שיזף רפאלי – נשיא חדש לשנקר

רפאלי, פרופסור באוניברסיטת חיפה ומוותיקי חוקרי הרשת בישראל, יחליף בתפקיד את הנשיאה היוצאת פרופ׳ יולי תמיר, שכיהנה בתפקידה במשך 10 שנים

חבר הנאמנים של שנקר אישר היום (ראשון) את המלצות הוועד המנהל וועדת האיתור למינויו של פרופ' שיזף רפאלי לנשיא שנקר. פרופסור רפאלי יכנס לתפקיד בחודש אפריל 2020 ויחליף את פרופסור יולי תמיר, אשר שימשה כנשיאת שנקר ב- 10 השנים האחרונות.

רפאלי, יליד 1955 נולד בקיבוץ מעגן מיכאל ולמד בבית הספר הריאלי בחיפה. הוא נכדו של ראש הממשלה לשעבר לוי אשכול. קיבל את תואר הדוקטורט שלו מאוניברסיטת סטנפורד, והוא נושא בתארי הצטיינות מטעם אוניברסיטת חיפה והאוניברסיטה של אוהיו בארה"ב.

רפאלי הוא ראש מעבדת האינטרנט באוניברסיטת חיפה ועמית מחקר בכיר ב"מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית בטכניון". הוא עמד בראש ביה"ס למוסמכים בניהול באוניברסיטת חיפה במשך שתי קדנציות, שם הוביל את החוג למנהל עסקים והיה בין מקימי החוגים לניהול מידע וידע ולניהול משאבי טבע וסביבה. בעבר עמד בראש צוות הקמת הפקולטה לניהול באוניברסיטת חיפה, ולפני כן עמד בראש ההתמחות במערכות מידע באוניברסיטה העברית.

רפאלי הפיק סדרת תכניות רדיו עבור האוניברסיטה המשודרת. הוא מייסד שותף והעורך של כתב העת The Journal of Computer Mediated Communication היוצא לאור ברציפות מאז 1994. זהו כתב העת המדעי המקוון הראשון.

רפאלי חוקר את השימוש במערכות תקשורת מקוונות, ומתעניין בפנים הניהוליים, חינוכיים, חברתיים, עסקיים ופוליטיים של מערכות מידע, אוריינות, הזדמנויות ופערים דיגיטליים. הוא זוכה פרס החוקר הצעיר המצטיין של ה-AERA משנת 1985, על עבודתו ופועלו בתחום מערכות אינטרנטיות חלוציות כגון כפיות, שוונג ומקום. היה שותף לתג ההתנדבות "מלאכים ברשת" בשנים 2005–2008.

בהודעת המינוי מסר רפאלי כי "התפקיד הזה, והאתגרים שהוא מכיל, מרגשים אותי. שנקר היא מוקד מצוינות ויצירתיות. הנושאים בהם עוסקים בשנקר – הנדסה ועיצוב, אמנות וניהול – נמצאים בליבת העיסוקים של העתיד. אני אסיר תודה על ההזדמנות להיות מעורב בהכשרה, במחקר ובפיתוח תחומים אלה ומקווה לתרום להמשך ההישגים של קודמי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *