פרופ' עידו ברונו ימונה למנכ"ל מוזיאון ישראל

ברונו, פרופ׳ במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, נבחר לאחר תהליך חיפוש ממושך שנפתח מחדש בעקבות הודעתו המפתיעה של המועמד הקודם לתפקיד ד״ר ערן נוימן, שלא יכנס לתפקידו

מועצת המנהלים של מוזיאון ישראל בראשות עו״ד יצחק מולכו בחרה בפרופסור עידו ברונו לתפקיד מנכ"ל המוזיאון. ברונו, בן 54, משמש כפרופסור לעיצוב במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, מעצב ואוצר תערוכות מוזיאליות בתחומי האמנות, ארכאולוגיה, מדע והיסטוריה בארץ ובעולם. הוא נבחר לאחר תהליך חיפוש ממושך שנפתח מחדש בעקבות הודעתו המפתיעה של המועמד הקודם ד״ר ערן נוימן, שלא יכנס לתפקידו. ברונו ייכנס לתפקיד בשבועות הקרובים, לאחר אישור הגופים הרלוונטיים במשרדי הממשלה. הוא יחליף את איילת שילה תמיר שכיהנה כמ"מ מנכ"ל בחצי השנה האחרונה במקביל לעבודתה כמשנה למנכ"ל המוזיאון, תפקיד שתמשיך למלא.

עידו ברונו אוצר ומעצב תערוכות בארץ ובעולם. בין היתר עיצב במוזיאון ישראל את התערוכה הפופולרית "הורדוס: מסעו האחרון של מלך יהודה", שהוצגה בשנת 2013. הוא השתתף בצוות השיפוץ שעבר המוזיאון בעשור שעבר, ובכלל זה היה אחראי על הצבת הפסלים בחללים הכלליים במוזיאון ובגן האמנות הבינ"ל ע"ש בילי רוז. הוא חבר בוועדות מקצועיות שונות של משרד החינוך ומשרד התרבות ומשמש כשופט בפרסים שונים בתחום העיצוב והאומנות (CRAFT). ביחד עם תלמידו לשעבר ארטור ברוטר עיצב ותכנן שולחן מגן מרעידות אדמה לתלמידי בית ספר, שנרכש לאוסף הקבע של ה MOMA בניו-יורק, וזכה בשורה של פרסים בינלאומיים. בשנת 2012 זכה ברונו בפרס שרת התרבות לעיצוב על מכלול עבודתו.

1 תגובות על “פרופ' עידו ברונו ימונה למנכ"ל מוזיאון ישראל”

    האם מדובר במריונטה חדשה או שמא בפרסונה בעלת חוט שדרה? ימים יגידו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *