רב ערב 14.3.2017

קול קורא למוזיאון ג'סי כהן השלם | Sebastian Cichocki בבית הנסן | אירוע לכבוד ספרו של אלכסנדר קְלוּגֶה, "הנקודה העיוורת של השטן, סיפורים" | מפגשי אמן במוזיאון מאנה כץ | דוריס ארקין, בתערוכת יחיד בבניין White City

קול קורא: מוזיאון ג'סי כהן השלם

מוזיאון ג'סי כהן השלם הוא פרויקט מתמשך של האמנים אפי ואמיר יחד עם יגאל אופיר, יעקב ארליך, חביבה ברקול, פנינה ברקול, דבורה הראל, מלכה כהן, רותי מזרחי, תקוה סדס, רחל פולט, מימי רוזנברג, עדה רחמים ועוד רבים מתושבי ג'סי כהן. זהו מוזיאון-מקום בהתהוות תמידית, המנסה ללכוד את ה"מקום" במשמעותו הרחבה, מעבר לקונקרטי-גיאוגרפי. צוות המוזיאון והמרכז לאמנות דיגיטלית מזמינים אתכם להגיש הצעות לפרויקט אמנות חדש במסגרת שנת הפעילות 2017.
בשנת הפעילות הקרובה יעסוק המוזיאון באחד מהמוסדות המרכזיים בשכונת ג'סי כהן – בית-הספר וייצמן – שפעל בשכונה במשך כמעט 60 שנה עד לסגירתו בשנת 2012. כיום פועל במבנה המרכז לאמנות דיגיטלית ובו מוזיאון ג'סי כהן השלם. וייצמן, בית-ספר יסודי ממלכתי שהוקם בסוף שנות ה-50, משקף במובנים מסוימים את ההיסטוריה של השכונה, תהליכים מקומיים, עירוניים ולאומיים מזמן הקמתו ועד סגירתו.
הנכם מוזמנים להציע הצעות לפרויקט בשיתוף התושבים, שיהיה כרוך בשהייה במקום, בדיאלוג עם צוות המוזיאון, ותצוגה (תערוכה או אחרת( בסוף הפרויקט.
מועד אחרון לשליחת הצעות: 30.3.17.
לפרטים נוספים, כאן.

קול קורא: מוזיאון ג'סי כהן השלם


"אוצרות פתוחת קצה"-Colloquium #9
תוכנית התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות | תוכנית התואר השני באמנויות, בצלאל | בית הנסן, ירושלים

Sebastian Cichocki, Chief curator and deputy, director Museum of Modern Art in Warsaw

Art Beyond Art. On the Museum in "Postartistic Times"

רביעי, 22.3.17, בשעה 16:00
*ההרצאה תתקיים בשפה האנגלית
ההרצאה מתמקדת ב"אמנות מעבר לאמנות" – פרקטיקות אמנות שנודדות ממסגרת המוזיאון לשדות כמו קרטוגרפיה ביקורתית, קואופרטיבים חקלאיים, תיירות אלטרנטיבית ואוניברסיטאות מעופפות. איזה תפקיד עשוי להיות למוזיאון, לארכיון ולאוספיו, בזמן שבו האמנות מכוונת למעגלים לא אמנותיים, ובכך מאבדת את המאפיינים שבעבר הגדירו אותה כאמנות? מה קורה כאשר היא פועלת בקנה-מידה אחד לאחד (כפי שהגדיר זאת סטיבן רייט)? כיצד היא מיישבת את היטמעותה במרכיבים לא-אמנותיים עם הטענה לערך אמנותי? שאלות אלה נשענות על המחקר "לעשות שימוש. החיים בעידן הפוסט-אמנותי", שנערך במוזיאון לאמנות מודרנית בוורשה, והתממש בצורת תערוכה משתנה, שלעולם אינה מגיעה לסיום, ולוותה בפעילויות במטבח, במשרד פתוח, בחלל עבודה ובאודיטוריום.
ההרצאה מתייחסת לרעיונותיו של ירזי לודווינסקי (1930-2000), מבקר וכותב רב השפעה שהיה מעורב בהתפתחות תנועת האמנות המושגית בפולין. לודווינסקי טען שפוסט-אמנות טומנת בחובה פוטנציאל גדול לאין ערוך מזה שאצור בפעילויות המזוהות באופן מסורתי כאמנות. מתוך בחינה והתחקות אחר ההשערה של לודווינסקי, תתמקד ההרצאה בחיפוש אחר "פרקטיקות פוסט-אמנותיות" ותציע חשיבה חדשה על המבנים והמנגנונים המושגיים של המוזיאון, הארכיון והאוסף.
המרצה, סבסטיאן סיצ'וקי (נ' 1975), חי ועובד בוורשה, שבה הוא משמש אוצר ראשי וסגן מנהל המוזיאון לאמנות מודרנית.
בית הנסן, מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

Agnieszka Polska Future Days, film still, 2013


אירוע לכבוד ספרו של אלכסנדר קְלוּגֶה, "הנקודה העיוורת של השטן, סיפורים" (2003)

מכון גתה, תל-אביב

חמישי, 16.3.17, בשעה 19:30
הכניסה חופשית
הספר יצא בהוצאת פיתום. מגרמנית: נועה קול; מאמר נלווה: אנדריאס הויסן; בחרה, ערכה את הנוסח ותירגמה מאנגלית את המאמר הנלווה: אסתר דותן. עיצוב: נועה שורץ.
קריאה: קבוצת תיאטרון רות קנר.
הקרנה: סרטו הקצר החלוצי-מחאתי של אלכסנדר קלוּגֶה, "ברוטליות באבן", 1960.
במאי שותף: פטר שאמוני.
גרמנית, כתוביות באנגלית.
דברים: אסתר דותן, העורכת והמו"ל של הוצאת פיתום.
אלכסנדר קלוּגֶה (נולד בהאלברשטאט, גרמניה, 1932) הוא אחד הקולות המקוריים והחשובים ממחצית השנייה של המאה ה-20 ועד היום. סופר ויוצר קולנוע פורץ דרך, ממנסחי מניפסט אוברהאוזן (1962), שביקש להתנתק ממוסכמות קולנועיות, מהשפעות מסחריות ומשליטה של קבוצות אינטרסנטיות. קלוגה הוא גם משפטן, הוגה חברתי ויוצר עצמאי ונוקב בערוצי הטלוויזיה. זהו הספר הראשון מכתביו הרואה אור בעברית. הסיפורים מתבוננים ביחידים התרים אחר אוריינטציה בתוך בליל מקרי של מציאות היסטורית, פוליטית, אובייקטיבית וסובייקטיבית. הספר מאורגן כרצפים של מונטאז' אסוציאטיבי פרום.
מכון גתה, רח' ויצמן 4, תל-אביב.

"הנקודה העיוורת של השטן", אלכסנדר קְלוּגֶה, הוצאת פיתום


"מדברים אמנות" מפגשי אמן אינטימיים סביב התערוכה "לבן על לבן: האמנות הבלתי נראית"

מוזיאון מאנה כץ

שבת, 18.3.16, בשעה 11:00
מפגשי אמן אינטימיים בתערוכה שבמהלכם ינהלו האמנים שיח עם הקהל, יספרו על עבודתם ויענו על שאלות.
11:00 – שיח גלריה עם אוצרת התערוכה סבטלנה ריינגולד.
11:30–13:00 – מפגשי אמן בתערוכה: פלג דישון, ינאי סגל, לידה שרת-מסד.

התערוכה מחולקת לשני פרקים עיקריים – הראשון מציג את הפרספקטיבה ההיסטורית של העיסוק בלבן בשדה האמנות הישראלית במשך דורות; השני מאגד בין האמנים הישראלים, המרבים כיום לחקור ביצירתם את כוחם של הטוהר ושלמות הצורה, בשאיפה "להאיר" את הנשגב. בין האמנים המשתתפים: קזימיר מלביץ', ז'אן (הנס) ארפּ, דני קרוון, אתי אברג'יל, אריה אזן, אריה ארוך, יעל בלבן, אביבית בלס-ברנס, נועה ברזנר, יונתן גולדמן, מיכאל גרוס, ולטר גרופיוס, גלי גרינשפן, חיה גרץ-רן, לאה דיין, חנה דיליאן, פלג דישון, אורלי הומל, יוזף הופמן, שולי וולף, שגית זלוף נמיר, רפי לביא, ג'ורג'ו מורנדי, אוהד מילשטיין, פיטר יעקב מלץ, טלי נבון, ינאי סגל, אינה פולונסקי, בלו סימיון-פיינרו, יעקב קאופמן, ליאת קליין, מרתה ריגר, לידה שרת מסד.
מחיר כרטיס: 35 שקל.
לפרטים והרשמה: מוזיאון מאנה כץ, 04-9119372 | www.hms.org.il
מספר המקומות מוגבל, מומלץ להירשם מראש.

פלג דישון, מתוך התערוכה "לבן על לבן: האמנות הבלתי הנראית", מוזיאון מאנה כץ, חיפה


דוריס ארקין, "כרוניקה", תערוכת יחיד

בניין White City, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 16.3.17, בשעה 20:00
נעילה: שישי, 31.3.17, בשעה 14:00
"כרוניקה", תערוכת היחיד השנייה של דוריס ארקין, כוללת שש עבודות פיסול המוצגות בחלל מסחרי חשוף שבנייתו לא נסתיימה עדיין בקרבת שוק הכרמל בדרום תל-אביב. מתכות הן המרכיב העיקרי בעבודותיה של ארקין, פסלת היוצרת בתהליכים ארוכי טווח של עיבוד, אגירה, שינוי ייעוד, חיפוש ובדיקה. קבוצת העבודות בתערוכה נולדה מתוך המתח שבין אפשרויות הייצוג והצורה הפיגורטיבית ובין מתן שהות לחומר לומר את דברו בשפה פיסולית אבסטרקטית יותר. צורות העיבוד וההתייחסות לחומר מבוססות על פעולות של אריגה, ריבוי והכלה, לצד המסיביות המאיימת לעתים של חומר הגלם.
ארקין, ילידת 1957, אורוגוואי, עלתה לישראל ב-1973. היא בוגרת לימודי פסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב (1975–1990) ולימודי פיסול בבית-הספר בסיס (1998–2002). משמשת כיום יו"ר עמותת בסיס לאמנות ותרבות. הציגה תערוכות יחיד בבית האמנים ע"ש זריצקי, תל-אביב ("אנמנזה", 2013) ובמגוון תערוכות קבוצתיות, ובהן במוזיאון בית אורי ורמי נחושתן (2017), הגלריה של האוניברסיטה הפתוחה (2016), בית אוסף קופפרמן (2015), ובתערוכה קבוצתית של אמני פרסייט ("במקום אחר", מגדל אלקטרה סיטי, 2015).
בנין White City, רח' יצחק אלחנן 15, תל-אביב, מפלס רחוב. שעות פתיחה: רביעי-חמישי, 12:00–20:00, שישי, 10:00–14:00.
בתיאום מראש.

דוריס ארקין, "כרוניקה", תערוכת יחיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *