רב ערב 20.12.2016 | חנוכה (כולל ילדים)

מַכְּתוּבּ – קליגרפיה מסורתית ועכשווית בין מזרח למערב | פסי גירש | קול קורא: "פקטורי #3" | "חנוכה – הסיפור האמיתי" בבית אבי חי | "עבודה זרה", מיצג-סיור | "סוד האינסוף של נעה", מוזיאון ת״א | "אי המטמון", תיאטרון אורנה פורת

"מַכְּתוּבּ – קליגרפיה מסורתית ועכשווית בין מזרח למערב"

מוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, באר-שבע

אוצרת: שרון לאור-סירק

התערוכה "מַכְּתוּבּ" מציגה את השימושים השונים בנייר בארצות האסלאם, ומתמקדת בקליגרפיה הערבית – אחד מיסודות אמנות האסלאם. בתערוכה נחשף עולם סודי של קמעות שנכתבו לצורכי הגנה וריפוי וצירופי אותיות שיוחסו להם כוחות מאגיים. מוצגים בה ספרי קוראן זעירים, ספרים מאוירים ודפים מאלבומי ציורים, וכן יצירות עם תוכן דתי המציגות דמויות בכתב ציורי, למרות האיסור האסלאמי על ציור דמויות בהקשר דתי. בתערוכה מוצגות גם יצירות אמנות עכשוויות שמשלבות קליגרפיה מסורתית בפרשנות חדשה ואף מחאתית. בין האמנים המשתתפים: שירין נשאט, קוטלו אטאמן, פריד אבו-שקרה וקזואו אישיאי.

אירועים מיוחדים בשיתוף עם אוניברסיטת בן-גוריון:
בימי שני בבוקר, אחת לחודש, מ-10:00 עד 12:00, הרצאה, כיבוד קל וסדנה או שיח גלריה. המפגש הקרוב יתקיים ב-2.1.17, עם פרופ' רונית ריצ'י, שתרצה בנושא "ערבית בדרום מזרח אסיה? כן!". עוד בתוכנית: הדגמה והתנסות בקליגרפיה יפנית בהדרכת ד"ר גלית אבימן.
פרטים נוספים באתר המוזיאון.

 

כתובת דמוית סוס, הודו, המאה ה-17. צילום: מוזיאון ישראל, ירושלים



פסי גירש, "דיוקן של היעדרות"

הגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה

אוצרת: דניאלה טלמור

פתיחה: 22.12.16
נעילה: 6.1.17

פסי גירש עוסקת בקשר שבין צילום ישיר לצילום מבוים ומטשטשת את הפער בין מציאות לדמיון. יצירותיה מתמודדות עם המתח הכבד מנשוא של הקיום ונוגעות במצבים קיצוניים שאליהם מתייחסת גירש מנקודת מבטה הייחודית, כבת לדור השני של ניצולי שואה, שגדלה והתחנכה בגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה, ונאלצה ליישב בתוכה את הקונפליקט הבלתי ניתן לגישור בין קורבן לתוקפן. צילומיה קושרים בין האקטואלי להיסטורי, מקפיאים את הפעולה המתמשכת במרחב, בזמן ובחיים, ולעתים אף משמרים מצב של העדר שינוי, קיפאון ומוות.

לגלריית העבודות
הגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 04-8562555. א'–ה', 10.00–18.00; ו', 10.00–14.00.

פסי גירש, "סידור", 2014



קול קורא: "פקטורי #3"

מוזיאון חיפה לאמנות

אנו שמחים להזמין יוצרים ויוצרות מתחומי המופע והבמה השונים להציע עבודות ל"פקטורי #3", שיתקיים במרץ 2017. ה"פקטורי" הוא אירוע בינתחומי של אמנות חיה המתרחש אחת לכמה חודשים במוזיאון חיפה לאמנות בהשראת התערוכות המוצגות. אנחנו מחפשים עבודות מיצג, מחול, תיאטרון וכן עבודות שמתמקמות מעבר לקווי הגבול של התחומים הללו, ובלבד שתהיינה מבוססות על התרחשות חיה מול קהל או בשיתופו. על העבודות לקיים קשר ישיר עם התערוכה "אנונימיX: סוף עידן הפרטיות", קשר שיכול להתבטא בתגובה לנושאים שבהם עוסקת התערוכה.

קול קורא מוזיאון חיפה לאמנות



 "חנוכה – הסיפור האמיתי"

מופע לכל המשפחה בבית אבי חי

שני, 26.12.16, בשעות 11:00, 15:00
שלישי, 27.12.16, בשעות 11:00, 15:00
רביעי, 28.12.16, בשעות 11:00, 15:00
חמישי, 29.12.16, בשעות 11:00, 15:00

מופע מצחיק המשלב פנטומימה, ליצנות ותיאטרון חפצים ומספר מחדש את סיפור חנוכה מתחילתו ועד סופו. בואו לראות מה קורה כשהנרות קופצים מהחנוכייה ולא מוכנים להשתתף בחגיגה!
לאחר המופע יתקיימו סדנאות תיאטרון ותנועה עם שחקני ההצגה.
לילדים מגיל 4 ומעלה.

מחיר להצגה ולסדנה: ילד ראשון, 40 שקל; כל ילד נוסף, 30 שקל; מבוגר מלווה: 20 שקל.
בית אבי חי, רח' המלך ג'ורג' 44, ירושלים.

"חנוכה – הסיפור האמיתי", בית אבי חי. צילום: דנה בר-סימן-טוב



"עבודה זרה", מיצג-סיור

התחנה המרכזית החדשה, תל-אביב

12.1.16, בשעה 17:00
30.1.16, בשעה 17:00

אמני מיצג, חברי אנסמבל 209, מציעים לציבור מפגש אחר עם המרחב של התחנה המרכזית החדשה. האמנים מציעים מבט פתוח ומכיל על סביבה אנושית מורכבת זו, המתקיימת בתוך עולם צר של דעות קדומות ופחדים. הם מסבים את תשומת הלב לקיום של חברה לא מוּכרת, אך בה בעת כה דומה. עם מי אפשר להזדהות כאן? עם אלו שנזנחים? עם אלו שמזניחים? עם בעלי האינטרסים הכלכליים והלאומיים? עם בני-אדם כיחידים או כקבוצה? עם הרב-תרבותיות? עם הבין-תרבותיות? עם האין-תרבותיות? ומה זו בכלל תרבות? באמצעות מפגש ישיר ומפתיע, עבודה זו מציגה שאלות על אדריכלות, אורבניות והיסטוריה, ועל תפקיד האמנות בכל אלה. הסיור מתחיל ומסתיים בבמת מיצג. העבודה היא מודל לסיורים שאנסמבל 209 מציע לקיים גם באזורים מורכבים אחרים ברחבי הארץ והעולם.
מנחי הסיור: קרין מנדלוביץ, כנרת חיה מקס, רן נחמיאס, גיא גוטמן ותמר רבן.
אורך הסיור: כ-3 שעות.

עלות הסיור: 70 שקל. מחיר לסטודנט/אזרח ותיק/תושב תל-אביב: 50 שקל.
ניתן לתאם איתנו מראש סיורים מיוחדים לקבוצות בטל' 03-5372096.
להזמנת מקום בסיור, כאן.  

* זוג כרטיסים יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

"עבודה זרה", מיצג סיור



מופע: "סוד האינסוף של נעה"

מוזיאון תל-אביב לאמנות

שלישי, 27.12.16, בשעה 11:00

דמיון וידע חוברים יחדיו במופע תיאטרון-מחול שופע יצירתיות והומור, החושף את העולם המפתיע והמרתק של הפיזיקה המודרנית. מושגים כמו "המפץ הגדול", "חלקיקים קוונטיים", "האינסוף" ועוד מקבלים ביטוי מוחשי וחווייתי באמצעות תנועה, מוזיקה וטקסט. הילדים וההורים מוזמנים להשתתף במשחק המופלא של החלקיקים ולגלות, יחד עם נעה, את סוד האפשרויות האינסופיות. החיבור בין הידע המדעי והביטוי אמנותי המייחד את המופע בא מתוך הכרה עמוקה בערך של השיתוף בין התחומים ובפוטנציאל העצום ששיתוף זה יוצר, הן מנקודת מבט יצירתית והן מנקודת מבט חינוכית. השותפות הזו מבקשת לעורר בילדים סקרנות, מודעות והערכה באשר לטבע המציאות, עולם החומר שבו אנו חיים, היקום העצום סביבנו ומקומנו בו.

רעיון, ניהול אמנותי וכוריאוגרפיה: שרונה פלורסהיים
כתיבה ובימוי: עירית לוז
מוזיקה מקורית: אילן גרין
עיצוב תלבושות ואביזרים: נאוה שטר
רקדנים שותפים ליצירה: דרור ליברמן, ניצן לדרמן, ענת גרינברג, קזויו שיוניורי, מעיין חורש
עיצוב תאורה: עדי שימרוני
לכרטיסים: קופת המוזיאון, 03-6077020

* זוג כרטיסים יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל

סוד האינסוף של נעה, צילום: עדי עופר

"אי המטמון", תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער

אודיטוריום סמולרש, אוניברסיטת תל-אביב

שישי, 30.12.16, בשעה 11:30

ג'ים הוא בנה של בעלת פונדק באנגליה. הוא מבלה את זמנו עם חבריו, ג'ני וטוני. יום אחד מגיע לפונדק ימאי מוזר שקורא לעצמו "הקפטן", רטייה על עינו ותיבת ברזל נעולה בידו. כשהאורח המפחיד מת בפתאומיות, מגלים ג'ים וחבריו שבתיבה חבויה מפה מסתורית המרמזת על מיקומו של אוצר. החברים, שמבינים שהאוצר הוא ההזדמנות לעזור לאמו החולה של ג'ים ולחלץ את עצמם מחיי העוני, מחליטים למצוא אותו. ג'ים פונה לרופא המשפחה ההגון ד"ר ליבסי, ועד מהרה הם מארגנים ספינה וצוות מלחים שיפליגו אל אי המטמון. אולם אף אחד לא מעלה בדעתו שרב החובל, ג'ון סילבר בעל רגל העץ, הוא בעצם שודד ים ערמומי ומסוכן שמתכנן לגנוב את האוצר מתחת לאפם. המסע לאי המטמון הופך להרפתקה מסמרת שיער, רצופת סכנות ומכשולים, שבסופה מגלים ג'ים וחבריו אומץ לב, תושייה ויצירתיות, זוכים באוצר הנכסף, ומעל לכל – מגלים מחדש את החברות.
לבני 6–12.
לרכישת כרטיסים
זוג כרטיסים להצגה יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

אי המטמון, תיאטרון אורנה פורת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *