רב ערב 5.9.17

"צל של קו, אור של עיגול" | מאחורי הקלעים של עולם האמנות | סדנאות: אנסמבל כאן | קריאה ביצירת דויד גרוסמן | פסטיבל "מקודשת" | פל"א: פנינה לקידום אמנים | אף אחד אף פעם | "הנידפים" בתיאטרון נוצר

שירן יצהרי, שיר לוסקי, "צל של קו, אור של עיגול"

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, חיפה

אוצרת: שירלי משולם
פתיחה: חמישי, 7.9.17, בשעה 19:00
נעילה: 12.12.17

התערוכה, המשותפת לאמניות הצעירות שיר לוסקי (המכללה האקדמית ויצו, חיפה) ושירן יצהרי (המדרשה, בית ברל), מתמקדת ביחסי הגומלין בין הצילום לאמנות הפלסטית. האמניות מציגות מיצבים שמורכבים מתצלומים ואובייקטים פיסוליים וחוקרות את הזיקה והמתח ביניהם. התערוכה מייצרת דיאלוג כפול, זה שבין פיסול לצילום וזה שבין עבודות השתיים. הרעיון לשלב בין צילום לפיסול הוביל את השתיים לבניית מיצבים שבהם התצלומים עצמם מודפסים בהגדלה ומוצגים באופן שהופך אותם לאובייקטים פיסוליים ועצמאיים, שניתן להקיפם ולהתבונן בהם. המיצבים הותאמו לחלל הגלריה.
גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, עופר גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54,חיפה, טל' 8121111–04.שעות פעילות: א'–ה', 12:00–20:00,ו', 10:30–13:00.

שירן יצהרי, מתוך התערוכה "צל של קו, אור של עיגול", גלריה גרנד ארט לאמנות עכשווית, חיפה



"יוצרים, אוצרים ויצרים מאחורי הקלעים של עולם האמנות"

תיאטרון ירושלים

בהנחיית ד"ר דורון לוריא, אוצר בכיר ורסטורטור ראשי במוזיאון תל-אביב לאמנות

סדרת הרצאות המנסה להאיר נושאים באמנות מן הצד הפחות מוכר שלהם. בניגוד לטקסטים הרשמיים, שאותם יכול כל אחד לקרוא בספרי אמנות למיניהם, מושם בסדרה זאת דגש על נושאים מתוך עולם האמנות מנקודת מבטם של אמנים, אוצרי מוזיאונים, רסטורטים, סוחרי אמנות, חברות למכירה פומבית וגם מנקודת מבטם של זייפנים ושל פושעי אמנות אחרים. הנושאים ייסובו סביב הסודות המקצועיים, השיקולים הענייניים, מאבקי הכוח, המניפולציות והיצרים הסמויים מן העין שמניעים את עולם האמנות.

הסדרה כוללת 8 מפגשים בימי חמישי, בשעות 11:00–12:30, באולם רבקה קראון, תיאטרון ירושלים.

לפרטים נוספים

ד"ר דורון לוריא, מתוך אוסף פרטי



סדנאות אנסמבל כאן

אנסמבל כאן הוא קבוצת תיאטרון עצמאית השואפת להרחיב את החוויה האמנותית ולעורר אנשים לפעולה. סדנאות האנסמבל הן חלק בלתי נפרד מפעילות הקבוצה, והן ייפתחו מיד אחרי החגים.
סדנת כתיבה/פילוסופיה: בכל מפגש נכיר תפיסה פילוסופית אחרת, למשל: מהו אדם ומשמעות החיים על-פי סארטר, התשוקה לפי הגל, היחסים בין המינים על-פי דה בובואר ועוד. בשלב הבא נתנסה בכתיבה אישית ונעמיק אותה דרך המפגש עם החשיבה הפילוסופית. מרתון לקראת הקורס ב-8.9.17.
סדנת כתיבה – לימוד והתנסות בעקרונות הכתיבה הדרמטית, במקביל לעבודה על תרגילים חווייתיים, יאפשרו לזהות ולבטא קול ברור וייחודי. במהלך הקורס ייצור כל משתתף פרויקט כתיבה אישי.
סדנת משחק – באמצעות תרגילים פיזיים, אימון קולי ועבודה על נוכחות, ננוע בין חומרים אוטוביוגרפיים לטקסטים קלאסיים, נגדיל את המנעד והגמישות הרגשית ובעיקר נלמד לחיות על הבמה.
סדנת דרמה/תראפיה – איך מספרים את הסיפור שרוצה להיות מסופר בשלב זה של החיים. במהלך הקורס יזקקו המשתתפים חומרים אישיים לכדי מונולוגים דרמטיים שאיתם יופיעו מול קהל.
לפרטים והרשמה 

סדנאות אנסמבל כאן



סדרת מפגשים: "מישהו לרוץ איתו קריאה ביצירת דויד גרוסמן"

בהנחיית בלהה בן-אליהו, מרצה לספרות במכון כרם, מכללת דוד ילין

תיאטרון ירושלים

יצירותיו של הסופר דויד גרוסמן מסעירות ומרתקות את ציבור הקוראים בארץ ובעולם זה שנים רבות.

במהלך הסדרה נקרא ברומנים, בסיפורים, בנובלות וביצירותיו למבוגרים ולצעירים. ננוע בין אבידות ומציאות, קיפאון ותנועה, מרחק וקרבה.

הסדרה תיחתם בשיחה אישית בין גרוסמן לבלהה בן-אליהו.

הסדרה כוללת 5 מפגשים בימי רביעי, בשעות 18:00–19:30, באולם רבקה קראון, תיאטרון ירושלים.

לפרטים נוספים

דויד גרוסמן, צילום: קובי קלמנוביץ



"כולנא" – ימי חמישי בפסטיבל "מקודשת"

עונת התרבות בירושלים

חמישי, 7.9.17, מ-18:45 ועד אמצע הלילה
גן מיטשל, ירושלים

"מקודשת" נכנסת לישורת האחרונה עם הפקת המקור המשמעותית והגדולה של הקיץ: "כולנא". כך נשמע המזרח התיכון שכולנא חולמים עליו. ביום חמישי, החל מ-18:45 ועד אמצע הלילה, נתכנס בגן מיטשל כדי לשמוע, לשיר, לרקוד ולחלום יחד מזרח תיכון שממיס גבולות ומתעלה מעל לכל המחסומים והחסמים. על הבמה המרכזית יחכו לנו מאסטרו תום כהן ו-30 נגני תזמורת ירושלים מזרח-ומערב (לשעבר האנדלוסית), שיארחו לא פחות מ-9 סולנים שונים שישירו יחד ולחוד, בשפת אמם ובשפת האזור, קלאסיקות חדשות וישנות. דילקה, נסרין קדרי, מוחמד מוגרבי, זיו יחזקאל, אפו סהג'יאן, כמאל סולימן, לונא אבו-נאסר, שי צברי ועדי קיסר הולכים לשיר לכם, בין היתר, את "בינת אל-סולטן", "נכון להיום", "כולנא אהבה" ו"שמחה גדולה הלילה". הולך להיות שמח!

כרטיסים אחרונים 

פסטיבל "מקודשת", ירושלים



קול קורא

פל"א – פנינה לקידום אמנים

לזכרה של פנינה יוכטמן

פל"א – פנינה לקידום אמנים שמה לה למטרה לאתר אמנים בעלי כישרון ולאפשר להם להציג את עבודותיהם במסגרת מוזיאלית בפעם הראשונה. הפרויקט הוא נדבך נוסף וחשוב בקידום המקצועי של האמן הישראלי. פל"א שמחה להודיע על התערוכה הראשונה בפרויקט ומזמינה אמנים פלסטיים להגיש את מועמדותם. התערוכה, לזכרה של פנינה יוכטמן, תתקיים באגף החדש במוזיאון ראלי, קיסריה.

המבקשים להציע מועמדותם מתבקשים לשלוח את החומרים הבאים בקובץ PDF בודד, שמשקלו אינו עולה על 10 MB:

  • קורות חיים (לרבות פרטי יצירת קשר ותאריך לידה)
  • ביוגרפיה סיפורית (עד 5 שורות)
  • הצהרת אמן (עד 500 מלה)
  • תיק עבודות הכולל 10–20 עבודות. יש לציין לצד כל עבודה את שם העבודה, שנה, מדיה ומידה.
  • העבודות המוצעות לתערוכה

רשאים להגיש מועמדות אמנים שעוסקים בציור, רישום, צילום או פיסול בלבד, ושטרם הציגו במוזיאון.

פתיחת התערוכה: 18.1.18

המועד האחרון למשלוח חומרים: 30.9.17

נא לשלוח חומרים לכתובת הבאה: [email protected]

פל"א – פנינה לקידום אמנים



דונדי שוורץ, "אף אחד אף פעם"

מיזם "ימי תרבות" בגלריה בבארי

אוצרות והפקה: זיוה ילין וסופי ברזון מקאי

פתיחה: חמישי, 7.9.17, בשעה 19:00
שיח גלריה בנוכחות האמן: שבת, 9.6.17, בשעה 13:00

נעילה: שבת, 30.6.17

דונדי שוורץ, בן וחבר בארי, מצלם שנים רבות. הוא למד צילום בקמרה-אובסקורה ובאוניברסיטת קונקורדיה מונטריאול, למד קולנוע בבית-צבי, וגם השתלם בצילום-בעם בתל-אביב. למד תסריטאות וכתיבה וקורסים בציור (מכון אבני, סדנת אמני הקיבוץ). שוורץ הוא מפיק עצמאי של סרטים דוקומנטריים ועלילתיים, שכמה מהם שודרו בטלוויזיה או השתתפו בפסטיבלים בארץ ובחו"ל והוקרנו בסינמטקים ברחבי הארץ. כמו כן פירסם שני ספרי פרוזה במדיה דיגיטלית וכן ספר אחד בדפוס.

בערב הפתיחה, במסגרת "ימי תרבות" של מפעל הפיס, נארח מופע של אורי רונן ולהקתו הפולק-סטונרס, סטודנטים ממכללת ספיר שמביאים איתם את הרוח המשוחררת והנעימה של סביבת חייהם בצפון הנגב. הופעתם הייחודית מושפעת מז'אנר הפולק-רוק ששטף את ארה"ב בשנות ה-60 ומסצנת האינדי-פולק שצוברת תאוצה ברחבי העולם בעשור האחרון.

הכניסה חופשית.
תחילת המופע: 20:00.

דונדי שוורץ, גלריה בארי



"הנידפים", בכורה חדשה בתיאטרון נוצר

מאת ירון אדלשטיין ובבימויו

מוצ"ש, 9.9.17, בשעה 21:30; שלישי, 12.9.17, בשעה 20:30; רביעי, 13.9.17, בשעה 20:30; מוצ"ש, 16.9.17, בשעה 21:30

שמונה אנשים וכלבה מנהלים את שגרת חייהם בעיר הגדולה, כשלפתע פיצוץ מסתורי מטלטל את עולמם ומאלץ כל אחת ואחד מהם לצאת למסע בין רחובות העיר ובין סמטאות לבם האפלות. שמונה אנשים וכלבה נסחפים ברוח האירועים החזקה שמפשיטה וחושפת אותם במלוא מערומיהם הנפשיים ומחייבת אותם להביט עמוק אל תוך נשמותיהם. בניסיון נואש של הדמויות ליצור קשר נשזרים סיפוריהם זה בזה, משקפים ומהדהדים זה את זה ומצטברים יחדיו לכדי פנטזיה עירונית משעשעת ותזזיתית.

* הטבה לקוראי "רב ערב": כרטיס ב-50 שקל.

לרכישת כרטיסים לחצו כאן

טריילר

רח' יצחק נפחא 2, בת-ים, פרטים וכרטיסים: 03-6350772

"הנידפים", תיאטרון נוצר, בת-ים



"הילדים רוצים קומוניזם" בברלין

קונסטראום קרויצברג בתאניאן, ברלין

Kunstraum Kreuzberg Bethanien, Berlin

אוצר: יהושע סימון

פתיחת התערוכה: שישי, 8.9.17

נעילה: 12.11.17

בעקבות סדרת התערוכות המוצלחת במובימוזיאוני בת-ים ובחללי התצוגה השותפים, תיפתח בברלין תערוכה עם מבחר מהפרויקטים והעבודות שהוצגו במובי לציון 100 שנה למהפכה הבולשביקית.

אמנים משתתפים: ביני אדמצ'ק; הברביזון החדש: זויה צ'רקסקי, אולגה קונדינה, אסיה לוקין, נטליה זורבובה; ארכיון המפלגה הקומוניסטית הישראלית; מיכה הסה; ניר הראל; דנה יואלי והילה לביב; נועה יפה; אוהד מרומי; אולף ניקולאי; FAMU פראג: נאביל מאלח, פייסירי גונארטנה, קרישמה ויסוואנטה; ארכיון פרקסיס, יוגוסלביה; דייגו קסטרו.

"הילדים רוצים קומוניזם" הוא פרויקט שנתי של תערוכות במובימוזיאוני בת-ים והוא מתקיים בשיתוף שורה של מוסדות ואמנים שונים ברחבי העולם. המיזם כולל תערוכות, הרצאות, מיצגים, הקרנות ופרסומים לכל אורך השנים 2016-2017. המוסדות השותפים כוללים את מובימוזיאוני בת-ים, Tranzit שבפראג, The Visual Culture Research Center בקייב, Free/Slow University בוורשה, State of Concept באתונה, Skuc gallery בלובליאנה, Westspace במלבורן, והחלל שמארח את התערוכה המסכמת בברלין, Kunstraum Kreuzberg Bethanien.

במקביל לתערוכה בברלין ממשיך הסבב השלישי של "הילדים רוצים קומוניזם" להיות מוצג במובימוזיאוני בת-ים עד 11.11.2017.

בבלוג הפרויקט ניתן למצוא את התוכנית המלאה ופרטים נוספים. 

ספר מסכם של כל הפרויקט יראה אור בסיום התערוכות.

כתובת התערוכה בברלין: קונסטראום קרויצברג בתאניאן, מריאן פלאץ 2, ברלין 10997.

הכניסה חופשית.

"הילדים רוצים קומוניזם" בברלין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *