רב ערב 10.10.17

כנס ירושלים השני לאמנות | "מוסללה – חמש השנים הראשונות" | "אורסטיאה", תאטרון נוצר, בת ים | חודש פסטיבל פרפורמנס בגלריה בבארי | "מרווחים 4 | Intervals 4"

"מה עושים עם אמנות?", כנס ירושלים השני לאמנות

האוניברסיטה המורמונית בהר הצופים ובית הנסן, ירושלים

25–24 באוקטובר 2017

כנס ירושלים לאמנות הוא במה לדיונים בנושאים שבקדמת סדר היום של שדה האמנות והתרבות. הכנס, שייערך זו השנה השנייה, נולד ביוזמה ובשיתוף פעולה של מוסדות האמנות הירושלמיים המרכזיים מנופים, כתבהעת "ערב רב" וכתב-העת "הרמה". שאלת המפתח של הכנס תהיה "מה עושים עם אמנות?". הפאנלים ויתר הפעילויות שייערכו במסגרת הכנס יבקשו להפנות זרקור אל האפשרויות שהאמנות יכולה לחולל ולחלל, להעלות על הדעת את הסיבות לכך, ולעשות זאת תוך התייחסות הן לנושאים היסטוריים והן לשאלות אקטואליות באמנות בת זמננו.
הכנס ישלב בין הרצאות, רבישיח מונחים, סיורים והקרנת סרט. את הרצאת המפתח תישא האמנית האמריקאית הוותיקה מיריאל לדרמן-יוקליס. עוד ישתתפו בכנס: רודריגו אימז (מקסיקו), עידן בריר, אינה ברקוביץ, קרן גולדברג, שירז גרינבאום, אורן זיו, יואב ליפשיץ וטל מסינג, יעל מאיר, איתמר מן, רועי רוזן וגלעד רייך.
קישור לתוכנייה המלאה

יעל מאירי, “כנף"



"מוסללה – חמש השנים הראשונות"

קמפיין מימון המונים להוצאת הספר

קבוצת מוסללה השיקה את קמפיין מימון ההמונים לספר "מוסללה – חמש השנים הראשונות", שעתיד לצאת בדצמבר 2017. הספר יסכם את תקופת הפעילות הראשונה של הקבוצה בשכונת מוסררה בירושלים, ויגולל סיפור מרתק ורלבנטי על קבוצת יוצרים שרוצה לשנות את העולם, ובדרך לומדת שיעור על הקושי להיפגש, על המרחק בין כוונה למעשה ועל אורך רוח והתמדה. זהו ספר העוסק באמנות ציבורית כפי שלא נעשה בישראל מעולם, עם עבודות של יותר מ-100 אמנים שונים שנוצרו במשך חמש שנים אינטנסיביות. כמה מהשמות מוכרים מאוד – גרי גולדשטיין, צבי טולקובסקי, מאשה זוסמן, מאיר טאטי, פורת סלומון, פיטר יעקב מלץ, שוש ישראלי, הדס עפרת, שמעון פינטו – והרשימה עוד ארוכה. ויש גם הרבה עבודות של אמנים צעירים ומבריקים שממש תשמחו להכיר.
זה ספר אמנות שהוא גם תיעוד עכשווי וייחודי של החיים בירושלים, בשכונה מוסררה המרתקת ובמציאות הקשוחה של קו התפר. היום, כשקו התפר מוזכר לרוב כצלקת כואבת ומדממת, העשייה במשך השנים לצדו של הגבול הלא מסומן בין מזרח ומערב מציגה צד אחר שלו, פחות ידוע – כמרחב של השראה ואפשרויות מפגש.

הספר ייצא בהוצאת "ערב רב", בעריכת יונתן אמיר ורונן אידלמן ובעיצובה של אביגיל רוביני. הוא יכלול טקסטים, מאמרים, כתבות ומסמכים, וכמובן – יצירות אמנות בהדפסה איכותית.

בקמפיין מימון ההמונים תוכלו לרכוש את הספר מראש, עם משלוח או בלעדיו, וכך לתמוך בהמשך הפעילות של מוסללה ולאפשר את הוצאת הספר לאור. במסגרת הקמפיין יוענקו תשורות מיוחדות, כמו סיור בשכונת מוסללה בהנחייתו של מתן ישראלי, כרזות מקוריות של פרידנסרייך הונדרטוואסר, מפגש יצירתי בסדנת הנגרות של מוסללה ועוד.

לתמיכה

קבוצת מוסללה 2012



"אורסטיאה", תיאטרון נוצר, בת-ים

שלישי, 17.10.17, בשעה 20:30
רביעי, 18.10.17, בשעה 20:30

עיבוד עכשווי לטרגדיה היוונית המפורסמת של איסכילוס, יצירה קלאסית גדולה מהחיים שהאירועים הפוליטיים האחרונים מגלים מחדש עד כמה היא עדיין אקטואלית. עשר שנים לאחר פרוץ מלחמת טרויה ולאחר נצחונם הדחוק בה, צבאות יוון שבים הביתה. ההמונים מקבלים בהערצה את אגממנון, המלך, ומצפים שגיבור הקרבות יביא עימו עידן של שלום. אלא שלאשתו, המלכה קליטמנסטרה, יש תוכניות אחרות.

במרכז הגרסה העכשווית של תיאטרון נוצר מוצגת "המשפחה" – התרגום האישי והמודרני של "המקהלה" – האנשים הרגילים שמנסים לחיות, להתפרנס ולאהוב, לחלום ולקוות בצל המאורעות הפוליטיים הסוערים שפולשים אל חייהם, ואילו הפוליטיקאים זקוקים לבני המשפחה כדי להנציח את שלטונם המושחת. המחול השברירי והעדין הזה מופר כששלטון אימים דיקטטורי מצליח להרים ראש ולחסום כל ערוץ של דיאלוג.

תרגום: אהרן שבתאי; עיבוד ובימוי: אבישי מילשטיין.

לרגל התמודדות על פרס קיפוד הזהב על מצוינות בתחום תיאטרון הפרינג' בישראל, חוזרת ההצגה לבמה לשתי הופעות מיוחדות. קוראי "ערב רב" מוזמנים ליהנות מכרטיסים ב-50 שקל בלבד.

תיאטרון נוצר, רח' נפחא 2, בת-ים.

"אורסטיאה", תיאטרון נוצר, בת-ים



חודש פסטיבל פרפורמנס בגלריה בבארי

אוקטובר 2017

הגלריה בבארי תארח בחודש הקרוב תשעה מופעי פרפורמנס.

בתוכנית:

11.10.17, ערב חג שני של סוכות, 19:30, ליאור קריאל ב"גן השישים". מופע שהוא אוסף של פעולות דינמיות, משתנות, מפתיעות, מוזרות. הקהל נקרא להגיב, והפעילות מצולמת במעגל סגור ומוקרנת על גבי מסכים גדולים.

13.10.17, בשעה 19:45, שחר מרקוס, "ים השיבולים", בחדר האוכל ובמועדון. מוטיב מרכזי ביצירותיו של מרקוס הוא ההתעסקות עם אוכל, שאליו הוא מתייחס כאל המשכיות של הגוף. מרקוס יבצע מופע בלובי חדר האוכל כשהקהל עומד סביבו. בהמשך יספר על יצירתו במועדון.

19.10.17, בשעה 19:45, חגית מולגן, "זלדה עזיזתי" בגלריה. מתייחסת אל שיריה של זלדה, הנחשבים אשכנזיים, ממקום אתני, ומתרגמת אותם לערבית, תוך שהיא מפזרת גבולות של סוכר גס וגבישי כזכר מנהג המתקת התה בקהילות יהדות המזרח; 20:30, דניאל פישר ויהל עידן במופע "Temporary" בגלריה, משחקים תפקיד של טרובדור, מביאים סיפורים, עלילות של זרות וקירבה, אהבות, מעברים ונדודים, בליווי מוזיקה ושירה.

20.10.17, בשעה 19:30, טל אלפרשטיין בגלריה וברחבה תופיע בשלושה מיצגים קצרים: "מיניאטורה", "מקל-שפתיים" ו"הילוך אטי". עבודות מיצג קצרות, שכל אחת מהן היא משפט פואטי על האינטימיות הנוצרת בין הקהל לבין המופיעה.

20.10.17, רז גמא בגלריה, "רסטורציה לכיסא שלא היה". במיצג החדש גמא בונה, מפרק ומשחזר. מופע שמורכב מבניית פרספקטיבה והקמה פיסולית. טיפול בחלל התצוגה כמו על שולחן העריכה הקולנועי, מתלכד לרגע של הארה

26.10.17, בשעה 20:00, עדינה בר-און, הרצאה על יצירתה במועדון. עדינה היא חלוצת אמני המיצג בישראל, עוד בטרם היה לסוג זה של עשייה שם וזהות.

27.10.17, בשעה 19:45, ג'וזף שפרינצק, "ציורי מלים" בגלריה. שפרינצק הוא אמן סאונד, מיצג ומופע בינתחומי שעובד בצורה ייחודית עם קול ושפה. במופע יציג שתי סדרות של תמונות קוליות: חיות ומקומות.

3.11.17, בשעה 20:00 , אורי לוינסון ועדיה גודלבסקי, "סראונד", בגלריה. המיצג נוצר מתוך מפגש בין מוזיקאית ואמן פלסטי.

הקהל מוזמן לבוא, להשתתף, לחוות ולהנות ממדיום אמנות אחר, פחות מוכר ומאתגר.

פרטים באתר הגלריה

עדינה בר און, חודש פסטיבל פרפורמנס בגלריה בארי



"מרווחים 4 | Intervals 4"

גלריה מנשר, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 19.10.17, בשעה 20:00

נעילה: 21.10.17

תערוכת "מרווחים" הרביעית במספר תתקיים בגלריית מנשר עם כ-100 אמנים, ובהם מיכל נאמן, פנחס כהן-גן, דגנית ברסט, שרון יערי, דוד ריב, רועי רוזן, נחום טבת, רון עמיר, מיכל בראור, יערה אורן, עדו בר-אל, אניסה אשקר, אליהו אריק בוקובזה, רקפת וינר-עומר, יעל מאירי, רמי מימון, ציבי גבע, עלמה שניאור, עדי וייצמן, ציונה שמשי, נטעלי שלוסר, שחר יהלום, שמחה שירמן, עלמה יצחקי ועוד.

ליווי אוצרותי: עפרה חרנם.

"מרווחים" היא תערוכת מכירת אמנות שמטרתה גיוס כספים לתמיכה בפעילים פוליטיים בישראל/פלסטין. אחד האמצעים לדיכוי המאבק נגד הכיבוש הוא התנכלות משפטית: מפגינות ומפגינים רבים, ישראלים ופלסטינים, נעצרים ללא עילה ונאלצים להתגונן מול כתבי אישום דרקוניים. המאבק למען דמוקרטיה ושוויון נשען על מתנדבים שתורמים מזמנם וממרצם, אבל הוא גם כרוך בהוצאות משפטיות גבוהות. על אף הנכונות של עורכות-דין ועורכי-דין שתומכים במאבק לספק הגנה משפטית במחירי סולידריות, העלויות מצטברות לסכומים ניכרים.
25% ממחיר כל עבודה שתימכר יימסרו לידי האמן התורם. הסכום שיגויס בתערוכה ישמש לכיסוי ההוצאות המשפטיות האלה.
העבודות כבר מוצגות באתר וניתן לרכוש מראש בפנייה במייל.

התערוכה יוסדה על-ידי קואליציית נשים לשלום ואנרכיסטים נגד הגדר. היום מאורגנת התערוכה על-ידי קבוצת פעילים הממשיכים את מטרותיה.

אתר וקטלוג התערוכה

אירוע פייסבוק

שעות פעילות התערוכה: יום חמישי, 19.10.17, בשעות 20:00–23:00; שישי, 20.10, בשעות 10:00–16:00; שבת, 21.10.17, בשעות 10:00–22:00.

גלריה מנשר, רח' דוד חכמי 18, תלאביב.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *