האוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל עוברת למוזיאון לודוויג בקלן

ריטה קרסטינג, אוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל, תסיים את תפקידה בשנה הקרובה, לאחר שנבחרה לתפקיד סמנכ"ל מוזיאון לודוויג בקלן, גרמניה

ריטה קרסטינג, אוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון ישראל, תסיים את תפקידה בשנה הקרובה, לאחר שנבחרה לתפקיד סמנכ"ל מוזיאון לודוויג בקלן, גרמניה, לשם תעבור בחודשים הקרובים לאחר 4 שנות עבודה במוזיאון ישראל. עד למינוי אוצר/ת חדש/ה תמלא את מקומה של קרסטינג האוצרת הראשית של האגף לאמנויות מירה לפידות.

בהודעת המוזיאון נכתב כי ״בכהונתה השפיעה קרסטינג באופן עמוק על פעולות המחלקה לאמנות עכשווית בינלאומית: הן על האוסף והן על התערוכות. היא המשיכה את דרכה של המחלקה באיתור אמנים בתחילת דרכם, העמיקה את האוסף ביצירות מאירופה וארה"ב והרחיבה את המבט לעבר אמנות עכשווית מאסיה ומאפריקה.

עוד צויין כי ״בין האמנים שיצירותיהם נרכשו בתקופת עבודתה: היידי בוכר, סיפרייאן  גייאר, מלאני גיליגן, פטריט האליליי, קאמי אנרו, יאן וו, וג'ורג' אדאגבו. בתערוכה "מרחק של יום" (המוצגת כעת במוזיאון) ניתן לראות חלק מהרכישות החדשות של המחלקה. בדצמבר 2017 תפתח תערוכה נוספת שלה במוזיאון בשם צל הצבע, בה היא מחברת ומפגישה את עבודותיהם של ארבעת האמנים: אוטו פרוינדליך, לן לאי, ליג'יה קלארק ובלינקי פלרמו, ומדגימה את תפקידם המשמעותי בהיסטוריה של אמנות המאה העשרים מקונסטרוקטיביזם להפשטה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *