רב ערב 13.12.2016

השקה ל""Art:21 – "אמנות במאה ה-21" | "הממלכה המופלאה של פאפא אלייב" | נפתלי בזם | "הילדים רוצים קומוניזם" 3 | פסטיבל "הבהוב" | יאניס קונליס | "זריחה" | אילנה רביב | "פיראנזי/שיוטה: בתי-הכלא של הדמיון"

אוצרות פתוחת קצה Colloquium #4 | #4

השקה בינלאומית לעונה החדשה של הסדרה עטורת הפרסים ""Art:21 – "אמנות במאה ה-21"

מגזין "ערב רב", תוכנית התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות, בצלאל

בית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים | כניסה חופשית

"Art:21" היא סדרה ייחודית המזמינה את הצופים להכיר מקרוב 16 אמנים בינלאומיים עכשוויים מובילים כשהם חושפים את מקורות ההשפעה, הרעיונות והטכניקות שמאחורי יצירותיהם. כל פרק בעונה הנוכחית מוקדש לעיר אחרת באמריקה ולארבעה אמנים בולטים בשדה הבינלאומי שחיים ועובדים בה: ונקובר, שיקגו, לוס-אנג'לס ומקסיקו-סיטי.
יום שני, 19.12.16, בשעה 20:00
מקסיקו סיטי. אמנים: נטליה אלמדה, מינרווה קואבס, דמיאן אורטגה ופדרו רייה
לוס אנג'לס. אמנים: דיאנה תאטר, ליז לארנר, טאלה מאדני ואדגר ארסנאו
יום רביעי, 21.12.16, בשעה 14:00

ונקובר. אמנים: ליז מגור, סטאן דאגלס, ג'ף וול ובריאן יאנגן 
שיקגו. אמנים: ניק קייב, תיאסטר גייטס, ברברה קסטן וכריס וייר

* אורך כל פרק כשעה
** כל הפרקים מלווים בתרגום לעברית

art21



הסרט "הממלכה המופלאה של פאפא אלייב"

סינמטק ירושלים

שבת, 17.12.16, בשעה 19:30

אחרי שכבש אלפי צופים ברחבי העולם וזכה לשבחי הקהל בפסטיבלים רבים, סרטם התיעודי של טל ברדה ונועם פנחס, "הממלכה המופלאה של פאפא אלייב", מגיע לסינמטק ירושלים להקרנה חגיגית. אחרי ההקרנה תישא דברים היוצרת טל ברדה.
הסרט עוסק בסיפורה של משפחה מוזיקלית, מפורסמת וחמת מזג מטג'יקיסטן, הנשלטת על-ידי הסבא הכריזמטי, הפטריארכלי והמצחיק פאפא אלייב. בגיל 80, פאפא מתחיל לאבד את אחיזתו בממלכה, מה ששולח את משפחתו למסע הפכפך ולא ידוע ממלוכה לדמוקרטיה.

כרטיסים בהנחה מיוחדת ניתן לרכוש כאן. קוד הטבה: "פאפא". 
טריילר

papa



נפתלי בזם: "פָּנִים"

הגלריה העירונית כפר-סבא

אוצרת: מאירה פרי-להמן
שיח גלריה: שלישי, 20.12.16, בשעה 19:00
נעילה: 5.1.17

נפתלי בזם, יליד 1924, אסן, גרמניה, מלווה את ישראל ביצירתו עוד מלפני קום המדינה. קרבתו לצייר מרדכי ארדון הביאה אותו לאמונה שלאמנות תפקיד חברתי. זמן מה השתייך לאמני הריאליזם החברתי, אחר-כך עסק בנושאים פוליטיים, ובשנים האחרונות התרכז בשואה. התערוכה הנוכחית עוסקת בנושא הפָּנִים ביצירתו וכוללת יצירות מכל שנות עבודתו. הפנים הם פניו, פני בני משפחתו ופנים אנונימיות הממלאות את הקומפוזיציות האניגמטיות שלו.
גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא, טל' 09-7649303. ראשון עד חמישי, 09:00–20:00, שישי, 09:00–12:00.

"איש, סולם ותרנגול", שנות ה-90. צילום: רן ארדה

"איש, סולם ותרנגול", שנות ה-90. צילום: רן ארדה



סבב שלישי ומסכם של "הילדים רוצים קומוניזם" 

מובי – מוזיאוני בת-ים

"הילדים רוצים קומוניזם" הוא פרויקט תערוכות שנתי במובי – מוזיאווני בת-ים, והוא מתקיים בשיתוף עם שורה של מוסדות ואמנים שונים ברחבי העולם. הפרויקט השנתי כולל, לצד התערוכות, הרצאות, מיצגים, הקרנות ופרסומים. בין המוסדות השותפים: Tranzit שבפראג, VCRC בקייב, Free/Slow University בוורשה, State of Concept באתונה, ו-Škuc Gallery בלובליאנה. הפרויקט מאורגן על-ידי ויט האברנק, ולדימיר וידמאר, יהושע סימון, איליאנה פוקיאנקי, אלכסיי רדינסקי וקובה שרדר.
מובי – מוזיאוני בת-ים, רח' סטרומה 6, בת-ים.

סבב שלישי של "הילדים רוצים קומוניזם"

סבב שלישי של "הילדים רוצים קומוניזם"



"הבהוב" – פסטיבל בינלאומי לווידיאו-ארט, מיצבי סאונד, הופעות, הרצאות ומעגלי שיח

מוסררה, בית-הספר הרב-תחומי לאמנות וחברה ע"ש נגר

20–22 בדצמבר 2016, בשעות 18:00–23:00
רחוב החבצלת, ירושלים. הכניסה חינם

משתתפים: ביורן מלהאוס (גרמניה); צ'רלי ניינסון (ארגנטינה); מארי ווסת-רומר (דנמרק); פרנצ'סקה פיני (איטליה); office map (הונג-קונג); נזאקת אקיצ'י (טורקיה, גרמניה); אנטוניו צ'רמונטה (איטליה); רועי מנחם מרקוביץ; רונית טאייר; עמיר ושרון בלבן; שחר מרקוס; שרון פז; אבי מוסל; אריק פוטרמן; זיו ברססט; דניאל בסין; איילה לנדאו וליאור פינסקי; נדב עשור; תום פורת; אמיר מאיר ואייל ביטון; בר פבר; עמרי דוד; סטודנטים מבית-הספר מוסררה לאמנות רב-תחומית וחברה על-שם נגר; יוסי מר-חיים; תומר ברוך; דן וינשטיין ואודי בונן; אנסמבל טרור; לארס סרגל; wackelkontakt; הנוקמים 2, הילה רוח ורייסקינדר; מיכל חביון – Super Short Parties.
מרצים: ניר ברק, תמרה גת-שביט, פרופ' יגאל אראל, טל אלסטר, פרופ' ערן פייטלסון, פרופ' ז'ואל זסק, גלית סמואל, עמיר בלבן.
ניהול אמנותי: אבי סבג, שרון הורודי, אבנר דה-שליט.
תוכנית מוזיקלית: אמיר מאיר ואייל סמסון.

פסטיבל "הבהוב", מוסררה, בית-הספר הרב-תחומי לאמנות וחברה ע"ש נגר

פסטיבל "הבהוב", מוסררה, בית-הספר הרב-תחומי לאמנות וחברה ע"ש נגר



יאניס קונליס בבאר-שבע

מוזיאון הנגב לאמנות, באר-שבע

אוצרת: אדקיארה צבי (איטליה)
פתיחה: חמישי, 15.12.16, בשעה 19:00
מפגש ושיח גלריה עם האוצרת,
היסטוריונית האמנות והמבקרת פרופ' אדקיארה צבי: שישי, 16.12.12, בשעה 11:00
נעילה: מרץ 2017

האמן האיטלקי יאניס קונליס (Jannis Kounellis), מבכירי האמנות המושגית הבינלאומית וממובילי תנועת ארטה-פוברה, מציג תערוכה ראשונה בחלל מוזיאוני בישראל.
קונליס, יליד יוון (1936), הוא אמן ומשורר אידיאולוגי המשתמש בחומרים זמינים מן הטבע והדומם ומציג אותם בהקשר חדש ובפרשנות אישית, בקשר ישיר לחלל שבו הם מוצגים ולסביבה התרבותית הרלבנטית. קונליס הוא אמן פעיל שמציג בקביעות ברחבי העולם ובתערוכותיו מותח את גבולות השפה החזותית ויוצר עבודות גדולות ומורכבות, המכילות אובייקטים וחומרים שונים. המיצב שיצר במוזיאון הנגב לאמנות מחבר בין כל חללי המוזיאון ועשוי מחומרים ומפריטים שליקט מן הסביבה במשך תקופת שהותו במקום.
התערוכה מתקיימת בשיתוף עם המכון האיטלקי לתרבות בתל-אביב, בחסות שגרירות איטליה בישראל ובשיתוף הראל מדפיסים ומוציאים לאור, יפו.
מוזיאון הנגב לאמנות, באר-שבע.

קונליס במדבר, צילום: נירית דהן

קונליס במדבר, צילום: נירית דהן



"שיחות ציור"

פאנל מיוחד במסגרת תערוכות הציור "PaintingX4"

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות
שישי, 16.12.16, בשעה 10:30

מאז המחצית השנייה של המאה ה-20 נחלש מעמדו של מדיום הציור בהיררכיית האמנויות ביחס לצילום, לווידיאו, למיצב ואפילו לניו-מדיה. על רקע "החזרה לציור" המסתמנת בשנים האחרונות בזירה המקומית והבינלאומית, נוצר שיח חדש ביחס לעתיד המדיום. לראשונה מאז פתיחתו המחודשת של מוזיאון פתח-תקווה לאמנות לפני כתריסר שנים, מוקדשים חללי המוזיאון כולם לציור – באשכול תערוכות העוסק בשדה הציור הישראלי ומציע הרהור על מקומו בתרבות החזותית העכשווית. לקראת נעילתן של שתיים מהתערוכות, "מארג" ו"ציור, למשל" ב-16.12.16, ייערך במוזיאון פאנל אוצרים ואמנים שיעסוק בשאלות מרתקות ביחס לעתיד המדיום בעולם טכנולוגי רווי דימויים דיגיטליים.
פאנל אוצרים:
דרורית גור-אריה, מנהלת ואוצרת ראשית, מוזיאון פתח-תקווה לאמנות ואוצרת התערוכה "כתם שמש" של אליהו אריק בוקובזה; לארי אברמסון, אוצר התערוכה "ציור, למשל"; סמדר שפי, אוצרת התערוכה "מארג"; אבי סבח, אוצר תערוכת העשור לזוכי פרס הציור על-שם אסנת מוזס לאמנים צעירים.
מנחה: יונתן אמיר, מבקר אמנות ועורך שותף של כתב-העת "ערב רב".
פאנל אמנים:
יוסי מארק, שגיא אזולאי, שרון פוליאקין, אורן אליאב.
מנחה: אפרת גל-נור, אמנית ורכזת לימודי הציור והרישום במדרשה.
הפאנל יכלול סיור מודרך בתערוכות. הכניסה חופשית.
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה

אלון קדם, הצפה, 2016, שמם על בד מתוך "ציור, למשל"צילום: אלעד שריג

אלון קדם, הצפה, 2016, שמם על בד מתוך "ציור, למשל"צילום: אלעד שריג



"זריחה" | إشراق Sunrise |

תערוכה חדשה בגלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, חיפה

בשיתוף החוג לאמנות, בית הספר לאמנויות, אוניברסיטת חיפה
אוצרת: שירלי משולם בשיתוף אסי משולם
משתתפים: מורג'אן אבו-דיבה, היא ג'ובראן, מוריאל וולוך, שירלי מלאב, סלמא קורבי, זיו רפאלי
פתיחה: חמישי, 15.12.16, בשעה 19:00
נעילה: 8.3.17

ברכות: פרופ' שרון פוליאקין, החוג לאמנות, בית-הספר לאמנויות, אוניברסיטת חיפה; אסי משולם, החוג לאמנות, בית-הספר לאמנויות, אוניברסיטת חיפה; ניר ברקן, מנכ"ל עופר גרנד קניון, חיפה.
סדרת התערוכות "זריחה" (15.12.16) ו"דמדומים" (8.9.16), שמוצגות בזו אחר זו בגלריה גרנדART לאמנות עכשווית, כוללת מבחר עבודות של בוגרי התואר הראשון בשנים 2015–2016 מהחוג לאמנות, בית-הספר לאמנויות, הפקולטה למדעי הרוח, אוניברסיטת חיפה, בשיתוף עם אסי משולם, מנחה ואוצר תערוכת הבוגרים, 2015–2016. המצע ההוראתי האיכותי מאפשר צמיחה והתפתחות של אמנים צעירים בראשית דרכם. מחצית מהבוגרים הם מהמגזר הערבי, דרוזים וערבים, ולכן נדרשות רגישות ותשומת לב לאמצעי ביטוי בהיבטים של שפה, תרבות, סביבה, פרשנות, עיבוד, אותנטיות ומקומיות מול שעתוק וגלובליות, וזו גם ייחודיותו של החוג לאמנות באוניברסיטת חיפה.
גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה, טל' 04-8121111, שעות פעילות: א'–ה', 12:00–20:00, ו', 10:30–13:00, טל' 0505912953.

זריחה, גלריה גרנד ארט לאמנות עכשווית, חיפה

זריחה, גלריה גרנד ארט לאמנות עכשווית, חיפה



שתי יצירות מונומנטליות של האמנית אילנה רביב הוצבו בכניסה לבית-משפט השלום בירושלים

היצירות: "דבורה הנביאה" ו"מאבק יעקב במלאך" הושקו בכנס סגור בנושא "אמנות ומשפט" לכבודה של האמנית. בכנס, שנערך ב-10.11.16, נכחו שופטים רבים ובהם שופט בית-המשפט העליון בדימוס גבריאל בך. נשאו דברים נשיא בית-המשפט כבוד השופט אביטל חן, האוצרת ד"ר אורנה יאיר, מנהלת מוזיאון מורשת בתי-המשפט, פרופ' דוד שוורץ, וכן האמנית אילנה רביב (אופנהיים).
רביב (אופנהיים), ילידת תל-אביב ובוגרתArt Students League of New York , הציגה בגלריות ומוזיאונים בישראל, בארה"ב, באירופה ובמזרח הרחוק. עבודותיה נמצאות באוספים פרטיים, אוספי חברות ומוזיאונים, ובין השאר באוסף הקבוע של המוזיאון הרוסי הלאומי בסנט פטרסבורג, באוסף הקבוע של המוזיאון לאמנות מודרנית במוסקבה ובאוסף הקבוע של מוזיאון השואה בוושינגטון די.סי. רביב יוצרת ציורי שמן ואקריליק, רישומים, אקוורלים, תחריטים, יציקות ניר, שטיחי קיר ועבודות מונומנטליות. בשנת 2008 קיבלה את אות אשת העיר תל-אביב–יפו בתחום האמנויות.
לאתר האמנית

 "דבורה", אילנה ארביב (אופנהיים), אקריליק על קנבס

"דבורה", אילנה ארביב (אופנהיים), אקריליק על קנבס



"פיראנזי/שיוטה: בתי-הכלא של הדמיון"
"
Piranesi/Shiota: Prisons of the Imagination"

גלריה לרישום והדפס, הבניין על-שם שמואל והרטה עמיר, מוזיאון תל-אביב

אוצרת: עמנואלה קלו
פתיחה: חמישי, 15.12.16, בשעה 20:00
נעילה: 6.5.17

התערוכה מפגישה את סדרת התחריטים הנודעת, "בתי-הכלא של הדמיון" (1761 בקירוב), של ג'ובאני בטיסטה פיראנזי (Piranesi), אמן איטלקי מהמאה ה-18, מגדולי אמני ההדפס בכל הזמנים, לבין המיצב "גרם מדרגות" (2016/2012) של צ'יהארו שיוטה (Shiota), אמנית מיצג ומיצב יפנית, ילידת אוסקה, 1972, החיה ופועלת בברלין. שיוטה ייצגה את יפן בביאנלה האחרונה בוונציה ועבודותיה מוצגות במוזיאונים ובחללי תצוגה מרכזיים בכל העולם.
הסדרה "בתי-הכלא", פסגת יצירתו של פיראנזי, מורכבת מפנטזיות אדריכליות המשלבות מוטיבים ממבנים עתיקים, תפאורות CNV וטירות מימי-הביניים. לצד אלו מציגה שיוטה מיצב מרהיב של מארג חוטים שחורים שגרם מדרגות משתרג בתוכם. החוטים שטווה שיוטה יוצרים נפח וקווים המתקשרים לטכניקת התחריט של פיראנזי.
בתי-כלא של סיוטים ותשוקות לא מממשות מתקיימים בדמיונם של שני היוצרים וכולאים בתוכם חלומות וזכרונות. פיראנזי, ונציאני במקור, חי ברומא וחלם על תחיית העבר המפואר של העיר. שיוטה, החיה בגרמניה, חולמת שהיא ביפן ועבודותיה מטשטשות את הגבול שבין חלום למציאות.

 פיראנזי, "בתי-הכלא של הדמיון", 1761 בקירוב

פיראנזי, "בתי-הכלא של הדמיון", 1761 בקירוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.