רב ערב 15.8.17

תכנית העמיתים בעלמא, בית לתרבות עברית | "מקודשת" 2017 | אירועי קיץ בבית הנסן | "High Way", מופע מאת ג'וליאן וובר | הגשת מועמדות למלגות קיום ללימודים לקראת התואר שני בתחום האמנות הישראלית

עלמא, בית לתרבות עברית

תוכנית העמיתים

לקראת שנת הלימודים תשע"ח, עלמא קוראת לאמנים ויוצרים במגוון תחומים (תרבות, אמנות, רוח, תקשורת, פעילים חברתיים, מעצבי מדיניות ועוד) להגיש מועמדותם לתוכנית העמיתים. התוכנית מיועדת לאלו המשתוקקים להיחשף ולהעמיק בלימוד אוצרות הדעת היהודיים ואוצרותיה של התרבות הכללית, ללמוד בחברותא עם אנשי תוכן ורוח מובילים ולקחת חלק פעיל בעיצובה של התרבות העברית המתחדשת. בוגרי התוכנית מעידים כי הלימודים בעלמא והמפגש עם קבוצת העמיתים והמרצים היו עבורם מקור השראה, העצמה, כר מזין ומפרה ליצירה ולעשייה במגוון תחומים, וכי מדובר בחוויה מרחיבת אופקים ומשנה תפיסות עולם. עם בוגרי התכנית נמנים, בין היתר, אביטל כנעני, אלעד ערמון, זאב אנגלמאייר, קובי אוז, תמיר צדוק, נבט יצחק, מאיה אטון, לירז פאנק, עדי בצלאל ועוד.

תוכנית העמיתים בעלמא, בית לתרבות עברית



פסטיבל "מקודשת" 2017

24.8.17, ירושלים

בין 15:00 ל-01:30 נפתחת בימק"א המעבדה העתידנית של "הנחת יסוד". האמנית עינת עמיר והחוקר יוסי חסון מהמרכז הבינתחומי בהרצליה מכינים לכם מופע שהוא ניסוי וניסוי שהוא מופע. אתם רק צריכים לבחור שעת התחלה ולהצטרף למסע מטורף של 100 דקות בדיוק.

ב-19:00 בדיוק אנחנו פותחים לכם שבעה גגות בכל רחבי העיר במסגרת "מעל ומעבר", תערוכה שמסתכלת על ירושלים מלמעלה. טפסו על בניין כלל, כיכר ספרא, ביקור-חולים וגגות בעיר העתיקה כדי לראות יצירות שהוכנו במיוחד על-ידי רפרם חדד, תום פניני, שרון גלזברג, אילה לנדאו ועוד. הכניסה חינם.

מ-19:00 ועד 22:30 אתם מוזמנים להגיע לגן הסוס ולקחת חלק ב"מצאתי", טקס קהילתי מודרני להשבת אבידות ומציאות. יוצרים: מיכל ואעקנין ואהוד ורדי. ההשתתפות חופשית ומומלצת.

מ-23:00, במפעל, אנחנו מציעים לכם להניח את תלאות היום מאחור ולהצטרף אלינו לחלומות פאר – תקלוט לאנשים ישנים עם גילי דה-קיד.

לפרטים נוספים



אירועי קיץ בבית הנסן

בית הנסן פותח את שעריו לקהל הרחב עם שבועיים של אירועי קיץ בלתי נשכחים. מגוון פעילויות עיצוב וטכנולוגיה, הופעות, הקרנות סרטים, סיור מבית מצורעים לבית יוצרים ועוד. רוב הפעילויות חינם.

בין הפעילויות לילדים השבוע: סדנת אקולוגית של חידוש בגדים, סדנה פתוחה להרכבת מבנים וחומות קרטון ענקיות, סדנה להכנת בועת שלג קסומה ועוד.

לכל אירועי הקיץ לילדים 

כמו כן יתקיימו הופעות וסרטים לאור ירח: הקרנה לאור ירח של הסרט "יונה" בבימויו של ניר ברגמן, מופע אקוסטי של מיכה שטרית, מהאמנים המשפיעים ביותר בתרבות המוזיקה בארץ, מארח את אסתי רדא.

להופעות והקרנות לאור הירח

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

אירועי קיץ בבית הנסן, ירושלים



"High Way", מופע מאת ג'וליאן וובר, גרמניה 

במסגרת פסטיבל "צוללן" למחול עכשווי בתל-אביב-יפו

מוזיאון תל-אביב לאמנות
שבת, 2.9.17, בשעה 21:30

דמות יחידה, תייר אבוד, נחשף בתוך חלל מוזיאון ריק, מחפש חשיפה. החבלים המחברים את הגוף לארכיטקטורה הסובבת מספקים תמיכה והגבלה. הגוף, המתהווה ומתנגש בחלל, עובר בין כוח לכניעה, מאמץ ומנוחה, נפח והשטחה. הרקדן Julian Weberמארגן אוסף של צורות מופשטות, חלקי גוף ורסיסים אדריכליים ונע בין חי לדומם. הצופים נעים כדי להתמודד עם החלל המשתנה, והקהל עצמו הופך, יחד עם וובר, לחומר. בתמיכת מכון גתה ברלין.

לינק לרכישת כרטיסים 

* שני זוגות כרטיסים יוגרלו בין הקוראים שישלחו מייל

צילום: Ivy Van Der Veer



קול קורא להגשת מועמדות למלגות קיום ללימודים לקראת התואר שני בתחום האמנות הישראלית

אוניברסיטת תל-אביב, בתמיכת קרן TIAF

הקרן לחקר האמנות הישראלית (TIAF) מציעה לשנת הלימודים תשע"ח מלגות קיום בנות שנתיים למתקבלים חדשים, בעלי תואר ראשון מאוניברסיטת תל-אביב וממוסדות אקדמיים מוכרים על-ידי המל"ג, ללימודים לקראת התואר השני בחוג לתולדות האמנות או בתוכנית הבינתחומית באמנויות באוניברסיטת תל-אביב המבקשים להתמחות באמנות ישראלית.*
להגשת המועמדות יש לצרף את המסמכים הבאים:

  • רישום וקבלה לתואר השני במעמד "מן המניין" בחוג לתולדות האמנות או בתכנית הבינתחומית באמנויות.
  • אישור סיום תואר ראשון בממוצע ציונים 90 ומעלה.
  • רשומת ציונים.
  • עבודה סמינריונית שהוכרה ככזו במהלך לימודי התואר הראשון.
  • מכתב אישי להצגת המועמדות ובו תיאור קצר של הכוונות בתחום מחקר האמנות הישראלית או האמנות במרחב הישראלי (אם יש לימודים קודמים בתחום זה, עבודה ויצירה בתחום, נא לציין).
  • שתי המלצות מחברי סגל אקדמי בכיר מהמוסד שבו נלמד התואר הראשון.

המשך קבלת המלגה בשנת הלימודים השנייה של התואר מותנה במעבר למסלול המחקרי עם תחילת שנת הלימודים השנייה של התואר וכפוף להחלטת ועדת המלגות.

את החומרים יש להגיש מודפסים וכמו כן דיגיטלית בקבציPDF לדפנה הורוביץ, העוזרת המינהלית של החוג לתולדות האמנות, במייל [email protected].
את המועמדות יש להגיש עד 13.09.2017. תשובות יינתנו עד 18.10.2017.

נא לשים לב: המלגות הן תחרותיות ויוענקו על בסיס הישגים אקדמיים. הוועדה שומרת לעצמה את הזכות שלא להקצות מלגות בשנת תשע"ח במקרה שלא יהיו מועמדים מתאימים. בחינת המועמדות תתבצע בכפוף לתקנון האוניברסיטה בנושא כללי תמיכה במלגאים, כפי שהוא מופיע בקישורית: https://acad-sec.tau.ac.il/php/asssitance-rules

* על-פי התעריפים הנהוגים באוניברסיטה והמעודכנים למועד קבלת המלגה ובכפוף לכללים הכלל-אוניברסיטאיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *