עבודות של אמנים ישראלים עכשוויים נרכשו עבור אוספי מוזיאון תל אביב לאמנות

חברי קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות רכשו 15 עבודות של אמניות ואמנים ישראלים עכשוויים עבור אוספי האמנות של המוזיאון במסגרת פעילות הקבוצה ב־2020

חברי קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות "בוחרים אמנות" בראשות יעל בראון ובניהולה של עו"ד דינה פפו, ראש אגף קשרי ציבור במוזיאון, רכשו 15 עבודות של אמניות ואמנים ישראלים עכשוויים עבור אוספי האמנות של המוזיאון, במסגרת פעילות הקבוצה ב־2020. עבודות אלו נוספו ל־13 עבודות שנרכשו במסגרת פעילות הקבוצה ב־2019. העבודות נרכשו בסכום כולל של 621,000 ₪. עד כה רכשה הקבוצה 93 עבודות של אמנות ישראלית עכשווית עבור אוספי מוזיאון תל אביב לאמנות.

העבודות שנרכשו על ידי חברי קבוצת הרכישה ב־2019–2020, הן של האמניות והאמנים: אבנר בן גל, אורי ניר, אירית חמו, איתן בן משה, אלי סינגלובסקי, אלכסנדרה צוקרמן, אלי קופלביץ, אסף רהט, גיא רז, דב אור־נר, הילה טוני נבוק, מורן קליגר, מיכה קירשנר, מעיין אליקים, נירית טקלה, נעמי סימן טוב, פורת סלומון, פנינה רייכמן, קרן רוסו, רונה יפמן, שוש קורמוש, שחר יהלום.

קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות "בוחרים אמנות" מציינת שנה שביעית של פעילות שמטרתה לגייס כסף לרכישת אמנות ישראלית לאוספי המוזיאון. העבודות שרוכשת הקבוצה מיועדות לשלוש ממחלקות המוזיאון: המחלקה לאמנות ישראלית, המחלקה לצילום והמחלקה לרישום והדפס. העבודות המוצעות לרכישה נבחרות על ידי אוצרות המחלקות דלית מתתיהו, רז סמירה ואירית הדר, בניהולו של האוצר הראשי דורון רבינא.

מורן קליגר, ללא כותרת (הבל), 2019, סריקה: סטודיו שוקי קוק

חברי קבוצת הרכישה מקיימים פעילות שנתית הכוללת מפגשי פרזנטציה של עבודות אמנות, סיורים מודרכים בתערוכות, ביקורי סטודיו, הרצאות ועוד. בתום שנת הפעילות נערכת הצבעה על העבודות שיירכשו על ידי חברי הקבוצה עבור אוספי המוזיאון.

מאז פרוץ משבר הקורונה המשיכה פעילות הקבוצה להתקיים בפלטפורמות הדיגיטליות. המחויבות שלה לקהילת האמנים המקומית התממשה בין השאר בתמיכה בפרויקט "שולחן עבודה" המציג מקבץ סרטונים שיצרו עשרות אמנים ישראלים בגוף ראשון בתקופת הקורונה.

טניה כהן־עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות: "בתקופה זו, לצד המטרה העיקרית של העשרת אוסף המוזיאון באמנות איכותית, יש משמעות חשובה נוספת לרכישה של עבודות מאמנים. זהו מעשה אחד מתוך מערך של פעולות המבטאות את המחויבות החזקה של המוזיאון לשדה האמנות בישראל ולאמנים הפועלים בו. אני מודה ליעל בראון ולכל חברי קבוצת הרכישה שבשיתוף עם האוצר הראשי דורון רבינא וצוות האוצרות, מסייעים למוזיאון תל אביב לאמנות להמשיך ולהוביל מצוינות בבניית ובהצגת האוסף ההיסטורי והעכשווי של אמנות ישראלית".

1 תגובות על “עבודות של אמנים ישראלים עכשוויים נרכשו עבור אוספי מוזיאון תל אביב לאמנות”

    שכחתם אותי 🙂
    Simon Beni

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *