רב ערב 9.5.2017

תערוכות בגלריה לאמנות בקריית-טבעון | "נופי בדיון" בויצ"ו חיפה | תערוכות חדשות בראשל״צ | ארכיאולוגיה של זיכרון | "אודיואקטיב" במדרשה | סיור באתונה | Made In ג'רוזלם | יובל אצילי | כלים מעשיים לאמנים | ניאו-ברטליזם

שתי תערוכות בגלריה לאמנות במרכז ההנצחה בקריית-טבעון:

צבי טולקובסקי, "שטח הפקר", אוצרת: מיכל שכנאי-יעקבי

שיח גלריה: שישי, 12.5.17, בשעה 10:30
צבי טולקובסקי, הפועל בשדה האמנות הישראלי מאז שנות ה-60 הן כאמן והן כמורה, מציג עבודות מתקופות שונות, בדו-מימד ובתלת-מימד. העבודות מציעות התייחסות אקטואלית והיסטורית למזרח התיכון ולעימות הישראלי-פלסטיני. טולקובסקי הוא אמן-חוקר התר אחר עקבות של תרבויות וסיפורים, ביטויים פוליטיים של כוח ואלימות – קולוניאליזם ומיסיונריות. אין בעבודותיו מחאה מפורשת, אלא המיית לב אפלה ואפוקליפטית.

"שכול ומחול" באכסדרה, תערוכה קבוצתית, אוצרים: אפרת אבני-מזא"ה ומשה רון-גלייט

משתתפים: צביקה תורן, רננה רז ומיכל שכנאי-יעקבי
בתערוכה מוצג תיעוד דוקומנטרי של קטעי מחול בטקסי זיכרון בקריית-טבעון לצד עבודות אמנות שעוסקות בנושא. התערוכה מנסה לשאול מה בין המחול והשכול, שני תחומים שהצליחו לעמוד יחדיו ולהפוך למסורת בקהילה המקומית, ומה ניתן ללמוד מהמקרה הפרטי של קריית-טבעון על מסורות ומשמעות הטקסים הממלכתיים בחברה הישראלית בכלל.
שעות פתיחה: גלריה לאמנות: א'–ה', 08:00–13:00, 16:00–19:00; ו', 08:00–12:00; שבת, 11:00-13:00. טל' 04-9835506.

מתוך התערוכה "שטח הפקר", הגלריה לאמנות במרכז ההנצחה בקריית-טבעון



"נופי בדיון", רויטל לסיק, מוש קאשי, תמר שפר

הגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה

אוצרת: ענת גטניו
16.5.17–14.6.17
שלושה אמנים עוסקים בנופים תלושים, פנטסטיים, ריקים מאדם או מאוכלסים בדמויות או חיות מעולם האגדות. רישום מהיר בעט כדורי היא הטכניקה המשותפת לכמה עבודות של רויטל לסיק. מוש קאשי עסוק במציאת מקומה של פעולת הציור בעידן העכשווי, ודימוייו שאובים בדרך כלל מן הטבע, אך נתלשים מן המציאות הקונקרטית והופכים לדימויים עקרים, משוללי זמן ומקום. תמר שפר יוצרת נופים בדיוניים אורבניים בעיקרם, המנסים ליצור "סביבה מנטלית" המייצגת מרחב טכנולוגי כאוטי ומוצף דימויים.
לגלריית העבודות
הגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 04-8562555. א'–ה', 10.00–18.00; ו', 10.00–14.00.

רויטל לסיק, עט כדורי על נייר, צילום: אמנון יוהס



תערוכות חדשות בגלריה העירונית לאמנות, בית גורדון-לונדון, ראשון-לציון

אוצרת: אפי גן
פתיחה: מוצ"ש, 13.5.17
נעילה: ספטמבר 2017

"עדהלעד", רותם ריטוב, מיצב וידיאו

מיצב שנבנה במיוחד לחלל הגלריה ומוציא מהקשרו סמל מוכר כקבר שיח' והופך אותו למעין קפסולה שבה הצופה "מובט" על-ידי אלה בשם "עדה לעד". מן הפילוסופיה אל המקום, תוך שהיא נוגעת במאפיין של הסכסוך הישראלי-פלסטיני המתמשך, רותם ריטוב מעירה את המתבונן לחשוב באופן ביקורתי על מקומות פולחן והיסטוריה מקומית.

"נגלה כסוד", גידי סמילנסקי, ציור

דיוקן עצמי גדול המצויר משני צדיו מגלה/מכסה ופועל באופן כפול ומטריד על הצופה. ציור הנמצא על הגבול שבין הכאוטי למסודר, בין איבוד שליטה לשליטה.
אלדד מנוחין ועומר יאיר, סטודיו אבו-סורא, צילום
באמצעות צילום יוצא דופן של משתתפי אירוע "מדברן" האחרון, מציג סטודיו אבו-סורא שחזור היסטורי של תהליכי צילום והדפסה שכמעט פסו מן העולם ועוברים החייאה מרתקת על קירות הגלריה.

"קמילות", לאה טופר, ציור

סדרת ציורים גדולים בשמן על בד שבאמצעותם מתחקה האמנית אחר מהלך חיים. בדים עזי צבע המתארים לכאורה-פרחים, ובעצם הם מבט מפוכח אך גם רומנטי והרואי על חיים.
גלריה עירונית לאמנות, בית גורדון-לונדון, רח' אחד-העם 8, ראשון-לציון. טל' 03-7572821.

ארבע תערוכות חדשות בגלריה העירונית לאמנות, בית גורדון-לונדון, ראשון-לציון



"ארכיאולוגיה של זיכרון", תערוכת עמותת אמנים יוצרים בישראל

גלריה לעיצוב חנקין, חולון

אוצר: משה רואס
פתיחה: 11.5.17, בשעה 19:30
נעילה: 10.6.17
שיח גלריה: 26.5.17, בשעה 11:00
משתתפות: רותי אגמון, חנה אופק, רינה ארבל, צילה גולדשטיין, אירית גרוס, דבורה דודאי, דבורה חזן, יהודית הנדלזלץ, אתי יפה, חואני מוקמל, טליה מוקמל, זהבה מור, גונית פורת, דורית קו, רותי קוק, חדוה קליין, נחמה קלמנסון, עיניה שוב, אורנה שחר.
התערוכה היא תולדה של עבודת סטודיו מתמשכת לאורך השנה האחרונה, במסגרת קורס של עמותת אמנים יוצרים בישראל, בהנחיית משה רואס. בתהליך שנע הלוך ושוב בין מחקר של העבר ויצירה חדשה, מציעה כל אחת מהעבודות שפה חומרית וציר התייחסות עצמאי והתערוכה ככלל, מבקשת לקחת את הצופה למסע לעבר מחוזות מדומיינים, המהווים מעין שער לצדדים הנסתרים של היום-יום.
עמותת אמנים יוצרים בישראל שמה לה למטרה לשמר את מלאכות המחשבת (קראפט) מן העבר ולפתחן לאפיקים חדשים. העמותה מאגדת בתוכה שני תחומים: תחום אמנויות ותחום קרמיקה.
גלריה לעיצוב חנקין, רח' חנקין 109, חולון.

נחמה קלמנסון, מתוך התערוכה "ארכיאולוגיה של זיכרון"



"אודיואקטיב", אירוע סאונד במדרשה לאמנות

קמפוס המדרשה במכללה האקדמית בית ברל

אוצר: אהד פישוף
רביעי, 17.5.17, בשעה 10:00
אירוע "אודיואקטיב" יתקיים זו השנה השנייה ביוזמת המדרשה לאמנות, בניהולו האמנותי של ראש לימודי אמנות בינתחומית, האמן והמוזיקאי אהד פישוף. במהלך היום ייערכו מופעים, מפגשי אמן וסדנאות.
במסגרת האירוע יתקיימו סדנאות של אמנית הקול והפרפורמרית מיכל אופנהיים ושל האמנית והמוזיקאית מאירה אשר; מופע-הרצאה של גוני ריסקין על תופעת היוטיוב ASMR – שילוב של היפנוזה תוצרת בית, אירוטיקה מרומזת וסאונד-ארט; מפגש אמן עם דניאל מאיר, שאחראי לחלק נכבד מפסקולי עבודות הווידיאו והמיצב באמנות הישראלית, והקרנה של מבחר מעבודותיו. היום ייחתם בשני שיתופי פעולה מוזיקליים מיוחדים: דואט של אהד פישוף והמנצח והמוזיקאי אילן וולקוב; ומפגש בכורה מוזיקלי בהזמנת "אודיואקטיב" בין דניאל מאיר והמסך-הלבן, להקת האינדי הישראלית הבולטת של התקופה.
כל האירועים מלבד הסדנאות פתוחים לקהל ואינן מצריכים ניסיון או ידע קודם במוזיקה או בסאונד.
במסגרת האירוע יתקיים מפגש מתעניינים בתוכניות הלימוד של המדרשה.
האירוע בפייסבוק: כאן.

"אודיואקטיב", אירוע סאונד במדרשה לאמנות



"Talking art" – סיור באתונה בחג השבועות

28–31 במאי 2017

זה עתה חזרנו מהסיור הראשון והנפלא שלנו באתונה, והנה אנחנו יוצאים שוב, לסיור של ארבעה ימים שבמהלכם לא נבקר באתרי התיירות השחוקים, אלא נכיר את העיר דרך האנשים שחיים בה, הסיפורים, הסמטאות החבויות, האוכל, הצלילים וכמובן – האמנות העכשווית, שבכל עיר חושפת מרקם שונה של עשייה ותרבות, ובסופו של דבר גם את סיפורו של המקום. הסיור שלנו סובב סביב "הדוקומנטה", הנחשבת לאחד מאירועי האמנות החשובים בעולם. נוסף לביקורים בתערוכה נסייר באקרופוליס, בגלריות ובסדנאות האמנים המקומיים, בשווקים, בבתי-הספר לאמנות ועוד ועוד.
הסיור בהדרכת שני ורנר ומדריכים מקומיים.
ההרשמה בעיצומה. פרטים: כאן.
הסיור מוגבל לקבוצה של כ-15 משתתפים בלבד.

Talking Art, סיור באתונה



"Made In ג'רוזלם"

שירה | ספרות | צילום | סטנד אפ | מוזיקה | ילדים

בית אבי חי, ירושלים
רביעי-חמישי, 17–18 במאי 2017
משתתפים: דן סלומון והדס בלאס; חיים באר; גדעון טיקוצקי; בלהה בן-אליהו; גרשון לייזרסון; מריק שטרן; האחיות לוז; אלי חביב; יאיר להמן; אליאנס 7; רבקה מרים; זלי גורביץ'; עמיחי חסון; דניאלה ספקטור.
פרטים מלאים באתר בית אבי חי.
בית אבי חי, רח' המלך ג'ורג' 44, ירושלים.

"Made In ג'רוזלם", בית אבי חי, ירושלים



יובל אצילי, "מות הזמיר"

גלריה בארי, קיבוץ בארי

אוצרת: סופי ברזון-מקאי
נעילה: 27.5.17
יובל אצילי (1986), בוגר המחלקה לצילום והתוכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל, מציג עבודות נייר, צילום ווידיאו-ארט. בגלריה מוצגים שבעה פורטרטים גדולים של גברים עירומים למחצה, בידי כל אחד מהם ציפור מתה. שישה משבעת הפורטרטים צולמו במועדון לילה שאליו לקח אצילי את ציוד הצילום והציפורים, וביקש מגברים אקראיים להצטלם עם הציפור. העיסוק במוות, חיים, ייצוג גופני של גבריות, זיהום וטאבו, טוהר וסכנה, אסתטיקה ויופי, כוח ושליטה חוזרים בעבודות. הציפורים המצולמות הן ברובן ציפורי ארצנו, וכמוהן הגבריות היא מקומית, אפשר אף לומר אישית, גם אם אינה נוכחת באופן מובהק כמו בעבודות צילומיות אחרות שנעשו בנושא ההומוסקסואליות.
לפרטים, כאן.

יובל אצילי, "חסידה", 2014



Practice & Talks Teddy | סדנת כלים מעשיים לאמנים

הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי של המחלקה לאמנות חזותית בעיריית ירושלים בשיתוף עם האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל

חמש סדנאות להקניית כלים בסיסיים להתנהלות בשדה האמנות הפלסטית בישראל. הסדנאות יתקיימו בימי שישי, בשעות 00:09–00:12. מחיר סדנה אחת בהרשמה מראש לכל התוכנית: 120 שקל (600 שקל בסך-הכל). מחיר סדנה בודדת: 170 שקל. מחיר סדנה לחברי האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל: 80 שקל. יש להירשם ולשלם מראש. פתיחת סדנה מותנית במינימום עשרה משתתפים, ומספר המקומות מוגבל.
להרשמה אנא שלחו פרטים לכתובת המייל.
* יש להצטייד במחשב אישי בכל מפגש.
הסדנאות:
Art of a Deal, 26.5.17. מנחה: עדי גורה, שותפה, אוצרת ומנהלת בגלריה בוורמן, תל-אביב.
17.6.9, כלי יסוד: כתיבת הצהרת אמן והכנת תיק עבודות. מנחה: סאלי הפטל-נוה, אוצרת עצמאית.
17.6.23: למה לי רזידנסי עכשיו? מלגות שהות אמן, מאגרי חיפוש והכנת הגשות. מנחה: ליאת לבני, אמנית, עובדת בבת-ים.
17.7.7, תמחור עבודות ומכירות אמנות בשוק הישראלי כיום. מנחה: שרי גולן, אוצרת ומרצה עצמאית לאמנות.
פרטים: כאן.

Practice & Talks Teddy l סדנת כלים מעשיים לאמנים, הגלריה החדשה סדנאות האמנים, ירושלים



"ניאו-ברטליזם", איתן ברטל בשיתוף יוני עמית

בית הנסן, ירושלים

התערוכה "ניאו-ברטליזם" משלבת פרקטיקות של ניו-מדיה – טכנולוגיות מעקב, רובוטיקה, עיבוד תמונה ולמידת מכונה – עם סרטי וידיאו ואובייקטים פיזיים שנוצרו בטכנולוגיות לואו-טק. זוהי תערוכה ניהיליסטית במובנים רבים, אך עם זאת מלאת הומור ופואטית. היא עוסקת באופן מתריס במנגנונים של שליטה ותעמולה, במנגנונים קפיטליסטיים, בפמיניזם, בדת, בסטריאוטיפים של ישראליות ובקונפליקט הערבי-ישראלי. היא נוגעת בקלישאות ובו בזמן מגחיכה אותן ומפרקת אותן עד כדי ריקונן מתוכן. היא בה בעת פוליטית וא-פוליטית,
קונקרטית ומופשטת, עוסקת בסוגיות גלובליות ונוגעת בנימיה העדינים ביותר של המציאות החברתית והפוליטית בארץ.
ב-17.5.17 בשעה 20:00 יתקיים מופע שבו יישרפו טקסטים של קיצונים בערבית ובעברית שלוקטו מהרשת בזמן אמת והודפסו בערבית ועברית באמצעות מדפסת המדפיסה באבק שריפה שפותחה במיוחד לתערוכה. הפעולה מייצרת טקסט המעוטר במעין ערבסק על גבי בלאטות.
כמו כן ייערך שיח גלריה שיעסוק בקשר שבין עיצוב, טכנולוגיה, תעמולה והמרחב המרחב הפרטי/ ציבורי, בהשתתפות האמן איתן ברטל; יוני עמית, יוצר מדיה דיגיטלית; האוצרת ד"ר יעל אילת ון-אסן; ורונן אידלמן, מעצב, עורך ואקטיביסט.
בית הנסן, מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

ניאו-ברטליזם, בית הנסן, ירושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *