רב ערב 02.04.20

בינתיים ועד שהמצב ישתנה, נמשיך להשתמש בפלטפורמה הזו ובמקום הניוזלטר הקבוע שלנו, שמעדכן על אירועי אמנות ותרבות נבחרים בכל שבוע, נציע כמה דברים שאפשר וכדאי לעשות בזמן המרובה בבית ועדכונים חשובים על המתרחש בעולם האמנות והתרבות בארץ

קוראות וקוראים יקרים,

אנחנו חותמים שבוע נוסף של תקופה מבלבלת ולא פשוטה שנקלענו אליה עקב התפרצות מגפת הקורונה.

בינתיים ועד שהמצב ישתנה, נמשיך להשתמש בפלטפורמה הזו ובמקום הניוזלטר הקבוע שלנו, שמעדכן על אירועי אמנות ותרבות נבחרים בכל שבוע, נציע כמה דברים שאפשר וכדאי לעשות בזמן המרובה בבית ועדכונים חשובים על המתרחש בעולם האמנות והתרבות בארץ. דווקא בעת הזו אנו מקווים ש״ערב רב״ יהווה עבורכם מרחב וירטואלי ששומר על שפיות, עוזר להתנתק קצת מהחדשות ולאזן את הימים המורכבים הללו.

חג פסח שמח ובטוח,

יונתן, רונן, לי, עדן // מערכת ערב רב



הערה 13: משהו מסריח בממלכת דנמרק (או: פלטפורמה בגרוש)

אירוע עצמאי לאמנות עכשווית והשקת גיליון חדש של ״הערת שוליים״

האירוע יכלול עבודות פרפורמנס, מדיה, וידאו, שירה, בישול, סדנאות, חצר, ויועבר בפלטפורמות: זום, אינסטגרם, פייסבוק, טלגרם, וויארט וכו׳.

מקום האירוע:www.no-org.net/heara13

אירוע פייסבוק לעדכונים

שעות: 20:00-24:00
האירוע ללא תשלום אך מומלץ לתרום לעמותות התומכות בהתמודדות עם המשבר
אנשי קשר: לאה מאואס 0545704356, דיאגו רוטמן 0545704307
אוצרות, ארגון: קבוצת סלה-מנקה (לאה מאואס, דיאגו רוטמן)

20 שנים לאחר שראה אור הגיליון הראשון של כתב העת ״הערת שוליים״ ו-5 שנים מאז האירוע העצמאי לאמנות "הערה 12", שהתקיים בבית החולים הנסן שבירושלים (לאירועי ״הערה״ קודמים), קבוצת סלה-מנקה אוצרת ומפיקה אירוע חדש בסדרה המיתולוגית ששינתה את פני האמנות המקומית (קישור לסרטון תיעודי).

״בימים שווירוס מוגדר כטרור וכולנו הופכים רטורית ומעשית לטרוריסטים פוטנציאליים, אנחנו מבקשים ליצור שיח אחר ופעולה משותפת. כי מציון״, הזהירו אותנו ב-1956 דז׳יגאן ושומאכר, ״תצא דיקטה-תורה״.
״פלטפורמה בגרוש" היא גם תגובה עצמאית להחלטת שרת התרבות מה-17.3, להשקיע 8 מיליון שקלים בפיתוח פלטפורמה דיגיטלית, במקום להשתמש בתקציב זה כדי לתמוך באמנים שנפגעים. במסגרת זו אנו מבקשים ליצור מרחב לשיח שיעצב, ידמיין וייצר מציאות רטורית, חזותית ואידיאולוגית חלופית לזו המוצעת לנו על ידי הממשלה. הפלטפורמה תאפשר מפגש, דיון, תמיכה ויצירה של תכנים חדשים המגיבים למציאות הנוכחית, מציאות קיצונית וקשה המשתנה מרגע לרגע ויכולה לגרום לשינוי עמוק ברמה עולמית או קריסה וסגירה אוטוריטרית בתוך גבולות לאומיים.

בין האמניות המשתתפות: הדס עפרת, מיכל אופנהיים, יהודית שלוסברג-יוגב, מקהלת גיא בן הינום, עדי קפלן, שחר כרמל ודודו כרמל, עדיה גודלובסקי, ליאור קריאל וישראל אמיר, נתן סקופ וים דרורי, קבוצת פאתוס מאתוס, אלון כהן-ליפשיץ, עפרי כנעני, אורי הרשברג, נעם אלון וענת בוסק, רחל חגיגי, חפציבה שועלי, יואב ליפשיץ, חיים כהן, זמר ס״ט ויערה דיין, נעמי אבליוביץ׳, יעל אורן, אריאן ליטמן, אמיר בולצמן, קבוצת סלה-מנקה, מטווי שפירא

מאיה שלייפר, מתוך "הערה 13"



סוף סוף יש קצת זמן לקרוא – אוסף ראיונות מהארכיון:

סנטיאגו סיירה: "המוות לא מכיר בשום לאומיות" / קרן גולדברג

"חוויה קיומית של חרדה" / לי ברבו

להוציא את הפסל מהפסל / יונתן אמיר

"אני ואתה יושבים פה היום ומדברים על אמנות פלסטינית! אתה בכלל קולט את זה?" / מוחמד ג'באלי

"פיסת היסטוריה שחסרה לי כמו חור בלב" / יהונתן ה. משעל

"רציתי שהצופה ירגיש מה זה להיות בעמדת כוח שמשלהבת קהל" / רות פתיר

לחצות את שדה המוקשים / ליאת לביא

שמעון פינטו: שו"תציור / מלאכי סגן-כהן

בלי להסתיר דבר / אלינה יקירביץ'

יש גבול? / יהונתן ה. משעל

סנטיאגו סיירה, Workers Who Cannot Be Paid, Remunerated To Remain Inside Cardboard Boxes, 2000, מיצב, קונסטוורקה, ברלין



בר-קיימא לתרבות זקוקה לכם! הצטרפו לבנקיימא – שותפות משאבים וגורל

חלקכם מכירים את הפעילות של עמותת בר-קיימא מקרוב, חלקכם מקרוב-רחוק, אבל המסר שלנו כרגע רלוונטי לכולם: בר-קיימא בסכנה ממשית וזקוקה לכם.

מאז פרוץ משבר הקורונה אנחנו עסוקים מתמיד: אוספים מידע, מספקים ליווי שוטף לאמנים שנפגעו מהמצב בתביעת דמי אבטלה, מתווכים בין ארגוני תרבות שונים מול הרשויות ומפיצים נתונים והערכות מצב באופן שוטף לכל הנוגעים בדבר – כל זאת על מנת לאפשר לתרבות בירושלים לשרוד את המשבר ולקום על הרגליים ביום שאחרי.

עם זאת, הפסקת הפעילות התרבותית משמעותה הפסקת ההכנסות היחסיות שמהן מתקיימת בר-קיימא. אם הפעילות של ברקיימא בתחום התרבות מהותית עבורכם, אנחנו מבקשים מכם היום להצטרף למעגל החברים בעמותה שלנו באמצעות תרומה צנועה של של 30 ש״ח בחודש (או יותר, לבחירתכם כמובן).

הצטרפות של חברים חדשים תסייע לנו להמשיך ללוות ולתמוך באמנים ובמוסדות התרבות בכל חזית, רעיונית/רוחנית/בירוקרטית, שעלולה לצוץ במהלך המשבר. התקופה הקרובה מזמנת אתגרים לא פשוטים, אבל אנו רואים זאת גם כחלון הזדמנויות, לרתום כוחות משותפים, לדמיין, לשרטט, ולפעול יחד כקבוצה, כארגון או כקהילה השומרת על קשר, מבטאת ומממשת את הרצון המשותף, תוך שותפות משאבים וגורל.

כאן מצטרפים:  bankayma.org



דפי צביעה להורדה והדפסה בבית

לכבוד המצב ולאור השעות הארוכות עם הילדים בבית, ציירה האמנית דנה יואלי סדרה של דפי אותיות עבודת ידה. אפשר להדפיס על דף איי4 ולצבוע, או להדפיס ארבע אותיות על דף איי4 אחד וליצור קלפי אותיות. תודה לדנה שאפשרה לנו לצרף אותם לניוזלטר. אפשר להוריד את הדפים כאן.

מתוך דפי האותיות של דנה יואלי



אלו זמנים מאתגרים כלכלית לכולנו

ערב רב הוא יוזמה עצמאית, ואנו כעת מסכמים עשור של פעילות במהלכו הפכנו לפלטפורמה הרחבה ביותר לדיון תאורטי וביקורת על אמנות בשפה העברית. ההישרדות הכלכלית של המגזין גבולית מאד גם בשגרה, כאשר ההכנסות והתמיכות משמשות בעיקר למימון בסיסי של תשתיות, הפקה וכיו״ב.

רצינו להזכיר שניתן לתמוך בפעילות של ״ערב רב״ באמצעות תרומה חודשית או תרומה חד-פעמית. היכנסו לקישור ועזרו לנו להמשיך לעשות עיתונות תרבות עצמאית, מגוונת והוגנת.

http://www.erev-rav.com/donation

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *