רב ערב 22.8.17

הקרנת "המוזיאון" של רן טל | אירועי קיץ בבית הנסן | סלון-עירוני מארח: איגוד האמנים הפלסטיים | יום חמישי הגדול ה-2 של "מקודשת" | תכנית העמיתים של עלמא, בית לתרבות עברית

"המוזיאון", סרטו של רן טל

בית הנסן, ירושלים

חמישי, 24.8.17, בשעה 21:00

במשך כשנה וחצי אסף הבמאי רן טל חומרים משגרת יומו של מוזיאון ישראל, מוסד המבקש לשקף ולעצב את הזיכרון והתרבות הישראליים. הוא עקב אחר המבקרים, התבונן במתבוננים, האזין למספרים וירד למחסנים, למעבדות ולחדרי הדיונים. הוא פגש את מנהל המוזיאון האמריקאי, השומר שהוא גם חזן, האוצר הירושלמי, משגיח הכשרות החרדי, המדריך הפלסטיני והמבקרת שאיבדה את אור עיניה – ויצר סרט שמתבונן, חוקר ומהרהר על מוסד התרבות החשוב בישראל.
תרגום לעברית ואנגלית. בשיתוף "ערב רב".
אחרי ההקרנה תתקיים שיחה עם יוצר הסרט.
בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

"המוזיאון", סרטו של רן טל



אירועי קיץ בבית הנסן, ירושלים

"מהלך טבעי", תערוכה

17–30 באוגוסט 2017
התערוכה מציגה את עבודותיהם של חמישה יוצרים משדות יצירה שונים: זכוכית, קרמיקה, צילום, אמנות ואיור. חמישה סיפורים ויזואליים על אודות מערכת היחסים העדינה והשברירית שבין תופעות טבעיות – צמחים, מים וסוגי עובש – לבין מעשה היצירה והאדם.
אמנים: רות קופל ז"ל באדיבות הגן הבוטני, האוניברסיטה העברית; יורם אשהיים; אדם שלוי; הילה מור והילה נבו.
אוצרות: תמה וייס והילה נבו.
התערוכה מוקדשת לזכרו של איתי אמיר ז"ל, שידע, הכיר ואהב מאובנים ואבנים באופן שאין שני לו. בתערוכה יוצג לקט מן האוסף של איתי, באדיבות המשפחה ואבן קיסר.
לינק לעמוד האירוע

טייני-פינגרז – מופע והקרנת הסרט "The Fall – Live at the Dead Sea"

רביעי, 23.8.17
20:00, תקלוט Fingerz; 21:00, הקרנה; 22:00, הופעה
טייני-פינגרז מגיעים להופעה מיוחדת בבית הנסן ולהקרנה ראשונה בירושלים של סרטם החדש. שעה של מוזיקה אינסטרומנטלית ונופים עוצרי נשימה, אפס מלים ועבודת צילום ועריכה שלא משעממות לרגע. הפינגרז מערבבים פוסט-רוק, אלקטרוניקה חיה, דאבסטפ, פסיכדליה וגרוב, ויוצרים תמהיל מוזיקלי נדיר ועוצמתי. הכניסה חופשית.
לינק לעמוד האירוע

אירועי הקיץ לילדים

22–26 באוגוסט 2017
מחכים לכם בבית הנסן עם מגוון פעילויות לילדים: הכנת בועות שלג, הרכבת מבנים וחומות קרטון ענקיות, חיות ממוחזרות מגלילי נייר, הדפסת חולצות, "קרקס או לה לה" – קומדיית קרקס ליצנית מבית קרקסום, הצגת הילדים "הנסיך שחשב שהוא תרנגול" וסדנאות הגן הבוטני.
הכניסה חופשית.
לינק לכל הפעילויות

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

"מהלך טבעי", צילום: קובי שרביט



סלון-עירוני מארח: איגוד האמנים הפלסטיים

הלובי של ספריית בית אריאלה, תל-אביב

רביעי, 30.8.17, בשעה 20:00

הערב יוקדש לאחד הנושאים הבוערים ביותר בחייו של כל יוצר – מצבו השברירי של האמן בשוק העבודה, ללא משרה קבועה או ועד עובדים שיגן עליו. עם התחזקות שוק האמנות בעשורים האחרונים, קרנו של האמן ממשיכה לעלות, בעוד שמעמדו הסוציו-אקונומי נשחק. מי מפקח על תנאי ההעסקה שלהם? איך אמנים יכולים לשרוד כלכלית בשדה עבודה פרוץ? האוצרת רותם רוף תציג סקירה מקיפה בנושא, ותמפה דרכי פעולה אפשריות באמצעות סקירת יצירתם של אמנים שעבודתם מתעסקת ביחסים הטעונים בין אמנות לכסף, והצגת פעולות משמעותית ברחבי העולם שמקדמות את נושא שכר האמן.
לאחר ההרצאה תשוחח רותם עם עו"ד נורית אשר-פניג, רועי פביאן ואיתן שוקר, עורכי מחקר על אודות הדרכים שבהן אמנים יכולים לקבל תמיכות ליצירתם בישראל.

סלון עירוני מארח- איגוד האמנים הפלסטיים



יום חמישי הגדול ה-2 של "מקודשת", ירושלים

31.8.17, מהשעה 11:00

מתחילים ב-11 בבוקר וגומרים רק בבוקר שאחרי. הצטרפו אלינו ב-11:00 למסע מס' 2 במסגרת חמש הצעות להמסת גבולות – מסעות על קו התפר שבין אמנות למציאות בירושלים. תוכלו להכיר אנשים שלא ידעתם שמסתובבים בינינו ולפגוש מקומות שבכלל לא ידעתם שהם קיימים. ב-18:00 אתם מוזמנים להצטרף ליצירה חדשה של רננה רז וגל פרידמן (ציפורלה), שיזמינו אתכם לרוץ בים – מופע/טקס חי בריצה קלה שיוצא מדוכן המיצים של מיץ פטל בשולי מתחם התחנה ועובר מהרגליים ללב. בשעות 17:00–23:00 תוכלו לטפס על גגות במרכז העיר ובעיר העתיקה לערב הנעילה של התערוכה "מעל ומעבר", והחל מ-20:00 ועד בכלל אתם מוזמנים לעמק המצלבה, ל"הדים" – חוויית סאונד לילית יוצאת דופן בלב העמק הכי אורבני בסביבה.
כרטיסים אחרונים בהחלט



עלמא, בית לתרבות עברית

תוכנית העמיתים

לקראת שנת הלימודים תשע"ח, עלמא קוראת לאמנים ויוצרים במגוון תחומים (תרבות, אמנות, רוח, תקשורת, פעילים חברתיים, מעצבי מדיניות ועוד) להגיש מועמדותם לתוכנית העמיתים. התוכנית מיועדת לאלו המשתוקקים להיחשף ולהעמיק בלימוד אוצרות הדעת היהודיים ואוצרותיה של התרבות הכללית, ללמוד בחברותא עם אנשי תוכן ורוח מובילים ולקחת חלק פעיל בעיצובה של התרבות העברית המתחדשת. בוגרי התוכנית מעידים כי הלימודים בעלמא והמפגש עם קבוצת העמיתים והמרצים היו עבורם מקור השראה, העצמה, כר מזין ומפרה ליצירה ולעשייה במגוון תחומים, וכי מדובר בחוויה מרחיבת אופקים ומשנה תפיסות עולם. עם בוגרי התוכנית נמנים, בין היתר, אביטל כנעני, אלעד ערמון, זאב אנגלמאייר, קובי אוז, תמיר צדוק, נבט יצחק, מאיה אטון, לירז פאנק, עדי בצלאל ועוד.

תוכנית העמיתים בעלמא, בית לתרבות עברית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *