רב ערב 27.6.2017

"מעשה יום-יום", ימימה ארגז-פרומן | לילה לבן בבית אבי חי | "עובדות אלטרנטיביות", בית האמנים כפר-סבא | פאטמה שנאן במוזיאון תל אביב | "בלוטת חלב" בגלריה תאטרון החנות | "נדפקנו", קול קורא

"מעשה יום-יום", ימימה ארגז-פרומן

בית הנסן, ירושלים

פתיחה: שלישי, 27.6.17, בשעה 20:00

מגזין "ערב רב" שמח להזמין אתכם ואתכן להשקת ספר אמן של הציירת ימימה ארגז-פרומן, שראה אור לאחרונה בהוצאת כרמל ומסכם 40 שנות עבודה.
יישאו דברים: פרופ' אריאל הירשפלד, עורכת הספר בתיה דונר ועורך "ערב רב" יונתן אמיר. לאחר מכן תשוחח ימימה ארגז-פרומן עם הקהל על עבודתה.
האירוע ייערך בעליית הגג, כניסה מונגשת מרחוב דובנוב.
הכניסה חופשית.
בית הנסן, מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

ימימה ארגז-פרומן, ישעיהו, 1994, שמן על בד, 42/30 ס״מ, אוסף פרטי



לילה לבן בבית אבי חי

חמישי, 6.7.17 , מהשעה 20:30

בית אבי חי פותח את חלליו הגלויים והנסתרים ללילה מסעיר ורב-חושי של מופעים, הרצאות, מוזיקה, ספרות, ספוקן-וורד, קולנוע, סטנד-אפ ועוד הרבה הפתעות.
בין המשתתפים: נצ'י נצ', טונה, עוזי וייל, יוסי בבליקי, שלום גד, עידן אלתרמן, שי אביבי, רואי רביצקי, יהודה גזבר, נעמי חשמונאי, יאיר אגמון, שהרה בלאו, אלי חביב, האחיות ג'משיד, עינב ג'קסון -כהן ועוד.
פרטים מלאים על אירועי העשור באתר בית אבי חי.
בית אבי חי, רח' המלך ג'ורג' 44, ירושלים.

לילה לבן בבית אבי חי



"עובדות אלטרנטיביות", אמני אמן-בעירו ואורחים

בית האמנים כפר-סבא

אוצרת: כרמל גופר
נעילה
: 15.7.17

במשולב עם התערוכה יתקיימו שלוש הרצאות:
1.7.17, בשעה 11:00 – "אמנות תוך התבוננות", ד"ר אורי בית-אור.
8.7.17, בשעה 11:00 – "פוסט-מציאות, עובדות אלטרנטיביות ואתיקה", ד"ר יובל קניאל.
15.7.17, בשעה 11:00 – שיח גלריה עם האוצרת כרמל גופר והאמנים.
המושג "עובדות אלטרנטיביות" החל להשתרש בשיח הציבורי מאז ינואר האחרון, לאחר התבטאותה של קיליאן קונוויי, היועצת הבכירה של הנשיא טראמפ, בנוגע להצהרות הכוזבות על אודות השתתפות הציבור בהשבעתו של דונלד טראמפ לנשיא. "פוסט אמת" ("post truth") נבחר כביטוי השנה של מילון אוקספורד לשנת 2016. התפתחות הטכנולוגיה תורמת להפצת שקרים מהירה, המונית ואפקטיבית בעזרת האינטרנט ומנועי החיפוש, הסמרטפון והרשתות החברתיות. כאשר רמאות ושקרים הם כמעט שגרה, חוסר הבושה הפשוט מאפשר לנו לזהות שקר כשקר, אבל עדיין להתייחס אליו כאל מציאות. בתערוכה זו פונים האמנים אל עבר מחוזות שונים שבהם ראו עובדות אלטרנטיביות, רבדים נוספים בחייהם לצד אלו ה"אמיתיים" המוכרים והמובנים מאליהם. העבודות משקפות סוגיות פוליטיות, דתיות וחברתיות לצד סיפורי המקרא, סיפורים אישיים ועניינים מחיי היום-יום. כמה מן האמנים אף השתמשו באמצעים אמנותיים לשם השגת תעתוע ותהייה (כרמל גופר).
בית האמנים, רח' אז"ר מול בית 29, כפר-סבא. שישי, 10:00–14:00, שבת, 10:00–14:00, 17:00–19:00.

יוסי ריבלין, מתוך "עובדות אלטרנטיביות", בית האמנים כפר-סבא



פאטמה שנאן, עבודות, 2017–2010

הפרס ע"ש חיים שיף לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית, 2016

מוזיאון תל-אביב לאמנות
אוצר: ד"ר דורון לוריא
פתיחה: שני, 26.6.17

פאטמה שנאן, ילידת 1986, ג'וליס, היא דאחד הקולות המעניינים בשדה האמנות הצעירה בישראל. היא מביאה לציוריה אמירה ציורית-אישית הקשורה למקורותיה הביוגרפיים האתניים. השטיח האוריינטלי תופס חלק מרכזי בעבודתה. שנאן: "בחברה הדרוזית שבה גדלתי השטיח הוא פריט יקר ערך. הוא נוצר במלאכת כפיים ומבטא פולקלור. השטיח היה תמיד חלק בלתי נפרד מהחוויה של בית ומשפחה. היחס אליו לרוב אינו פרופורציונלי. אסור לדרוך עליו, אסור שיתלכלך. הנשים מטפלות בו באובססיביות: מנקות, מנערות, מברישות. הפגיעה בשטיח יכולה להיתפס כמרד, מרד של ילדה שלא נותנים לה לשחק בחוץ. אני יוצאת מהשטיח כפי שהוא בחברה שלי, לא כדי לתאר ולרצות את הציפיות של ריאליזם אוריינטליסטי, אלא כדי להציע, דרך מוטיב השטיח, חלופה לתפיסה סטריאוטיפית, שהתקבעה במהלך השנים באמנות המערב בזיקה בין שטיח, נשים ומזרח".
שנאן למדה עיצוב אופנה ואמנות במכללת אורנים וציור בסטודיו של האמן אלי שמיר. בשנים האחרונות היא מתגוררת ועובדת בתל-אביב. הפרס ע"ש חיים שיף ז"ל נתרם זה תשע שנים על-ידי בנו, דובי שיף, שמנציח כך את זכרו של אביו. שנאן נבחרה כזוכת פרס שיף לשנת 2016.
אגף אניאס ובני שטינמץ לאדריכלות ועיצוב, הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר.

פאטמה שנאן, רזאן, 2012



"בלוטת חלב", ליאת דניאלי וטל רוזן-אליעזר

גלריה-תיאטרון החנות

אוצרת: טלי קיים
פתיחה: חמישי, 29.6.17, בשעה 19:00
נעילה: 22.7.17

בחמשת החודשים האחרונים עובדים ליאת דניאלי וטל רוזן-אליעזר לקראת תערוכה זוגית בוויטרינות של גלריה-תיאטרון החנות. השניים מגלים עניין רב בתהליכים וחומרים ביולוגיים ובדרך שבה האדם משפיע עליהם, ויצאו לדרך מתוך חיבה מיוחדת לשרפים. בחלל הגלריה הפתוח לרחוב העלייה יוצרים השניים מעבדה ובית-גידול לצמחים חיים וחומרים מלאכותיים, מקבעים, מקפיאים. העמוד התומך שמגביל את כל האמנים המציגים במקום הופך לגזע מגיר חלב. מסבך של שורשי אוויר שנובעים מתקרת הגלריה מבצבצות תאנים בעלות חלב משלהן, מחוברות לעירוי. עוד בוויטרינות: אובייקט ש"לוקח אוויר" – יצור כלאיים עטוף בעורות משונים, המסמן את המתח בין החי והמת בגן הבוטני הזעיר שיתקיים למשך החודש הקרוב ברח' העלייה 31.
גלריה-תיאטרון החנות, רח' העלייה 31, תל-אביב.

ליאת דניאלי וטל רוזן אליעזר, "בלוטת חלב"



קול קורא לגליון אוגוסט של "הליקון" בנושא "נדפקנו"

עורכת אורחת: רחל פרץ

דדליין למשלוח: 20.7.17

נדפקנו היא מלה מקטינה-מה לתחושה שרבים מכירים – לעתים חולקים, לעתים מבודדים בעטייה – שנעשה להם עוול. כיחידים, כקבוצה. כנתינים של שלטון, מנגנון, מערכת, כבנים ובנות, כהורים, כמי שנולדו לשכונה, לעיר, למדינה, ליבשת, לעולם, לגוף, לסיפור. כמי שנתנו אמון ונבגדו. כמי שלא לקחו בחשבון, והופתעו לרעה. כמי שרומו. כמי שיצאו למסע ונתקעו. לעתים יש אשמים ישירים, לעתים האשם הוא "המצב", או בערבית של סרטי יום שישי הנשכחים – הזוּרוּף, הנסיבות. לפעמים "נדפקנו" היא הגדרה עצמית; לוזריות, נידחות, אחרוּת. לפעמים היא מנוע למחאה, להתנגדות, למהפכה, לסולידריות. יש מי שיאמרו שזו מלה המגדירה ישראליות, או לפחות משותפת לרוב שכבות האוכלוסייה. פירמידת הנדפקנו גבוהה ומודולרית.
אתם מוזמנים לשלוח במייל שירים (באורך של עד 4 עמודי A4 סך-הכל), פרגמנטים קצרים ו/או מסות (עד 2,000 מלה). אנא צרפו שם מלא, קורות חיים קצרצרים, מייל, מס' טלפון.
תאריך אחרון למשלוח: 20 ביולי 2017.
כתובת למשלוח: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *