רב ערב 24.10.17

כנס ירושלים ה-2 לאמנות | "מוסללה, 5 השנים הראשונות" | ק״ק לאמניות בחיפה, י-ם ולוד | שיח: אורן פנחסי | "צל של קו, אור של עיגול" | "גילויים של אור" | 40 לגלריה בכברי, סימפוזיון | "Queer It Up" | סיורים בשבוע האיור | " א-נ-נו-מי"

"מה עושים עם אמנות?", כנס ירושלים השני לאמנות

האוניברסיטה המורמונית בהר הצופים ובית הנסן, ירושלים

24–25 באוקטובר 2017

כנס ירושלים לאמנות הוא במה לדיונים בנושאים שבקדמת סדר היום של שדה האמנות והתרבותהכנסשייערך זו השנה השנייהנולד ביוזמה ובשיתוף פעולה של מוסדות האמנות הירושלמיים המרכזיים מנופיםכתב-העת "ערב רבוכתב-העת "הרמה"שאלת המפתח של הכנס תהיה "מה עושים עם אמנות?"הפאנלים ויתר הפעילויות שייערכו במסגרת הכנס יבקשו להפנות זרקור אל האפשרויות שהאמנות יכולה לחולל ולחלללהעלות על הדעת את הסיבות לכך, ולעשות זאת תוך התייחסות הן לנושאים היסטוריים והן לשאלות אקטואליות באמנות בת-זמננו.
הכנס ישלב בין הרצאותרבי-שיח מונחים, סיורים והקרנת סרטאת הרצאת המפתח תישא האמנית האמריקאית הוותיקה מיריאל לדרמן-יוקליסעוד ישתתפו בכנסרודריגו אימז (מקסיקו), עידן בריראינה ברקוביץקרן גולדברגשירז גרינבאוםאורן זיויואב ליפשיץ וטל מסינגיעל מאיראיתמר מןרועי רוזן וגלעד רייך.
לתוכנייה המלאה: כאן.

יעל מאירי, “כנף"



"מוסללה – חמש השנים הראשונות"

קמפיין מימון המונים להוצאת הספר

קבוצת מוסללה השיקה את קמפיין מימון ההמונים לספר "מוסללה – חמש השנים הראשונות", שעתיד לצאת בדצמבר 2017. הספר יסכם את תקופת הפעילות הראשונה של הקבוצה בשכונת מוסררה בירושלים, ויגולל סיפור מרתק ורלבנטי על קבוצת יוצרים שרוצה לשנות את העולם, ובדרך לומדת שיעור על הקושי להיפגש, על המרחק בין כוונה למעשה ועל אורך רוח והתמדה. זהו ספר העוסק באמנות ציבורית כפי שלא נעשה בישראל מעולם, עם עבודות של יותר מ-100 אמנים שונים שנוצרו במשך חמש שנים אינטנסיביות. כמה מהשמות מוכרים מאוד – גרי גולדשטיין, צבי טולקובסקי, מאשה זוסמן, מאיר טאטי, פורת סלומון, פיטר יעקב מלץ, שוש ישראלי, הדס עפרת, שמעון פינטו – והרשימה עוד ארוכה. ויש גם הרבה עבודות של אמנים צעירים ומבריקים שממש תשמחו להכיר.
זה ספר אמנות שהוא גם תיעוד עכשווי וייחודי של החיים בירושלים, בשכונה מוסררה המרתקת ובמציאות הקשוחה של קו התפר. היום, כשקו התפר מוזכר לרוב כצלקת כואבת ומדממת, העשייה במשך השנים לצדו של הגבול הלא מסומן בין מזרח ומערב מציגה צד אחר שלו, פחות ידוע – כמרחב של השראה ואפשרויות מפגש.

הספר ייצא בהוצאת "ערב רב", בעריכת יונתן אמיר ורונן אידלמן ובעיצובה של אביגיל רוביני. הוא יכלול טקסטים, מאמרים, כתבות ומסמכים, וכמובן – יצירות אמנות בהדפסה איכותית.

בקמפיין מימון ההמונים תוכלו לרכוש את הספר מראש, עם משלוח או בלעדיו, וכך לתמוך בהמשך הפעילות של מוסללה ולאפשר את הוצאת הספר לאור. במסגרת הקמפיין יוענקו תשורות מיוחדות, כמו סיור בשכונת מוסללה בהנחייתו של מתן ישראלי, כרזות מקוריות של פרידנסרייך הונדרטוואסר, מפגש יצירתי בסדנת הנגרות של מוסללה ועוד.
לתמיכה, כאן.

קבוצת מוסללה 2012



קול קורא לאמניות בחיפה, ירושלים ולוד

הגלריה בבית הגפן, סטודיו-משלך ועיריית לוד – מתנ"ס שיקגו מזמינים אתכן, אמניות דתיות, פלסטיניות ויהודיות המתגוררות בחיפה, ירושלים ולוד ובסביבתן, בואו לקחת חלק בתוכנית מנהיגות נשית תרבותית (Women’s Cultural Leadership Project), שמטרתה לקדם את התמקצעותן של אמניות דתיות בתחום האמנות החזותית וצמיחתן כמנהיגות משפיעות ומובילות בתחום התרבות בקהילות השונות.

התוכנית תפעל בשלוש קבוצות במקביל, אחת בכל עיר. הקבוצות יתכנסו לסדרת מפגשים חודשית לאורך עשרה חודשים. המפגשים יונחו על-ידי אוצרת ומנחת קבוצות ויתמקדו בפרקטיקה האמנותית של כל אחת מהמשתתפות, לצד הקניית ידע, כלים ופיתוח המיומנויות האישיות על-ידי נשות מקצוע משדה הכלכלה והמנהיגות האזרחית. גולת הכותרת של התוכנית היא תערוכה קבוצתית בהשתתפות האמניות בכל אחת מהערים, שתיערך בשלהי 2018.

להגשת מועמדות לפרויקט יש לענות על הקריטריונים הבאים:

  • אמניות הפעילות בשדה האמנות בשלוש השנים האחרונות לפחות.
  • בוגרות מסלול לאמנות.
  • רצון לקחת חלק בפרויקט ייחודי המשלב פיתוח פרקטיקה וחשיבה אמנותית עם קידום מקצועי.
  • נכונות ומחויבות להיות נוכחת במפגשים ובתהליכים קבוצתיים לאורך שנת 2018 (המפגשים יתקיימו מדי חודש).

יש לשלוח קורות חיים, תיק עבודות ומכתב מוטיבציה קצר המסביר את רצונך לקחת חלק בתוכנית.
תאריך אחרון להגשת מועמדות: 15.11.2017.

לפרטים: WCulture.leadership@gmail.com

פרטים נוספים ניתן למצוא כאן.

יעל סרולין, "מחופשות", 2012



שיח גלריה בתערוכה "נביעות" של אורן פנחסי
עם האוצרת מרי שק

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שבת, 28.11.17 , בשעה 12:00

בתערוכה "נביעות" יוצר אורן פנחסי סביבה פיסולית המכליאה את חלל המוזיאון עם אלמנטים הטיפוסיים לסביבות מחיה אנושיות. פנחסי, פסל שיוצר מיצבים גדולי ממדים, עוסק בתחימה של אובייקטים בעלי אופי אדריכלי. בתערוכה זו הוא יוצר סביבה של ביתמרחץ. המיצב בוחן את השפעת המבנה האדריכלי והאובייקטים שבו על בניהאדם המשתמשים בו. ההתבוננות בביתהמרחץ, על מטעניו ההיסטוריים והתרבותיים, מעלה שאלות על המפגש בין הפרטי והציבורי ועל תפקודו של החלל בהבניית אינטראקציות אינטימיות. בסביבת ביתהמרחץ תחומים חפצי יומיום מוכרים כמו מגבות, מראות, כסאות נוח, קקטוס, ספוג ווזלין, שעריכתם בין עמודי בטון מחוספסים ופאליים מעוררת בצופה תהיות ומעניקות להם מימד ארוטי.

התערוכה מוצגת במסגרת מקבץ התערוכות "אתר", הבוחן סביבות מחיה נטושות, תוך התייחסות למידע ולמטענים תרבותיים, חברתיים ואישיים שהן נושאות עימן.

מוזיאון פתחתקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתחתקווה.
לפרטים, כאן.

אורן פנחסי, נביעות, 2017, מיצב צילום: אלעד שריג



"צל של קו, אור של עיגול", שירן יצהרי ושיר לוסקי

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, חיפה

אוצרת: שירלי משולם
נעילה: 12.12.17

התערוכה, המשותפת לאמניות הצעירות והמבטיחות שיר לוסקי (המכללה האקדמית ויצו, חיפה) ושירן יצהרי (המדרשה, בית ברל), מתמקדת ביחסי הגומלין בין שני תחומי מדיה שונים: הצילום והאמנות הפלסטית. האמניות מציגות מיצבים שמורכבים מתצלומים ואובייקטים פיסוליים וחוקרות את הזיקה והמתח ביניהם. ועולה השאלה, מה בין צילום מפוסל או פיסול מצולם?
התערוכה הזוגית מייצרת דיאלוג כפול: הדיאלוג שבין פיסול לצילום והדיאלוג שבין עבודותיה של לוסקי לעבודותיה של יצהרי. הרעיון לשלב ולמזג בין הצילום לפיסול הוביל את שתיהן לא רק לתצוגה של תצלומים שבהם מופיעים אובייקטים פיסוליים שמייצרים תחושה של "מרחב" תלת-ממדי, אלא לבניית "מיצבים" שבהם התצלומים עצמם מודפסים בהגדלה ומוצגים באופן שהופך אותם לאובייקטים פיסוליים ועצמאיים, שניתן להקיפם ולהתבונן בהם. המיצבים נבנו והותאמו לחלל התצוגה של הגלריה.

שיר לוסקי, "צל של עץ", 2017



שבוע וחצי אחרונים לתערוכה "גילויים של אור", שולמית ניר

גלריה שורשים, חיפה

נעילה 30.10.17

"גילויים של אור" היא תערוכת היחיד השנייה השנה של שולמית ניר. בתערוכה הראשונה, "בעקבות האור", שהוצגה במאי בקובייה בירושלים, הוצגו ציורי הנוף של שולמית מירושלים ומהגליל המערבי. בתערוכה זו מוצג הפן הרישומי של ניר – רישומי פחם של דיוקנאות וטבע דומם לצד ציורי שמן העוסקים בנושאים דומים, וכן נופים מהגליל ומירושלים. שתי התערוכות יחד מקיפות את מיטב יצירתה.

"בהשראת ההבנה שהעולם משתנה ונע בזמן שהיא עומדת במקום אחד ומציירת, מגששת ניר אחר הדרך שבה אפשר לצייר מתוך רגעי האור את הצל והצבעים המתחלפים. השתנויות אלה הן אותם 'גילויים' שבשם התערוכה – גילויי האור המתרחשים כשהשמש זזה. זוהי התנועה שבה הצבעים והצורות משתנים בעת שהיא מתבוננת במושא הציור שלה – בנוף, בחפץ או באדם הניצבים ו'מדגמנים' לפניה לאורך זמן. מסעה הציורי של ניר שואף ללכוד את רגעי האור ולגבש אותם לדימוי אחד שנראה כמו רגע מדויק במציאות, אם כי למעשה בשום רגע לא היה לו קיום מחוץ לבַּד הציור" (האוצרת, דניאלה טלמור).
גלריה שורשים, בית הכט, שדרות הנשיא 142, חיפה.

"גילויים של אור", שולמית ניר, גלריה שורשים, חיפה.



40 שנה לגלריה בכברי

סימפוזיון: מצפון עד דרום – פעולות של אמנות וקהילה במרכזים פריפריאליים בישראל 2017

שבת, 28.10.17, בשעות 12:00–16:00

במסגרת חגיגות ה-40 לגלריה בקיבוץ כברי נערוך סימפוזיון שיעסוק בגלריות לאמנות ובפעולות שונות המפגישות בין אמנות לקהילה בפריפריה של ישראל. פתיחת התערוכות בעשרה חללים בלב היישוב מ-11.00 ועם גמר הכנס עד השעה 17:00.
12.00–12.05 – פתיחת הסימפוזיון
דרורה דקלאמניתאוצרת ומרכזת את פעילות הגלריה השיתופית בכברי.
12.00–13.05 – מושב ראשוןיו"ראבשלום סולימן
הגלריה הקיבוצית – חוד חנית או קרב מאסף?
בעבר היו גלריות קיבוציות בחוד החנית של אמנות מתקדמת בישראלמה מעמדן כיוםמיהם הקהלים שלהן ואיזו תמונה אחרת של יצירה ישראלית הן משקפות בשיח הציבורי?
משתתפיםגליה בר-אורמנהלת ואוצרת לשעבר במשכן לאמנות בעין-חרודמרצה במכון לאמנות באורנים ובבית-לאמנות בתל-אביבזיוה יליןאמניתאוצרת ומנהלת הגלריה בקיבוץ בארימרצה במכללת ספירמוקי צורהיסטוריון ומומחה לתולדות התנועה הקיבוציתאביטל גבעאמן ומקים החממה בעין-שמר.
13.05–14.05 – מושב שנייו"רעידית עמיחי
גלריות בפריפריה של ישראל – מקדשי-מעט לאמנות או מכשירים לעשייה קהילתית?
מה ייחודה של גלריה לאמנות שממוקמת הרחק ממרכזי השיח והטעם בישראל 2017?
משתתפיםעידית לבבי-גבאיאמנית ומרצה במכון לאמנות באורניםאסד עזיאמןמרצה במכללת תל-חי והמדרשההדס קידראוצרתאמנית ומנהלת המרכז לאמנות עכשווית בערדעידית עמיחימנהלת בית-לאמנות בתל-אביבמנהלת לשעבר של המחלקה לגלריות ומוזיאונים במשרד התרבות.
14.10–14.30 – הפסקת קפה וכיבוד עשיר
15.15–14.30 – מושב שלישייו"רעידית לבבי-גבאי
אמנות מעבר לסףמודלים עכשוויים של אמנות–חברה–קהילה
סצנת התרבות בישראל משופעת ביוצרים הפועלים מחוץ לערים הגדולות ועובדים בתוך ועבור קהילות ספציפיותכל אחד מהם מעמיד מודל עצמאי וייחודי לפעולה בפריפריה.
מצגתיניב שפיראניהל ואצר את גלריית הקיבוץ בתל-אביבמנהל ואוצר במשכן לאמנות בעין-חרודמצגתאמיתי רינגאמן ורכז שטח בפרויקט "רשת תחנות לאמנותמיסודו של האמן דוד שטייןעוז זלוףחבר בתנועת-תרבותפעיל בעפולה.
15.40–15.15 – שאלות/תשובות/הערות/הארותיו"ראבשלום סולימן
15.50–15.40 – סיכום ופרידהדרורה דקל
לפרטים

אורי ריזמן, אבנר לוינסון בדיאלוג עם שמי



"Queer It Up", מחזמר

חגיגת מיוזיקלקוויר בועטת

הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, אולם רן ברון, תל-אביב
שבת, 28.10.17, בשעות 19:00 ו-21:00

מופע מוזיקליתיאטרלי בביצועים צבעוניים ומפתיעים לנאמברים מתוך "סיפור הפרברים", "כנר על הגג", "רנט" ועוד. חגיגת מיוזיקלקוויר בועטת ומרגשת. המופע הוא ללא מטרות רווח, כל ההכנסות מההופעות מוקדשות לאיגי, ארגון נוער גאה הפועל למען העצמת בנות ובני נוער גאה במסגרות חינוכיות פורמליות ובלתי פורמליות.
משך ההצגה: שעה ורבע.
בימוי והפקה: אלון נירגד-גיא; פסנתר וניהול מוזיקלי: גיא פרטי; בהשתתפות רינה רעים, זיו שליט, אייר שטיימן, אורי אלקיים, חן כהן, גלעד רוזנברג, ענבר יוחננוף, לי גנור, מאיה כהן, גיא מאור.
כרטיסים יירכשו בהזמנה מראש או במקום: 70 שקל לכרטיס, 60 שקל בהצגת תעודת סטודנט/חייל.
שתי הופעות בלבד. הזמנות: כאן.



סיורים מודרכים בשבוע האיור, תל-אביב

16-25.11.17

כמדי שנה, שבוע האיור נפרש במוקדים רבים ברחבי תל-אביב ומציע שלל תערוכות מיוחדות בחללים שונים: גלריות, בתי-מלאכה, חנויות, בתי-מלון, ברים ומסעדות ומתחמי חוצות. הכנו בעבורכם תוכנית עשירה של סיורי הליכה שיעברו במוקדים ובתערוכות השונות. הסיורים יציעו מבט מעמיק ומעשיר על מדיום האיור ועל הקשריו לעיצוב ולאמנות חזותית, וכמובן מפגש עם העשייה העכשווית בתחום.

הסיורים מבית Talking Art ובשיתוף עם שבוע האיור 2017.
פרטים נוספים ורכישת כרטיסים: כאן.



להקת מחול סאלי אן פרידלנד מציגה:

A-ne-no-me" א-נ-נו-מי"

מרכז ענבל, סוזן דלאל, תל-אביב

יום חמישי, 26.10.17, בשעה 20:30

עבודה המחוללת דיאלוג בין הרקדנים, הבמה ואור המקרן. האור מוביל את הרקדנים תוך שהוא יוצר מרחבים אינטימיים, ממפה את תנועת הרקדנים ויוצר מרחבים של תנועה מלאי הומור. "אננומי" באנגלית הוא שמו של פרח הכלנית, אך גם שמו של צמח טורף, שושנת הים. הכפילות הזו, של פרח נוי ביבשה וצמח טורף בים, שימשה השראה לעבודה זו.
לרכישת כרטיסים במחיר מוזל של 55 שקל יש להקליד קוד 3000, או בטל' 03-5173711 בשעות 16:00–09:00 ובערב המופע החל מ-19:00.
קישור לקליפ של העבודה: כאן.
מבצע מיוחד לקוראי "ערב רב": 55 שקל.
כרטיס זוגי למופע יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

צילום: ענבל כהן-חמו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *