרישום וההדפס ואוסף הצילום – בעבודות אמנות ישראלית עכשווית. לאורך השנה, מציגות אוצרות המוזיאון בפני חברי הקבוצה מבחר רחב של יצירות פוטנציאליות ובסיומה נערכת הצבעה על העבודות שירכשו עבור אוספי המוזיאון.

במקביל נרכשו השנה למוזיאון עבודות על-ידי יוזמות נוספות: הקרן עש יונה אתינגר-הווארד גילמן לרכישה של אמנות ישראלית רכשה 9 יצירות של האמניות והאמנים: גדעון גכטמן, יהודית לוין, נעמה צבר, יהושע (שוקי) בורקובסקי, אבי סבח.

קבוצת התורמים Artseed.il, רובם מתחומי ההייטק, התגבשה בעקבות משבר הקורונה ומתוך רצון להביע תמיכה בתרבות הישראלית בזמנים של משבר. יוזם המהלך הוא שמעון שוקן דיקן מייסד של בית הספר למדעי המחשב במרכז הבינתחומי הרצליה. הקבוצה רכשה לאוסף המוזיאון יצירות של 10 אמניות ואמנים: יעל אפרתי, אסף אלקלעי, מתן גולן, שיה חזן, חן כהן, אנה לוקשבסקי, סאהר מיעארי, רני פרדס, שי לי עוזיאל, עלמה שניאור. חברי הועדה: מירה לפידות, אוצרת ראשית, דלית מתתיהו, אוצרת בכירה לאמנות ישראלית ענת דנון סיון, אוצרת לאמנות ישראלית, מוזיאון תל אביב לאמנות. איה מירון, אוצרת עצמאית.

רות פתיר, פתח תקווה, 2020, סטיל מתוך וידאו עם קול, 05:27 דק'

49 העבודות נרכשו בסכום כולל של למעלה ממיליון שקלים (1,345,209 ₪).

טניה כהן־עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות: "אני מודה ליעל בראון ולדינה פפו על ההובלה של קבוצת הרכישה ולכל חברות וחברי הקבוצה שמגוייסים ופועלים בשיתוף צוות האוצרות במוזיאון, לשרון וולך ונעמי רודיך מקרן אתינגר- גילמן על הקשר העמוק עם המוזיאון והתמיכה בהרחבת אוספיו ולפרופ' שמעון שוקן על היוזמה הברוכה ועידוד עשייה בקהילת האמנות המקומית. כל אלה איפשרו למוזיאון תל אביב להעשיר את אוספי הקבע שלו באמנות ישראלית עכשווית מצוינת ומגוונת ומצטרפים לפעילות מתמשכת המבטאת את המחויבות העמוקה של המוזיאון לשדה האמנות בישראל."

2 תגובות על 49 עבודות של אמניות ואמנים ישראלים נרכשו עבור אוספי מוזיאון תל אביב לאמנות 2022–2021 

    איך אני יכולה למכור את העבודות שלי למוזיאון תל אביב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *