מוזיאון ת״א קיבל תרומה של 15 מיליון דולר

מוזיאון תל אביב לאמנות קיבל תרומה בסך 15 מיליון דולר מקרן משפחת פולסון, לרגל תשעים שנה להיווסדו. תרומת הקרן האמריקאית מיועדת לשיפוץ הבניין הראשי של המוזיאון

מוזיאון תל אביב לאמנות קיבל תרומה בסך 15 מיליון דולר מקרן משפחת פולסון, לרגל תשעים שנה להיווסדו. תרומת הקרן האמריקאית תתמוך בשדרוג הבניין הראשי של המוזיאון, שתוכנן בסגנון ברוטליסטי על ידי האדריכלים דן איתן ויצחק ישר. הבניין ייקרא ע"ש קרן משפחת פולסון.

התרומה הייעודית תשמש להרחבת תשתיות והתקנת מערכות חדשניות בהתאמות נגישות ותכנון ירוק, מתוך שאיפה לקדם קיימות עירונית בפעילות המוזיאון. השדרוג ייעשה תוך שמירה על אופיו המקורי של הבניין, בזמן שהמוזיאון פתוח לציבור וממשיך לפעול כרגיל. הוא יתבסס על פרויקט חידוש המבואה מ-2018, שחיבר בין פנים המוזיאון והחוץ וכלל את הרחבת חנות המוזיאון, הקמת המרכז החוויתי למשפחה ע"ש יונס וסוראיה נזריאן, והשקת בית הקפה "סטודיו", הפתוח אל גן הפסלים.

"בשם תושבי תל אביב-יפו וכל הבאים בשערי המוזיאון היום ובעתיד, אני רוצה להודות לג'ון פולסון ולקרן על המתנה הנדיבה"  מסר ראש העיר רון חולדאי, "התרומה מאפשרת למוזיאון להרחיב את תפקידו החיוני כמנוע להשראה, חדשנות ויצירתיות".

טניה כהן-עוזיאלי, צילום: גבריאל בהרליה

טניה כהן-עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות: "צוות המוזיאון ואני מבקשים להודות לקרן משפחת פולסון על תמיכתם הנדיבה בפרויקט התחדשות חשוב זה. התרומה מתקבלת בתזמון מושלם, לקראת חגיגות תשעים שנה למוזיאון ובמלאת חמישים שנה לחנוכת הבניין הראשי שלו. זוהי הזדמנות יוצאת מן הכלל לחגוג את יופיו ולהעניק לו חיים חדשים. התרומה תעשיר ותרחיב את מגוון החוויות שאנו מספקים למבקרים – נושא מהותי בעינינו, משום שאנו רואים במוזיאון משאב חינוכי ואזרחי, לא פחות מהיותו מרכז תרבותי. משמעות המענק היא שנוכל לשפר ולעדכן את הדרך שבה אנו מציגים את התערוכות והאוספים. לפיכך, התרומה נושאת חזון של ממש".

ג'ון פולסון, מנכ"ל קרן משפחת פולסון: "בהיסטוריה הקצרה שלה הקימה ישראל מוסדות מובילים רבים, בעלי שם עולמי, בתחומי המדע, הבריאות, הטכנולוגיה, החינוך והתרבות, ביניהם מוזיאון תל אביב לאמנות. כאחד ממוסדות התרבות החשובים ביותר בישראל, הוא ממלא תפקיד מרכזי בסצינת האמנות בישראל ובעולם. באוספים שלו נמצאות עבודות של המאסטרים הגדולים, כגון ואן גוך, סזאן, קלימט ופיקאסו, לצד עבודות של האמנים המובילים בישראל. מוזיאון תל אביב לאמנות מושך קהל  רב של ישראלים ותיירים, ומספק להם חוויית ביקור נהדרת ומשמעותית. הוא מייצר דיאלוג אמנותי בינלאומי, ולא פחות חשוב מכך, מניע את האנרגיה היצירתית והתוססת של העיר תל אביב-יפו".

ג'ון פולסון

קרן משפחת פולסון נוסדה ב-2009 כדי לספק תמיכה בחינוך, מדע, בריאות, תרבות ואמנויות. היא סיפקה מימון משמעותי עבור אוניברסיטת הרווארד; אוניברסיטת ניו-יורק; שימור הסנטרל פארק בניו-יורק; המרכז הקהילתי והתרבותי היהודי 92nd Street Y, ניו-יורק; הארגון הפילנתרופי הפדרציה היהודית של ניו-יורק (UJA); קמפוס האמנויות בירושלים; בית הספר האמריקאי לבלט, ניו-יורק; ארגון בתי הספר Success Academy, ניו-יורק, ומוסדות נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *