רב ערב 1.3.2016

"מאסטרס 16", אירועי השנה של התואר שני בעיצוב, בצלאל | גידי גילעם | קול קורא לפרויקט עם האמן הדס עפרת | דבורה ספז | שי זילברמן | אודי אבן | בועז אהרונוביץ' בשיחה עם אורית בולגרו | יצירה משותפת של ארנסטו לוי ותמר רבן

"פונקציה של ביס", צילום: נמרוד גנישר, במסגרת אירועי "מאסטרס 16", בית הנסן, ירושלים

"מאסטרס 16", אירועי השנה של התוכנית לתואר שני בעיצוב, בצלאל
בית הנסן, ירושלים

3–24 במרץ 2016

התוכנית לתואר שני בעיצוב בבצלאל מקיימת לראשונה סדרת אירועים המסכמים את שנת הלימודים שחלפה במקום מושבה בבית הנסן בירושלים. במסגרת האירועים תוצג תערוכת הבוגרים "פיגומים", שתציג לראשונה את בוגרי שלושת המסלולים יחד – "אודות עיצוב", "ניהול עיצוב" ו"עיצוב וטכנולוגיה".
עבודות הבוגרים מחזקות את אופייה של התוכנית ככזו המבקשת להכין את בוגריה להגיב ולפעול בעולם משתנה במהירות על-ידי קשר כפול – בין תיאוריה לפרקטיקה מחד, ובין תמונת מצב עכשווית על סוגיות חברתיות, כלכליות, סביבתיות ופוליטיות, דרך בחינה מתמדת של המתודולוגיה ומידת ההשפעה של מעצבים על סביבתם, מאידך.

לצד התערוכה, שנאצרת ומעוצבת על-ידי צוות מסלול "אודות עיצוב", יתקיים הכנס השנתי של המסלול, "פונקציה של ביס" (10-24.3.16), שבמסגרתו תתקיים תערוכה אכילה וסדרת הרצאות שתבחן את שדה ניהול העיצוב כמנוע לחדשנות תעשייתית ויצירתיות בינתחומית על-ידי חיבור בין שפים, מדענים ומעצבים שיעצבו את מערכת היחסים בין אדם, סביבה ומזון.
הכנס השנתי של מסלול "עיצוב וטכנולוגיה", "גוף שלישי פלוס" (16-17.3.16), יבחן דרך סדרה של הרצאות, סדנאות וכיתות אמן ומדען את מערכת היחסים בין הגוף לטכנולוגיה.
בין לבין יתקיימו סיורים, מפגשים ואירועים נוספים, וכן יום פתוח של התוכנית (3.3.16), שיפגיש מועמדים פוטנציאליים עם ראשי המסלולים, סטודנטים ובוגרים, ויציע מידע על הרשמה לתוכנית.
מצורף מידע מסודר על כל האירועים, לינקים להרשמה ותמונות לשימוש חופשי. נשמח לראותך בין אורחינו וכמובן לחשוף את המידע לקהל הרחב.

כל המידע וההרשמה באתר
בית הנסן, מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

"זמן", מיצב-ציור, גידי גילעם, 2016

גידי גילעם, "רטט"
מוזיאון לאמנות ישראלית רמת-גן
ליווי ואוצרות: איילת השחר-כהן

פתיחה:  שישי, 4.3.16, ב-12:00
נעילה: 28.3.16

בעבודותיו החדשות מבקש גידי גילעם לבחון את הגבולות האפשריים של ציוריו ורישומיו. כמי שעבד בעבר עם חומרים תעשייתיים וצייר על קירות ברחוב ובמרחבים ציבוריים אחרים, חוקר גילעם את שפתו הציורית המתגבשת בתוך הסטודיו הסגור, ומייצא אותה אל חללי תצוגה אחרים ולראשונה אל חלל מוזיאלי. חומרי הציור הבסיסיים (מצע הבד ומסגרות העץ למתיחת הבד) נחקרים על-ידיו כאובייקטים עם תוקף אמנותי, ויחד עם חומרים אחרים – כמו פיסות פרספקס, נייר וקרטון – הם חוברים לציוריו ויוצרים היבריד ציורי-פיסולי המתייחס לקיר, לאור ולחלל. בציוריו של גילעם מופיע זה שנים קונטור המתאר דמות אנדרוגינית בגדלים שונים, עירומה ומכונסת, ישובה על כיסא או ניצבת בחלל ריק. הדמות נטולת הפנים נראית כמי שהחיים נשאבו ממנה או ככזו שממתינה להתמלא בזהות חדשה. הקו המגדיר אותה הוא גם הקו שמבודד אותה מהמשטח הציורי ומהדהד אל תוך הקווים במערך הפיסולי שנבנה מסביבה וביחס אליה. בתערוכה הנוכחית תצא הדמות מתוך הקנבס המלבני, וגבולותיה יוגדרו מחדש בדיאלוג עם החלל.

מוזיאון לאמנות ישראלית רמת-גן, רח' אבא הלל סילבר 146, רמת-גן.
פרטים נוספים, כאן.

zoooo, קול קורא לפרויקט אמנותי במרחב הציבורי, תיאטרון הקרון

פרויקט אמנותי קבוצתי במרחב הציבורי
"ZOOOOOOO"
עם
האמן הדס עפרת

אתם מוזמנים להשתתף בפרויקט רב-תחומי – מופעים והצבות עם זיקה חזותית, המייצגים מתחם גן-חיות אלטרנטיבי. הפרויקט משלב בין יצירה אישית לעבודה קבוצתית.

את מי אנחנו מזמינים להצטרף ל"ZOOOOOOO"? אמנים בינתחומיים – אמני מופע, בובנאים, מעצבים,Makers, פסלים, אמני מדיה ומפתחי משחקים וצעצועים.

פיתוח ובנייה:
7 פגישות (6 שעות כ"א) בימי שישי, החל מחודש מאי 2016.
פגישת כינוס מקדימה תתקיים ב-1.4.16.
המפגשים יתקיימו בתיאטרון הקרון, ירושלים.

מופעים:
האירוע האמנותי יוצג בימי הקיץ בירושלים, והוא יהיה לכל המשפחה. האמנים הנבחרים יקבלו תקציב השתתפות.

איך מצטרפים?
שולחים תיאור קצר של נסיונכם האמנותי בצירוף 3 דימויים ו/או קטע וידיאו מעבודות קודמות עד 15.3.16 למייל. נא לציין בכותרת המייל "הגשה לפרויקט ZOOOOOOO" ואת שמכם.

פרטים נוספים: תמי, טל' 02-5618514 שלוחה 118, או במייל.
הדס עפרת הוא אמן פרפורמנס והצבות מדיה. שותף להקמת תיאטרון הקרון, הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ובית-הספר לתיאטרון חזותי בירושלים.

דבורה ספז, שירת מירבלה, צילום: דבורה ספז

דבורה ספז, "שירת מירבלה"
צילום וקולאז'ים מחלקי צילומים לצד עבודת וידיאו

בית האמנים, תל-אביב
אוצרת: דניאלה טלמור

פתיחה: חמישי, 3.3.16, ב-19:30

ביצירתה הייחודית מבקשת דבורה ספז לחזור ולגעת בעבר, כדי לחשוף אותו להווה ולגלות בו צדדים חדשים. יצירתה מציגה התבוננות מעמיקה וטורדת בעצם הקיום, בתבניות הפנימיות שלו ובחיבורים שהוא מכיל בין החומר לרוח ובין הפרט למרחב. ספז שואבת את השראתה מן העולם של עיצוב האופנה ותלבושות התיאטרון שממנו באה, ומהתרבות המערבית שספגה במשפחתה, שעלתה לארץ מפריז. יצירתה מורכבת מקולאז'ים הבנויים מצילומי דיוקן שלה עצמה, שהיא גוזרת, מדביקה וחוזרת ומצלמת מחדש כמה פעמים, עד שמתקבלת תוצאה שמשביעה את רצונה. יצירתה עוסקת באני שלה, שמצד אחד הוא ייחודי ופרטי, ומן הצד האחר – אינו חריג או שונה מאחרים. סדרת הקולאז'ים מורכבת מחלקי תצלומים שבהם עיוותה האמנית את דמותה, ולאחר מכן הדביקה אותם בשכבות. התצלומים לקוחים מתוך מיצג שיצרה ספז, ובמהלכו החליפה תלבושות, פאות ואיפור, כך שמתצלום לתצלום התחלפה דמותה ועטתה מראה חדש. גם הסביבה המבוימת שברקע כל תצלום משתנה, ומשווה לכל תצלום אווירה אחרת. בעבודת הווידיאו "מירבלה" מיצג שבו מופיעה האמנית כשהיא מדברת ב-30 שפות שונות. הטקסט הרב-לשוני של העבודה בסיסי מאוד, ומתייחס לפעולות השגרתיות שאדם מקיים מרגע הקימה ועד לכתו לישון. בצורה שבה מדקלמת אותו האמנית הוא נשמע כמו רצף של הוראות מכניות להפעלת בובה-אשה.

שי זילברמן, ללא כותרת, קולאז' נייר, 2011

שי זילברמן, "קולאז'ים"
הגלריה ע"ש מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה
אוצרת: חנה שביב

פתיחה: 3.3.16
נעילה: 31.3.16

שי זילברמן עוסק בגילוי העבר וההווה דרך קולאז'ים. הנייר הישן וההדפסה הישנה הם חומרי הגלם שלו. כמו ארכיאולוג הממציא מחדש את סיפור העבר על סמך שברי ממצאים, פיסות מידע ודמיון, הוא נובר בצילומים ישנים כדי לספר על ההווה. בתערוכה זו הוא מציג קולאז'ים של נוף עירוני, טבע ודיוקנאות. המשותף לכולם הוא זרם התודעה שדרכו הוא עובד. ספרים הם החומר שממנו הוא לש את עבודותיו. הוא גוזר, חותך, מדביק ויוצר עולמות חדשים. הופך נופים גיאוגרפיים לנופי נפש, ותצלומי אמנות מתמחזרים אצלו להיגד חדש ואישי. מטרת המחברים שלו אינה ליצור עולם פנטסטי ועתידני, אלא דווקא לקרב אותנו אל עולמו הפנימי. לסדרת הפורטרטים שלו הוא בוחר דימויים אנונימיים, לפי קוד פנימי משלו, ומשתיל להם עור חדש מעולם הצומח.

לגלריית העבודות
הגלריה ע"ש מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 04/8562540. ראשון עד חמישי, 10:00–17:00.

אודי אבן, בית בנימיני, תל-אביב

אודי אבן, "קדר"
בית בנימיני, תל-אביב
אוצרת: תמרה ריקמן
הקמת התערוכה: זיק

נעילה: 9.4.16

עבודותיו של אודי אבן ז"ל, קדר-אמן, מחברי קבוצת זיק, המוצגות בתערוכה, נאספו מבני משפחה, חברים ורוכשים שאהבו את כדיו וכליו. התצוגה אינה כרונולוגית והיא מוותרת על כל ניסיון למיון או למעקב פרשני. כוונתה העיקרית היא להפגיש את המבקרים עם העבודות של אודי, מתוך רצון לחשוף את יופיין, חושניותן וכוחן הפראי והבלתי מתפשר. במחשבתו של אודי לא היה הבדל בין אמנות גבוהה לנמוכה, בין אמנות עממית לאצילית ובין אמנות למלאכה (אומנות). הוא פעל בכל המישורים בו בזמן והותיר גבולות פרומים וסוגות לא מוגדרות. תהליך העבודה שלו היה נסיוני וכרוך במחקר של חומרים ושל טכניקות עבודה חדשות. עבודותיו האחרונות, שנלקחו ממש מתוך הסטודיו, בעודן באמצע תהליך העבודה, הן עדות מוחשית לכך. אלה הן עבודות פורצלן החוקרות בדרך מקורית את תכונות החומר וגבולותיו.

אודי היה בשיא פריחתו האישית והאמנותית כאשר נפטר באופן פתאומי בגיל 45. התערוכה מכילה ארבע מחוות אישיות לזכרו: מחווה פיסולית של חבריו לקבוצת זיק (בשיתוף עירית אבא); אלתור פיסולי של מיה פרנס בהשראת הכד הצומח; מחווה קולנועית של אחותו, הבמאית ענת אבן (הסרט "אחרי הסוף"); ועבודות קרמיקה של בנו, איתמר, שממשיך את דרכו.

בית בנימיני, רח' העמל 17, תל-אביב. טל' 03-5182257. שני עד חמישי, 11:00–19:00, שישי ושבת, 11:00–14:00.

As Far As We Can See, מתוך התערוכה: "נקודה כחולה חיוורת", מוזיאון תל אביב

מפגש עם האמן בועז אהרונוביץ' והאוצרת אורית בולגרו
בתערוכה "נקודה כחולה חיוורת"
מוזיאון תל-אביב לאמנות

חמישי, 3.3.16, ב-20:00

"נקודה כחולה חיוורת" הוא שמו של תצלום שצולם מהחללית הלא-מאוישת ווֹיאג'ר 1 (1990), ובו נצפה כדור הארץ מנקודת המבט המרוחקת ביותר בחלל. התצלום מבקש לתת מענה לרגע שבו הראייה פוגשת בחוסר האפשרות לראות. תערוכת היחיד של בועז אהרונוביץ' מתמקדת בסדרות המבוססות על תצלומים ישירים ועל דימויים שנוכסו מהאינטרנט. במפגש בתערוכה יעלה הדיון בראייה ובגבולותיה, ביחס שבין ראייה לידיעה, ברצון לבנות דימוי, בפער שבין הדמיה לדימוי ובמוטיבציה האנושית לחרוג אל מעבר לגבול הידיעה.

מזויאון תל-אביב, הגלריה לצילום על-שם דורון סבג, ors, הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר.

"מספרות", אנסמבל 209, צילום: בני קורי

"מספרות", אנסמבל 209

המופע החדש של אנסמבל 209, "מספרות", יצירה משותפת של ארנסטו לוי ותמר רבן, מוצג בצורה ובמסגרת של תיאטרון מסורתי כביכול, אבל למעשה הוא דינמי ומשתנה ממופע למופע. לפני כל מופע יוצא האנסמבל מבמת מיצג לאירוע "מתפשטות" ברחבי התחנה המרכזית החדשה, שם הוא "מקליט" חוויות, צלילים, מראות ורשמים מהמרחב הציבורי הגדוש מחד והשומם מאידך. את כל אלה הוא מביא בצורת טקסטים, דימויים ופעולות אל במת מיצג, אל המופע "מספרות", בכל פעם בדרך אחרת.

המופעים יתרחשו בתאריכים הבאים:

בכורה, 5.3.16, שבת, ב-20:30
שלישי, 8.3.16, ב-20:30
שישי, 11.3.16, ב-13:00
שבת, 12.3.16, ב-20:30
שלישי, 15.3.16, ב-20:30
חמישי, 17.3.16, ב-20:30
שבת, 19.3.16, ב-20:30

שלישי, 22.3.16, ב-20:30​
כרטיסים כאן או בטל' 03-5372096. במת מיצג, התחנה המרכזית החדשה, תל-אביב–יפו, קומה 4, קומת הכניסה. נכנסים משער 41 ברח' לוינסקי 116 וממשיכים במסדרון עד סופו.​

* זוג כרטיסים למופע יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

1 תגובות על “רב ערב 1.3.2016”

    קשה להאמין שמיהו רצני כותב טקסטים כאלה
    ביקרתי בתערוכה והשומרת נימנמה בצד השמאלי של משקוף הכניסה. לאחר סיור מעמיק הייתי חייבת להשען על הקירות בדרכי החוצה אל גרם המדרגות, פן אפול גם אני לתרדמת.
    "נקודה כחולה חיוורת" הוא שמו של תצלום שצולם מהחללית הלא-מאוישת ווֹיאג'ר 1 (1990), ובו נצפה כדור הארץ מנקודת המבט המרוחקת ביותר בחלל. התצלום מבקש לתת מענה לרגע שבו הראייה פוגשת בחוסר האפשרות לראות. תערוכת היחיד של בועז אהרונוביץ' מתמקדת בסדרות המבוססות על תצלומים ישירים ועל דימויים שנוכסו מהאינטרנט. במפגש בתערוכה יעלה הדיון בראייה ובגבולותיה, ביחס שבין ראייה לידיעה, ברצון לבנות דימוי, בפער שבין הדמיה לדימוי ובמוטיבציה האנושית לחרוג אל מעבר לגבול הידיעה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *