מירה לפידות נבחרה לתפקיד האוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב לאמנות

מוזיאון תל אביב לאמנות הכריז כי מירה לפידות נבחרה לכהן כאוצרת הראשית של המוזיאון, היא תיכנס לתפקידה החדש בשבועות הקרובים

מוזיאון תל אביב לאמנות הכריז כי מירה לפידות נבחרה לכהן כאוצרת הראשית של המוזיאון. היא תיכנס לתפקידה החדש בשבועות הקרובים.

מירה לפידות (ילידת 1971), היא בעלת תואר מוסמך בתולדות האמנות ותואר בוגר במדעי הטבע ותולדות אמנות באוניברסיטה העברית. לפידות מגיעה למוזיאון תל אביב לאמנות, לאחר 22 שנים בהן שימשה בתפקידים שונים במוזיאון ישראל בירושלים. בתפקידה כאוצרת ראשית של האגף לאמנויות (2012-2020), לפידות הייתה אמונה על גיבוש תכנית התערוכות בתחום האמנויות, עמדה בראש 11 מחלקות שונות, ניהלה 30 אנשי צוות אוצרותי והיתה אחראית על למעלה מ-100 תערוכות ופרויקטים. היא עסקה בהעשרה ובהרחבת אוספי המוזיאון, פיתוח קשרים עם תורמים בארץ ובעולם, הובלת קבוצת רכישה לאמנות, ניהול תהליך הענקת פרסי המוזיאון, קידום יוזמות ושיתופי פעולה עם מוסדות תרבות, אקדמיה ומוזיאונים בינלאומיים. כאוצרת בפועל של המחלקה לאמנות עכשווית בינלאומית (2016-2020), היא אצרה תערוכות של אמנים מובילים, כמו התערוכה הראשונה בארץ של האמן הסיני איי וויי וויי, תערוכה רטרוספקטיבית לכריסטיאן בולטנסקי, ומיצב הוידאו החלוצי "מניפסטו" של יוליאן רוזפלדט.

טניה כהן עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות: "אני מברכת על בחירת הועדה למנות את מירה לפידות לאוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב לאמנות  ומאחלת לה הצלחה רבה. זהו תפקיד מרכזי בשדה האמנות בישראל, שהוא מורכב ומאתגר במיוחד בזמנים אלו, על רקע משבר הקורונה העולמי. מירה מביאה איתה חזון אוצרותי מעורר השראה, ואני סמוכה ובטוחה שהיא תתרום רבות להגשמת סדר היום התרבותי של מוזיאון תל אביב כמוסד האמנות המוביל בישראל ולביסוס ולחיזוק מעמדו המרכזי בעולם" .

מירה לפידות: "אני שמחה ונלהבת להצטרף לצוות מוזיאון תל אביב לאמנות. אני מודה על האמון שניתן בי, ועל ההזדמנות לעשות מעשים משמעותיים, מרחיבי לב ומעוררים למען קהל רב ומגוון. האמניות והאמנים הם שותפים לדרך – יצירתם היא סיבת הקיום של המוזיאון והרוח החיונית בזמנים כאלה."

חברי ועדת האיתור ציינו בנימוקיהם את חשיבות הניסיון של לפידות כאוצרת ראשית במוזיאון גדול, הבנתה הרחבה את המערכת המוזיאלית על כל מרכיביה, והכרה מעמיקה של שדה האמנות המקומי והבינלאומי. "מירה מביאה איתה ידע רב ויכולת ביצירת תכנית תערוכות מגוונת ומלהיבה, ניהול אוספים ועבודה משותפת עם צוות האוצרות והאוצרים."

חברי ועדת האיתור: טניה כהן- עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות, צלילית בן נבט, חברת דירקטוריון המוזיאון ומנהלת מחלקת אמנויות, מינהל קהילה תרבות וספורט, אגף תרבות ואמנויות- עיריית תל אביב- יפו, פרופ' עדי שטרן, נשיא בצלאל- אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים. עו"ד חיים סאמט, מ"מ יו"ר דירקטוריון המוזיאון וחבר הנאמנים, יו"ר ועדת כספים.  דורון סבג, חבר דירקטוריון וחבר הנאמנים, מוזיאון תל אביב לאמנות.

1 תגובות על “מירה לפידות נבחרה לתפקיד האוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב לאמנות”

    בחירה נהדרת ומשמחת.

    ברכות והצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *