רב ערב 15/11/2016

"מצעים" | לילך אברמסקי-ארזי | לילי פישר | נפתלי בזם | הילדים רוצים קומוניזם | יוזמות והזדמנויות חדשות בתחום האמנות הפלסטית | אנסמבל 209 | מרייטיצה פוטרץ' | הביאנלה לרישום | מידד אליהו | גדעון שני, סידור כהן

"מ צ ע י ם", תערוכה קבוצתית

הגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה

אוצרת: ענת גטניו
פתיחה: 20.11.16
נעילה: 14.12.16

מציגות: יעל אלבוים, נעמה אופנהיים, רונית אגסי, מיכל גולדברג, ענבל הופמן, מירית ויינשטוק, אסתר כהן, לילך מדר, רינת קוטלר ורות אור, לילית שמבון.
התערוכה הקבוצתית "מצעים" היא תערוכה נשית. עשרה גופי עבודה מוצגים על-ידי 11 אמניות (שתיים מהן בעבודה משותפת), המתייחסות למושג "מצע היצירה". האמניות מתרחקות מן המצע הקונבנציונלי לרישום ולציור (הנייר או הקנבס) והופכות אותו משטוח לתלת-ממדי, או מטשטשות את ההפרדה בין המצע לבין החומר שעליו באופן שמשבש את התפקידים ביניהם. מצע לעולם איננו ניטרלי, והוא נושא איתו מטען צורני ותוכני, שהעבודות מתייחסות אליו בדרכים שונות. התערוכה מציעה טווח רחב של התייחסויות למושג, ביצירות השונות זו מזו הן בחומר והן בטכניקה.
לגלריית העבודות

הגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 04-8562555. א'–ה', 10.00–18.00, ו', 10.00–14.00.

לילך מדר, Japanese, קולאז'

לילך מדר, Japanese, קולאז'



"לרסן את הנמר", ד"ר לילך אברמסקי-ארזי

המכון לאמנות בת-ים

אוצר: שי פרדו
רקדנית: אריאל פרידמן
פתיחה: חמישי, 24.11.16, בשעה 20:00
נעילה: 22.12.16.

ד"ר לילך אברמסקי-ארזי מגשרת בין עולם הידע הפסיכולוגי לאמנות. באמצעות ריבוי שכבות וטקסטורות, ריבוד ושימוש בקומפוזיציות אינטנסיביות של צבע, נוצרות עבודות שהן מראה של הנפש. אברמסקי-ארזי מדגישה את התנועה הפנימית שאינה ממהרת לצאת החוצה. בחודש המוקדש למניעת אלימות, היא מגישה את הסערות שלה באופן עדין, ממושמע ונע. היא קוראת לנו להצטרף ולהתבונן פנימה.

המכון לאמנות בת-ים, רח' שמחה הולצברג 18, בת-ים. שישי, בשעות 10:30–13:30, או בתיאום עם האמנית: www.lilacabramsky.com.

 "Temptation", אקריליק על קנבס, x105128 ס"מ, 2016

"Temptation", אקריליק על קנבס, x105128 ס"מ, 2016



לילי פישר, "18 פרידות מאבא חי"

בית האמנים, תל-אביב

אוצרת: רותי חינסקי-אמיתי 

פתיחה: חמישי, 10.11.16, בשעה 19:30
שיח גלריה: שבת, 19.11.16, בשעה 12:00
נעילה: שבת, 3.12.16

לילי פישר מציגה סדרת ציורים ועבודות וידיאו המטפלות במסע הפרידה המתמשך שלה מאביה בעודו חי. במסעה, המתרחש בסטודיו בתל-אביב, הרחק ממגוריו של האב בבואנוס-איירס, היא נעה בין זמנים ומרחבים שונים, פיזיים ונפשיים, נוגעת בזכרונות, לעתים נכווית מהם ומוהלת אותם באסוציאציות ובפנטזיות שנרקחו במוחה. העלילות הציוריות משלבות עולמות וזמנים שונים במרחב ציורי אחד, באופן שמחבל בקריאת העבודות כטקסטים רציפים וליניאריים ומאיר את הפרידה כזירה של קונפליקט מתמשך.

בית האמנים על-שם זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל-אביב. ב'–ה', 10:00–13:00, 17:00–19:00, ו', 10:00–13:00, שבת, 11:00–14:00.

לילי פישר, "המסאז' הגדול", 130X150 ס"מ, שמן על בד

לילי פישר, "המסאז' הגדול", 130X150 ס"מ, שמן על בד



נפתלי בזם, "פָּנִים"

הגלריה העירונית כפר-סבא

אוצרת: מאירה פרי-להמן
פתיחה והשקת קטלוג: חמישי, 24.11.16, בשעה 19:00
שיחי גלריה: שלישי, 29.11.16, 20.12.16, בשעה 19:00
נעילה: 5.1.17

נפתלי בזם, יליד 1924, אסן, גרמניה, מלווה את ישראל ביצירתו עוד מלפני קום המדינה. קרבתו לצייר מרדכי ארדון הביאה אותו לאמונה שלאמנות תפקיד חברתי. זמן מה השתייך לאמני הריאליזם החברתי, אחר-כך עסק בנושאים פוליטיים, ובשנים האחרונות התרכז בשואה. התערוכה הנוכחית עוסקת בנושא הפָּנִים ביצירתו וכוללת יצירות מכל שנות עבודתו. הפנים הם פניו, פני בני משפחתו ופנים אנונימיות הממלאות את הקומפוזיציות האניגמטיות שלו.

גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא, טל' 09-7649303. א'–ה', 09:00–20:00, ו', 09:00–12:00.

"זוגיות ומלאך", שנות ה-90, צילום: רן ארדה

"זוגיות ומלאך", שנות ה-90, צילום: רן ארדה



"רדיקלי כמו המציאות עצמה" | "הילדים רוצים קומוניזם" | סיום סבב ב'

מובי – מוזיאוני בת-ים

שישי, 18.11.16, בשעות 10:00–13:30

אירוע נעילת סבב ב' של "הילדים רוצים קומוניזם" כולל סיור בתערוכה, סדרת הרצאות, הקרנה ושיחה.
האוצרת תרזה סטייסקלובה (טרנזיט, פראג), שאצרה את תוכנית הסרטים "קולנועני כל העולם, התאחדו!" בתערוכה, תדבר על פראג כמרכז לחילופי תרבות בין הגוש הסובייטי לעולם השלישי. במסגרת הרצאתה יוקרן במלואו הסרט הנדיר "שחור ולבן" (קרישמה (קרישנה) וויסוואנאט, 20 דקות, שנות ה-60). ד"ר יוליה מוריץ (אוצרת התיאוריה של קונסטהאלה, ציריך) תספר על המפגש בין ו"א לנין לשכניו מקברט וולטר עת התגורר באותו רחוב בציריך בימי גלותו ב-1916, כאשר פרצה תנועת הדאדא, לצד שהותה של אלכסנדרה קולונתאי בשווייצריה ופיתוחו של קומוניזם פמיניסטי. האמנית נועה יפה, שמציגה בתערוכה את המיצב "הכוכב האדום", תשוחח עם האוצרת חן תמירCCA) , תל-אביב) על עבודותיה מהשנים האחרונות, שבמהלכן פיתחה שיטת עבודה שבין צילום לפיסול. ד"ר יהושע סימון (מנהל ואוצר מובי – מוזיאוני בת-ים) יערוך סיור בתערוכה.
התוכנית:
10:00 – התכנסות
10:15 – סיור בתערוכה עם ד"ר יהושע סימון, אוצר התערוכה
11:00 – תרזה סטייסקלובה: "קרובים יותר מדיפלומטים: יוצרי קולנוע מהעולם השלישי בצ'כוסלובקיה"  (הרצאה והקרנה)
11:50 – ד"ר יוליה מוריץ: "בוודאי לא רדיקלי מספיק: לנין, דאדא, קולונתאי"
12:20 – נועה יפה וחן תמיר בשיחה
13:00 – דיון בהשתתפות הדוברות והקהל
הכניסה חופשית
מובי – מוזיאוני בת-ים, רח' סטרומה 6, בת-ים, טל' 03-6591140 | מייל I איוונט

רדיקלי כמו המציאות עצמה, מובי מוזיאוני בת ים

רדיקלי כמו המציאות עצמה, מובי מוזיאוני בת ים



מפגש בנושא "יוזמות והזדמנויות חדשות בתחום האמנות הפלסטית"

ארטפורט, תל-אביב

שישי, 18.11.16, בשעות 10:00–12:00

משתתפים:
גלית והבה-שאשו, ראשת מינהל התרבות, משרד התרבות והספורט (תקנת סל"ע: סל תרבות עירוני והקרן ליוצרים עצמאיים)
תומר כהן וטלי קיים, מנהל הפרויקט ומנהלת תחום אמנות פלסטית, פרויקט תרבות לפריפריה, חברת פמי-פרימיום
מילנה גיצין-אדירם, מנכ"לית, יוזמת ואוצרת ראשית של זומו-זוז מוזיאון, פלטפורמה חדשה ניידת להצגת תרבות ואמנות ברחבי הארץ
רון קונר, מתאם פרס אן וארי רוזנבלט
מנחה: עדי אנגלמן, מתאמת קשרי ממשל ומוסדות, האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל
הפקה: האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל
יו"ר הוועד המנהל: ד"ר שחר פרדי-כסלו
רכזת פעילות העמותה: תמוז בינשטוק
הפקה בפועל: יעל פרבר, רכזת קשרי חברים ועורכת מדור "החכה"
הכניסה ללא תשלום, מומלץ להירשם מראש

האירוע בעמוד הפייסבוק
ארטפורט, דרך בן-צבי 55, תל-אביב–יפו

nekudat-mifgash



אנסמבל 209, "עבודה זרה", מיצג-סיור 

התחנה המרכזית החדשה, תל-אביב

אמני מיצג, חברי אנסמבל 209, מציעים מפגש אחר עם המרחב של התחנה המרכזית החדשה. באמצעות שיטוט בעולם רב-תרבותי ומרתק זה, כל אחד מהמשתתפים מאיר בדרכו האישית פינות אפלות של המציאות הישראלית. האמנים מציעים מבט פתוח ומכיל על סביבה אנושית מורכבת זו, המתקיימת בתוך עולם צר של דעות קדומות ופחדים. הם מסבים את תשומת הלב לקיום של חברה לא מוּכרת, אך בה בעת כה דומה, ומעלים שאלות על אדריכלות, אורבניות והיסטוריה, ועל תפקיד האמנות בכל אלה. הסיור מתחיל ומסתיים בבמת מיצג. עבודה זו היא מודל לסיורים שאנסמבל 209 מציע לקיים גם באזורים מורכבים אחרים ברחבי הארץ והעולם.
מנחים: קרין מנדלוביץ, כנרת חיה מקס, רן נחמיאס ותמר רבן.

* 2 כרטיסים יוגרלו בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.
התחנה המרכזית החדשה, תל-אביב.

"עבודה זרה", מיצג סיור

"עבודה זרה", מיצג סיור



Colloquium #2 – הרצאה של מרייטיצה פוטרץ'
"אוצרות פתוחת קצה"

תוכנית התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות ותוכנית התואר השני באמנויות, בצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים | בית הנסן, ירושלים

Projects as Participatory Practice: Is This Art? Marjetica Potrč ,Artist and Architect, Berlin and Ljubljana

רביעי, 23.11.16, בשעות 14.00–15.30

מרייטיצה פוטרץ', אמנית ואדריכלית שמתגוררת ופועלת בלובליאנה ובברלין, ידועה בפרויקטים תלויי-המקום שלה, סדרות הרישומים ומקרי-המבחן בתחום האדריכלות. יצירתה מעוררת מחשבה ועשייה ומשנה את אורחות החיים של הקהילות שאיתן היא עובדת. בהרצאה תתמקד בפרויקטים שיצרה ובפתרונות בני-הקיימא שהמציאה. עבודתה שמה דגש על העצמה אישית, כלים לפתרון בעיות ואסטרטגיות לעתיד, אך בו בזמן היא מצביעה על הכישלון של כמה מהעקרונות של המודרניזם.

בין עבודותיה: Dry Toilet (2003), The Cook The Farmer (2009), Between the Waters (2012) and Of Soil and Water: The King's Cross Pond Club (2015 – 2016), AND The Soweto Project (2014).‫
יצירתה הוצגה ברחבי העולם, במקומות ובאירועים מרכזיים כגון:
בביאנלה בסאו-פאולו (1996, 2006), בביאנלה בוונציה (1993, 2003, 2009); במוזיאון גוגנהיים בניו-יורק (2001), ב-Portikus Gallery בפרנקפורט (2006) ולאחרונה באירוע גדול ביוזמת ה-New Museum בניו-יורק (2015).
פוטרץ' לימדה בכמה מוסדות מובילים, ובהם MIT בבוסטון (2005) והאוניברסיטהIUAV Faculty of Arts and Design שבוונציה (2008 ו-2010).
מאז 2011 היא מלמדת ב-University of Fine Arts/HFBK in Hamburg.
זכתה בפרסים רבים, ובהם פרס הוגו בוס בשנת 2000. בשנת 2007 זכתה במענק מטעם Vera List Center for Arts and Politics at The New School בניו-יורק.

bezalel



הביאנלה הארצית השישית לרישום "רשמים VI":  שובו של הנייר, מחשבות על רישום
פתיחה: מוצ"ש, 26.11.16

בית האמנים ירושלים: בשעה 18:00
בית טיכו, סדנת ההדפס, אגריפס 12, ברבור: בשעה 19:30

הביאנלה הנוכחית מתקיימת, כקודמותיה, בבית האמנים ובכמה חללי תצוגה במרכז העיר. היא פורשת תמונת מצב של אמנות הרישום בישראל, לכל רוחב יריעתה. "רשמים VI" מבקשת להתמקד בנייר הן כמצע והן כחומר. הביאנלה תנוע בין החלל הממשי למדומיין, ותתמקד ביחסים בין פני שטח הנייר ומה שמעבר להם, הן מתוך חשיבה קונספטואלית המתייחסת לבחינת התכונות החומריות המהותיות להם, והן כמטפורה לעולמות תוכן אינטימיים פנימיים. בין שני קטבים אלו יוצג הנייר, באמצעות מגוון פרקטיקות אמנותיות, לא רק כחומר, מצע שטוח, אלא כמרחב מחשבה יצירתי, תוך עימותו עם חומרים ומדיומים אחרים כביטוי לקונפליקטים אישיים, יצירתיים.
בתערוכות בבית האמנים ובגלריות השונות משתתפים 83 אמנים בני דורות שונים, המציגים יצירות במגוון סגנונות וטכניקות.

יונתן צופי, נייר שבור, 2015

יונתן צופי, נייר שבור, 2015



שיח גלריה עם האמן מידד אליהו בתערוכה "מארג"

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שבת, 19.11.16, בשעה 12:00

בעבודתו של מידד אליהו, "מחול השותלים", צפון זכרון פרסקות כנסייתיים, אך גם זכרון ציורי קיר במוסדות ציבור שבהם אמנים סוציאליסטים בני המאה ה-20 היללו את המעמדות העמלים. באמנות המקומית מדובר במדיום שנותר מִשני, כמעין בן חורג בקאנון הישראלי. אליהו משתמש בפרסקו כדי להאיר פרק שלא התקבע באתוס הישראלי: ראשיתם של מושבי העולים בשנות ה-50 של המאה ה-20 , שהקמתם נכפתה לעתים על המתיישבים. אליהו מתייחס לטלטלה שעברו יוצאי קוצ'ין במסילת-ציון, המושב שבו מתגוררים הוריו. בפרגמנטים גדולים של פרסקו מתגלות דמויות מובסות-מכונסות, בעיקר של גברים, בתוך נוף מפורק ופצוע. שם העבודה, המקפל בתוכו תמימות ורמז לפולחניות, לקוח משירו של יואל אלעזר, "שתיל", משנת 1953, המהלל את פרויקט הייעור הלאומי. לדידם של אנשי מסילת-ציון, שתילה היתה מזוהה עם עבודות הדחק, מקור התעסוקה הכמעט בלעדי שהוצע אז לעולים החדשים.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

מידד אליהו, "מחול השותלים", 2016, פרסקו על גבס, פרט. צילום: אלעד שריג

מידד אליהו, "מחול השותלים", 2016, פרסקו על גבס, פרט. צילום: אלעד שריג



"בין באר-שבע למעבר יבוק", גדעון שני, סידור כהן

גלריה על-האגם, רעננה

אוצרת: אורית לוטרינגר
פתיחה: מוצ"ש, 19.11.16, בשעה 20:00
נעילה: 29.11.16

יצירתו של גדעון שני מאופיינת באיכות אסתטית המקלה על הצופה להתחבר אליה. השפה הציורית שלו נהירה, וכל אחד מהציורים משקף חוויות חושיות שונות. ציורי הנגב והדרום מעידים על מעורבותו הרגשית והקשר ההדוק שלו לנוף ולנקודות ציון מסוימות בתוכו. כמו כן יוצגו בתערוכה כמה דיוקנאות של האמן.
סידור כהן מציג מיצבים שרבים מהם משקפים חשיבה פילוסופית בדבר הקונפליקטים שבהם שרוי האדם בחיפושיו אחר הדרך הנכונה. במיצבים ניתן לראות נקיטת עמדה אקטואלית המציעה מבט ביקורתי, או בסימבוליזם שמתייחס למקורות ההשראה של האמן. כהן מבקר את הפירוד בעם והקוטביות בין קבוצות הזהות השונות, ומותח ביקורת על חלקים מהאמנות המודרנית והרדי-מייד. בעזרת השתקפויות ומראות הוא מעלה את הסוגיה בדבר קו התפר העדין שבין המציאות לדמיון, בין האמת למפוברק.

גלריה על-האגם בפארק רעננה, דרך הפארק 10, רעננה, טל' 09-7610342. א'–ה' ושבת, 10.00–13.00, 17.00–21.30. ו', 10.00–14.00.

"בין באר-שבע למעבר יבוק", גדעון שני, סידור כהן

"בין באר-שבע למעבר יבוק", גדעון שני, סידור כהן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.