רב ערב 27.12.2016

"נפשות פועלות" בבית ריבק | ד"ר נעם גל בבית הנסן | תיאטרון מיסתורין, "Raamset״ בתחנה המרכזית החדשה | "ידי זהב" בארטפורט | תערוכת המכירה למען ספריית גן לוינסקי | 100 אלף שקל להגשמת פרויקט לאמנים צעירים

"נפשות פועלות", המרכז לבריאות הנפש אברבנאל

בית ריבק, מוזיאון בת-ים

פתיחה: חמישי, 5.1.17
נעילה: 18.2.17

"נפשות פועלות", תערוכת אמנות של מתמודדים מהמרכז לבריאות הנפש על-שם יהודה אברבנאל, היא פרי חשיבה ומחקר על כוחו של טיפול באמנות ככלי ביטוי וכאמצעי נראות לאוכלוסייה מוחלשת. קבוצת הסטודיו היא מעין מרחב ביניים בתוך בית-החולים, השם דגש על יצירה אמנותית אישית בהקשר של עבודה קבוצתית. התערוכה מדגישה את כוחם של המתמודדים, ואנו מקוות שהיא תתרום לשינוי הסטיגמות כלפי מקבלי השירות מהמרכז הפסיכיאטרי וליצירת קשר בין המתמודדים לקהילה הרחבה.

מארגנות התערוכה: ליאת קליין ויעל קרון. ייעוץ אמנותי: טמיר ליכטנברג.
התערוכה מתקיימת בתמיכת ההנהלה ואגודת הידידים של אברבנאל. כללי השמירה על החיסיון הרפואי של המוסד מחייבים את הצגת היצירות בעילום שם.

בית ריבק, מוזיאון בת-ים, רח' הדדי ציון 6, בת-ים. שישי-שבת, 14:00–10:00 ובתיאום מראש.

ע. ל., "דמות של סרט כחול", גואש על נייר, A3



"אוצרות פתוחת קצה Colloquium #5"

ד"ר נעם גל, אוצר הצילום במוזיאון ישראל, ירושלים: "דברים שלא עושים עם מלים"

תוכנית התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות, בצלאל
בית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים
רביעי, 4.1.17, בשעה 14:00

ההרצאה תציע כמה התנסויות ביחסים שבין מלים לאמנות, במיוחד בהקשרים של צפייה ושל תצוגה: מהי צפייה משותפת? למה לכתוב על אמנות היום? האם קריאה היא אמנות? וכיצד דווקא צילום מסייע להבין משהו מכל זה? על שאלות אלו נשוחח דרך הגותם של זיגפריד קרקאוור, קלריס ליספקטור ודניאל פנק.

בית הנסן, מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

אוצרות פתוחת קצה Colloquium #5 | #5



תיאטרון מיסתורין, Raamset

התחנה המרכזית החדשה, תל-אביב

רביעי, 28.12.16, חמישי, 29.12.17, בשעה 21:30
נקודת המפגש: רח' הקונגרס 48, ליד בית-המדרש הנטוש אוהל-חסידים

כבר ראיתם הצגות בישיבה. גם בעמידה כבר ראיתם. אפילו בהליכה. אבל המופע החדש והנסיוני של מסתורין, בהשראת מצרים העתיקה, מזמין אתכם לעשות משהו שעוד לא עשיתם בתיאטרון – לרקוד. המופע "Raamset" הופך קבר מצרי קדום לרחבת מועדון משולחת רסן, ואתם מוזמנים לתת בראש. סיפור עלילה של אהבה בלתי אפשרית וקנאה בוערת נפרש לצלילי הביט. סצנות המופע משתלבות בליין-אפ שקושר יחד פולחן עתיק עם טראנס עכשווי וממריאות לגבהים חדשים של חוויה.

מספר המקומות מוגבל, ההשתתפות מותנית בהזמנת כרטיסים מראש.
לפרטים ותאריכים נוספים
* 5 כרטיסים למופע ב-28.12.16 ו-5 ב-11.1.17 יוגרלו בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל (נא לציין שם מלא ומספר פלאפון)

תיאטרון מיסתורין

השבוע בארטפורט – אירועים במסגרת התערוכה "ידי זהב"

חמישי, 29.12.16, בשעה 19:00 – סדנת איקבנה
(להרשמה מראש: [email protected])

שבת, 31.12.16, בשעה 12:00 – שיח אמן עם הילה טוני נבוק ודוד עדיקא

נעילה: 31.12.16

התערוכה "ידי זהב" היא תוצאה של שנת עבודה משותפת בין דוד עדיקא והילה טוני נבוק בארטפורט, שבסופה רעיונות אודות אסתטיקה, חלל, עיצוב וקיטש, שהתגבשו יחד לשיתוף פעולה שבו כל אחד מהצדדים תומך באחר, משבש את פעולתו ומפתיע אותו.
שעות פתיחה במהלך התערוכה: חמישי, 12:00–20:00; שישי-שבת, 10:00–16:00, ראשון עד רביעי: בתיאום מראש.



תערוכת המכירה השישית למען ספריית גן לוינסקי

מתחם סוקה תל-אביב–יפו

אוצרת: רווית הררי
שישי-שבת, 30–31 בדצמבר 2016, בשעות 11:00–18:00

בסוף-השבוע האחרון של חודש דצמבר תיערך תערוכת המכירה השישית למען ספריית גן לוינסקי באוצרותה של רווית הררי. התערוכה תימשך יומיים בלבד ותתקיים במתחם סוקה (מכון שפילמן לשעבר, קריית-המלאכה). גם השנה יימכרו בתערוכה כ-300 עבודות של למעלה מ-200 אמנים, ידועי שם לצד אמנים צעירים ועולים, במחיר אחיד של 1,500 שקל לעבודה.

בין האמנים המציגים: ציבי גבע, דגנית ברסט, גלעד רטמן, גבי קליזמר, עילית אזולאי, דוד עדיקא, יאיר ברק, בועז אהרונוביץ, לארי אברמסון, זויה צ'רקסקי, אוהד מטלון, דנה יואלי, נטליה זורבובה, טליה קינן, שחר יהלום, מתן בן טולילה, מארק יאשאייב, שחר גולן סריג, טליה רז, נורית ירדן, יונתן גולדמן, ליהי תורג'מן, יונתן אולמן, אביטל כנעני, שירה גלזרמן, Know Hope, הילה בן-ארי, אורלי סבר, זוהר גוטסמן, חיימי פניכל, יעל בלבן, מיכל בראור, חניתה אילן ועוד.
יח"צ בהתנדבות מלאה: הפלטפורמה לאמנות – יחסי-ציבור וייצוג אמנים.
התשלום בהמחאות או במזומן בלבד, לא יתאפשר תשלום בכרטיס אשראי.

מתחם סוקה תל-אביב–יפו (לשעבר מכון שפילמן לצילום), מול רח' שביל-המרץ 6, קריית המלאכה, תל-אביב–יפו.



אמנים צעירים, רוצים לקבל 100 אלף שקל להגשמת פרויקט החלומות שלכם? 

בירה מכבי ממשיכה לתמוך באמנות ישראלית, אלטרנטיבית וצעירה, ויוצאת בשיתוף פעולה נוסף עם יריד "צבע טרי" ב"פרויקט החלומות של בירה מכבי". שלחו לנו הצעה למיצב גדול ממדים שיוצג ביריד "צבע טרי 9", שיתקיים בשבוע האחרון של מרץ 2017 במוזיאון הטבע על-שם שטיינהרדט בתל-אביב. המיצב יהיה אחד מפרויקטי הדגל של היריד השנה, ויקיים דיאלוג עם עולם הטבע על צדדיו ומופעיו השונים.

בראש צוות השופטים שיבחר את ההצעה הזוכה תעמוד האוצרת הבכירה עדנה מושנזון. נוסף למושנזון יכלול חבר השופטים את יפעת גוריון, המנהלת האמנותית והאוצרת הראשית של "צבע טרי"; רז שפירא, אוצרת המשנה של יריד "צבע טרי"; ויובל סער, העורך הראשי של המגזין "פורטפוליו".

מועד אחרון להגשת הצעות: 20.1.2017.

לפרטים נוספים: http://bit.ly/2hZdFsp

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *