רב ערב 14.6.2016

התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות, בצלאל | בועז לוונטל | החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב | "קובה שרדר: הכלכלה הפוליטית של האמנות מעבר לאמנות" | שישי בוקר בבית בנימיני: אוכל, חומר ואסתטיקה | אברהם אילת | "שכוי", מירי איתן-שדה

יום פתוח בתוכנית התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות, בצלאל

יום פתוח בתוכנית התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות, בצלאל
בצלאל, בית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים

רביעי, 15.6.16, ב-17:00

התוכנית, על שתי מגמות ההתמחות שבה – מגמת האוצרות ומגמת הכתיבה הביקורתית – תעניק לסטודנטים ולסטודנטיות בסיס תיאורטי נרחב בתחום התיאוריות הביקורתיות והמחקר העכשווי בשדה האמנות והתרבות העולמי והישראלי. מגוון הקורסים המוצע בשתי מגמות ההתמחות של התוכנית יאפשר לסטודנט/ית לגבש כיוון התמחות מעמיק במסלול מחקרי ובמסלול לא מחקרי. קבוצות לימוד קטנות והנחיה אישית יבטיחו יחס אישי והתנסות ייחודית של הסטודנט/ית. פרויקט הגמר של התוכנית הוא חלק מההתנסות המעשית בתחום, נוסף למחקר אקדמי.

סדר יום:
16.00–17.00: סדנה מעשית בכתיבה עם ארנה קזין, מרצה לכתיבה ביקורתית בתוכנית.
17.00–18.00: מפגש עם ראש התוכנית, ד"ר ליאת פרידמן, ועם יגאל צלמונה, מרכז מגמת האוצרות ולימודי המוזיאולוגיה.
מומלץ להירשם מראש לסדנה וליום הפתוח.

בועז לוונטל, ללא כותרת, שמן על בד, 80X100 ס"מ, 2016

בועז לוונטל, עבודות 2011–2016
גלריה ליזה גרשוני, תל-אביב

פתיחה: שבת, 18.6.16, ב-12:00

תערוכת היחיד השלישית של בועז לוונטל חושפת מנעד רחב של עבודות שנעשו בשנים 2011–2016: ציורים מהתבוננות ישירה והטרנסקריפציות מציורי האולד-מסטרס, שבהן מתחקה האמן אחר שורשי השפה האמנותית שהוא דובר – לצד הציורים המומצאים, המדומיינים, שהוא שולה מנבכי נפשו ושפותחים לצופים צוהר לעולם הפרטי, שאינו ניתן לפענוח ועם זאת משכנע בחוקיותו הפנימית. התערוכה היא נקודת מפגש פרטית בין רגעי חיים לרגעים ציוריים, רגעים של כנות, רגישות פנומנלית ואינטימיות בלתי מתפשרת בעולם חידתי ומרתק.

התערוכה מלווה בספר (קטלוג) בעיצובה של מיכל סהר המציג חתך מייצג של עבודתו של לוונטל, לצד מאמר של פסח סלבוסקי, טקסט מאת יעל לוונטל והקדמה של ליזה גרשוני, אוצרת התערוכה.

גלריה ליזה גרשוני, רח' בן-אביגדור 20, קומה 3, תל-אביב

***

רואים אמנות. מדברים אמנות. חוקרים אמנות
החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב

תוכנית למצטיינים: תוכנית ייחודית בתולדות האמנות לקראת קריירה במקצועות האמנות כמו מחקר, ביקורת, אוצרות ועוד. עם אורחי התוכנית נמנים מנהלי מוזיאונים ואוצרים מהמוסדות המובילים בעולם: לובר, אופיצי וגטי. התוכנית כוללת סמינריונים יישומיים במוזיאונים וגלריות בארץ, שיעורים בכתיבת ביקורת אמנות, כיתות אמן, התנסות בחומרים ובטכניקות וסמינר יישומי בפריז במימון החוג. נושאים נוספים: מקבץ ייחודי באמנות ישראלית לקראת קריירה מחקרית; לימודי תיאוריה והיסטוריה של הצילום; אמנות גלובלית.

מסלול ישיר לתואר ראשון ושני בארבע שנים.

מלגות למצטיינים בכל התארים, כולל מלגות קיום בלימודי תואר שני.למידע מלא באתר החוג.
להרשמה ולקבלת ייעוץ יש לפנות למזכירות החוג: [email protected], 03-6408482, 03-6409481.

קובה שרדר: הכלכלה הפוליטית של האמנות מעבר לאמנות

"קובה שרדר: הכלכלה הפוליטית של האמנות מעבר לאמנות"
מובי – מוזיאוני בת-ים

רביעי, 15.6.16, ב-019:30
הכניסה חופשית

במסגרת אירועי נעילת הסבב הראשון של "הילדים רוצים קומוניזם" במובי – מוזיאוני בת-ים, יתארח האמן והאוצר הפולני קובה שרדר, חבר ברשת המוסדות שיזמה את סדרת התערוכות השנתית במובי. בהמשך לפרויקט שלו Making Use במוזיאון לאמנות מודרנית בוורשה (2016), שפיתח יחד עם סבסטיאן צ'יקוצ'י בעקבות כתביו של סטיבן רייט, יציע שרדר מודל של אמנות אחרי-אמנות.
שינויים אקלימיים חריפים מתחוללים בעולם האמנות בשנים האחרונות – תזוזות טקטוניות מייצרות נתיבים וחללים אחרים, אלטרנטיביים לאלה של המיינסטרים על שלל הגלריות המסחריות, ירידי האמנות והביאנלות הידועות לשמצה. שרדר ינתח שינויים אלה ויציג בפנינו חזון שבו עבודות אמנות יהיו לא רק אמנות, אלא גם מיזם כלכלי, פעולה פוליטית, אלגוריתם פרוץ.
קובה שרדר הוא אמן, אוצר, כותב ועורך. מחזיק בדוקטורט מאוניברסיטת לוהבורו, אנגליה. ב-2009 הוא הקים את האוניברסיטה החופשית/אטית בוורשה (Free/Slow University Warsaw). ספרו האחרון, "ABC of Projectariat", חוקר את ההיבטים השלטוניים והכלכליים של פרויקטים אוצרותיים ואת משמעותה של פרקטיקת האוצרות העצמאית.

"הילדים רוצים קומוניזם" הוא פרויקט שנתי של תערוכות המתקיים במשותף עם שורה של מוסדות ואמנים שונים ברחבי העולם. הוא כולל תערוכות, הרצאות, מיצגים, הקרנות ופרסומים לכל אורך שנת 2016. המוסדות השותפים כוללים את Tranzit שבפראג, גלריה Skuc בלובליאנה,State of Concept באתונה, F/SUW באתונה, המרכז לחקר תרבות חזותית בקייב (VCRC) ומובי – ­מוזיאוני בת-ים.

נמרוד גנישר, צולם במסגרת תערוכת "פונקציה של ביס"

שישי בוקר בבית בנימיני – סדרת הרצאות והדגמות
מפגש שביעי: אוכל, חומר ואסתטיקה

שישי, 17.6.16, ב-10:30

תופס רגעים

צילום אוכל הוא מהמורכבים בתחום הצילום. עליו להעביר מרקמים, אווירה, ריח וטעם, ולגרות את חושי הצופה. במהלך ההרצאה ידבר הצלם נמרוד גנישר על גישתו הייחודית בצילום אוכל, על תשוקותיו והעדפותיו – הן הצילומיות והן הקולינריות. גנישר, צלם מקצועי העוסק במגוון נושאים בתחום הצילום, מצלם עבור מגזינים, מסעדות, שפים פרטיים, חברות מזון ועוד.

לצאת מהעיגול
טל גלבוע-ארדון, אמנית קרמיקה, יוצרת ומפיקה פרויקטים רב-תחומיים באמנות, עיצוב ואוכל. מעצבת ומייצרת כלים למסעדות, חנויות וחברות קייטרינג. במהלך המפגש תדגים האמנית יצירת כלי אפייה והגשה אובליים באמצעות עבודת אבניים משולבת בבניית יד, ותדבר על עבודותיה ובחירותיה המקצועיות.

כניסה: 50 שקל. הרשמה מראש: 03-5182257 או [email protected].
בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב.

אברהם אילת, "שיגור", 2016. צילום: רן ארדה

אברהם אילת, "מלֹא כלום לייתכן"
הגלריה העירונית כפר-סבא

אוצרת: מאירה פרי-להמן

שיח גלריה: שלישי, 3.5.16, 7.6.16, ב-19:00

אברהם אילת, יליד כפר-סבא ותושב עין-הוד, מציג גוף עבודות הומוגני בשתי טכניקות המזוהות עם תנועת הדאדא, החוגגת השנה 100 שנה לקיומה: קולאז' ואסמבלאז'. העבודות, פרי שלוש השנים האחרונות, נבנו מקופסאות קרטון ששימשו לאריזת ירקות ופירות ונחתכו בעזרת סכין יפנית. גוף העבודות המוצג בתערוכה מודולרי. האמן נע קדימה ואחורה בזמן, ודמויות מיצירות העבר שלו מגיחות מתוך הקרטונים, שכמה מהם צבעוניים ואחרים נושאים מלים ואותיות המעידות על שימושיהם המקוריים של הארגזים. לעתים מתייחס האמן לעבודות כאל פרטים שמהם הוא מרכיב עבודות אחרות, והיצירה צומחת לכל עבר כפטרייה. כתוצאה מכך, התערוכה מציגה בעת ובעונה אחת את תהליך העבודה ואת היצירה שהיא תוצאתו.
אילת יוצר במגוון מדיומים – ציור, רישום, הדפס, צילום, פיסול, וידיאו ועוד. הציג במוזיאונים ובגלריות ברחבי העולם, בין השאר תערוכות יחיד במוזיאון ישראל ובמוזיאון תל-אביב.
הכניסה חופשית.

הגלריה העירונית כפר-סבא, בית התרבות ע"ש רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא. טל' 09-7649303. שעות פתיחה: א'–ה', 09:00–20:00, ו', 09:00–12:00

"שכוי", מירי איתן-שדה
הגלריה העירונית – בית אמני הרצליה בשיתוף היכל-העיר
אוצרת: שוש אינדיקן

נעילה: 30.6.16

מירי איתן-שדה, ציירת ואספנית אמנות, תושבת הרצליה, החלה לצייר לפני כשני עשורים, לאחר קריירה ארוכה כפורצת דרך בתחום היזמות וההייטק. הציור משמש עבורה סטארט-אפ עדכני שבאמצעותו היא מבטאת את הטוטאליות הרבגונית של החיים. הציור מאפשר לה לבטא עולם פנימי וחיצוני, המבוסס על שילוב בין הומור לכאב ובין התפרצות הרגש לשכל, תוך שהיא מקיימת דיאלוג עם הסביבה, ויחד עם זאת מגשרת על פערי זמן ומקום. ציוריה עשירים צבע ותנועה ואקספרסיביים. התרנגול, מוטיב חוזר בציוריה, מסמל את החיפוש התמידי אחר האיזון בין "התכונות הגבריות" הקיימות בה כיזמית ומנהלת לבין "תכונות נשיות" כרכות, הכלה ואמהות.

הגלריה העירונית, בית אמני הרצליה, רח' בן-גוריון 5, הרצליה.
התערוכה בחסות ראש עיריית הרצליה, משה פדלון

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *