רב ערב 1.11.2016

אליהו אריק בוקובזה | איילת עמרני-נבון | סטודיו אמן בסדנאות האמנים | לילי פישר | ערב עיון: "בנייה, הרס וזיכרון" | סיגלית בנאי | לילה של אמנות | קבוצת מיקוד X9 | כרטיסים בחלוקה לאנסמבל 209 ול"פרפורמנס 0:5"

שיח גלריה בתערוכה "כתם שמש"
עם האמן אליהו אריק בוקובזה והאוצרת דרורית גור-אריה

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שבת, 5.11.16, בשעה 12:00. הכניסה חופשית

תערוכת היחיד "כתם שמש" של אליהו אריק בוקובזה מעלה שאלות על זהוּת, זרוּת ומקומיוּת בציר פריז-ישראל, במסלול האישי שלאורכו נע האמן – וכמחווה לעבודתו של צייר הנוף הפתח-תקוואי צבי שור, שיצר בהשראת אסכולת פריז היהודית. יצירתו של בוקובזה פועלת בפער שבין מראית עין פתיינית ודקורטיבית של ציור כמו-ילדי לבין התבוננות ביקורתית נוקבת בקרבי התרבות הישראלית, כנעיצת סיכה בבלון של סממני ההגמוניה והקאנון. בתערוכה מציב בוקובזה זיכרון-נגדי גם למורשת של אמני אסכולת פריז היהודים והארצישראלים, שנהרו למרכז זה של אמנות המערב והמודרניזם. בתוך כך הוא משלים גם את תמונת הזיכרון הפרטית שלו, כאשר הוא מעמת את זכרונותיו מילדותו בפריז עם תפיסת המציאות של האדם המבוגר, שהתנסה בקשיי ההיטמעות של יוצאי צפון אפריקה, בצרפת ובישראל כאחת. בתערוכה מוצגים סדרת ציורים חדשה ומיצב אנימציה המתחקים אחר סיפורו האישי וחוויות ילדותו של בוקובזה.
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה

eliyahu-arik-bukovza-akleyr-2016-shemen-veakrilik-al-bad-zilum-ran-arda

אליהו אריק בוקובזה, "אקלייר", 2016, שמן ואקריליק על בד. צילום: רן ארדה



"ראווה | Display", איילת עמרני-נבון

גלריה טובה אוסמן, תל-אביב

נעילה: 16.11.16

האמנית איילת עמרני-נבון מציגה בחלון הגלריה מיצב במדיה מעורבת בשם "ראווה". האמנית היא המוצגת כאן לראווה, כאילו עומדת בחלון הגלריה ופונה לרחוב בכל שעות היום והלילה. לשונות עדינות באדום בוקעות מבעד לקיר, מכוסות צבע מכוניות מבריק ומפתה. הן משוחחות עם העוברים והשבים ומבקשות שיעצרו. הלשונות התלושות, חסרות הגוף, נראות סוריאליסטיות. מיקון מרמז על האפשרות שמישהו מחובר אליהן מאחורי הקיר. על רצפת הוויטרינה מוצג ארכיון קטן ובו חלקים מוצנעים. המיצב מורכב מאובייקטים מצויים (found objects), אובייקטים שיצרה האמנית ואובייקטים שהם שאריות וחלקים מתהליכי עבודה (כושלים ולא כושלים) של האמנית בסטודיו. כמו פואמה בחלון, המיצב מדבר על נשיות, גוף, אמהות, מקומיות, עבודה ומשחק, הכמיהה למצוא חן והכמיהה להשתחרר מהרצון למצוא חן, מבנה וכאוס. חוקיות ושרירותיות.
גלריה טובה אוסמן, רח' בן-יהודה 100, תל-אביב

איילת עמרני-נבון, "ראווה (פרט)", מדיה מעורבת וצבעי מכוניות. גלריה טובה אוסמן, תל-אביב

איילת עמרני-נבון, "ראווה (פרט)", מדיה מעורבת וצבעי מכוניות. גלריה טובה אוסמן, תל-אביב



קול קורא לסטודיו אמן בסדנאות האמנים, ירושלים

כניסה: 1 בינואר 2017

תאריך אחרון להגשה: 11.11.2016

להרשמה
סדנאות האמנים, ירושלים, רח' האומן 26, קומה 4, אזור תעשייה תלפיות, 9342180. טל' 02-6797508. שעות פתיחה: ב', 10:00–16:00; ד', 10:00–16:00; ה', 20:00–12:00; ו', 14:00–10:00; ובתיאום מראש.

www.artiststudiosjlm.org

[email protected]

kol-kore-lestudio-aman-sadnaot-haamanim-yerushalaim



לילי פישר, "18 פרידות מאבא חי"

בית האמנים תל-אביב

אוצרת: רותי חינסקי-אמיתי
פתיחה: חמישי, 10.11.16, בשעה 19:30
שיח גלריה: שבת, 19.11.16, בשעה 12:00
נעילה: שבת, 3.12.16

בתערוכתה החדשה "18 פרידות מאבא חי" מציגה לילי פישר סדרת ציורים ועבודות וידיאו המטפלות במסע הפרידה המתמשך מאביה בעודו חי. במסעה, המתרחש בסטודיו בתל-אביב, הרחק ממקום מגוריו של האב בבואנוס-איירס, היא נעה בין זמנים ומרחבים, נוגעת בזכרונות ומוהלת אותם באסוציאציות ובפנטזיות. העלילות הציוריות שמתהוות מאירות את הפרידה כזירה של קונפליקט מתמשך.
בית האמנים על-שם זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל-אביב. ב'–ה', 10:00–13:00, 17:00–19:00, ו', 10:00–13:00, שבת, 11:00–14:00.

לילי פישר, "בסירה", שמן על בד, 2016. 130X150 ס"מ

לילי פישר, "בסירה", שמן על בד, 2016. 130X150 ס"מ



ערב עיון בנושא "בנייה, הרס וזיכרון"

הגלריה לאמנות ישראלית במרכז ההנצחה בקריית-טבעון

במסגרת התערוכות "יפה להחריד" ו"מחוזות זיכרון"
שלישי, 8.11.16, בשעה 19:00

בתוכנית:
יוברט לו-יון (פרופסור בדימוס בטכניון), על המשמעויות של בנייה והרס, זיכרון והיסטוריה.
קרן מימרן, על אדריכלות כחומר ותהליך ביצירתו של האדריכל והאמן האמריקאי גורדון מטה קלארק.
לימור תמיר ויניב עמר, צמד אמנים הפועל במבנים ומתחמים נטושים הנושאים מטענים היסטוריים ותרבותיים, בוחן סוגיות של שייכות, מקומיות ובעלות.
כניסה: 30 שקל
מידע על התערוכות: (נעילה: 16.11.16)
התערוכה "יפה להחריד" עוסקת בתהליכים מחזוריים של בנייה וחורבן ובנייה והרס כדפוס פעולה וכשני קצוות של אותה הסקאלה. ההרס האורבני מעסיק גם את האמנית והאדריכלית חוה לו-יון בתערוכתה "מחוזות זיכרון". עבודותיה עוסקות במקומות שעברו תהליך של מחיקה מכוונת – הריסה יזומה של שכונות כחלק מאסטרטגיה מלחמתית, או נטישה מכוונת של בניינים משיקולים תכנוניים וכלכליים.

הגלריה לאמנות במרכז ההנצחה קריית-טבעון

הגלריה לאמנות במרכז ההנצחה קריית-טבעון



"עברייה", סיגלית בנאי בפרפורמנס פואטי

בית אבי חי, ירושלים

חמישי, 10.11.16, בשעה 20:00

בכורה ירושלמית ל"עברייה", מופע שירה מדוברת (ספוקן-וורד) בליווי פסקול מקורי וקטעי וידיאו-ארט דוקומנטריים, המבוסס על ספר השירה של סיגלית בנאי ובביצועה. בנאי משחקת בזהויות, עוברת בין עברית לערבית, עיר לבנה ועיר שחורה, ומשייטת בין שני עברי הקו הירוק. היא משרטטת פסיפס קולנועי של אנשי תפר: יהונדב מאתר הקרווילות ניצן, שאביו עוקר את השתיל שנטע בט"ו בשבט; חנה סודרי מבני-ברק, שמתפללת לשידוך ובולעת רמש מעופף ביום הכיפורים; ורוזה בלולו, שקוראת "תהילים" ברכבת הקלה וחשה את טעם השירה על בשרה.
בימוי: חנה ואזנה-גרינולד.
בתום המופע תתקיים שיחה בהשתתפות סיגלית בנאי והמשוררת והחוקרת שרה פרידלנד–בן-ארזה.
מחיר: 40 שקל. סטודנטים: 20 שקל.

"עברייה", צילום: יוסי עזרא

"עברייה", צילום: יוסי עזרא



לילה של אמנות במוזיאון פתח-תקווה

ציור, רישום, וידיאו ומיצג חי של אמנים מרחבי העולם

חמישי, 3.11.16, מ-20:00 ועד חצות

לילה תוסס של אמנות רב-תחומית במסגרת סדרת תערוכות הציור שמוצגות במוזיאון בימים אלה. האירוע ישלב מיצגי ציור ורישום חיים בפני קהל והקרנות וידיאו וסיורים לצד מוזיקה ושתייה חופשית.
בתוכנית:
Draw to Perform, מופע ראשון בישראל: פרויקט אמנותי באוצרותו של האמן רם סמוכה שבסיסו בלונדון, אנגליה, ומטרתו הקמת קהילה בינלאומית לאמנים העוסקים בשיתוף תהליכי יצירה ומיצגי רישום בפני קהל. המופע יימשך כארבע שעות ויכלול שבע הופעות חיות של אמנים העוסקים בחיבור בין ציור, רישום והשארת סימן. משך כל הופעה: בין 20 דקות לשלוש שעות. משתתפים: יפעת גת (צרפת), נטלי אביגדור (שבדיה), נאוה מסס-ווקסמן (קנדה) ועדיה גודלבסקי (ישראל), רם סמוכה (אנגליה), עלמה שניאור (ישראל), אתי אברג'יל (ישראל), ראובן קופרמן (ישראל).
פרויקט במת וידיאו, השקה: סדרת הקרנות וידיאו הבוחנת את המעבר מהדימוי הנח לדימוי הנע. משתתפים: אורית אדר-בכר, אלה אמיתי-סדובסקי, בני אפרת, רועי אפרת, שאשא דותן, שחף דקל, עזרא וובי, גיל זבלודובסקי, דנה זליג, הילה ליזרבג'ה, חלי מזראי, טלי נבון, אילה נצר, מרב סבירסקי, מאיה סמירה, עינת עריף גלנטי, יעל פרי ומיכל חרמון, תמיר צדוק, שושנה צ'חנובסקי, רעות קרן, מרב שין–בן-אלון, בל שפיר.
סיורים מודרכים בתערוכות הציור שמוצגות במוזיאון. הכניסה חופשית.
בערב האירוע תצא הסעה (על בסיס מקום פנוי) מתל-אביב למוזיאון ובחזרה. יציאה בשעה 19:30 מבית-הכנסת הגדול, רח' אלנבי 110, תל-אביב.
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, קריית המוזיאונים, רח' חיים ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

רם סמוכה, מיצג ציור. צילום: מרקו בררדי

רם סמוכה, מיצג ציור. צילום: מרקו בררדי



קבוצת מיקוד X9, תערוכה חדשה

הגלריה העירונית לאמנות, בית גורדון-לונדון, ראשון-לציון

אוצרות: אפי גן
פתיחה: מוצ"ש, 5.11.16, בשעה 19:30
נעילה: 29.12.16

בתערוכה אובייקטים עטופי בד, רקמות, חרוזים ומיני חפצים קטנים שנחנטו לכדי סימנים המאזכרים בובות או חפצים חד-פעמיים, פולחניים, מוליכי זיכרון ואוצרים זכרונות ילדות, מקום, משחק ותרבות.

אמנים: עידו מרקוס, סימה לוין, לידה שרת מסד, יעל בר לב, נעמה אופנהיים, מירי פליישר, לאה דיין, נטע אבידר, לילי פורן.
מפגש צפוף ודחוס הדורש התקרבות ויוצר הקשרים חדשים.
בית גורדון-לונדון, רח' אחד-העם 8, ראשון-לציון.

 "פרח החיים", עבודה של יעל בר לב, צילום: יעל בר לב

"פרח החיים", עבודה של יעל בר לב, צילום: יעל בר לב



אנסמבל 209, "עבודה זרה", מיצג-סיור 

התחנה המרכזית החדשה, תל-אביב

אמני מיצג, חברי אנסמבל 209, מציעים מפגש אחר עם המרחב של התחנה המרכזית החדשה. באמצעות שיטוט בעולם רב-תרבותי ומרתק זה, כל אחד מהמשתתפים מאיר בדרכו האישית פינות אפלות של המציאות הישראלית. האמנים מציעים מבט פתוח ומכיל על סביבה אנושית מורכבת זו, המתקיימת בתוך עולם צר של דעות קדומות ופחדים. הם מסבים את תשומת הלב לקיום של חברה לא מוּכרת, אך בה בעת כה דומה, ומעלים שאלות על אדריכלות, אורבניות והיסטוריה, ועל תפקיד האמנות בכל אלה. הסיור מתחיל ומסתיים בבמת מיצג. עבודה זו היא מודל לסיורים שאנסמבל 209 מציע לקיים גם באזורים מורכבים אחרים ברחבי הארץ והעולם.
מנחים: קרין מנדלוביץ, כנרת חיה מקס, רן נחמיאס ותמר רבן.
* 2 כרטיסים יוגרלו בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.
התחנה המרכזית החדשה, תל-אביב.

עבודה זרה", מיצג-סיור, "אנסמבל 209"

עבודה זרה", מיצג-סיור, "אנסמבל 209"



"פרפורמנס 0:5 – רגע מכונן": מפגש, כנס ופסטיבל בינלאומי

בית-הספר לתיאטרון חזותי, ירושלים

8–10 בנובמבר 2016

אורחים בינלאומיים: Gob Squad (גרמניה); Livia Andrea Piazza (איטליה).
מופע מיוחד: ביום חמישי בשעה 19:00 תופיע קבוצת התיאטרון יוצאת הדופן והמשפיעה Gob Squad  לראשונה בישראל באולם ימק"א ירושלים.
רגע מכונן הוא אירוע מחולל שינוי המעצב מחדש תודעה ודרכי פעולה, סביבה וגופים. זהו רגע ההתפרצות של מעשה האמנות או של אמנות המעשה. זהו אירוע שבו רגעים של שינוי אישי מתחברים זה לזה והופכים למהפך פוליטי קולקטיבי; זהו מרחב ההתהוות של ההכרחי, הבלתי אפשרי למימוש או הלא נודע, שממנו נזנק אל העתיד (או אל הריק). מפגש הפרפורמנס הבינלאומי 0:0 הינו פלטפורמה לשיח ומפגש בין אמנים, סטודנטים ותיאורטיקנים.
לפרטים והזמנת כרטיסים
* ארבעה כרטיסים לגוב סקווד יוגרלו בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

"פרפורמנס 0:5 – רגע מכונן", מפגש, כנס ופסטיבל בינלאומי, בית-הספר לתיאטרון חזותי, ירושלים

"פרפורמנס 0:5 – רגע מכונן", מפגש, כנס ופסטיבל בינלאומי, בית-הספר לתיאטרון חזותי, ירושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *