רב ערב 21.2.2016

גילה ספיר ודינה גולדשטיין בבארי | בין אלתור לעיצוב וסטיילינג הישרדות בבית בנימיני | שוש ישראלי בבית האמנים ת״א | ג'ואל קנטור בגלריה לאמנות במכללת דוד ילין | "אנונימיX: סוף עידן הפרטיות" במוזיאון חיפה לאמנות

גילה ספיר, "המחאה הקטנה של הבלונדינית הפרועה" | דינה גולדשטיין, "Wonderland"

ברחבת הגלריה בקיבוץ בארי

פתיחה: שישי, 24.2.17, מהשעה 19:30
נעילה: 18.3.17

כדי להיכנס לראש של גילה ספיר חייבים לבקר בסטודיו שלה, שהוא עולם שלם. יש בו חפצים, בובות, אוספים משונים, עבודות מגובבות, לכלוך, אבק וגרוטאות. את העבודות תולה ספיר על הקירות ומביימת סצנות, מצלמת ובעצם אוצרת לעצמה תערוכות, עד שהקירות הפנימיים אינם מספיקים והאמנות גולשת אל צדו החיצוני של המבנה. הפעולות שנעשות בפנים ובחוץ יוצרות עולם חזותי וחומרי ההולך ונבנה כגוף עבודה גדוש וצפוף, מעיק ומרתק. תכולת הסטודיו תועבר באופן זמני לגלריה בבארי.
בחדר ההקרנה יוקרן וידיאו של האמנית דינה גולדשטיין, "Wonderland", שנוצר כסט תיאטרון בובות מיניאטורי הקם לתחייה כהקרנה חיה מול קהל. האמנית מציגה אוסף אינטואיטיבי של דמויות מעולם הקרקס, דימויים מספרי אנטומיה, שרשראות פלסטיק וציורים מהמאה ה-18 הנאספים יחד לקולאז' תלת-ממדי, צבעוני ומלא קסם.
אוצרת ראשית ומנהלת הגלריה: זיוה ילין
אוצרת משנה ומפיקה: סופי ברזון-מקאי

הגלריה בקיבוץ בארי שבנגב המערבי, חמישי, 17:00–20:00, שישי, 09:00–13:00, שבת, 11:30–14:30, או בתיאום מראש עם זיוה, 054-7918049, או סופי, 054-7918464.

מתוך הווידיאו "Wonderland", דינה גולדשטיין, גלריה בארי



שישי בוקר בבית בנימיני – סדרת הרצאות והדגמות

מפגש שני: בין אלתור לעיצוב | סטיילינג הישרדות

24.2.17, בשעה 10:30

יותם שפרוני ועדי עזר יוצרים בשנים האחרונות תחת המותג המשותף ""StudioKnob פריטי עיצוב, ריהוט ותאורה מביתם שביפו, כאשר ההתרחשויות המקומיות משמשות אותם להשראה. לכלוך, רעש, מגוון תרבותי ואלתור עוברים מהרחוב דרך פילטר עיצובי ומקבלים ביטוי הומוריסטי, אסתטי וביתי. ההרצאה תעסוק ביחסי הגומלין בין אלתור לעיצוב גבוה, בשפה האסתטית, במתודות ובמשמעויות הפוליטיות המתגלות במפגש בין השניים.
מרצה: יותם שפרוני, מעצב ריהוט, תפאורה ותאורה, בוגר HIT חולון, המחלקה לעיצוב פנים, ומרצה במחלקות לעיצוב תעשייתי באורט סינגלובסקי ובמכון אבני.

"מחוץ לתבנית", דימה גורביץ'
גורביץ' הוא מעצב קרמי, בעל סטודיו קונספטואלי לעיצוב עכשווי בשם SCULPTUREinDESIGN יחד עם זוגתו נדיה. הזוג משלב עיצוב פונקציונלי ואמנות קונספטואלית בחפצים יומיומיים מלאים בהומור וברגש. במהלך תודגם יצירת אובייקטים מורכבים באמצעות שימוש בטכניקה של יציקה לתבניות.
מדגים: דימה גורביץ', בוגר המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית של האקדמיה לאמנות ועיצוב, בצלאל, חי ויוצר בתל-אביב.

כניסה: 50 שקל. 50% הנחה למחזיקי כרטיס דיגיתל.
הרשמה מראש: 03-5182257 או במייל.
בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב.

עבודה של דימה גורביץ', בית בנימיני, תל-אביב



"הברברים הנאורים"

שוש ישראלי בית האמנים, תל-אביב

אוצרת: ורה פלפול
העבודות החדשות המוצגות בתערוכת היחיד של שוש ישראלי בבית האמנים הן המשך ​נוקב​ ובוטה יות​ר ​​של סדרת​ העבודות שהוצגו ב-2015 בגלריה כורש14  בירושלים. בעבודותיה הקודמות קילפה ישראלי יריעות גדולות ​של מודעות ופרסומות ברחבי ברלין ועליהן דימויים וטקסטים ​בוטים ​בשפה הגרמנית. ​הפער הרגשי והתרבותי הועלה​ על מצע צבעוני וקולז'יסטי זה, שעליו ציירה ישראלי דמויות דמוניות וגרוטסקיות בצבעוניות חיה. ישראלי מושפעת מאמני רחוב ומשפת הפופ-ארט. חומרי העבודה שבהם השתמשה כאילו נלקחו מציור קיר חשוף; רבדים של דימויים, צלליות ואזכורים ארכיטקטוניים לא מזוהים, שצוירו על גבי בדי קנ​ב​ס גדולים ולא מתוחים. ישראלי משתמשת בשכבת בטון וחומרים כבדים המשמשים לבנייה. היא מציירת תוך הפעלת כוח פיזי על המצע, וזאת כדי לחזק את הבזוי ואת האלים בתוך העבודה.

בית האמנים, רח' אלחריזי 9, תל-אביב.

"הברברים הנאורים", שוש ישראלי, בית האמנים, תל-אביב



ג'ואל קנטור, "מראה תמונות"

הגלריה לאמנות במכללת דוד ילין, ירושלים

אוצרת: נאוה ט' ברזני
פתיחה: חמישי, 2.3.17, בשעה 19.30
בשעה 20.00 יוקרן סרטו של קנטור "סצנות מדהימות מהסטודיו של פסח"
שיח גלריה: שני, 27.3.17, בשעה 18:00
נעילה: 28.4.17
כמו בכתיבתו של יומן מתמשך שמתפרש ורובץ על משטחן של רצועות חיים, מגיעה המציאות הירושלמית אל הצלם ג'ואל קנטור, והוא יודע לזהות ולהנציח בה את מה שייעלם מיד. קנטור מתייחס לרגע שהתפתח לאחר הצילום האינטואיטיבי, המהיר. עכשיו, כשהזמן נעצר בעקבות הבלחי המצלמה, אפשר להביט בתמונות שהוא מראה מתוך המציאות העירומה והנערמת של ירושלים ואנשיה. הפרשנות שמתבטאת באמצעות ההבזקים של קנטור, החקרניים והאינטואיטיביים בו בזמן, מכנסת תצלומי מציאויות זה על גבי זה. "מראה תמונות" הוא אוסף פרשני אך לא פסקני של תיעוד אובייקטיבי מלופף בעדויות אישיות שמביעות נאמנות לרגע, נאמנות לעצמן.

הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין, מעגל בית-המדרש 7, בית-הכרם, ירושלים, ב'–ד', 10.00–18.00.

בסטודיו של פסח סלבוסקי, 2010



אנונימיX: סוף עידן הפרטיות

אשכול תערוכות במוזיאון חיפה לאמנות 

אוצרת: סבטלנה ריינגולד
הדרכות: מדי שבת, בשעה 11:30
נעילת האשכול: 19.8.17
אשכול התערוכות החדש מציג 11 תערוכות  – חמש תערוכות יחיד ושש תערוכות קבוצתיות. בתערוכות מציגים כ-70 אמנים ישראלים ובינלאומיים. האשכול עוסק בטשטוש הגבול בין המרחב הציבורי לבין המרחב הפרטי, באקסהיביציוניזם, בנרקיסיזם ובמציצנות. התערוכה מבקשת לחשוף את התפיסות החברתיות לגבי רעיון הפרטיות ואת המודלים החדשים שיצרה מהפכת המידע והתקשורת מתחילת המאה ה-20 ועד היום. ברבות מהעבודות מופיע מוטיב המבט והמעקב, המעלה שאלות אתיות מאתגרות הנוגעות לסוגיות של מקור היצירה, כוח ושליטה.
התערוכות הקבוצתיות: "רגע פרטי בציבור"; "מבטים גנובים: מציצנות באמנות"; "הדרך לתהילה"; "מוזיאון השעווה: לגעת בגיבורי תרבות"; "במעקב"; ו"מראה רחוב"; תערוכות היחיד: דבורה מורג, "אוספת את הזמן"; פבל וולברג, "דיסלדורף"; דינה גולדשטיין, "ספר שחור"; רותי הלביץ-כהן, "שקיעה"; מאיה אטון, "עין האהוב".

מוזיאון חיפה לאמנות, רח' שבתאי לוי 26, חיפה. שעות פתיחה: א'–ד', 10:00–16:00, ה', 16:00–19:00, ו', 10:00–13:00, שבת, 10:00–15:00.

אליסון ג'קסון, "דיאנה עושה אצבע משולשת", מתוך הסדרה"Mental Images" , הדפסת צבע, באדיבות האמנית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *