רב ערב 05.11.19

״הקול קורא לי" | "החדר שלי" | קולות קוראים מיריד "צבע טרי" | ״קו על תו: אמנים יוצרים על דפי תווים״ | מפגשים חדשים מטעם העמותה לחקר אמנות נשים ומגדר | תערוכת מכירה בבית בנימיני | שיח גלריה, "ככל שיותיר לנו החוט…" | ארס אלקטרוניקה

״הקול קורא לי"

סדנה להגשת קולות קוראים לתוכניות שהות אמן – מקומות אחרונים

ימי שישי, 8.11.19, 15.11.19, 22.11.19, 29.11.19, בשעות 09:00-12:00

הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי שמחה להציע סדנה המתמקדת באיתור והגשת הצעות לתכניות שהות אמן לאמנים פלסטיים וצלמים בהנחיית ליאת לבני, במסגרת תכנית "טדי טוקס" ששמה לה למטרה לסייע לאמנים פלסטיים ירושלמים ושאינם ירושלמים בהקניית כלים מעשיים להתנהלות בשדה האמנות הישראלי והבינלאומי. סדנאות "טדי טוקס" הן סדרות של מפגשים בנושאים שונים המונחים על ידי אנשי מקצוע מהטובים בתחומם, ועיקר מטרתן הוא היישום והפרקטיקה. בין נושאי הסדנאות: פיתוח הצהרת אמן; הכנת תיק עבודות; פרזנטציות; הגשת עבודות לתכניות שהות אמן; תמחור עבודות; בניית תקציב ועוד. הסדנאות נפתחות אחת למספר חודשים ומתקיימות בקבוצות קטנות.

לסילבוס המלא והרשמה



"החדר שלי" / תערוכה חדשה לכל המשפחה

מרכז אמנויות, מוזיאון חיפה לאמנות

נעילה: שבת, 5.9.20
אוצרות: עדי שלח, מיכל מגן

תערוכה זו עוסקת בחדר הילדים כסמל וכמראה לעולם הילדוּת. התערוכה מבקשת לגעת בדרכים השונות שבהן חדר הילדות מייצג את הילד ואת העולמות הקשורים אליו: האחים שעימם הוא חולק את חדרו, הוריו, המעגל המשפחתי המורחב שלו ומגוון ההשפעות התרבותיות והחברתיות. חדר הילדות משקף את השינויים העמוקים שעברו על החברה בעשורים האחרונים, עם המעבר לתרבות הצריכה והתפתחות טכנולוגיית המסכים. קיימים הבדלים מהותיים בין הילדות של ההורים לבין זו של ילדיהם, שנולדו לתוך המהפכה הדיגיטלית. התערוכה מאפשרת לילדים של היום לנסות לדמיין ילדות אחרת מזו שלהם. התערוכה מתמקדת בשפת האיור, המחברת אותנו לעולם הילדות. היא מבקשת להרחיב ולמתוח את גבולות האיור מהמרחב הדו־ממדי אל התלת־ממד ומהאיור המוזמן, המפרש טקסט קיים, אל איור כצורת אמנות בפני עצמה.

מטרתנו הייתה להרכיב נבחרת של אמנים שתייצג פנים שונות של החברה בישראל. פנינו למאיירים שביצירתם קיים ממד אמנותי בולט ובמסגרתו הם חוקרים את אפשרויותיו המגוונות באופן מקורי ומפתיע והפנינו אליהם שאלון על חדר הילדות שלהם. שאלנו: באיזה חדר ילדים גדלת? עם מי חלקת אותו? אלו דברים היו בו? מה אהבת? על איזה חדר חלמת? האם היו בחדר דברים שהפחידו אותך? כל אלו ועוד היוו נקודת מוצא לתערוכה זו, המשלבת איורים קיימים לצד עבודות חדשות שמציעות פרשנות לחוויות של חדר הילדות.

התערוכה מתקיימת בשיתוף פעולה עם המגזין "אדם צעיר", המוציא לאור כעת גיליון בנושא חדר הילדים.

ניב תשבי "שר הילדים", 2019, מתוך הספר "שר הילדים", מאת לאה גולדברג, הוצאת ספרית פועלים, 2016



קולות קוראים מיריד "צבע טרי"

יריד צבע טרי הוא אירוע התרבות השנתי הגדול והמשפיע בישראל. היריד פתוח לקהל הרחב במשך חמישה ימים ומקיים תצוגות מקדימות למוזמנים בלבד בשני הערבים הקודמים לפתיחה. כך מהווה צבע טרי נקודת מפגש איכותית בין אמנים ומעצבים לבין קהל רלוונטי של מעל ל-30,000 מבקרים מדי שנה, שוחרי אמנות ועיצוב, אספנים, אוצרים ואנשי מקצוע מהתחום, ומאפשר חשיפה רחבה לצד מכירת עבודות.

קול קורא לחממת האמנים העצמאים של יריד צבע טרי

מעל לעשר שנים אנו מציגות בגאווה את חממת האמנים העצמאיים: פלטפורמת תצוגה ייחודית עבור מאות אמנים ואמניות בראשית דרכם המקצועית. חממת האמנים העצמאיים מיועדת לאמניות.ים בתחומי הפיסול, הציור והצילום על כל גווניהם וסוגיהם, הנמצאים בראשית דרכם המקצועית ואשר אינם מקיימים קשרי מסחר מחייבים עם גלריה ישראלית.

גם השנה נציג בחממה כ-30 אמנים מבטיחים, אשר יזכו לחשוף לציבור גופי עבודות שלמים וחדשים בחלל תצוגה מרווח. לצידם נציג מיני תערוכות יחיד של בוגרי חממות.
גם השנה יוענק פרס בחירת הפטיש לאחת או אחד מאמני החממה, אשר יזכו בתערוכת יחיד בגלריה בבית סותבי’ס, תחת מערכת מקצועית ומקיפה הנותנת מענה לצרכיהם של אמנים ואמניות עצמאים בראשית דרכן המקצועית. חשיפה מיטבית, יצירת קשרים בעלי ערך בעולם האמנות, ייצוג ותמיכה על ידי נציגות העוברות תכנית הכשרה שלנו, ולא פחות חשוב – האפשרות להתפרנס מכישרונם. כל אמן ואמנית שייקחו חלק בחממה יציגו גוף עבודות שלם ומלא, שיוצע למכירה במחירים מיוחדים ליריד, בטווח הנע בין 500 ל-14,000 ש"ח.

 

הליך הקבלה לחממה מורכב משני שלבים:

  1. הגשת תיק עבודות באופן אנונימי למערכת ממוחשבת הנבחנת על ידי ועדת קבלה מתחלפת ובלתי תלויה
  2. ראיון אישי עם הצוות האוצרותי של היריד לבחינת התאמה הדדית

עם סיום תהליך הקבלה בהצלחה, מתקיים מפגש הסבר והכנה לאמניות.ים המשתתפים, ונקבעים ביקורי סטודיו לצורך מפגש אישי ובחירת העבודות שיוצגו ביריד.

  • הגשת המועמדות המקוונת בקליק פה
  • ההגשה פתוחה עד יום ראשון, 24.11.19. לא ניתן להגיש מועמדות בכל דרך אחרת או בכל מועד אחר.
  • תשובות קבלה/אי קבלה יישלחו באמצעות דואר אלקטרוני במהלך חודש ינואר 2020.

קול קורא לביתן "עיצוב טרי"

ביתן ״עיצוב טרי״ ביריד יציע תמונת מצב עדכנית של עולם העיצוב העכשווי בישראל. הביתן יכלול תצוגות של מעצבי מוצר עצמאים, סטודיות לעיצוב מוצר ולקרמיקה, גופים מסחריים ומותגי עיצוב, לצד פרויקטים של אקדמיות וגופי תרבות.

מעצבים עצמאיים, ביחיד, זוג או קבוצה, מוזמנים להגיש פרויקטים של סדרות מוצרים חדשות ותערוכות מכירה בחשיפה ראשונה לתצוגה ולמסחר בביתן ״עיצוב טרי״ 2020.

לפרויקטים שייבחרו ע"י הצוות האוצרותי של היריד יוצעו שטחי תצוגה להשכרה בביתן עיצוב טרי.

לקבלת פרטים נוספים ומחירי השכרת שטחים, ולהגשת פרויקט – לחצו כאן

מערכת הגשת הפרויקטים פתוחה מעתה ועד יום שני, 2.12.19

לתשומת ליבכם!

  • אנו מעודדות הגשת פרויקטים חדשים שטרם נחשפו.
  • נשמח לקבל הצעות של מוצרים במהדורה מיוחדת ליריד.
  • ניתן ואף רצוי להציע פרויקט שהוא שיתוף פעולה בין מעצבים שאינם עובדים יחדיו בשגרה, החוברים במיוחד לצורך שכירת שטח משותף לתצוגה משותפת ביריד.
  • ניתן להגיש הצעה לחלל משותף למעצבים, גם אם אינם משתפים פעולה במוצגיהם, כל עוד התצוגה ותפיסת החלל משותפות.

לצפייה בפרויקטים במסגרות עיצוב טרי הקודמות, לחצו כאן.

צילום: דור קדמי



״קו על תו: אמנים יוצרים על דפי תווים״

מוזיאון בית ראובן

פתיחה: שלישי, 29.10.10, בשעה 20:00

תערוכת מכירה מיוחדת ״קו על תו: אמנים יוצרים על דפי תוים״, תיפתח בבית ראובן בשיתוף עם המרכז למוסיקה קשת אילון. כשישים אמנים קיבלו ממרכז המוסיקה קשת אילון דפי תוים ישנים ואלה שימשו מצע ליצירה חדשה, כל אמן על פי סגנונו ועולמו. סך כל העבודות יוצר תערוכה מגווונת, הנותנת ביטוי לקשר בין מוסיקה ואמנות חזותית.

העבודות נתרמו על ידי היוצרים ובתום התערוכה תעמודנה למכירה פומבית שתתקיים בבית ראובן ביום שלישי, 3.12.19. כל ההכנסות מן המכירה יוקדשו להקמת קמפוס קשת אילון, שיפעל בעתיד כבית ספר תיכון בינלאומי למוסיקאים.

צדוק בן דוד, "לנוכח פני המוסיקה (אדום)", 2019



העמותה לחקר אמנות נשים ומגדר בישראל שמחה להודיע על

שתי סדרות חדשות של מפגשים בשנת תש"פ

סדרה אחת תתקיים בצפון הארץ, בשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית אורנים, וסדרה שנייה תתקיים במרכז הארץ. שתי הסדרות הן ללא עלות והקהל מוזמן להגיע ללא צורך ברישום מוקדם.

סדרת המפגשים בצפון בשיתוף עם אורנים מכללה לחינוך

  • אמנות בסלון – תצוגה ואוצרות במרחב הביתי (דוברות: ליאורה לוי, נירה טסלר, ענת ליטווין, רות ק. בן-דב)
    מכללת אורנים, אולם 306, בית 42
    שישי, 20.12.19, בשעות 10:30-12:30
  • נשים, גילוי וגיל – תובנות של הזמן (דוברות: רחל נמש, מיכל שכנאי, אנה לוקשבסקי ואירית לוין)
    הגלריה לאמנות ישראלית במרכז ההנצחה, קריית טבעון
    שישי, 27.3.19, בשעות 10:30-12:30חשיפה לצפון – בגרות המכון לאמנות באורנים ובוגרות החוג לאמנות באוניברסיטת חיפה (דוברות: עודד הירש, אסי משולם ויעל גילעת עם אמניות בוגרות מסלולי הלימוד)

מכללת אורנים, אולם 306, בית 42
שישי, 15.5.20, בשעות 10:30-12:30

סדרת המפגשים במרכז הארץ

  • שני, 28.10.19, בשעה 19:00 – הרצאה של האוצרת טלי תמיר. ההרצאה תתקיים אצל דליה דנון, רח' שפינוזה 14, תל אביב-יפו.
  • ראשון, 8.12.19, בשעה 18:00 – הרצאה של האמנית ראידה אדון. ההרצאה תתקיים בגלריה שכטר, רח' שלוש 42, תל אביב-יפו.
  • שלישי, 14.1.20, בשעה 18:00 – הרצאות של רותי חינסקי, בנושא התערוכה של האמנית חנה לוי (שיחה עם בני המשפחה), והדרכה בתערוכות המוזיאון בהנחיית ד"ר איה לוריא. המפגש יתקיים במוזיאון הרצליה, רח' הבנים 4, הרצליה.
  • רביעי, 22.4.20, בשעה 19:00 – הרצאה של האמנית נחמה גולן. ההרצאה תתקיים אצל עיינה פרידמן, רח' הצלע 5 א', מגדלי קרן פייר, רמת-גן.
  • רביעי, 17.6.20, בשעה 19:00 – הרצאה של האמנית ורד נסים. ההרצאה תתקיים בגלריה ND, רח' עוזיאל 52, רמת גן.
  • שני, 13.7.20, בשעה 19:30 – הרצאה של האמנית זוודיתו יוסף סרי. המפגש יתקיים אצל כרמל גופר, רח' שונית 12, חופית.



אוספים / קרמיקה ישראלית

תערוכת מכירה

בית בנימיני – מרכז לקרמיקה עכשווית
פתיחה חגיגית: חמישי, 7.11.19, בשעה 19:30

התערוכה תתקיים בימים: שישי, 8.11.19, בשעות 10:00-17:00, שבת, 9.11.19, בשעות 10:00-17:00
אוצרות: אסתר בק, יעל נובק, רוית לצר

בסוף השבוע הקרוב תתקיים תערוכת מכירת קרמיקה ישראלית מעבודותיהם של כ-80 אמנים ומעצבים. תערוכת המכירה ״אוספים / קרמיקה ישראלית״, מבקשת להציג בפני האספנים והקהל הרחב מגוון עבודות משובח של אמנים, קדרים ומעצבים קרמים שנבחרו בזכות איכות עבודתם.

בשנים האחרונות נמצא תחום הקרמיקה בפריחה: עבודות חומר מוצגות ונמכרות בתערוכות במוזיאונים מרכזיים ובגלריות בארץ ובעולם, ייצוג החומר הקרמי בחללים ציבוריים ניכר לעין בבנייני ציבור, חללי עבודה פרטיים, מלונות ומרכזי קניות. ערך העבודות עולה בהתאם לביקוש הגובר ופותח לאספנים וחובבי אמנות דלת להשקעה בתחום הנמצא בפריחה מתמדת, הודות למחירי העבודות המאפשרים תחילתו של אוסף אמנות או הרחבתו של אוסף קיים.

העבודות בתערוכה הן של טובי היוצרים בקרמיקה בישראל, חלקם בעלי הכרה גם במישור הבין לאומי. העבודות מגוונות מאוד ומאפיינות את הפעילות העכשווית בשדה ומציגות מגוון נושאים וגדלים: מכלים שימושיים בגודל כף יד, כוסות, ספלים, קערות וכדים, דרך פיסול ריאליסטי ומופשט ועד עבודות קיר גדולות. כל העבודות עשויות חומר קרמי בטכניקות בנייה מסורתיות, תעשייתיות ודיגיטליות: מעבודת הגלגל (אובניים), דרך בניית יד ופיסול פיגורטיבי ועד עבודה בייצור סדרתי בעזרת הדפסה תלת ממדית וייצור בתבניות.

התערוכה תתקיים במשך שלושה ימים ברחבי בית בנימיני ותסמן תחילתו של מסע משותף לאוהבי החומר הקרמי וליוצרים תוך דיאלוג בין העבודות עצמן, ובינן לבין המבקרים.

אוהבים אמנות – קונים קרמיקה



שיח גלריה בתערוכה "ככל שיותיר לנו החוט…"

עם האמנית בתיה שני והעיתונאית מירי קרימולובסקי

הסטודיו ברח' הפלך 6, ת"א
חמישי, 7.11.19, בשעה 19:00
הכניסה חופשית

האמנית בתיה שני והעיתונאית חוקרת האמנות מירי קרימולובסקי בשיח גלריה בתערוכה "ככל שיותיר לנו החוט…".

עבודותיה של בתיה שני עוסקות בעולם האישה: מאלימות נגד נשים, דרך שימוש בדימויי גוף ועד טקסטים רקומים של שירה נשית. במפגש הפתוח לקהל שני וקרימולבסקי ישוחחו על עוצמת היצירה הנשית, על הקשרים והחוטים ששני טווה, על מלאכות נשים ועל הגבול הדק שעובר ומיטשטש מיום ליום בין אומנות לאמנות.

בתיה שני עוסקת בעבודותיה בנושאים שמאז קמפיין #MeToo נמצאים על סדר היום העולמי. אלימות נגד נשים ונושאים אחרים הקשורים בנשים ונשיות. חוטי הרקמה החודרניים מייצרים עולם פנימי וחיצוני משני צדי הבד; הצד האחורי והבלתי נשלט והצד החיצוני שכביכול ניתן לקריאה ולפיענוח, אך גם הוא כאוטי ואניגמטי. בגדים משומשים, שספגו את חום הגוף, אוצרים את זיכרונו ומהדהדים את היעדרותו, מהווים מצע לרקמה, טכניקה שבמשך מאות שנים זוהתה עם מלאכת נשים. שני רוקמת טקסטים, ציטוטי שירה שנכתבה על ידי נשים, דימויי גוף, מספרים וצורות ברצף רקמה עמוס ודחוס שאינו מותיר אויר לנשימה.

בתיה שני



ארס אלקטרוניקה

לראשונה בבית הנסן כחלק מפסטיבל AniNation – מיטב סרטי האנימציה של הפסטיבל הטוב בעולם לאמנות דיגיטלית!
רביעי – שישי, ראשון
7.11+ 6.11 | 10:00-18:00
8.11 | 10:00-14:00
10.11 | 10:00-18:00

מאז 1979 פסטיבל Ars Electronica משמש פלטפורמה להתייחסויות אמנותיות, דיגיטליות ומפתיעות. הפסטיבל מתמקד בהתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות, בתרחישים עתידיים ובשאלות כיצד אלו יכולים להשפיע עלינו כחברה.

תוכנית האוסף שתוקרן בבית הנסן במסגרת פסטיבל אניניישן מכילה את מיטב תכני האנימציה של הפסטיבל, זוכי הפרסים, לשנת 2018 – שיציגו מבחר צבעוני, מרתק, ייחודי ומגוון של עבודות אנימציה מקורית עם טכנולוגיות חדשניות.
הקהל הרחב מוזמן לצפות בסדרת סרטים קצרים שיוקרנו ברצף לאורך היום.

למידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *