רב ערב 8.11.2016

קבוצת מיקוד X9 | איילת עמרני-נבון | מיכל חלבין | יונתן הירשפלד | סשה אוקון | "הרמת מסך" 2016 | שני גרנות, נבו רומנו | ארנסט פולנד

קבוצת מיקוד X9, תערוכה חדשה

הגלריה העירונית לאמנות, בית גורדון-לונדון, ראשון-לציון

אוצרות: אפי גן
פתיחה: מוצ"ש, 5.11.16, בשעה 19:30
נעילה: 29.12.16

בתערוכה אובייקטים עטופי בד, רקמות, חרוזים ומיני חפצים קטנים שנחנטו לכדי סימנים המאזכרים בובות או חפצים חד-פעמיים, פולחניים, מוליכי זיכרון ואוצרים זכרונות ילדות, מקום, משחק ותרבות. מפגש צפוף ודחוס הדורש התקרבות ויוצר הקשרים חדשים.
אמנים: עידו מרקוס, סימה לוין, לידה שרת מסד, יעל בר לב, נעמה אופנהיים, מירי פליישר, לאה דיין, נטע אבידר, לילי פורן.

בית גורדון-לונדון, רח' אחד-העם 8, ראשון-לציון.

 "פרח החיים", עבודה של יעל בר-לב, צילום: יעל בר-לב

"פרח החיים", עבודה של יעל בר-לב, צילום: יעל בר-לב



"ראווה | Display", איילת עמרני-נבון

גלריה טובה אוסמן, תל-אביב

נעילה: 16.11.16

האמנית איילת עמרני-נבון מציגה בחלון הגלריה מיצב במדיה מעורבת בשם "ראווה". האמנית היא המוצגת כאן לראווה, כאילו עומדת בחלון הגלריה ופונה לרחוב בכל שעות היום והלילה. לשונות עדינות באדום בוקעות מבעד לקיר, מכוסות צבע מכוניות מבריק ומפתה. הן משוחחות עם העוברים והשבים ומבקשות שיעצרו. הלשונות התלושות, חסרות הגוף, נראות סוריאליסטיות. מיקומן מרמז על האפשרות שמישהו מחובר אליהן מאחורי הקיר. על רצפת הוויטרינה מוצג ארכיון קטן ובו חלקים מוצנעים. המיצב מורכב מאובייקטים מצויים (found objects), אובייקטים שיצרה האמנית ואובייקטים שהם שאריות וחלקים מתהליכי עבודה (כושלים ולא כושלים) של האמנית בסטודיו. כמו פואמה בחלון, המיצב מדבר על נשיות, גוף, אמהות, מקומיות, עבודה ומשחק, הכמיהה למצוא חן והכמיהה להשתחרר מהרצון למצוא חן, מבנה וכאוס. חוקיות ושרירותיות.

גלריה טובה אוסמן, רח' בן-יהודה 100, תל-אביב.

איילת עמרני-נבון, "ראווה (פרט)", מדיה מעורבת וצבעי מכוניות. גלריה טובה אוסמן, תל-אביב

איילת עמרני-נבון, "ראווה (פרט)", מדיה מעורבת וצבעי מכוניות. גלריה טובה אוסמן, תל-אביב



"מיכל חלבין עושה Dior"

הגלריה על-שם מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה

אוצר: עמית זולר
פתיחה: 10.11.16
נעילה:
25.12.16

מיכל חלבין, בוגרת מצטיינת של המחלקה לצילום, מדיה וקולנוע במרכז האקדמי ויצו חיפה, מציגה סדרת צילומים אמנותיים לקולקציית החורף של חברת האופנה Dior. הגבולות בין העולמות הגבוהים של האמנות לעולמות המסחריים אינם עוד. חלבין מביאה אל העולם המסחרי את אמנותה כפי שהיא. היא מצלמת פורטרטים כמו-תיעודיים, מציגה ניגודים חזותיים ומטעינה את עבודותיה במטען היוצר שיבוש של קריאה ופענוח. ב-Dior, היא מעידה, התייחסו לתצלומים כאל פרויקט אמנותי ונתנו לה יד חופשית. כך נולדה עבודת אמנות חדשה ממקום של שיתוף פעולה בין אספן, גוף מממן ומפיק לבין האמנית.
לגלריית העבודות

הגלריה על-שם מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. א'–ה', 10:00–17:00. טל' 04-8562540.

מיכל חלבין, 2016

מיכל חלבין, 2016



"מדברים אמנות", מוזיאון חיפה לאמנות

הרצאה מאת יונתן הירשפלד

שבת, 12.11.16, בשעה 11:30

אשכול התערוכות "מדברים אמנות" באוצרותה של סבטלנה ריינגולד עוסק בחזון העתיד ובחזרה לרוח המודרניזם בעולם האמנות העכשווית. אשכול זה מחולק לשלושה פרקים עיקריים, שכל אחד מהם מתייחס לבניית המרחב האוטופי כמעוז של תקווה לשינוי פוליטי-חברתי ולקידומו באמנות העכשווית, ומציג למעלה מ-70 מבכירי האמנים בארץ ובעולם.
במסגרת זו ייערכו מפגשי אמן אינטימיים שבמהלכם ינהלו האמנים שיח עם הקהל, יספרו על עבודתם ויענו על שאלות.
בשבת תתקיים הרצאה מאת יונתן הירשפלד, "עידן חדש: מבט על אמנות בעידן הפוסט-פוסטמודרניסטי". ההרצאה תעסוק בשבר הפוסטמודרניסטי: בעקבות משברים, אכזבות ומלחמות, נוצר שבר בתיאוריות הפוסט-מודרניות, המאופיינות באירוניה ודחייה של הנרטיבים הגדולים. לעומתן צמח הפוסט-פוסטמודרניזם, והוא מייצג מחשבה חדשה וחוזר להומניזם, לשאלות מוסריות ולאופטימיות. בהרצאה נדון בשינויים אלה ובהשפעתם על אמנים ועל האמנות העכשווית.
יונתן הירשפלד, יליד ירושלים, הוא צייר, אוצר וכותב. ממקימי הגלריה השיתופית חנינא, הציג בגלריות ובמוזיאונים החשובים בארץ ובחו"ל. כותב טור ב"תרבות וספרות" של "הארץ".
לאחר ההרצאה יתקיימו מפגשים עם האמנים נועה רז-מלמד, ליהי תורג'מן, אלי שמיר, אילת כרמי ומירב היימן וגיורא ברגל.

כרטיס: 45 שקל. לפרטים והרשמה: מוזיאון חיפה לאמנות, 04-9115997.

יונתן הירשפלד, "פרומתיאוס", שמן על בד, 2013

יונתן הירשפלד, "פרומתיאוס", שמן על בד, 2013



שיח גלריה עם האמן סשה אוקון בתערוכה "מארג"

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שבת, 12.11.16, בשעה 12:00

במערך אופייני של טריפטיכון, שחלקיו מאזכרים את השילוש הקדוש, מצייר סשה אוקון בווירטואוזיות את האדם לא כמי שמייחל לגאולה, אלא כמי שלאחר ייאוש. מעל הדמויות מצוטטים פסוקים מ"איוב" ומ"קוהלת", המאזכרים את מסורת השימוש בכתב ברנסנס ועוסקים בגשמיות האדם ובפער בין כוונה למימושה. בכנפי הטריפטיכון, מקום שבו צוירו באופן מסורתי קדושים, ניצבות דמויות עלובות וגסות, שלא יונה מרחפת מעליהן כהתגלמות רוח הקודש, אלא עוף כרות ראש הנמכר בשקל. עליבות הדמויות והעוף גם יחד אינה מותירה מקום לנחמה. העוף מונח על ראשה של דמות במקום הילת קדושה או חבוק בזרועות אחרת בתנוחה המאזכרת את המדונה והילד. במרכז העבודה מצויה לא דמות להערצה או סצנה הגורמת להתעלות, אלא דמות הזועקת לאינסוף אדיש.
התערוכה הקבוצתית "מארג: זיקות למסורות באמנות המערב בציור עכשווי בישראל" (אוצרת: סמדר שפי) מפנה מבט להיבטים קלאסיים, פיגורטיביים ברובם, בציור הישראלי, אם כגילוי מחודש או כמקור השראה ואם במסגרת דיאלוג עם שפות חזותיות שמקורן במסורת המערב וביחס אליה.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

סשה אוקון, "ובני רשף יגביהו עוף", 2016, שמן על עץ לבוד, פרט מתוך טריפטיכון. צילום: אלעד שריג

סשה אוקון, "ובני רשף יגביהו עוף", 2016, שמן על עץ לבוד, פרט מתוך טריפטיכון. צילום: אלעד שריג



"הרמת מסך" 2016

אולם ורדה, מרכז סוזן דלל, תל-אביב

שישי, 11.11.16, בשעות 11:00–14:00

"הרמת מסך", פרויקט הדגל של משרד התרבות להצמחת אמנים בתחום המחול, לרבות יוצרים עצמאיים ומנהלים אמנותיים, יוצא לדרך זו השנה ה-27 – והפעם ברחבי הארץ: בתל-אביב ובירושלים, בדימונה ובכפר המחול בקיבוץ געתון (מקום מושבה של להקת המחול הקיבוצית). בשנה זו ממשיכים לנהל אמנותית את הפרויקט איציק ג'ולי והלל קוגן. היוצרים שנבחרו השנה: מיכל סממה, תמי לבוביץ, עדי בוטרוס, אנדריאה קונסטנזו-מרטיני, מירב דגן וסתיו מרין, נדר רוסנו, סחר דאמוני, שירה אביתר ואסף אהרונסון.
ניהול והפקת הפרויקט: פסטיבל ישראל בניהולו של איל שר.
מפיקה: מירי מנירב.
לצד הצגת מופעי הבכורה שנבחרו לפרויקט, נתכנס, יוצרים וחוקרים, לחלוק ידע ומחשבה על אודות המושג "פריצת דרך" באמנות בכלל ובמחול בפרט, ונדון ברלבנטיות של המושג ליצירה ולכתיבה עכשווית. אוצרת ומנחה: דנה שלו.
כרטיסים: 50 שקל.

מרכז סוזן דלל, תל-אביב, טל' 03-5105656.
* זוג כרטיסים לכל אחד מן המופעים יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

"הרמת מסך" 2016

"הרמת מסך" 2016



"שעה עם אוכלי-כל", שני גרנות, נבו רומנו

מרכז סוזן דלל, תל-אביב

שני, 14.11.16, בשעות 19:00 ו-21:00

מופע במסגרת "בת-שבע מארחת" – אירוח מופעים בבית של להקת המחול בת-שבע, בניהולו האמנותי של הלל קוגן. על במה חשופה עומדים שניים, גם הם חשופים לחלוטין. על בסיס זה נתפרת שפה תנועתית ראשונית, שמשתמשת בגוף עצמו כחומר גלם לבנייה של זרם שכולו סצנות ומקטעים לא שגרתיים, מפתיעים ולעתים גם מצחיקים, שיוצרים יחד פסיפס שבוחן את התרבותי שבגוף ואת הגופני שבתרבות.
המופע יתקיים בעירום מלא.
"מופע מחול מקורי וחכם ונועז, מצחיק ומעיק ולא מתחנף" (מרית בן-ישראל).

אולם ורדה, מרכז סוזן דלל, תל-אביב.
* שלושה זוגות כרטיסים יוגרלו בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

שעה עם אוכלי- כל, צילום: גדי דגון

שעה עם אוכלי- כל, צילום: גדי דגון



"צרובים בזיכרון", תערוכה לאמן ארנסט פולנד

מוזיאון על-התפר, ירושילם

פתיחה: 10.11.16, בשעה 19:00
נעילה: 1.1.17

דימויים היסטוריים מכוננים שנחקקו בזיכרון הקולקטיבי שלנו עברו תהליך שבמהלכו איבדו את חדותם במעבדת הצילום של האמן ארנסט פולנד, וכעת פתוחים לפרשנות חדשה. התערוכה ממחישה כיצד שוני תרבותי-לאומי משפיע על עולם הדימויים הוויזואליים וכיצד דימויים איקוניים של חברה אחת הופכים לבלתי מוכרים בחברה אחרת. התערוכה מעלה שאלות של דימוי וזהות בקרב הצופים ובודקת את טווח ההתמצאות של כל אחד מאיתנו בנבכי הזיכרון הקולקטיבי.

מוזיאון על-התפר, רח' חיל ההנדסה 4, ירושלים.

%d7%94%d7%96%d7%9e%d7%a0%d7%94-%d7%a6%d7%a8%d7%95%d7%91%d7%99%d7%9d

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *