רב ערב 12.4.2016

אברהם אילת בכפר-סבא | שישי בוקר בבית בנימיני | "סיפור.עם מרוקו" בבית אבי חי | יום עיון: קריאות חדשות ומטא-קריאות באמנות ישראלית: נרטיבים חלופיים, סיפורים אחרים ומבטים רחוקים | מכרז לתפקיד אוצר/ת המוזיאון הימי-לאומי, חיפה

השבוע ברב ערב:

אברהם אילת, "מלא כלום לייתכן"
הגלריה העירונית כפר-סבא
אוצרת: מאירה פרי-להמן

פתיחה: 14.4.16
שיחי גלריה: ימי שלישי, 3.5.16, 7.6.16, ב-19:00.
הכניסה חופשית

אברהם אילת, יליד כפר-סבא ותושב עין-הוד, מציג גוף עבודות הומוגני בשתי טכניקות המזוהות עם תנועת הדאדא, החוגגת השנה 100 שנה לקיומה: קולאז' ואסמבלאז'. עבודות אלה, שביצירתן התמקד האמן בשלוש השנים האחרונות, נבנו מקרטונים ששימשו לאריזת ירקות ופירות ונחתכו בעזרת סכין יפנית. גוף העבודות מודולרי; האמן נע קדימה ואחורה בזמן, ודמויות מיצירות העבר שלו מגיחות מתוך הקרטונים, שכמה מהם צבעוניים ואחרים נושאים מלים ואותיות המעידות על שימושיהם המקוריים של הארגזים. לעתים מתייחס האמן לעבודות כאל פרטים שמהם הוא מרכיב עבודות אחרות, והיצירה צומחת לכל עבר כפטרייה. כתוצאה מכך, התערוכה מציגה בעת ובעונה אחת את תהליך העבודה ואת היצירה שהיא תוצאתו.
אילת, אמן רב-תחומי, יוצר בכמה מדיומים במקביל – ציור, רישום, הדפס, צילום, פיסול, וידיאו ועוד. אילת הציג תערוכות רבות במוזיאונים ובגלריות ברחבי העולם, ובהן תערוכות יחיד במוזיאון ישראל ובמוזיאון תל אביב.

הגלריה העירונית כפר-סבא, בית התרבות ע"ש רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא. טל' 09-7649303. ראשון עד חמישי, 09:00–20:00, שישי, 09:00–12:00.

רני גילת, מתוך שישי בוקר בבית בנימיני, סדרת הרצאות והדגמות

שישי בוקר בבית בנימיני – סדרת הרצאות והדגמות
מפגש חמישי: בעקבות החומר 

15.4.16, ב-10:30

"רב חומרית"
שירה קרת יוצרת אובייקטים שימושיים במגוון חומרים וטכניקות. היא חותכת שיש באמצעות סילוני מים ליצירת כלי הגשה, יוצקת פורצלן ליצירת אגרטלים דמויי שקיות טרופית, ובפרויקט האחרון שלה יצרה סדרת גופי תאורה מקוריאן. בהרצאתה תציג קרת את עבודותיה ותדבר על תהליכי עבודתה ומקורות השראתה. קרת היא מעצבת תעשייתית, חברת ארבע-וחמישה, קבוצה לעיצוב, בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.

"רואים רחוק, רואים שקוף"
רני גילת, אמן קדר, יוצר על האובניים כלים פיסוליים ושימושיים השואבים השראה מגוף האדם. מתמחה בעבודה עם פורצלן, חומר לבן הנחשב ליוקרתי שבחומרים בתחום הקרמי. במפגש עימו ידגים גילת יצירת בקבוקי פורצלן וידבר על מקורותיו ההיסטוריים של החומר ועל האתגר שבעבודה איתו.

כניסה: 50 שקל. הרשמה מראש: 03-5182257 או במייל.
בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב.

"סיפור.עם מרוקו" בבית אבי חי, ירושלים

"סיפור.עם מרוקו" בבית אבי חי
מוזיקה, קולנוע, קולינריה, חברה, אמנות          

שלישי ורביעי, 19-20.4.16

שמעון בוסקילה במופע מיוחד לכבוד המימונה
רביעי, י"ב בניסן, 20.4.16, ב-20:30
כרטיס: 60 שקל. סטודנטים: 30 שקל

"איש וכינור"
שלישי, י"א בניסן, 19.4.16, ב-22:00
חיים אוליאל, איש שדרות ומנהיג להקת שפתיים, פוגש את יואב קוטנר לשיחה אישית. במהלך הערב יבצע אוליאל את שיריו המוכרים מתקופת שפתיים ומאלבומי הסולו שלו.
כרטיס: 60 שקל. סטודנטים: 30 שקל

"ציפור בין יבשות", ערב לכבודו של המשורר ארז ביטון
שלישי, י"א בניסן, 19.4.16, ב-20:00
עורכת ומנחה: דינה ברדיצ'בסקי
משתתפים: ארז ביטון, אלמוג בהר, חדוה הרכבי, פרופ' יוחאי אופנהיימר
מוזיקה: נטע אלקיים, אלעד לוי ועמית חי כהן
הכניסה ללא תשלום

"נביאים", הקרנת הסדרה ודיון
רביעי, י"ב בניסן, 20.4.16, ב-18:00
בתוכנית: הקרנת הסדרה "נביאים" (10 פרקים ברצף, כ-60 דקות בסך-הכל). שיחה בעקבות ההקרנה עם יוצר הסדרה אלעד בן-אלול ועם כרמן אלמקייס-עמוס, פעילה חברתית ואחת ממשתתפות הסדרה.
מנחה: אריאל הורביץ
הכניסה ללא תשלום

"החג המתוק בעולם", סדנה קולינרית
שלישי ורביעי, י"א-י"ב בניסן, 19-20.4, ב-18:00
סדנה קולינרית על המתוקים של המימונה ועל שורשיהם: המופלטה, הריבות, המרציפן, הז'בן ועוד.
בהנחיית אבי לוי, מאסטר שף, מסעדת המוציא
כרטיס: 50 שקל. הסדנה כוללת טעימות
בית אבי חי, רח' המלך ג'ורג' 44, ירושלים.

***

יום עיון של תוכנית האוצרות של הטכניון, בשיתוף מוזיאון תל-אביב לאמנות
קריאות חדשות ומטא-קריאות באמנות ישראלית:
נרטיבים חלופיים, סיפורים אחרים ומבטים רחוקים
בעקבות השינויים באוספים הישראליים של מוזיאון תל-אביב ומוזיאון ישראל

אולם קאופמן, הבניין הראשי, מוזיאון תל-אביב
שישי, 15.4.16, בשעות 09:30–14:30

יום העיון, ביוזמת תוכנית האוצרות לאמנות עכשווית של הטכניון, בשיתוף ובאירוח של מוזיאון תל-אביב לאמנות, ינהל דיון בעקבות השינויים שנעשו במהלך 2015 בשני האוספים של אמנות ישראלית במוזיאונים המרכזיים בישראל: מוזיאון ישראל בירושלים ומוזיאון תל-אביב לאמנות. שני האוצרים, אלן גינתון בתל-אביב ואמיתי מנדלסון בירושלים, תלו וערכו מחדש את האוסף המייצג של האמנות הישראלית וכללו בו אמנים ונושאים שמעולם לא הופיעו על קירות המוזיאון: נפתלי בזם, רות שלוס, מאיר לבבי, יוחנן סימון, משה מטוסובסקי ואחרים. השאלות שיעלו לדיון יעסקו בשאלת מעמדו המשתנה של המוזיאון כקובע נרטיב מכונן, יבחן את הסוכנים האחרים הפעילים בעיצוב הנרטיבים השונים ויעקוב אחרי דרכים ליצירת מפגש ביניהם, תוך חציית קווים בין "מרכז" ו"פריפריה" ויצירת מצב של השראה והקשבה. לצדם של גינתון ומנדלסון, שיציגו את השינוי וידונו בשיקולים שהובילו אותו, יוצגו נרטיבים ועמדות אוצרותיות ממקומות אחרים, רחוקים יותר או פחות מהמרכז, אך מרכזיים בעיני עצמם – מוזיאון בת-ים, מוזיאון ברעם, מוזיאון אשדוד, מוזיאון פתח-תקווה, מוזיאון עין-חרוד, גלריה בארי ועוד.

דברי פתיחה: סוזן לנדאו, מנכ"לית ואוצרת ראשית מוזיאון תל אביב; הנחיה: טלי תמיר, מנהלת תוכנית האוצרות מטעם לימודי החוץ של הטכניון; בהשתתפות: אלן גינתון, אוצרת אוסף האמנות הישראלית, מוזיאון תל-אביב לאמנות; אמיתי מנדלסון, אוצר אוסף האמנות הישראלית, מוזיאון ישראל, ירושלים; סטודנטים בתוכנית: מחקר והצגות-מקרים; סעיד אבו-שקרה, מנהל גלריה לאמנות אום-אלפחם; הילה כהן-שניידרמן, אוצרת עצמאית, לשעבר אוצרת משנה במוזיאון פתח-תקווה; דליה מנור, מנהלת מוזיאון הנגב לאמנות, באר-שבע; יהושע סימון, מנהל מוזיאון בת-ים; אבי איפרגן, מנהל מוזיאון בר-עם; יעלה חזות, אוצרת בית הגפן, חיפה; זיוה ילין, אוצרת גלריה בארי; זויה צ'רקסקי, אמנית; גליה בר-אור, אוצרת לשעבר של משכן האמנות בעין-חרוד; יניב שפירא, אוצר המשכן לאמנות בעין-חרוד.
דיון פתוח עם הקהל.

הכניסה כלולה בעלות כניסה למוזיאון תל-אביב לאמנות. כרטיסים בקופות. 03-6077020.

מוזיאוני חיפה

דרוש למוזיאוני חיפה:
מכרז לתפקיד אוצר/ת המוזיאון הימי-לאומי

התפקיד:
גיבוש התוכנית והתפיסה המוזיאלית והאסטרטגית של המוזיאון.
המשך ביסוסו של המוזיאון הימי הלאומי כמוזיאון חדשני ומוביל בתחומו.
גיבוש תוכנית התערוכות המתחלפות והוצאתה לפועל בסיוע מחלקות הרישום והחינוך של המוזיאון, תוך בקרה שוטפת של האטרקטיביות ומידת התאמתם לקהלי היעד השונים של התערוכות.
יישום בשלבים של פרוגרמה לחידוש תצוגות הקבע של המוזיאון הימי-לאומי.דרישות סף:
השכלה אקדמית מוכרת בלפחות אחד מהתחומים: ארכיאולוגיה, ציביליזציות ימיות או בתחומי עיסוקיו של המוזיאון.
יתרון ללימודים נוספים: תואר שני בתחומים הרלבנטיים ולימודי מוזיאולוגיה.
לפחות חמש שנות ניסיון כאוצר בתחומי עיסוקיו של המוזיאון.
כושר ארגון וניהול צוות, ניהול הפקת תערוכות, תכנון פרויקטים, הפקת אירועי גדולים יחד עם מחלקת אירועים ויכולת ביטוי גבוהה בעברית ובאנגלית.
התמצאות וידע בנושאי ארכיאולוגיה, חפירות ימיות, תרבויות הים התיכון, אמנות עתיקה וקשר עם מוזיאונים ואספנים.

מידע נוסף:
המוזיאון רשאי לערוך מיון ראשוני של המועמדים/ות, אינו מתחייב לזמן את כולם לוועדת המכרזים, רשאי לשלוח לבדיקות התאמה את המועמדים/ות שייבחרו.
ועדת המכרזים שומרת על זכותה לפנות למועמדים פוטנציאליים ולהציע להם להגיש מועמדותם.
בעלי כישורים מתאימים, נשים וגברים, העונים על כל דרישות המשרה, מוזמנים להגיש מועמדות בצירוף רשימת ממליצים והעתקי תעודות המעידות על ההשכלה ועל ניסיון קודם.
על טופס הבקשה להגיע עד ליום שלישי, 10.5.16, ב-12:00, לדוא"ל: [email protected]
מידע נוסף באינטרנט
תינתן עדיפות לתושב חיפה, או למי שיוכיח מעבר מגורים לחיפה.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *