רב ערב 31.10.17

ימים אחרונים לקמפיין – "מוסללה – חמש השנים הראשונות" | Visulaizing The Soul | שון גלדוול, "1,000 סוסים" | קול קורא לכנס מונדי ה-2 | יום עבודה ברמפה של קולקטיב אנייה

ימים אחרונים לקמפיין מימון ההמונים של "מוסללה – חמש השנים הראשונות"

קבוצת מוסללה השיקה את קמפיין מימון ההמונים לספר "מוסללה – חמש השנים הראשונות", שעתיד לצאת בדצמבר 2017. הספר יסכם את תקופת הפעילות הראשונה של הקבוצה בשכונת מוסררה בירושלים ויגולל סיפור מרתק ורלבנטי על קבוצת יוצרים שרוצה לשנות את העולם, ובדרך לומדת שיעור על הקושי להיפגש, על המרחק בין כוונה למעשה ועל אורך רוח והתמדה. זהו ספר העוסק באמנות ציבורית כפי שלא נעשה בישראל מעולם, עם עבודות של יותר מ-100 אמנים שונים שנוצרו במשך חמש שנים אינטנסיביות. כמה מהשמות מוכרים מאוד – גרי גולדשטיין, צבי טולקובסקי, מאשה זוסמן, מאיר טאטי, פורת סלומון, פיטר יעקב מלץ, שוש ישראלי, הדס עפרת, שמעון פינטו – והרשימה עוד ארוכה. ויש גם הרבה עבודות של אמנים צעירים ומבריקים שתשמחו להכיר.
זהו ספר אמנות שהוא גם תיעוד עכשווי וייחודי של החיים בירושלים, בשכונה מוסררה המרתקת ובמציאות הקשוחה של קו התפר. היום, כשקו התפר מוזכר לרוב כצלקת כואבת ומדממת, העשייה במשך השנים לצדו של הגבול הלא מסומן בין מזרח ומערב מציגה צד אחר שלו, פחות ידוע – כמרחב של השראה ואפשרויות מפגש.
הספר ייצא בהוצאת "ערב רב", בעריכת יונתן אמיר ורונן אידלמן ובעיצובה של אביגיל רוביני. הוא יכלול טקסטים, מאמרים, כתבות ומסמכים, וכמובן – יצירות אמנות בהדפסה איכותית.
נותרו רק כמה ימים לסופו של קמפיין מימון ההמונים שבו תוכלו לרכוש את הספר מראש, עם משלוח או בלעדיו, וכך לתמוך בהמשך הפעילות של מוסללה ולאפשר את הוצאת הספר לאור. במסגרת הקמפיין יוענקו תשורות מיוחדות, כמו סיור בשכונת מוסללה בהנחייתו של מתן ישראלי, כרזות מקוריות של פרידנסרייך הונדרטוואסר, מפגש יצירתי בסדנת הנגרות של מוסללה ועוד.
לתמיכה, כאן.

קבוצת מוסללה 2012



Visulaizing The Soul, סדנת חוקרים בינלאומית

אוניברסיטת תל-אביב ומכון ון-ליר, ירושלים

58 בנובמבר 2017

אוניברסיטת תלאביב (בימים א'-ב') ומכון וןליר בירושלים (בימים ג'-ד') מקיימים סדנת חוקרים בינלאומית תחת הכותרת "Visualizing The Soul". במרכז הסדנה עומד מושג הנפש כמסמן של גורם בלתי נראה בהגדרתו, שאמור לקשר בין ממדים שונים, בין כוחות יסודיים הפועלים במציאות החומרית לבין מופעיהם הנראים לעין, בין האנושי לבין האלוהי, בין החיים בעולם הזה לבין חיי נצח, בין הגוף לבין הרוח, בין הליבה ה"אמיתית" המוסתרת בפנימיותו של העצם הנראה לבין המימדים החיצוניים של המציאות. מעצם הגדרתה זו, הנפש שבה וחומקת לאורך הדורות מכל אפשרות של ייצוג ישיר, כשההנחה הרווחת היא שניתן לגשת אליה רק בעקיפין, ​​באמצעות מטפורות או משלים. לפיכך, לאורך הדורות, תיאולוגים, פילוסופים, מדענים ואמנים הציעו למרחב הנפשי דימויים שונים ומגוונים מתחומי חיים מוחשיים. דימויים אלו, שמלווים את האנושות מהעת העתיקה עד ימינו אנו, הם שיעמדו במרכז הסדנה.

הסדנה, שמארגנים המכון להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות ע"ש כהן באוניברסיטת תלאביב, מרכז סידני אדלשטיין להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים, הטכנולוגיה והרפואה באוניברסיטה העברית, ומכון וןליר בירושלים, מחברת בין ידע לאמנות, בין העולם הפנימי הבלתי נראה לבין ביטוייו האמנותיים והמדעיים החיצוניים. ישתתפו בה חוקרים מובילים מארה"ב, אנגליה, גרמניה, הונגריה, שווייץ, וכמובן ישראל. ביום ראשון בערב תתקיים באוניברסיטת תלאביב הרצאה/הפעלה של האמנית מיכל היימן.
כל ההרצאות בשפה האנגלית. המושבים פתוחים לקהל. אין צורך להירשם ואין דמי כניסה. לתוכנית המלאה, כאן.

שון גלדוול, "1,000 סוסים"

מוזיאון תלאביב

אוצרת: רותי דירקטור

פתיחה: חמישי, 2.11.17

18:30 – שיחה בין האמן והאוצרת באולם שידלובסקי

20:00 – אירוע הפתיחה. הכניסה חופשית

הפרויקט של שון גלדוול נרקם סביב אירוע היסטורי בן 100 שנה: ב-31 באוקטובר 1917 נלחם חיל הפרשים האוסטרלי בבאר-שבע והביס את הצבא העותמאני, מהלך שהביא לכיבוש הארץ על-ידי הבריטים. מעבר להשלכות של הקרב על האזור הקרוי אז פלשתינה (המנדט הבריטי, הצהרת בלפור), הקרב נחשב לאירוע הצבאי החשוב האחרון שבו השתתף באופן פעיל חיל פרשים על סוסים.

עבודותיו של גלדוול מתמקדות בגיבורי המשנה של הקרב: סוסי הוויילר (Waler) שהובאו עם החיילים לאחר שהוכשרו במדבריות אוסטרליה. לגלדוול יש עניין ממושך בסוס, במקומו בהיסטוריה ובתרבות ובאופן שבו הוא נקשר למיתוסים של מלחמה, גבורה וגבריות. הוא עוסק גם בתחליפים מודרניים אפשריים לסוס כמו סקייטבורד, אופניים או אופנוע ובמוטיב סכנת המוות הכרוכה ברכיבה עליהם. העבודות מבוססות על תצלומים שצולמו באוסטרליה ובישראל ובמרכזן מחזור חיים של סוס מלידה ועד זקנה. התצלומים מוקרנים כעבודות וידיאו ודרך משקפי מציאות מדומה. כמו כן מוצגת הדפסה תלת-ממדית המבוססת על סריקה של פסל רומי של סוס ורוכבו, שניהם שבורים חלקית.

שון גלדוול הוא מהבולטים באמני אוסטרליה בני זמננו. הוא נולד ב-1972 בסידני, וחי בלונדון. הוא יוצר וידיאו, מציאות מדומה, צילום, פיסול, מיצב וציור. המוסד האוסטרלי להנצחת מלחמות מינה את גלדוול ב- 2009 ל"אמן מלחמה רשמי", כדי שילווה את פעילות הכוחות האוסטרליים באפגניסטן ובמזרח התיכון. העבודות שיצר בנסיעות אלה בוחנות את הבעייתיות האתית של תפקיד המצלמה בשטח אש בימינו, לנוכח המיידיות שבה מועלות תמונות משדה הקרב לרשת.

מוזיאון תלאביב, גלריית לורנס גראף לאמנות עכשווית, גלריית ג'ינה וגבריאל כאתרי, הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר.

שון גלדוול, מתוך "1,000 סוסים", 2017, וידיאו



קול קורא לכנס מונדי ה-2

"התערבות, מרחב ציבורי"

26–27 בדצמבר 2017

כנס מונדי ה-2 מבקש לעסוק בחיבורים המתבקשים שבין טכנולוגיה וקהילה ובין מחקר אקדמי ופעולה מתערבת במרחב. על יסודותיו של כנס מונדי הראשון, שעסק במחקר פעולה, נבקש להעמיק ולחדד את עמדת החוקר המתערב במרחב הציבורי תוך בחינת האמצעים העכשוויים העומדים לרשותו. הכנס יכלול פעילים חברתיים וחוקרים מהקהילה האקדמית בישראל. מאמרים נבחרים מהכנס יאוגדו בספר בהוצאה אקדמית.
תוכנית הכנס: יומיים רצופים, כאשר בכל יום תיערך הרצאת מפתח.
אופי הכנס הוא רב-תחומי ומיועד לאנשי מחקר מדיסציפלינות שונות העוסקות בנושאי הכנס: ארכיטקטורה – עיצוב עירוני, תכנון ערים, אמנות; סוציולוגיה – אנתרופולוגיה, גיאוגרפיה, פוליטיקה וממשל; ותחומי ההנדסה השונים.
אנו מזמינים חוקרים, יוצרים ופעילים חברתיים לשלוח הצעות להצגת מאמרים, סדנאות, פעולות ודיונים.
הנחיות להגשת הצעה: יש לשלוח תקציר שאורכו עד 300 מלה (עדיפות באנגלית), בצירוף ביוגרפיה קצרה של הדובר/ת. דימויים רלבנטיים יתקבלו בשמחה.
ניתן לצרף דימויים או קטע וידיאו (תקציר עד 3 דקות) בקובץ PDF או באמצעות קישורים, ל: [email protected]
תאריך אחרון להגשת ההצעות: 18.11.2017.
הכנס יתנהל בעברית ובאנגלית.
ועדת ההיגוי: ד"ר דוד בהר, רונן אידלמן, אורי כרמלי, רמי טריף, מני רוזנברג וערן זקס.
מונדי_לאב היא מעבדת מחקר בינתחומית המתמקדת במחקרי פעולה בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים שבטכניון. המעבדה מפגישה יחד אדריכלים, מעצבים, אמנים ומהנדסים העוסקים במחקר ביקורתי המבוסס על פעולה מתערבת ושימוש בטכנולוגיות עכשוויות במרחב העירוני. המעבדה כוללת ציוד חדשני בתחומי המדיה הדיגיטלית החדשה, סאונד, וידיאו ואינטראקציה, במטרה לשלב כלים במחקר.



יום עבודה ברמפה של קולקטיב אנייה

נווה-שאנן, תל-אביב
שישי, 3.11.17, בשעות 12:00–16:00

נפגשים ברמפה של נווה-שאנן, תל-אביב, ליום עבודה משותף בחלל של קולקטיב אנייה, מנבטה לסביבה חברתית.
הרמפה והחלל הסודי הצמוד לה הופכים אט-אט למקום מפגש קהילתי המזמין את כל תושבי ותושבות האזור לפעול בו. מה נעשה? נשתול פרחי חורף, נצבע, נסיים לבנות את האולפן (כן, יש לנו אולפן), ננקה ונבנה מדפים, נסדר את סדנת העבודה ונכין זרי גרניום ריחניים. גם נשתה בירה, נשמע מוזיקה, נאכל ונתחבר עם השכנים.
רח' נווה-שאנן 46, תל-אביב–יפו.
כולם מוזמנים! לאירוע בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *