הוכרזו הזוכות והזוכים בתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני בפסטיבל הקולנוע ירושלים

התחרות כללה שני פרסים וציון לשבח, שניתנו לנטע מוזס, מיכאל ליאני ועבודה משותפת של ציון אברהם חזן, קרן בן-אלטבלט ואבנר מרים-עמית

הוכרזו הזוכות והזוכים בתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני, המתקיימת זו השנה ה-15 במסגרת "אמנות בצומת" בפסטיבל הקולנוע ירושלים. צוות השיפוט בתחרות כלל את חנא קובטי, הדס מאור וגליה בר-אור. בתחרות חולקו פרס על שם ליה ון ליר בתרומת רבקה סקר ע״ס 15,000 ש"ח ופרס קרן משפחת אוסטרובסקי ע״ס 12,000 ש"ח.

הזוכים הם:

פרס ע״ש ליה ון ליר בתרומת רבקה סקר: How to Be Alone – נטע מוזס

הסרט זוכה בפרס על האופן בו הוא משלב שפות, טכנולוגיות ומדיות למכלול המשקף את חווית הקיום העכשווי, ומציע מרחב משותף של עולם דיגיטלי ועולם ממשי. באמצעות פואטיות ואירוניה גם יחד חושף הסרט מצב מתמשך של צמצום קשרים בין אישיים ותחושת בדידות המלווה בדחף של שיתוף חוויות תוך תלות באמצעים טכנולוגיים.

מיכאל ליאני, סטיל מתוך "בא הביתה"

פרס קרן משפחת אוסטרובסקי: בא הביתה – מיכאל ליאני

הסרט זוכה בפרס על התנופה, התנועה וההיבט החברתי שהוא נושא. ניכר שהסרט מונע מהזדהות אנושית עמוקה. הסרט מרתק גם באופן בו המוזיקה, שנכתבה על ידי הבמאי בשיתוף המוזיקאי רן שם טוב, מניעה את התפתחותו, מחזיקה ומעצימה את המתח שבו. השינוי התכוף בנקודת המבט הצילומית מהדהד את ההסטה החוזרת ונשנית של מוסכמות וסטריאוטיפים נתונים, ובכך הופך הסרט גם למסמך חברתי משכנע ואמין.

ציון לשבח: התאבכות הורסת – ציון אברהם חזן, קרן בן־אלטבט, אבנר מרים־עמית

העבודה זוכה בציון לשבח על היותה מושגית, פרפורמטיבית ופיסולית בעת ובעונה אחת. הממד החדשני בתיאור הפקת הסאונד באמצעות מעבר דרך גופו של הזולת, והקרבה הגופנית הקיצונית הנדרשת לשם כך, מקבלות משנה תוקף על רקע התקופה הנוכחית מרובת ההגבלות והדרישה המתמשכת לריחוק חברתי, כפי שעולה גם משם העבודה.

1 תגובות על “הוכרזו הזוכות והזוכים בתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני בפסטיבל הקולנוע ירושלים”

    העיקר שיש גם זוכות וגם זוכים. חשוב להקפיד, אחרת משטרת הטהרנות תכה ללא רחם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *