רב ערב 10.09.19

סדנאות ולימודי תעודה במדרשה | יורם קליינר / ״דמויות-לא-דמויות״ | ״וריאציות ילדות״ / טטיה גוגטי שוחט | פסטיבל צוללן למחול עכשווי – הגרלת כרטיסים לקוראי רב ערב! | חידוש התערוכה ההיסטורית בבית הנסן

מחפשים סדנאות ולימודי תעודה בתחומים חדשים ומעניינים?

הצטרפו אלינו למגוון סדנאות חדשות וייחודיות במסגרת הלימודים לתואר שני בטיפול באמנויות למטפלים מנוסים במדרשה – פקולטה לאמנויות

קורס הדרכה למעמד מדריך למטפלים באמנות:
הקורס מאפשר למטפלים בעלי ניסיון בטיפול באמנות לעבור הכשרה שתאפשר להם לקבל מעמד של מדריכים עבור מטפלים באמנות.
ייחודי למדרשה: חלקים נרחבים מהקורס יתקיימו בסדנת הפיסול ובהדרכה באמצעות אמנות.

וויסות רגשי והדרכת הורים מבוססי :CBTArt
הקניית ידע תיאורטי וכלים מעשיים בתחום הוויסות הרגשי למטפלים באמנות, במטרה לפתח תכניות התערבות מניעתיות וטיפוליות בנושא ויסות והעשרה רגשית בקרב ילדים ומתבגרים.
ייחודי: הקורס יוכר כשעות בתכניות ללימוד CBT ותינתן הנחה של 50% בשכר הלימוד לבוגרי קורס זה.

טיפול קבוצתי באמצעות אמנות והנחיית קבוצות:
התכנית מבוססת על תפיסתו של פוקס, המתייחס לקבוצה כאל היכל מראות, וכמו כן על עבודה אנליטית קבוצתית. לתכנית שני תתי מסלולים: הנחיית קבוצות וטיפול קבוצתי בהנחיית קבוצות בטיפול באמנות.

נותרו מקומות אחרונים, מהרו להירשם
המדרשה – פקולטה לאמנויות
לפרטים נוספים



יורם קליינר / ״דמויות-לא-דמויות״

גלריה קיבוץ לוחמי הגטאות

פתיחה: שבת, 14.9.19, בשעה 11:30
נעילה: 26.10.19
אוצרת: ענת גטניו

התערוכה חושפת לראשונה את יצירתו הפורה של האמן יורם קליינר, בן קיבוץ בית קשת אשר הלך לעולמו בנסיבות טרגיות לפני למעלה מ-25 שנה.

קליינר לא רצה מעולם להציג את עבודותיו ולאחר מותו נותרה יצירתו ספונה במגירות ביתו ללא רואה. התערוכה, המציגה מדגם מזערי מתוך מאות עבודות שיצר במהלך חייו, מבקשת להוציא לאור את יצירתו החבויה ולתת במה לאמן בעל קול ייחודי. יצירותיו של של קליינר הן דימויים אניגמטיים, מצוירים בקו ייחודי, המעידים על ילדותו כילד מוסתר בצרפת הכבושה של מלחמת העולם השנייה. בנוסף, אייר קליינר ספרי ילדים, יצר קריקטורות לעלוני הקיבוץ ועיטר ביצירתו את המרחבים בחגי הקיבוץ.

האמן משה קופפרמן ז"ל, אשר הכיר את קליינר ויצירתו, הביע משאלה זו בהספד שכתב עליו:     "אני מקווה שעוד יזדמן לי לחזור ולראות את הציורים של יורם אולי מוצגים לציבור, דבר אשר לא התקיים בחייו, ושהם יזכו לטיפול נאות ולתשומת הלב להם הם ראויים".

לאירוע

יורם קליינר, "ללא כותרת", עט לבוד ואקריליק



״וריאציות ילדות״ / טטיה גוגטי שוחט

סטודיו אורלי דביר, רבנו חננאל 5, תל אביב

נעילה: 24.09.19

טטיה גוגטי שוחט, ציירת ואמנית גיאורגית, מציגה את מקבץ הציורים "וריאציות ילדות", שנוצר בהשראת הפריים הקולנועי.

גוגטי שוחט היא בוגרת תואר שני בהצטיינות מהאקדמיה לאמנות בטביליסי, שם כתבה את עבודת התזה שלה על עיצוב אמנותי בקולנוע. כציירת, מתמחה גוגטי שוחט במגוון סגנונות, החל בקלאסי וכלה במופשט.

מתוך "וריאציות ילדות", טטיה גוגטי שוחט



"היכון!" / עדו פדר

פסטיבל צוללן למחול עכשווי

9.9.19-28.9.19

יצירתו של עדו פדר, המנהל האמנותי של פסטיבל ״צוללן״ למחול עכשווי, שיתקיים זו השנה השביעית בחללים שונים בתל אביב. היצירה מציגה מעבר רעיוני מ"אייקון" ל"היכון!"; בעוד ה״אייקון״ הוא תנועה אל העבר, אל דימויים חתומים שהגוף מצווה לשאוף אליהם, ה״היכון״ הוא תנועה לכיוון ההווה, שיוצאת מתוך ההנחה שכל הדימויים כבר מצויים בגוף. במופע, קבוצה בת תשעה רקדנים חוקרת פעולות איקוניות של אמנות הפרפורמנס, את האידיאל של הטמעת גוף האמן באובייקט האמנות. הרגעים המכוננים של תולדות הבמה הם כעת פעולת ההכנה של הדור הצעיר עבור עולם שדינו קריסה, משבר ואבדון.

המופע יתקיים בימים חמישי, 19.9.19, בשעה 20:15, שישי, 20.9.19 בשעה 20:00, בתיאטרון תמונע.

פרטים נוספים באתר הפסטיבל www.diverfestival.com

כרטיס זוגי לכל אחד מהמופעים יוגרל בין קוראי רב ערב שישלחו מייל עד יום ראשון, 15.9.19, בשעה 10:00 (נא לציין שם מלא, מספר טלפון ומועד רצוי למופע).

צילום: אבי גולרן



חידוש התערוכה ההיסטורית בבית הנסן

בית הנסן

פתיחה: רביעי, 18.9.19, בשעה 19:00
אוצרת: קארין שבתאי
ייעוץ היסטורי: רות וקסלר

פתיחה מחודשת של התערוכה ההיסטורית המגוללת את סיפורו של בית המחסה למצורעים מאז הקמתו בסוף המאה ה-19 ועד היום, כשהוא משמש בית של תרבות.

על קירות החלל נפרס ציר זמן המתווה את השינויים הרבים שחלו במתחם במהלך יותר ממאה שנים בתחומי הרפואה, החברה והתרבות. בתערוכה מוצגים רהיטים מקוריים של בית המחסה, חפצים אישיים של מטופלים ופריטים רפואיים שנותרו במתחם לאחר סגירתו של בית המחסה בשנת 2000.
התערוכה נפתחת מחדש כעשור לאחר שנפתחה לראשונה בשנת 2009.

בתכנית:

19:00 – התכנסות

19:30 – דברי פתיחה והרמת כוסית

צילום: ארכיון "אמאוס"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *