רב ערב 13.6.17

על סף – סטודיו גברא | אקסודוסExodusاكسودوس | כנס בתערוכה "אזרחים"| "נפתחת כמו מניפה" | "בעקבות האור", שבוע אחרון | כרזות בעיצוב האחים שמיר | דב הלר וזוודיתו יוסף-סרי | "הילדים רוצים קומוניזם" | "לסביהונסט"

"על סף", בוגרי סטודיו גברא

האנגר 2, נמל יפו

פתיחה: חמישי, 15.6.17, בשעה 20:00; שישי, 16.6.17, בשעות 10:00–17:00; שבת–שלישי, 17-20.6.17, בשעות 10:00–22:00

שיח גלריה: שבת, 17.6.17, בשעה 20:00

"על סף" היא תערוכת צילום קבוצתית של בוגרי סטודיו גברא. שמונה צלמים מציגים פרשנויות שונות לשאלות על אודות גבולות הגוף, העולם והנפש; כיצד הופך הגוף לאובייקט, וכיצד הופך אובייקט לגוף. התערוכה בוחנת היבטים כגון חיבור והפרדה, שינוי צורה, זיוף או אמת. הצלמים בתערוכה מזמינים את הצופה להתבונן ולהיכנס אל סף ביתם, להרגיש ולשאול שאלות.
אוצרות: שגית זלוףנמיר; ע' אוצרות: מור שמושקוביץ; מציגים: אוהד אורפז, אתי נמיר, מאיה שמריך, רוני בר נחמד, שלי יפה אבידור, מליסה וינשטין, נגה שדמי ואן דה ריפ, תמי ברשי.

סטודיו גברא הוא ביתספר לצילום, מהוותיקים והידועים ביותר בארץ, ומכשיר מדי שנה את בוגריו לעבוד ולהשתלב בתחום הצילום המקצועי. ביתהספר נוסד בתחילת שנות ה-60 עלידי גברא מנדיל ז"ל, מראשוני הצלמים המקצועיים בישראל, כסטודיו לצילום לפרסום, אופנה ותעשייה. ביתהספר פועל עד היום במרכז תלאביב ומהווה אבן שואבת לכל צלם המעוניין לרכוש ידע וכלים ולהפוך את אהבתו לצילום למקצוע. כיום מנהלים את ביתהספר בתו, רותי מנדילחלבי, ובנו רון מנדיל.

סטודיו גברא, האנגר 2, נמל יפו. הכניסה חופשית.

צילום: מאיה שמריך



שתי הופעות נוספות! חי בברלין וסקייפ בירושלים:

אקסודוסExodusاكسودوس הרצגה לקהל מפוצל

מופע מאת לי לוריאן

מעמותה, בית הנסן, ירושלים
חמישי, 22.6.17, בשעה 21:00
שבת, 24.6.17, בשעה
21:00

מאירופה של מלחמת העולם השנייה, דרך פלסטין של 1948, לסוריה של 2011, מהמדבר לארץ המובטחת ולנווה מדעבדיוני. מסע עם מזוודת קרטון בים התיכון ותקשורת סקייפ. רחוק מהעין, רחוק מהלב. למדוד את המרחק בין גרמניה לירושלים עם סבתי, שושנה, המשמשת לי מצפן.
ליווי אמנותי: מורן דובשני; עיצוב: מאי אילון; הפקה: אחינועם מנדלסון; אונליין בירושלים: דורון גליה.
המופע, בעיקר, בשפה האנגלית.
לרכישת כרטיסים
מעמותה, בית הנסן, מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

"אקסודוס", מופע מאת לי לוריאן



"האסיפה", כנס בתערוכה "אזרחים"

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

יום חמישי, 22.6.17

14:30 – התכנסות
14:45 – ביקור בתערוכה ומפגש עם האוצרת נטע גל-עצמון
15:30 – דברי פתיחה: "המוזיאון כחובה אזרחית", דרורית גור-אריה, מנהלת ואוצרת ראשית, מוזיאון פתח-תקווה לאמנות
15:45 – מושב ראשון: "פעולה פוליטית ומרחב אזרחי"
ד"ר מעין אמיר, "אזרחות ודימויים שאינם בני-הישג"; יעל מסר, "מחשבות על פרפורמנס של אי-ציות אזרחי"; חגית קיסר, "תחת שמים מופרטים: שלושה סיפורים על מבט-העל האזרחי"; אבי לובין, "'המחאה הזו אינה פוליטית': מחשבות מאוחרות על הפעולה של דפני ליף".
17:20 – הפסקה
17:40 – עולות על אזרחי(ם): בנות בצריח בסיור מורשת מוזיאונית
18:45 – מושב שני: "אזרחות והמפנה הטכנולוגי, בין ידע אזרחי למידע על אזרחים"
ד"ר עטרה פרנקל, "ויקיליקס: הפוליטיקה והטכנולוגיה של זכות הציבור לדעת"; רונן אידלמן, "מעקב ופיקוח אזרחי: הטוב, הרע והמטריד"; עו"ד יהונתן קלינגר, "Hacktivism: השימוש בטכנולוגיה לביצוע פעולות אקטיביזם"; ד"ר איל יניב ועו"ד יותם שלמה, "עיר חכמה, אזרחים מאושרים".
הכניסה חופשית.
מוזיאון פתחתקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

ג'וליה קורק, "היאבקות חופשית", 2015, וידיאו-פרפורמנס מתוך התערוכה "אזרחים"



עדי ינוב, "נפתחת כמו מניפה"

גלריה עין-הוד

אוצרת: רותי חינסקי-אמיתי
פתיחה: שבת, 17.6.17, בשעה 12:00
שיח גלריה: שבת, 24.6.17, בשעה 12:00
נעילה: 5.7.17

הציירת עדי ינוב מציגה בתערוכתה החדשה "נפתחת כמו מניפה" סדרת עבודות חדשה שנעשתה במהלך השנתיים האחרונות. העבודות, הנראות במבט ראשון ענוגות, רכות ומופשטות, מתגלות בהדרגה כפיגורטיביות ונועזות כשבמרכזן הגוף הנשי. אופן פעולתה האינטואיטיבי והזורם של ינוב, שדרכו מתגלה הגוף, מעלה על הדעת את הביטוי "כתיבה נשית" שטבעה הפילוסופית והסופרת הלן סיקסו במאמרה "צחוקה של מדוזה", שבו קראה לנשים לכתוב את עצמן מתוך נקודת מבטן שאינה מוכפפת למבט הגברי. ואולם, מתוך מעשה יצירתה, שאינו מחויב לחוקים מגבילים ונוקשים, מתגלים בעבודות הקשרים הנוגעים גם למסורת ההפשטה המקומית. ואפשר שיותר מכך הציורים מבליעים בתוכם גם דיאלוג נסתר עם ציור הנוף הישראלי, שאיחד בין העירום הנשי לאדמת הארץ. ינוב מאירה את הדיאלוג הזה מנקודת מבט מרעננת וחתרנית של מי שהיא בת המקום.
שעות פתיחה הגלריה: א', ג', ד', ה', 10:00–16:00, שישי וערבי חג, 10:00–14:00, שבת וחג, 11:00–16:00.

ללא כותרת, טכניקה מעורבת, 100X70 ס"מ, 2017



שבוע אחרון לתערוכה "בעקבות האור" של שולמית ניר

הקובייה, ירושלים

האמנית תשהה בתערוכה ביום שישי, 16.6.16, בשעות 10:00–14:00

"אני חיה על-פי השמש", אמרה לי שולמית, "יש ציורים שאני מציירת לאורך שנים באותן תקופות שנה ובאותן שעות. לפעמים יש לי כמה ציורים אחד לכל שעה ביום, ואני מחליפה ביניהם". ציוריה של שולמית ניר נעשים ברובם בחוץ. היא בוחרת את הזווית, העונה והשעה עבור כל אחד ואחד מהם, ושבה לאותו מקום כל שנה באותה תקופה. היא נעמדת באותה נקודה ומתבוננת בצורות, בצבעים ובצללים כשהשמש מאירה על העולם. כאשר היא עובדת על ציור בחוץ היא הופכת למד אור רגיש מאוד – קמה מוקדם, עוד לפני שהשמש זורחת כדי לבדוק את מצב השמים. אם יש עננים – תישאר לצייר בסטודיו. השמש לא תטיל את האור שלו היא מייחלת. עונות השנה ושעות היום ניכרות בציוריה של שולמית. יש ציורי סתיו, אביב, שעת בוקר מוקדמת ושעת שקיעה. היא אומרת: "כשאני מציירת בשדה לאורך תקופה, ובוקר אחד אני מזהה שהשמש זזה מהמיקום המדויק שלה בציור, אני יודעת שהקיץ עבר" (תהלה שמש, אוצרת התערוכה ומנהלת הקובייה).
שולמית ניר היא בוגרת בצלאל, הסדנה לציור ורישום ירושלים והסלייד בלונדון.

הקובייה, רח' יהושע יבין 13, ירושלים.

שולמית משוחחת על ציוריה בתערוכה



"ארץ נהדרת!", כרזות בעיצוב האחים שמיר, ישראל, 1939–1970

גלריה עירונית כפר-סבא

אוצרת: מאירה פרי-להמן
פתיחה והשקת קטלוג: 22.6.17
נעילה: 27.7.1
שיח גלריה: שלישי, 25.7.17, בשעה 19:00

תערוכה זו מתמקדת בכרזות שעיצבו האחים אבריאל ומקסים שמיר וכוללת 67 מכ-150 כרזות בעיצובם. האחים שמיר עלו לארץ מריגה, לטביה, ופתחו את "סטודיו האחים שמיר" בשדרות רוטשילד בתל-אביב, שם עבדו עד ראשית שנות ה-90. עבודתם המפורסמת ביותר היא עיצוב סמל המדינה. נוסף לכך עיצבו בולים, מטבעות ושטרות כסף שהיו בשימוש בארץ במשך שנים רבות.
תודה ליורם שמיר על הסיוע והנדיבות (כל הדימויים בתערוכה הם הדפסות עכשוויות של כרזות בעיצובם של האחים שמיר).

לבשי בגדי תפארתך, התגייסי לא.ט.ס, 1943



דב הלר, "מסעות"; זוודיתו יוסף-סרי, "פירורי פחם"

מוזיאון הנגב לאמנות, באר-שבע

אוצרת: דליה מנור
שיח גלריה עם זוודיתו יוסף-סרי: רביעי, 21.6.2017, בשעה 18:00
נעילה: 8.7.2017

התערוכה "מסעות" מציגה למעלה מ-70 ציורים והדפסים של דב הלר (נ' 1937) מן העשורים האחרונים, מהם רבים שמוקדשים לסיפורו האישי: זכרונותיו כילד מרומניה, שהופרד מהוריו עקב מלחמת העולם השנייה, והמפגש המחודש איתם בארץ לאחר שנים. סדרות אחרות מוקדשות לטבע ולמלחמה בסביבת מגוריו, בקיבוץ נירים הסמוך לרצועת עזה. בשנות ה-70 היה הלר מעמודי התווך של האוונגרד הישראלי באמנות המושגית ובפעולות אמנותיות-פוליטיות. משנות ה-80 התמקד בציור וביצירה בהדפס בטכניקות שונות. התערוכה מלווה בקטלוג ובו מאמרים מאת אירנה גורדון ודליה מנור.
במקביל מוצגת התערוכה "פירורי פחם" של זוודיתו יוסף-סרי, תערוכת יחיד ראשונה לאמנית ילידת אתיופיה (1983), בוגרת מכללת ספיר. היא מציגה עבודות מהשנתיים האחרונות ועבודות חדשות, כולן בטכניקת פחם מיוחדת שקושרת את האמנית לזכרונות נשכחים מילדותה באתיופיה והמסע המפרך לארץ ישראל. הפחם מייצג עבורה, בין היתר, מוטיב של שינוי ואת חוויית המעבר מתרבות אחת לאחרת.

מראה בתערוכה "פירורי פחם". צילום: רפי דלויה



סבב שלישי ומסכם של "הילדים רוצים קומוניזם" 

מובי – מוזיאוני בת-ים

פתיחה: חמישי, 22.6.17, 20:00

"הילדים רוצים קומוניזם" הוא פרויקט תערוכות שנתי המתקיים במשותף עם שורה של מוסדות ואמנים שונים ברחבי העולם, וכולל לצד התערוכות הרצאות, מיצגים, הקרנות ופרסומים. המוסדות השותפים כוללים את Tranzit שבפראג, VCRC בקייב, Free/Slow University בוורשה, State of Concept באתונה, Škuc Gallery בלובליאנה, Westspace במלבורן ומובי-מוזיאוני בת-ים.
לאחר שיפוץ מוזיאון בן-ארי לאמנות, אנו שמחים לפתוח את הסבב השלישי בסדרת התערוכות לציון המהפכה הבולשביקית.
אמנים מציגים בסבב השלישי: טוי בוי, הילה לביב ודנה יואלי, מקס אפשטיין, תמר נסים, מתי להט, טל גפני, אוהד מרומי, יוני גולד, קונסטנטינוס קוטציס, אנטוניס פיטאס, יוטה יואנידו, ונגליס ולחוס, יורגוס ספונציס.
מוזיקה: די.ג'יי נאטישה שפנר.

הילדים רוצים קומוניזם מובי מוזיאוני בת ים



"לסביהונסט", הצגה

תיאטרון-בחצר, נטף

22.6.17, פתיחת דלתות: 20:00; תחילת מופע: 21:00

מופע שירים ומערכונים מקוריים על נשים שאוהבות נשים. הצצה גדושה בהומור עצמי אל תוך מערכות היחסים שבינה לבינה – מהנשיקה הראשונה דרך המפגשים המקריים עם האקסית (ועם האקסית שלה) ועד האהבה האינסופית. וסופה. והקאמבק. וסופה הסופי. ורק עוד לילה אחד. ערב שיגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם שואלים "אז מי פה הגבר ומי האשה?".
הקאסט מורכב מארבע שחקניות ומוזיקאית.
יוצרת: מיקה בן-שאול; במאית: ענת זמשטייגמן; מפיקה: רעות נגר; לחנים וניהול מוזיקלי: טל שחר-בן-ארי. שחקניות: מיקה בן-שאול, ענת זמשטייגמן, אילה דנגור, תמר עמית יוסף/איילת רובינסון, טל שחר בן-ארי.
כרטיס: 70 שקל. בקנייה מראש: 60 שקל. לזכאי הנחה – חיילים/סטודנטים/תושבי נטף ולידידי התיאטרון: 50 שקל.
תיאטרון-בחצר ביסס את קיומו כמקום ייחודי ויוצא דופן המארח מופעי מוזיקה, תיאטרון, מחול ותרבות איכותיים. משלבים בין אירוח אינטימי לבין מקצועיות של מועדון מופעים משובח.
לצפייה בפרומו
קישור לאיוונט בפייסבוק
* שני זוגות כרטיסים למופע בנטף יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל לכתובת [email protected] 

צילום: לואיז גרין, שמלות הכלה של שיר קולטון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *