רב ערב 28.11.17

שיחה על פיסול וחומר בגלריה החדשה סדנאות האמנים, טדי | שיח גלריה ומוזיקה בתערוכה "כְּשֶׁאַתְּ", הגר קדימה | "הכינור", מאת גילי ונמרוד שנית | "דווקא עכשיו", ציקי אייזנברג וורה קורמן

שיחה על פיסול וחומר

הגלריה החדשה סדנאות האמנים, טדי

שלישי, 5.12.17, בשעה 19:00
מה הם החומרים העדיפים על הפסל/ת? מהי המוטיבציה לבחירה בחומרים אלו? כיצד בחירה זו משפיעה על מהלך היצירה והתוצר הפיסולי? שאלות אלו ועוד יעלו במסגרת השיחה בין אמני הפיסול המשתתפים בתערוכות הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי "אקראיות מכוונת" ו"שיחת מסדרון 2".
משתתפים: חנאן אבו-חוסיין, אתי אברג'ל, טליה טוקטלי, איתמר המרמן ואיילה לנדאו.
מנחה: תמר גיספאןגרינברג.
מומלץ לבקר בתערוכות לפני האירוע.

איתמר המרמן, "לידת העכוז של ונוס מבותצאלי", 2017, תבנית גבס ויציקת בטון. צילום: דור קדמי



שיח גלריה ומוזיקה בתערוכה "כְּשֶׁאַתְּ", הגר קדימה

צדיק, גלריה לאמנות האפשר, תל-אביב

אוצרת: חנה קומן

שישי, 15.12.17, בשעה 11:00
נעילה
: 22.12.17

בתוכנית: יצירות קוליות מאת המלחינות הגר קדימה ודרורית אליאש, בביצוע רונה ישראל-קולת, סופרן; אנסמבל עלמה – קול נשי ישראלי; תבור גוכמן, פסנתר.
שיח גלריה – על קליגרפיה, ציור, מוזיקה, החיים ומה שביניהם.
כיבוד ושיח רעים.
הגר קדימה היא מלחינה ואמנית פלסטית, והפרויקט "כשאת" משלב את שני החלקים של עולמה האמנותי. בעבודות ציור וקליגרפיה על עץ, נייר ובד מתארת קדימה את הדיכוטומיה בין תחושת הנצח שמעניקה חוויה קשה בעת התרחשותה לבין התגמדותה הדרסטית בהתבוננות בדיעבד.
הכניסה חופשית בהרשמה מראש במייל [email protected].

גלריה צדיק, רח' שמעון הצדיק 16, יפו, 077-495-6981. ב'–ה', 17:00–11:00; ו', 14:00–11:00.

הגר קדימה, "כְּשֶׁאַתְּ"



"הכינור", מאת גילי ונמרוד שנית

תיאטרון תמונע, תל-אביב

11.12.11, 27.12.17

ביום בהיר אחד ביולי 1942, בעוד מישה ובנו בוז'ו יושבים ומנגנים בכינור ברחוב בפריז, עצרו לידם שוטר צרפתי וקצין גרמני. הם סימנו למישה לקום ולהתלוות אליהם. מישה הניח את הכינור בצד, חיבק את בנו והלך. בוז'ו רץ הביתה לספר לאמו, בלי לדעת שלא יראה את אביו שוב לעולם.
חלפו חמש שנים מאז התחלנו לחפש את הדרך לספר את סיפורה של משפחתנו שנספתה בשואה, וכיום אנו מבקשים לחשוף אתכם למופע המשלב תיאטרון תנועה וסרט, שבאמצעותם ניסינו להתמודד עם הטרגדיה, אבל בעיקר להזכיר לעולם מאורעות אלו, לבל יישנו בכל מקום וכלפי כל אדם.
משתתפים: נסים זוהר, מרסלה גומז, איליה דומנוב, אופיר נג'רי, גבריאל ניוהאוס.
"המעברים מהרובד ההיסטורי אל עבר רובד המציאות מקרבים את הצופה אל האירוע הטרגי ומקנים לסיטואציות ממד אנושי רב-עוצמה" (פרופ' אהרן שי).
"עיבוד אינטימי ומלא השראה שעשוי בכישרון, באהבה ובריחוק מעוררים כבוד" (גבי אלדור).
כרטיס: 70 שקל.
הנחה לקוראי "ערב רב" – קוד: גילי, 45 שקל.
טריילר, כאן.



"דווקא עכשיו", ציקי אייזנברג וורה קורמן

גלריה אלפרד, תל-אביב

אוצרת: נוגה דוידסון
חמישי, 30.11.17; שבת, 30.12.17
שיח גלריה: שישי, 29.12.17, בשעה 12:00

תערוכה זו מציגה שני אמנים העוסקים באיסוף חומרים, בחיבור ובמשחק בהם כאמצעי לעיבוד, לארגון ולתיווך המציאות. בשני גופי העבודות ניתן למצוא תהליך עבודה המתחיל בליקוט חומרי רדי-מייד וממשיך במלאכת חיבור של סך חומרי הגלם לכדי מרקחת ייחודית. השימוש ברדי-מייד הוא בגדר נקודת מוצא שבאמצעותה הם מתמקמים בעולם ומנסים לייצר סדר בתוך הכאוס. הם אוספים מתוך מערבולת הדימויים האינסופית שאליה הם חשופים כאנשים החיים בעידן העכשווי ומארגנים חלקים קטנים מתוכה לכדי היגד קטן ואישי.
שם התערוכה "דווקא עכשיו" לקוח מקמפיין של משרד התיירות בתקופת מלחמת "צוק איתן", שבו עודדו את הציבור הישראלי לצאת לנפוש חרף תחושת המתח ששררה ברחבי המדינה. השימוש בשם בקונטקסט של התערוכה מחדד את העובדה ששיטות העבודה של שני האמנים הן בבחינת מנגנוני הישרדות ונסיונות לשמור על שפיות ושליטה מסוימת בתוך מציאות אבסורדית ואלימה.
גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תלאביביפו. ג'–ה', 21:00–17:00; ו', 14:00–10:00; שבת, 11:00–15:00.

ורה קורמן, "אנא5", וידיאו חד-ערוצי, 2017

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *