רב ערב 18.4.2017

Crypto-Party והקרנת בטר-פלייס | "אמנות נשית או נשים אמניות?" | "לקפוץ לתוך מראה" | נמרוד גטר | פרויקט יומן | "תהיות על הנכחת המציאות" | מירה צדר | יום עיון: מורשת תרבותית והיסטורית, שימור ופעולה אזרחית

Crypto-Party – הקרנת בטר-פלייס ומסיבת הצפנה באירוע מונדי-לאב

אירוע חגיגי לרגל סגירת התערוכה "חשיפות" וסיום האירוח של קבוצת המחקר מונדי-לאב

Crypto-Party מסיבת הצפנה | הקרנה חגיגית של "בטר פלייס" |הופעה של נישה (מוזיקה אלקטרונית) | הזדמנות אחרונה לראות את "בעקבותיה"

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית
חמישי, 20.4.17, בשעות 19:00–22:30
רונן אידלמן, שחוקר פיקוח ומעקב (surveillance) במרחב הציבורי, יארח את הCryptoParty-. בסדנה נלמד על הכלים שיכולים לשמור על פרטיות ועל המידע שלנו, נדון באיומים שאנחנו עומדים מולם ונכיר כלים ושיטות שמאפשרים להשיג שליטה טובה יותר במי יכול לגשת למידע שלנו, במטרה לשמור על החירויות הדמוקרטיות הבסיסיות, שהולכות ונשחקות.
בואו עם טלפונים ו/או מחשבים ניידים.
יעבירו את הסדנה: יובל אדם, טכנולוג העוסק בתוכנה חופשית ואקטיביזם רשת, שייסד את מפגשי CryptoParty TLV , ונעם רותם, אקטיביסט וטכנולוג.
CryptoParty היא תנועה גלובלית, קהילתית וחופשית לשיתוף ידע וקיום אירועים פתוחים וחופשיים בנושאי הצפנה אבטחת מידע ופרטיות.

"בטר פלייס", הקרנה חגיגית
אורי כרמלי מציג את עבודת הווידיאו "בטר פלייס", המתחקה אחר רצף משחקים שנערכו בחלל המוזיאון בקרב קבוצת נשים מעורבת של פנסיונריות ומטפלות סיעודיות החיות סמוך למוזיאון.
לרגל סגירת התערוכה, תוקרן עבודה הווידיאו בחלל ההקרנה המרכזי במוזיאון.
דוד בהר-פרחיה חוקר את תופעת הזיכרון וההנצחה ביחס למרחב הציבורי של מוזיאון הרצליה. הקמת מבנה יד-לבנים וצמוד לו גלריות לתצוגת אמנות, יחד עם פונקציות כגון סדנאות חינוך לילדים ולנוער, הרחיבה בשעתו את האופן שבו החברה הישראלית התמודדה עם תופעת השכול. ברגע תחילת הפרויקט של מונדי-לאב במוזיאון, התקיימה הפרדה ברורה בין אזור ההנצחה לבין מרחב המוזיאון, מציאות המשקפת את אופי היחסים כיום. יחד עם פעולה מתמשכת של קילוף קירות התצוגה לשם חשיפת הבטון הברוטליסטי העוטף את חלל יד-לבנים ומתוך הכרת החשיבות בהנכחת ממדי הזיכרון בחיי היומיום, נוסחו שאלות ביקורתיות המובילות לבסוף לחשיבה, לפעולה ויצירה מחודשת במרחבים החופפים בין תרבות וזיכרון.

"בטר פלייס", אורי כרמלי



"אמנות נשית או נשים אמניות?"

שיח גלריה וסיור בתערוכה "אשה לאחותה"

מוזיאון הרצלילינבלום, תל-אביב
שישי, 21.4.17, בשעה 09:30
מנחה: העיתונאית חגית פלג-רותם
משתתפות: האמניות אלה אמיתי-סדובסקי, ורדי בוברוב ונירית טקלה
אוצרות: שולמית נוס, ורה פלפול
מוזיאון הרצלילינבלום, רח' הרצל 13, תל-אביב

נירית טקלה, מתוך התערוכה "אשה לאחותה", מוזיאון הרצלילילנבלום, תל-אביב



"לקפוץ לתוך מראה" | Jump into a Mirror

גלריה גרנד ART, חיפה

אוצרת: שירלי משולם
נעילה: 20.4.17
משתתפים: גיא אבין, צ'נצ'ל בנגה, דורון וולף, פיני חמו, יחזקאל ירדני, אוריאל כספי, אידית פישר-כץ, מתן סיוון, דפנה פריד, אסתי קסטרו.
כותרת התערוכה "לקפוץ אל תוך מראה" מבוססת על תיאוריה התפתחותית להבנת הדימוי העצמי, בשם "השתקפות אל העצמי" looking glass self)) שפיתח החוקר קולי (Cooley) בשנת 1909, ולפיה הדימוי העצמי מתעצב על-ידי משוב חברתי בהתאם למַרְאָה שמציגים לאדם האחרים המשמעותיים בחייו, ובעיקר הוריו. הפער בין האופן שבו האדם תופס את עצמו ואופן שבו הסביבה החברתית תופסת אותו והשתקפותו עליו מתוארים באופן סמלי בתערוכה כ"קפיצה לתוך מראה" – מטפורה סוריאליסטית של תודעת העצמי בהשלמה, בהכחשה או בהתנפצות אל תוך המציאות.
גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, עופר גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה, טל' 04-8121111. שעות פעילות: א'–ה', 12:00–20:00, ו', 10:30–13:00.

דורון וולף, Enlightenment, 2016 צילום: דורון וולף



נמרוד גטר, "More of The Same"

בית-המידות, תל-אביב

נעילה: 26.4.19
תערוכת יחיד חדשה לצלם נמרוד גטר ובתוכה מחזור תצלומים גדול שנוצר במסע שלו עם בנו תום באיטליה. התערוכה מצטרפת לתערוכת היחיד שלו שהוצגה לפני שנה, ובה חשף תצלומים רבים מתוך ארכיון שאסף ב-40 השנים האחרונות. כאז גם עתה, התערוכה היא הזדמנות לחוות חלק קטן ממפעל חיים מרשים, שבזמן מסוים היה נדמה שעלול להיקטע. נמרוד גטר, אוטודידקט, הגיע למחוזות נידחים. בתצלומיו ניכרת אפשרות האירוע הצילומי לספוג ולפרש בו בזמן מצבים אנושיים שנלכדו בעינו לשבריר רגע.
בית-המידות, רח' לילינבלום 23, תל-אביב.

"More of The Same", נמרוד גטר, תל-אביב



פרויקט יומן – קורס העוסק ביחסים בין טקסט לדימוי

מפגש חד-פעמי העוסק ביחסים בין טקסט לדימוי ומתמקד ביומן (הפיזי והווירטואלי) כפעולה אמנותית פרפורמטיבית בהנחיית עידו בורנשטיין ומרב שין-בן-אלון.
המהפכה הטכנולוגית שאנחנו חיים בה שינתה את הדרך שבה אנחנו מדברים לעצמנו ולעולם. אנחנו מסמסים, מצייצים, מתייגים וכל הזמן מייצרים וצורכים טקסטים ודימויים. כולנו כותבים יומנים. היומנים האלה הם משהו שאנחנו משתפים עם אחרים. איך מתנהלים בתוך הארכיון ההולך ומצטבר הזה? איך מחברים בין האישי והפומבי?
עלות: 190 שקל.
פרויקט יומן – קורס יסוד בן 12 מפגשים, ייפתח ב-7.5.17. לפרטים נוספים.
לפרטים, כאן.
הרשמה: מיכל, 054-4661638.

פרויקט יומן, אנסמבל כאן



"תהיות על הנכחת המציאות"

אירוע נעילת התערוכות "זליגה" ו"מודל-ציור"

הגלריה החדשה אצטדיון טדי, ירושלים
שישי, 21.4.17, בשעה 11:00
שיחה בהנחיית ד"ר סמדר שפי ואמני התערוכות: שרה בנינגה, נועם בר, יונתן רון ואיל ששון. במפגש ישוחחו המשתתפים על אופני ההתייחסות של העבודות למציאות, על האפשרות של ייצוג בתקופה שבה אמצעי הייצוג הצילומיים שינו ומשנים את אופן ההתבוננות, האופן שבו האמנים תופסים את החלל וכן על תקדימים מתולדות האמנות שמפעמים בתערוכה.
הגלריה החדשה אצטדיון טדי, ירושלים.

צילום: דור קדמי



מירה צדר, "המבט"

גלריה גרשטיין, תל-אביב

נעילה: 30.4.17
"המבט" היא תערוכה על הראייה, ולחלופין – על העיוורון. הראייה היא מושג מרכזי באמנות הוויזואלית. היא העסיקה אמנים ופילוסופים רבים. היום מקובל להתייחס לראייה כמוגבלת ויחסית, אישית ותלויה בחסמים חברתיים ופסיכולוגיים. כלומר – כוללת בתוכה עיוורון חלקי. האמנית מירה צדר פוקחת עין ומתבוננת אל הציור הטהור – קו, צבע, צורה, חומר, קומפוזיציה, טקסטורה, פקטורה – חוקי הציור מקדמת דנן, ומישירה מבט אל העתיד. החוויה של המתבונן היא של פתיחת צמצם מצלמה זמן ממושך, ומנגד – הבהוב ומצמוץ, תפיסת הרגע הדק (השתתפה בכתיבה: ענת מיכאליס-לוי).
גלריה גרשטיין, רח' בן-יהודה 101, תל-אביב.

"המבט", מירה צדר, תל-אביב



בוסתן כַיָאט: "שומרי הגן"

יום עיון: מורשת תרבותית והיסטורית, שימור ופעולה אזרחית

מוזיאון העיר, חיפה
חמישי, 27.4.17
מנחה: אדריכלית נעמה נאמן-מזרחי, מנהלת מחוז חיפה וגליל מערבי, המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.
09:30–10:00 | ברכות: נסים טל, מנכ"ל מוזיאוני חיפה; עמרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימורי אתרי מורשת בישראל; יעלה חזות, מנהלת ואוצרת הגלריה לאמנות בבית הגפן מרכז תרבות ערבי-יהודי, חיפה; איל פרידלנדר, יו"ר הקואליציה לשימור בוסתן כיָאט.
10:00–10:30 | המשפחות החיפאיות המשפיעות בחברה הפלסטינית הגבוהה בתקופת השלטון הבריטי; מרצה: פרופ' מחמוד יזבק, החוג להיסטוריה של המזרח התיכון, אוניברסיטת חיפה.
10:30–11:00 | ארכיון משפחת כיאט; מרצה: ניקול כיאט, בית-הספר רוטברג, האוניברסיטה העברית בירושלים.
11:00–11:15 | הפסקה
11:15–11:45 | גיא קדושים ונחל מטיילים: על מקומו של נחל שיח בתולדות חיפה. מרצה: פרופ' יוסי בן-ארצי, החוג ללימודי ארץ-ישראל, אוניברסיטת חיפה.
11:45–12:15 | בוסתן כיאט: גילויים חדשים; מרצה: ד"ר עדה ויטורינה-סגרה, החוג לאדריכלות נוף, הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, הטכניון, מכון טכנולוגי לישראל והחוג לשימור, מכללת הגליל המערבי.
12:15–12:45 | בוסתן כיאט: קהילות נפרדות, מורשת משותפת; מרצה: אדריכלית רות ליברטי-שלו, הקואליציה למען בוסתן כיאט והחוג לאדריכלות נוף, הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, הטכניון, מכון טכנולוגי לישראל.
12:45–13:15 | הפסקה
13:15–15:00 | סיורים שיתמקדו בסיפור האדריכלות הערבית הבורגנית: מקורות והשפעות
(יש לבחור בסיור אחד מבין השניים. בהרשמה מראש בלבד, מספר המקומות מוגבל).
סיור 1 – מורדות חיפה ובוסתניה: בעקבות מסורות הגידול והגינון צמוד הבתים, דרך בוסתנים ועד שדות חקלאיים. מדריכה: קרן בן-הלל.
סיור 2 – פריחה כלכלית-אורבנית: הליכה במרחב הרב-תרבותי והמשגשג של חיפה דרך מבניהם הייחודיים של משפחת כיאט, הבאהיים והטמפלרים. מדריכה: מהא בדר.
בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, החברה להגנת הטבע, בית הגפן – מרכז תרבות ערבי יהודי, חיפה, העמותה לקידמה חברתית בחיפה ומוזיאוני חיפה.
כרטיס: 45 שקל.
* ניתן להשתמש במנוי הפתוח של מועדון תרבות.
* כרטיס ליום העיון מקנה כניסה חד-פעמית לתערוכה "בוסתן כַיָאט" במוזיאון העיר (התערוכה ננעלת ב-9.6.17).
לפרטים ורכישת כרטיסים, מוזיאון חיפה לאמנות: 04-9115997.
מוזיאון חיפה לאמנות, רח' שבתאי לוי 26, חיפה.

תערוכת בוסתן כיאט. צילום: דרורה שפיץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *