רב ערב 8.3.2016

קופסה-שחורה בערד | שישי בוקר בבית בנימיני | אחיזה ? قبضة Hold ? | דניאל פלדהקר | דבורה ספז | קול קורא: פקטורי 2# | ערס-פואטיקה במוזיאון פ״ת | יקטרינה דגוט במובי | תיאטרון אורנה פורת

השבוע ברב ערב:

תערוכת חוצות של קבוצת 'קופסה שחורה'

קופסה-שחורה מתארחים לראשונה על לוחות המודעות בעיר ערד

11.3.16–21.3.16

קופסה-שחורה היא יוזמה עצמאית של צמד האמנים/אוצרים אסף כהן ויצחק מזרחי, המציגים אמנות במרחב הציבורי. בשנים האחרונות קיים הצמד כמה תערוכות על לוחות המודעות בירושלים, וזו הפעם הראשונה שהשניים מקיימים את המיזם מחוצה לה. על לוחות מודעות ברחבי העיר ערד יוצגו תצלומים שצולמו באמצע המאה שעברה ומציגים את העיר ותושביה. מקור הצילומים באלבומי התמונות ממדפי הספרים בבית. ההצצה על ערד דרך נקודת מבטם של תושביה חושפת ומעצבת את ההיסטוריה של העיר.

ביום שישי, 11.3.16, בשעות 12:00–13:00, יתקיים סיור בתערוכה בהנחיית הדס קידר. הסיור, שיחל בסניף הדואר במרכז המסחרי וימשיך ברחוב ח"ן, יסייר בין שתי השכבות של העיר: ההווה והעבר. טיול בין סדרת התצלומים האישיים של תושבי העיר יזמן דיון על המפגש הממשי שבין הזיכרון האישי לזה הקולקטיבי.
לרגל התערוכה ייפתח המוזיאון ההיסטורי לקהל הרחב בשעות מיוחדות: שישי ושבת, 11–12 ו-18–19 במרץ, בשעות 11:00–13:00. כמו כן יוקרנו סרטים נדירים על הקמת העיר, ראיונות עם לובה אליאב ועוד. הכניסה חופשית.

התערוכה בחסות משרד התרבות והספורט, מפעל הפיס, עיריית ערד ומתנ"ס ערד, תוכנית שהות האמנים "אמנות אדריכלות ערד" ובליווי האוצרותי של הדס קידר.

קרמיקה מוקצפת של מיכל פרגו, מתוך אוסף ספריית החומרים. צילום: לין קוניו

שישי בוקר בבית בנימיני – סדרת הרצאות והדגמות
מפגש רביעי: "חדש-ישן"

שישי, 11.3.16, ב-10:30

חוט וחומר – עבר, הווה ועתידעולם הקרמיקה, כמו גם עולם הטקסטיל, מעוררים עניין רב וזוכים לתחייה מחדש בשנים האחרונות, כאשר גבולות החומר נמתחים ומביאים איתם יכולות חדשות ויישומים מפתיעים. במהלך ההרצאה ייסקרו טכנולוגיות ופיתוחים חדשים בתחומים אלה.

מרצה: שירה שובל, מעצבת טקסטיל, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, מרצה במחלקה, מנהלת ספריית החומרים על-שם אהרון פיינר עדן במוזיאון העיצוב חולון."נריקומי"

נצה בר, קדרית, יוצרת כלים שימושיים ועבודות אמנות המתאפיינים בצבעוניות מדברית המושפעת מסביבת מגוריה שבנגב. בשנים האחרונות התמחתה בר בנריקומי – מונח יפני עכשווי לשיטת עבודה בחומרים קרמיים צבעוניים, שאותה תדגים במפגש.

כניסה: 50 שקל. הרשמה מראש בטל' 03-5182257 או במייל.

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב.

עמר בן-צבי, "שחור ופתור", פרט, 2015

אחיזה ? قبضة Hold ?
תערוכה חדשה בגלריה גרנד ART לאמנות עכשווית

אמנים צעירים, בוגרי המחלקה לצילום, מדיה וקולנוע, המרכז האקדמי ויצו, חיפה
עמר בן-צבי, ג'פרא אבו-זולוף, נופר חסון-הנדלמן, רביע סלפיתי
אוצרת: שירלי משולם
פתיחה: חמישי, 10.3.16, ב-19:00
נעילה: 20.5.16

מיצג: "האופניים", נופר חסון-הנדלמן ורביע סלפיתי, 2016
أداء: 'دراجات' / نوفار حسون هندلمان وربيع سلفيتي, 2016
דברים: עמית זולר, ראש המחלקה לצילום, מדיה וקולנוע, המרכז האקדמי ויצו, חיפה
תודות לחנה שביב, מרצה ומרכזת קורס האוצרות במחלקה לצילום, מדיה וקולנוע, המרכז האקדמי ויצו, חיפההתערוכה "אחיזה?" היא אחת מסדרה של שתי תערוכות, שבהן יוצגו עבודות של אמנים צעירים, בוגרי המחלקה לצילום, מדיה וקולנוע מהמרכז האקדמי ויצו בחיפה. האמנים מתייחסים למושג "אחיזה" ובודקים את גבולותיו. הם מקשרים אותו למציאות הישראלית, לאידיאולוגיה, לשפה, למרחב, לנרטיב אישי או קולקטיבי ולשפת האמנות העכשווית עצמה. עבודותיהם נוגעות בהיבטים קונספטואליים, חברתיים, פוליטיים ואוטוביוגרפיים.

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, גרנד קניון עופר, קומה 3, דרך שמחה גולן 54 חיפה, טל': 04-8121111 שעות פעילות: ראשון עד חמישי, 12:00–20:00, שישי, 10:30–13:00.

דניאל פלדהקר, "רעש לבן", בית האמנים תל-אביב. צילום: אבי אמסלם

דניאל פלדהקר, "רעש לבן"
בית האמנים תל-אביב

אוצרת: דניאלה טלמור

פתיחה: חמישי, 3.3.16

דניאל פלדהקר מציגה site specific שתוכנן לחלל התצוגה בבית האמנים בתל-אביב. זהו מיצב ציורי שמבנהו בוחן את פעולתו של הציור על החלל והזמן. פעולת הציור נעשית על גבי יריעות פלסטיות שקופות. המצע השקוף חושף את תהליך העבודה, כמעט כמו ציור מהופך המגלה את צדו האחורי. הוא מסגיר את המתרחש מאחורי הקלעים של העבודה ומציג את תהליך יצירתה. משחקי הראייה הנוצרים במרחב קובעים מה ייראה קודם ומה אחר-כך,יוצרים הפרעת ראייה ומציבים בפני הצופה שאלות הנוגעות בשיבושים של הזמן בתוך המרחב.

בתערוכות קודמות של פלדהקר עמד המרחב האורבני במרכז, תוך פרשנות והתייחסות לאמנות הרחוב והכנסתה אל המרחב הפרטי והאישי. התערוכה הנוכחית מתייחסת לסאון הקבוע המאפיין את לב העיר, שהוא רועש ומרגיע בעת ובעונה אחת. זהו רעש לבן, רחש הרקע המתמיד המלווה את חיינו, שגם מסייע לנו להתרכז ולהתמקד. העבודות ניחנות במקצב מוזיקלי, והחיבור הצלילי בין מקטע אחד למשנהו יוצר פרטיטורה של שיווי משקל המאזן בין האובייקטים השקופים והדימויים החופשיים המצוירים עליהם. היצירות מקיימות ביניהן דיאלוג בין פנים פגיע, חשוף ורך, לבין חוץ קשוח ומגונן – דיאלוג המשקף את זירת המאבקים שבין האדם לסביבתו ואת ההתגוששות המתמדת שבה מתעצבים יחסיו עם עצמו, עם אנשים אחרים ועם העולם הסובב אותו.

בית האמנים על-שם יוסף זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל-אביב.

דבורה ספז, שירת מירבלה, צילום: דבורה ספז

דבורה ספז, "שירת מירבלה"
צילום וקולאז'ים מחלקי צילומים לצד עבודת וידיאו

בית האמנים, תל-אביב
אוצרת: דניאלה טלמור

ביצירתה הייחודית מבקשת דבורה ספז לחזור ולגעת בעבר כדי לחשוף אותו להווה ולגלות בו צדדים חדשים. יצירתה מציגה התבוננות מעמיקה וטורדת בעצם הקיום, בתבניות הפנימיות שלו ובחיבורים שהוא מכיל בין חומר לרוח ובין הפרט למרחב. ספז שואבת את השראתה מן העולם של עיצוב האופנה ותלבושות התיאטרון שממנו באה ומהתרבות המערבית שספגה במשפחתה, שעלתה לארץ מפריז. יצירתה מורכבת מקולאז'ים הבנויים מתצלומי דיוקן שלה עצמה, שהיא גוזרת, מדביקה, וחוזרת ומצלמת מחדש כמה פעמים, עד שמתקבלת תוצאה שמשביעה את רצונה.
סדרת הקולאז'ים מורכבת מחלקי תצלומים שבהם עיוותה האמנית את דמותה ולאחר מכן הדביקה אותם בשכבות. התצלומים לקוחים מתוך מיצג שיצרה ספז, שבמהלכו החליפה תלבושות, פאות ואיפור, כך שמתצלום לתצלום התחלפה דמותה ועטתה מראה חדש.

בעבודת הווידיאו "מירבלה" מיצג שבו האמנית מופיעה כשהיא מדברת ב-30 שפות שונות. הטקסט הרב-לשוני של העבודה, המתייחס לפעולות שאדם מקיים מרגע הקימה ועד לכתו לישון, נשמע כמו רצף של הוראות מכאניות להפעלת בובה-אשה.

קול קורא: פקטורי 2#, מוזיאון חיפה לאמנות

קול קורא: פקטורי 2#, מוזיאון חיפה לאמנות

מוזיאון חיפה לאמנות שמח להזמין יוצרים ויוצרות מתחומי המופע והבמה השונים להציע עבודות ל"פקטורי 2", שיתקיים ביוני 2016. הפקטורי הוא אירוע בינתחומי של אמנות חיה המתרחש אחת לכמה חודשים במוזיאון חיפה לאמנות בהשראת התערוכות המוצגות. אנחנו מחפשים עבודות מיצג, מחול, תיאטרון וכן עבודות שמתמקמות מעבר לקווי הגבול של התחומים הללו, ובלבד שתהיינה מבוססות על התרחשות חיה מול הקהל או בשיתופו על העבודות לקיים קשר ישיר עם התערוכה המוצגת בימים אלה במוזיאון – "מאנדי וורהול ועד היום: התרבות, הצבע, הגוף", המציגה עבודות מזרמי הפופ-ארט והאופ-ארט ובוחנת אותן ואת השפעתן על האמנות הישראלית העכשווית.להלן כמה נושאים שניתן להגיב אליהם: הטכנולוגיה, השפעתה על עולם האמנות ועל מה שנתפס בעינינו כאותנטי; בדיון, שכפול והתחזות באמנות ובמדיה; שימוש בדימויים מעולם הפרסום ומתרבות הצריכה באמנות ועוד.

מידע נוסף: כאן.

ערס פואטיקה – מלים טבולות בערק, מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

ערס-פואטיקה: "מלים טבולות בערק"
התכנסות 7 במסגרת התערוכה "ביבליולוגיה: הספר כגוף"
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

חמישי, 17.3.16, ב-20:00

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות מקיים סדרת אירועי ספרות, מוזיקה, שירה, פרפורמנס ומחול, במסגרת התערוכה "ביביליולוגיה: הספר כגוף". התערוכה, שאצרו דרורית גור-אריה ורפאל סיגל, מבקשת לפענח את קסמו של הקשר בין הספר לגוף האנושי ומתחקה אחר המימד הפיזי והגופני שקיים בספרים, תוך התייחסות להיבטים של טקסט, שפה ופעולת הקריאה. במסגרת ההתכנסות האחרונה מתארחים חברי קבוצת ערס-פואטיקה לערב הקראת שירה שישלב משוררים, אמני ספוקן-וורד ורקדניות בטן.
בהשתתפות: עדי קיסר, תהילה חכימי, שחר-מריו מרדכי, ישראל דדון, לורן מילק, אלה גרינבאום. על העמדה עם כל מה שחדש במזרח התיכון: DJ חן אלמליח.
עורכת: עדי קיסר.
כרטיסים: 40 שקל.
מספר המקומות מוגבל.
לרכישת כרטיסים: 03-9286304/ 26 או במייל.
הכניסה לתערוכות המוזיאון כלולה במחיר הכרטיס.מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

יקטרינה דגוט, "עבודת ההלם של הדימוי הנע", מובי – מוזיאוני בת-ים

יקטרינה דגוט, "עבודת ההלם של הדימוי הנע"
מובי – מוזיאוני בת-ים

רביעי, 9.3.16 , ב-19:30
שעות פתיחה במוזיאון ליום זה: 12:00–21:30

במסגרת סדרת התערוכות השנתית "הילדים רוצים קומוניזם" מוצגת "האנציקלופדיה הסובייטית הגדולה" בתוך כוננית שעיצבה ניקול ורמרס. כחלק מהעבודה מוצעות לאורך השנה קריאות שונות של המציאות הנוכחית מתוך הפרספקטיבה המושגית הנפרשת באנציקלופדיה. כך הופכת האנציקלופדיה למאגר רפרנסים ונקודות התייחסות המאפשרים הבנה של המציאות כיום.בהרצאתה "עבודת ההלם של הדימוי הנע: ייצור דימויים והפצתם בברית-המועצות ומעבר" תעסוק יקטרינה דגוט במעבר מהשלב האוונגרדי לזה הסטליניסטי ובאופן שבו ניתן ללמוד על מצבנו היום דרך התמורות הכלכליות והחזותיות שנוסחו באותו רגע.
דגוט היא אוצרת, היסטוריונית וכותבת ממוסקבה, מנהלת אמנותית באקדמיה לאמנויות העולם בקלן, גרמניה, ומלמדת באקדמיה לצילום ומולטימדיה על-שם רודשנקו, מוסקבה. דגוט שימשה אוצרת בגלריה הלאומית טרטיאקוב במוסקה, אצרה את הביתן הרוסי בבינאלה בוונציה בשנת 2001, את הברגן-אסמבלי, נורבגיה, ואת המהדורה הראשונה של הביאנלה התעשייתית של אורל ביקטרינבורג.

"הילדים רוצים קומוניזם", אוצר: יהושע סימון
14.5.2016–25.2.2016
בלוג הפרויקט

מובי – מוזיאוני בת-ים, רח' סטרומה 6, בת-ים, טל' 03-6591140. שעות פתיחה: שלישי, חמישי, 16:00–20:00, שישי, שבת, 10:00–14:00.

תיאטרון אורנה פורת

פסטיבל ירון ע"ש הצנחן ירון ירושלמי בפורים
תיאטרון אורנה פורת
מרכז סוזן דלל, תל-אביב

23–25 במרץ 2016

תיאטרון אורנה פורת לילדים  ולנוער מקיים זו הפעם ה-12 את פסטיבל ירון להצגות לילדים ולכל המשפחה. הפסטיבל הוא פרי יוזמה משותפת של משפחת ירושלמי, הפועלת בתחום התרבות והאחראית לפרויקטים רבים להנצחת ירון ירושלמי, הצנחן שנפל במלחמת ההתשה, עיריית תל-אביב ותיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער. בפסטיבל, שיתקיים במשך שלושה ימים, יועלו 17 הצגות שונות לילדים, שתיים מהן בבכורה – "שרלוק הולמס" ו"אי המטמון".

בין ההצגות שיועלו בפסטיבל:
"האוצר שאינו נגמר", אגדת ילדים חכמה על אמא אדמה; "מחסן השטוזים של דתיה", הצגה מוזיקלית משעשעת מאת דתיה בן-דור; "בגן של ביאליק", מחזמר לילדים משיריו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק; "ליצן החצר", הצגה על קסם התיאטרון; "בגדי המלך החדשים", אגדה אהובה בלבוש חדש על-פי הנס כריסטיאן אנדרסן; "טובים השניים", אגדה מוזיקלית על שיתוף פעולה; "הנסיכה על העדשה", הצגה מוזיקלית בהשראת הסיפור מאת אנדרסן.
ניהול אמנותי: גיל צרנוביץ'.
נוסף להצגות יתקיימו פעילויות והפעלות במתחם מרכז סוזן דלל. ההשתתפות בפעילויות חופשית.
כרטיסים ברכישה מוקדמת בטל' 03-5111444, שלוחה 9, או באתר התיאטרון.
כרטיסים: 60–90 שקל.
מחירים מיוחדים לוועדי עובדים וקבוצות. 1+1 למחזיקי כרטיס אשראי של ישראכרט.

* שני זוגות כרטיסים להצגה "חברים על הגשר" (לבני 4–7), שתתקיים ביום רביעי, ב-23.3.16, ב-17:30, במרכז סוזן דלל תל-אביב, יוגרלו בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום.
מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *