רב ערב 28.3.2017

אנה מירקין | "Black Diamond" | קורס העוסק ביחסים בין טקסט לדימוי | לב יהודלביץ, ליאוניד חרומצ'נקו | מגדלנה פרנצ'ק ויעל פרנק, ראדק שלאגה וקז'ישטוף גוטפרנסקי | Chus Martinez | תואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנות

"שכבה מספר 2", אנה מירקין, גלריה בארי

אוצרת: זיוה ילין

פתיחה: שישי, 31.3.17, בשעה 19:30
שיח גלריה בנוכחות האמנית: שבת, 1.4.17, בשעה 13:00
נעילה: 22.4.17
אנה מירקין, המוכרת בשם FOMA* מציורי הרחוב שלה ברחבי תל-אביב, תציג תערוכה הבודקת את אפשרויות הקיום של רישום כאובייקט או כמיצב. בעבודותיה הקודמות עסקה מירקין בטקסי התבגרות ומעבר שנוצרו במסגרות קהילתיות ושבטיות. בציורי הרחוב ובפנזינים שעיטרה עסקה בשאלות של מגדר ובסוגיות סוציו-פוליטיות. התערוכה העכשווית מבוססת על עבודת טקסטיל שנוצרה כעבודה קהילתית בקיבוץ בארי. המשתתפים (בעיקר נשים ונערות) קיבלו ריבוע בד מודפס והוסיפו עליו רקמה. היריעה שנוצרה משלבת דימוי חוזר של רישום קווי ומלאכת יד. הרישומים שמתוכם נוצרו העבודות מתבססים על תצלומי ארכיון של הקיבוץ ועל תצלומים מתוך המפגשים של האמנית עם חברי הקיבוץ.
שעות פתיחה: חמישי, 17:00–20:00, שישי, 09:00–13:00, שבת, 11:30–14:30, או בתיאום מראש עם זיוה, 054-7918049, או סופי, 054-7918464.

אנה מירקין, "שכבה מספר 2", הגלריה בקיבוץ בארי


"Black Diamond", תערוכת תכשיטים

ביוזמת המחלקה לעיצוב תכשיטים, לימודי חוץ, המרכז האקדמי ויצו חיפה

הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפה
פתיחה: 4.4.17, בשעה 16:00
נעילה: 26.4.17
המחלקה לעיצוב תכשיטים בלימודי חוץ במרכז האקדמי ויצו חיפה מציגה תערוכה שמטרתה לבטא את המחויבות לאמירה חברתית מחזקת בתקופה הקשה שחווים היהודים יוצאי אתיופיה בתהליך הקליטה וההשתלבות שלהם בחברה הישראלית. התערוכה בוחנת את התפר שבין זהות אתנית לזהות לאומית, מציפה אל פני השטח את חווית ההדרה וההשפלה שחווים היהודים יוצאי אתיופיה ומשקפת את העוול החברתי וחוסר הצדק ביחס אליהם. יוזמי התערוכה גייסו את היוצרות להשתמש בגוף כמסך נייד להבעת דעות באמצעות תכשיט, שנראותו החיצונית מהדהדת לנראותו של צבע העור.
מציגים: אורלי ברזיאל, איה שיין, אסתרי בלבן, אסתר קליין, גבי ג.ל, דניה צ'למינסקי, זהר ולך, טלי בלומנאו, יעל פרידמן, נגה הראל, נטע ראובני, שירן שעשוע, שלי רויכמן, תמי גנור, תמר נואמה.
אוצרת: איה שיין.
לפרטים נוספים וגלריית העבודות
הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, חיפה. טל' 04-8562517. א'–ה', 10:00–18:00, ו', 10:00–14:00, חוה"מ פסח, 10:00–18:00.

נגה הראל, אווקי, טנוקוואי דבתרה


פרויקט יומן – קורס העוסק ביחסים בין טקסט לדימוי

מרתון יומן – מפגש מרוכז: פסח, 6.4.17

מפגש חד-פעמי העוסק ביחסים בין טקסט לדימוי ומתמקד ביומן (הפיזי והווירטואלי) כפעולה אמנותית פרפורמטיבית בהנחיית עידו בורנשטיין ומרב שין-בן-אלון.
המהפכה הטכנולוגית שאנחנו חיים בה שינתה את הדרך שבה אנחנו מדברים לעצמנו ולעולם. אנחנו מסמסים, מצייצים, מתייגים וכל הזמן מייצרים וצורכים טקסטים ודימויים. כולנו כותבים יומנים. היומנים האלה הם משהו שאנחנו משתפים עם אחרים. איך מתנהלים בתוך הארכיון ההולך ומצטבר הזה? איך מחברים בין האישי והפומבי?
מרתון בן שלוש שעות יתקיים ביום חמישי, 6.4.17, בשעות 16:00–19:00, בחדר החזרות של אנסמבל כאן.
עלות: 190 שקל.
פרויקט יומן – קורס יסוד בן 12 מפגשים, ייפתח ב-7.5.17. לפרטים נוספים.
לפרטים, כאן.
הרשמה: מיכל, 054-4661638.

פרויקט יומן, אנסמבל כאן


"בית מלון", תערוכת צילום, לב יהודלביץ, ליאוניד חרומצ'נקו

מרכז התרבויות הרמוניה, ירושלים

פתיחה: 3.4.17, בשעה 19:00
מצאנו מלון נטוש, והחלטנו לעבור להתגורר בו. יחד עם זכרונותינו על אמנות קלאסית שכמעט נשכחה, יחד עם החלומות והשאיפות שלנו ורוחות הרפאים שלהם. האשליה של גרמי המדרגות כמו בציורים של אֶשֶר, המזבח השמימי של ה"סגרדה פמיליה" מכוסה ציורי גרפיטי ססגוניים ואינסופיים, הפרספקטיבה הבלתי נמנעת של המסדרונות הארוכים, מבוך העמודים המשתנה ללא הרף ושלוש קומות של משחקי אור וצל – כל זה דחף אותנו לנסות ולהתבונן בעצמנו שוב, לשאוף להעביר את הדמיונות והבחירות שלנו אל הדו-מימד של הצילום. המקום המוזר הזה נמצא בגבול בין שני עולמות: הנראה והנסתר. שם נפגשים קלות הדעת עם הדאגה, הצחוק עם הכמיהה והמציאות עם כל מה שעוד לא התרחש וטמון בעומק העמקים. באם הצופה יראה בתמונות אלה הבהובים והשתקפויות של מחשבותיו, תקוותיו ופחדיו, אם הוא לא יחשוש להימצא עם עצמו – אם כך יהיה הדבר, סימן שהצלחנו.
מרכז התרבויות הרמוניה, רח' הלל 27, ירושלים.

"בית מלון", לב יהודלביץ, ליאוניד חרומצ'נקו


"היום שבו לא קרה כלום", מגדלנה פרנצ'ק ויעל פרנק
"ירושלים של זהב" נגד "הצי הצהוב" ראדק שלאגה וקז'ישטוף גוטפרנסקי

סדנאות האמנים, ירושלים

אוצרת: מעין שלף
03.04.2017–30.06.2017
שתי תערוכות ותוכנית שהות אמן בהשתתפות אמנים פולנים ייפתחו בסדנאות האמנים בירושלים ובתמיכת המכון הפולני. בערב הפתיחה יוצגו מופעים עם גרסאות כיסוי לשיר "ירושלים של זהב", מכונה מיוחדת תייצר וודקה תוצרת בית והקהל יוזמן להשתתף בקריוקי.
"היום שבו כלום לא קרה" היא תערוכה המבוססת על שיתוף פעולה בין האמנית הפולנייה מגדלנה פרנצ'ק לאמנית הישראלית יעל פרנק. לאחר שגילו שהן חולקות שם משפחה דומה ותחומי עניין משותפים, שיתפו האמניות פעולה בתערוכה שהוצגה בגלריה הלאומית זכטה בפולין לפני כשנתיים. עכשיו הן שוב עובדות ביחד ובוחנות תהליכי דיאלוג בין אמניות הרחוקות זו מזו פיזית ואולי אף תרבותית, מתבוננות על האפשרות של יצירה משותפת ועל הסדקים הנוצרים בדרך.
"ירושלים של זהב" נגד "הצי הצהוב" היא תוצר של השתתפותם של ראדק שלאגה וקז'ישטוף גוטפרנסקי בתוכנית שהות האמן של הסדנאות LowRes Jerusalem. התוכנית מזמינה אמנים למחקר ופעולה ביחס למרחב החברתי והפוליטי של ירושלים. השניים מבקשים להתייחס למקרה שקרה בשנת 1967, ובו 15 ספינות מטען ממדינות שונות נתקעו בתעלת סואץ בין מצרים לישראל במשך שמונה שנים, כוסו בחול המדבר והפכו לידועות בשם "הצי הצהוב". במהלך השנים הקימו צוותי הספינות אוטונומיה בשם "אגודת האגם המר הגדול", חגגו אולימפיאדה משלהם ולמעשה הפכו לאומה עצמאית קטנה.
לפרטים, כאן.

ראדק שלאגה, מתוך יומן האגם המר, טכניקה מעורבת על נייר, 2017


תוכנית התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות
תוכנית התואר השני באמנויות, בצלאל, בית הנסן
"אוצרות פתוחת קצה" Colloquium #10

Chus Martinez

Head of the Institute of Art of the FHNW Academy of Arts and Design in Basel, Switzerland
Club Univers
Towards a New Language to Name Our Problems

רביעי, 5.4.17, בשעה 16:00
ההרצאה תתקיים באנגלית
צ'וז מרטינז היא אוצרת ספרדייה המכהנת כראש המכון לאמנות, האקדמיה לאמנות ולעיצוב בבזל – FHNW. קודם לכן שימשה אוצרת ראשית במוזיאון דל-באריו בניו-יורק, ראש המחלקה לניהול אמנותי וחברת קבוצת העמיתים שליוותה את אצירת הדוקומנטה ה-13 בקאסל, אוצרת ראשית ב-MACBA בברצלונה, מנהלת פרנקפורטר קוסטווריין ומנהלת אמנותית בסאלה-רקלדה בבילבאו. מרטינז אצרה את הביתן הקטלוני הראשון בביאנלה בוונציה בשנת 2015 ואת הביתן הקפריסאי בביאנלה בוונציה בשנת 2005. היא שימשה יועצת אוצרותית בביאנלה של סאו-פאולו ב-2010 וכחלק מן הצוות האוצרותי של הביאנלה באיסטנבול בשנת 2016.
מרטינז תרצה בנושא עתידו של העיסוק האמנותי. לדבריה, "אנו מציבים טבע, מגדר, גזע ואמונה בלב תוכנית התואר השני שלנו, כשאלות שהעיסוק בהן מתקיים במקביל ומתכתב עם העבודה בסטודיו, עם הנחיה, הדרכה טכנית וסדנאות. זוהי אחת מן הדרכים הפרודוקטיביות ביותר להבנת יחסי גומלין, פעולה ואהבה. גזע צריך להופיע ולהיות נוכח בכל הדיונים הללו; הוא תובע אחריות, אבל גם צורה חדשה, חוויה חדשה בקרב קבוצה הטרוגנית שהפגינה חוסר יכולת ואפילו חוסר מוכנות להתמודד עם המציאות שלה".
Colloquium editor: Nirith Nelson
The visit of Chus Martinez was supported by The Cervantes Institute
The colloquium was generously supported by Mati Broudo


 

לפרטים נוספים ולהרשמה ליום הפתוח: www.bezalelmasters.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *