פרופ' חיים מאור זוכה פרס מפעל חיים לאמנים ותיקים

הפרס, ע"ש אריק איינשטיין, מוענק מדי שנה על-ידי משרד התרבות והספורט ושוויו 50 אלף שקל. הפרס יוענק למאור, אוצר אוניברסיטת בן-גוריון, "אמן פעיל, חוקר אמנות ישראל, מרצה ואוצר עצמאי, שבחר בפריפריה כמקור פעילות מרכזי במשך יותר מ-30 שנה"

פרס מפעל חיים לאמנים ותיקים ע"ש אריק איינשטיין יוענק לפרופ' חיים מאור, אוצר אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מאור, פרופסור מן המניין במחלקה לאמנויות, זכה בפרס בקטגוריית האמנות הפלסטית. הפרס מוענק מדי שנה על-ידי משרד התרבות והספורט ליוצרים ותיקים שהטביעו חותמם ופעלו לקידום התרבות בישראל. הפרס בשווי 50 אלף שקל.

חבר השופטים – תמר רבן, סעיד אבו-שקרה ורפי ברביבאי – נימקו את הבחירה במאור: "אמן פעיל, חוקר אמנות ישראל, מרצה ואוצר עצמאי. מאור בחר בפריפריה כמקור פעילות מרכזי במשך יותר מ-30 שנה. תרומתו לאמנות ולחברה הישראלית עצומה".

מאור, נשוי ואב לחמישה, חי ויוצר במיתר. כאמן, בוחן מאור בעבודותיו את מרכיבי הזיכרון והזהות שלו על רקע הזכרונות הטראומטיים של משפחתו בשואה ובישראל. גוף העבודות המרכזי ביצירתו האמנותית בוחן את מרכיבי הזהות שלו באופנים ובהקשרים שונים, במיצבים מרובי אמצעים, תוך דיאלוג עם "אחרים".

מאור נמנה עם מקימי המחלקה לאמנויות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בשנת 1996. משנת 2006 הוא משמש פרופסור-חבר במשרה מלאה במחלקה. כמו כן הוא משמש יועץ לנשיאת האוניברסיטה בנושאי אמנות; מנהל ואוצר הגלריות של האוניברסיטה ומרכז חטיבת אמנות-יצירה. הוא מרצה על אמנות ישראלית ואמנות עכשווית ומרכז את קורס אוצרות וחטיבת אמנות-יצירה. תלמידיו השתלבו לאורך השנים בעמדות מפתח בשדה האמנות כאוצרים במוזיאונים ובגלריות וכאמנים פעילים.

מאור אצר תערוכות רבות שחשפו אמנים ממגזרים שונים, בעיקר אמנים מן הפריפריה הגיאוגרפית והתרבותית. הוא חקר נושאים שלא טופלו בתצוגות בסצנה המרכזית של האמנות בישראל. התערוכות שאצר והקטלוגים הנלווים שימשו ומשמשים כחומר לימודי משמעותי המרחיב את הידע על אודות האמנות הישראלית.

הפרס לאמנים ותיקים ע"ש אריק איינשטיין מוענק זו השנה הרביעית. הפרס מחולק ל-21 יוצרים ותיקים ומוערכים בשבעה תחומי אמנות: מחול, תיאטרון, ספרות ושירה, מוזיקה אמנותית, זמר עברי, אמנות פלסטית וקולנוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *