רב ערב 4.4.2017

"אזרחים" במוזיאון פתח-תקווה | More of The Same, נמרוד גטר | מירה צדר, "המבט" | "ארוג ופרום", עבודות וידיאו חדשות בהלנה רובינשטיין | פסטיבל שייח' אבריק לתרבות אזרחית

"אזרחים", תערוכה קבוצתית

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

אוצרת: נטע גל-עצמון
פתיחה: חמישי, 6.4.17
שיח גלריה עם האוצרת והאמנים ג'וליה קורק, צח חכמון ואייל סגל: שבת, 8.4.17, בשעה 12:00

התערוכה "אזרחים" מנסה לחשוף את הסדקים בתפיסת המרחב הציבורי כאתר דמוקרטי. יוצגו בה עבודות פיסול, רישום, מיצב, וידיאו, צילום ואמנות אינטראקטיבית של אמנים ישראלים ובינלאומיים, המעלים שאלות על המתח המובנה בין זכויות האזרח לסמכויות השלטון. משתתפים: גל וינשטיין, יעל פרנק, סשה סרבר, ג'וליה קורק, זוהר גוטסמן, מיקה ואבי מילגרום, דניאל פרסאי, צח חכמון, אייל סגל, בועז אהרונוביץ', כריסטינה לוקאס, ארנון בן-דוד, נייט האריסון, קליף אוונס, ג'אן מריה טוסאטי, רפאל לוזאנו המר, פדריקו סולמי.
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

קליף אוונס, "דגל", 2012, וידיאו


"More of The Same", נמרוד גטר

בית המידות, תל-אביב

פתיחה: 9.4.17
נעילה: 26.4.19
תערוכת יחיד חדשה לצלם נמרוד גטר ובתוכה מחזור תצלומים גדול שנוצר במסע שלו עם בנו תום באיטליה. התערוכה מצטרפת לתערוכת היחיד שלו שהוצגה לפני שנה, ובה חשף תצלומים רבים מתוך ארכיון שאסף ב-40 השנים האחרונות. כאז גם עתה, התערוכה היא הזדמנות לחוות חלק קטן ממפעל חיים מרשים, שבזמן מסוים היה נדמה שעלול להיקטע. נמרוד גטר, אוטודידקט, הגיע למחוזות נידחים. בתצלומיו ניכרת אפשרות האירוע הצילומי לספוג ולפרש בו בזמן מצבים אנושיים שנלכדו בעינו לשבריר רגע.
בית-המידות, רח' לילינבלום 23, תל-אביב.

"More of The Same", נמרוד גטר, תל-אביב


מירה צדר, "המבט"

גלריה גרשטיין, תל-אביב

נעילה: 30.4.17
"המבט" היא תערוכה על הראייה, ולחלופין – על העיוורון. הראייה היא מושג מרכזי באמנות הוויזואלית. היא העסיקה אמנים ופילוסופים רבים. היום מקובל להתייחס לראייה כמוגבלת ויחסית, אישית ותלויה בחסמים חברתיים ופסיכולוגיים. כלומר – כוללת בתוכה עיוורון חלקי.  האמנית מירה צדר פוקחת עין ומתבוננת אל הציור הטהור – קו, צבע, צורה, חומר, קומפוזיציה, טקסטורה, פקטורה – חוקי הציור מקדמת דנן, ומישירה מבט אל העתיד. החוויה של המתבונן היא של פתיחת צמצם מצלמה זמן ממושך, ומנגד – הבהוב ומצמוץ, תפיסת הרגע הדק (השתתפה בכתיבה: ענת מיכאליס-לוי).
גלריה גרשטיין, רח' בן-יהודה 101, תל-אביב.

"המבט", מירה צדר, תל-אביב


"ארוג ופרום", עבודות וידיאו חדשות

ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת-זמננו

אוצרת: אלן גינתון
פתיחה: חמישי, 6.4.17, בשעה 20:00
לקהל הרחב: 7.4.17

"ארוג ופרום" היא תערוכת מיצבי וידיאו של אמנים ישראלים שנוספו לאוסף המוזיאון בשנים האחרונות. התערוכה נעה בין שפות קולנועיות שונות וסוגרת מעגלים בין דוקומנטרי לבדיוני ובין היסטורי ופוליטי לאישי. העבודות מציגות "פנטזיות על שלמות" בתוך מציאות מתפרקת. בין נושאי היצירות: אסתטיות מושלמת של עבודת אריגה מול פרטים בלתי נסבלים של קברי אחים; ניסיון (מגוחך) לחלוקת זמן שוויונית בין יהודים למוסלמים במערת המכפלה; פנטזיות אדריכליות של העתקי ערים אירופיות קלאסיות בסין ושל הינדוס הטבע בישראל; כישלון של אהבה אובססיבית; קהילת מבקשי המקלט בישראל ויחסים מורכבים בין אבות לבנות.
משתתפים: נירה פרג, לי אורפז, דרור דאום, מיקה חזן בלום, רותי סלע, גיל יפמן.
אמנית אורחת: מיקה חזן-בלום.

לי אורפז, "עיר התמזה", 2015


פסטיבל שייח' אבריק לתרבות אזרחית

6-8 באפריל
פסטיבל פתוח וחופשי המבקש להגשים משאלות תרבותיות של יחידים וקבוצות ולחברן לכוחות קהילתיים.
מחול, תיאטרון, מוזיקה, אמנות פלסטית, פרפורמנס, שחמט, אדריכלות, קולנוע, סדנאות למיניהן, שירה, עיתונות, כלכלה, שמאניזם, הימורים חוקיים, טקסי פולחן אזוטריים וברידג' – אירועים המתפרסים על פני כל אזור טבעון, מנחל הקישון ובית שערים ועד בסמת טבעון וזבידאת.
לפרטים: http://www.abreik.org/?page_id=17

1 תגובות על “רב ערב 4.4.2017”

    תודה רבה!!!
    מבקשת רק להכניס קרדיטים.
    אני כתבתי את החלק הראשון וענת מיכאליס לוי את השני.
    ענת ממש נעלבה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *