רב ערב 16.2.2016

ביאליק, ספר האגדה ואנחנו | איראן איראן / یران یران / Iran Iran | "אני המשורר והיא העולם" | "טבע", יואב אפרתי | "שורשים בזמן" | קורס "להתראות סובייקט מודרני, ברוך הבא סובייקט טכנו-דיגיטלי".

חיים ליפשיץ, באדיבות בית ביאליק

"אל האגדה", שיח גלריה בבית אבי חי
ביאליק, ספר האגדה ואנחנו

יותר מ-100 שנים חלפו מאז יצא לאור "ספר האגדה" בעריכתם של ביאליק ורבניצקי. מפעל הכינוס האדיר של השניים נועד להנגיש את אוצר החוכמה היהודית לכל אדם עברי ולהעניק לו חיים מחוץ לכותלי בית-המדרש. השער שנפתח והגשר שנמתח ממשיכים להאיר ולהעניק השראה לסופרים וליוצרים עד היום. התערוכה "אל האגדה" מבקשת לחבר את הספר אל ימינו ולהאירו מכמה זוויות: היא תטווה את החוט הנמשך מן ההוצאה הראשונה של הספר ועד להוצאה העכשווית, הרואה אור בעריכתו של פרופ' אביגדור שנאן; יוצגו בה יצירות של אמנים ישראלים העוסקות במתח שבין העולם הדתי לזה החופשי, בנתק ביניהם ובחיבורם מחדש; והיא תפתח לצעירים צוהר לעולם האגדה באמצעות עיבודים מודרניים, איורים וסרטונים.

התערוכה בשיתוף עם בית ביאליק בתל-אביב.
קישור לאירוע
אוצר: דוד איבגי

שיח גלריה עם אוצר התערוכה: חמישי, 18.2.16, ב-17:00בית אבי חי, רח' המלך ג'ורג' 44, ירושלים. ראשון עד חמישי, 10:00–19:00, שישי וערבי חג, 10:00–13:00

נטלי קוסקי, "I am not afraid of you", 2013"

איראן איראן / یران یران / Iran Iran
גלריות קיי, באר-שבע

19.1.2016–18.3.2016
שיח גלריה: 22.2.16, ב-19:30, בגלריה מקום-לאמנות בקריית המלאכה, תל-אביב

התערוכה "איראן איראן" מבקשת לשרטט את האופן המורכב והמרובד שבו נתפסת איראן כמושג, כמקום, כמראה או כתפיסת עולם בעיניהן של 16 אמניות. פרס, או הרפובליקה האסלאמית של איראן, עברה תמורות רבות במהלך ההיסטוריה, גם ביחס ליהדות ולישראליות. התערוכה מציבה מראה עכשווית על האופן הכמעט מטפיזי שבו נתפסת איראן, מן הבחינה התרבותית, הסוציולוגית, המגדרית, ההיסטורית ועוד.

בשיח הגלריה בתל-אביב יוקרנו דימויים מחלל התערוכה. השיח ייערך בנוכחות 16 האמניות המשתתפות, חברות קבוצת Artists Unit-E, ואוצר התערוכה ניר הרמט. חברות Artists Unit–E: אביבית גרף גרסל, אנה פרומצ'נקו, גילה גרינפילד, דניאל פלדהקר, הילה כרמל, חגית קזיניץ, ליה קאופמן, לילי פישר, מיכל ברנע-שני, נטלי קוסקי, ענבל מארי-כהן, פאולה עליון, ציפי לוסטיג, רונית גורביץ', רתם רשף, שושי קוניגסברג.

קישור לאירוע
אוצר המכללה: ישראל רבינוביץ
התערוכה מוצגת במכללה האקדמית לחינוך על-שם קיי, רח' עזריאל ניצני 6, באר-שבע. ראשון עד חמישי, 09:00–19:00.
שיח הגלריה יתקיים בגלריה מקום-לאמנות בקריית-המלאכה, רח' שביל-המרץ 6, תל-אביב.

"להתראות סובייקט מודרני, ברוך הבא סובייקט טכנו-דיגיטלי", קורס במסגרת התוכנית לתואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנויות בבצלאל

תוכנית התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות בבצלאל
קורס "להתראות סובייקט מודרני, ברוך הבא סובייקט טכנו-דיגיטלי"

התוכנית שמחה להודיע על פתיחת הקורס "להתראות סובייקט מודרני, ברוך הבא סובייקט טכנו-דיגיטלי". ההשתתפות בקורס חינם, אך דורשת רישום מקדים.

הקורס יתקיים בבית הנסן, מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים, החל מ-24.2.16, בימי רביעי, בשעות 18.00–19.30, למשך 13 מפגשים, עד 15.6.16, כולל.
ההשתתפות אינה מקנה הכרה אקדמית.
מרצה: ד"ר גלית ולנר.

תיאור הקורס: הטכנולוגיות הדיגיטליות הסובבות אותנו משפיעות עלינו ומשנות את האופן שבו אנחנו תופסים את העולם. האם הן גם מעצבות סובייקט חדש? בקורס נחקור שאלה זו באמצעות קריאה בטקסטים שהם חוד החנית בחשיבה על אודות כינונו של סובייקט חדש, שונה, דיגיטלי. נבדוק את המעבר ממודרניות לפוסטמודרניות ומשם לפוסט-הומניזם, OOO ופוסט-פנומנולוגיה; נבחן את מושג הווירטואליות מול מושג המציאות המתוגברת, ונאפיין את הדיגיטליות כמרכיב בזהות החדשה. בין הנושאים שיידונו בקורס: רובוטים חברתיים, תשומת לב בעידן הדיגיטלי, טכנולוגיה ומגדר, אושר דיגיטלי, כימות עצמי (Quantified self) ועוד.

להרשמה יש לשלוח מייל.
לפרטים נוספים: 02-5631584.

ליהי תורג'מן, "ציון"

"אני המשורר והיא העולם"
בית גורדון לונדון, גלריה עירונית לאמנות, ראשון-לציון

נעילה: 21 במרץ
משתתפים: ליהי תורג'מן, אתי וידר-ורצר, נחמה גולן, מירי מור, נדיה עדינה רוז, שרון פרופ-רשבם, יעל וקסלר, לוסי אלקויטי
אוצרות: אפי גן, קרן ויסהוז

התערוכה, ששמה הושאל משירה של לאה גולדברג, מבקשת להסב את תשומת הלב אל השירה ואל האמנות המתקיימות זו לצד זו. בתערוכה מציגות אמניות שלצד עבודתן האמנותית כותבות שירה מקורית, אמניות השואלות שירים או שורות שיריות אל העבודות ומשלבות אותם בעבודות, ואמניות הלוקחות שיר ומתחילות פעולה, עד שהוא מתרצה לעבודה. בחללי קומת התערוכה מוצגות עבודות של שמונה אמניות צילום, וידיאו, ציור, איור ופיסול. השירה מטעינה את עבודות האמנות והן אותה.

במוצ"ש, 27.2.16, ב-19:00, יתקיים ערב הקראת שירה ומוזיקה. משתתפים: רועי חסן, רון דהן, לורן מיליק ואיתמר הולין (עוד ופיוט). הכניסה חופשית.

בית גורדון לונדון (קומה ב'), גלריה עירונית לאמנות, רח' אחה"ע 8, ראשון-לציון

"הילדים רוצים קומוניזם", סבב תערוכות שנתי במובי, מוזיאוני בת-ים

"הילדים רוצים קומוניזם"
מובי – מוזיאוני בת-ים

פתיחת סבב התערוכות הראשון: יום חמישי, 25.2.2016, ב-20:00

"הילדים רוצים קומוניזם" הוא פרויקט תערוכות שנתי במובי – מוזיאוני בת-ים, המציין 99 שנה למהפכת אוקטובר (1917). הפרויקט מתקיים בשיתוף עם שורה של מוסדות ואמנים ברחבי העולם, והוא כולל הרצאות, מיצגים, הקרנות ופרסומים לכל אורך שנת 2016. המוסדות השותפים הם Tranzit, פראג; VCRC, קייב; Free/Slow University, ורשה; State of Concept, אתונה; Škuc Gallery, לובליאנה ומובי.
במסגרת סבב התערוכות הראשון תיפתח ב-25.2.16 תערוכה קבוצתית בהשתתפות אוהד מרומי, נועה יפה, ניקול ורמרס, יוני גולד, נטליה זורבוב, אסיה לוקין, זויה צ'רקסקי, אולגה קונדינה (הברביזון החדש) ורענן חרל"פ. אוצר: יהושע סימון.

עוד בסבב התערוכות הראשון יוצג באולם מבחר סרטי מדע בדיוני מהגוש סובייטי: "או-בי-או-בה: קץ האנושות" (פיוטר זולקין, 1985), "מוסקבה החדשה" (אלכסנדר מדבדקין, 1938), ו"אליטה: מלכת מאדים" (יאקוב פרוטזנוב, 1924).

בלוג הפרוייקט
אתר (יעלה לאוויר ב-25.2.16)

מובי – מוזיאוני בת-ים, רח' סטרומה 6, בת-ים, טל' 03-6591140. שעות פתיחה: שלישי, חמישי, 16:00–20:00, שישי, שבת, 10:00–14:00.

יואב אפרתי. צילום: רן ארדה

"טבע", יואב אפרתי
גלריה בזל

פתיחה: שישי, 19.2.16, ב-11:00
נעילה: 11.3.2016

גלריה בזל שמחה להזמינכן/ם לפתיחת תערוכתו החדשה של יואב אפרתי, "טבע". בתערוכה יוצגו פסלים ורישומים חדשים.

גלריה בזל, רח' השל"ה 1 (מתחם בזל), תל-אביב, טל' 6024957–03. ראשון עד חמישי, 10:00–19:00, שישי, 10:00–14:00.

נחמה גולן, מתוך התערוכה "שורשים בזמן", גלריה עירונית לאמנות, בית גורדון-לונדון, ראשון-לציון

"שורשים בזמן", הגלריה העירונית לאמנות
בית גורדון-לונדון, ראשון-לציון

פתיחה: מוצ"ש, 20.2.16, ב-20:00
נעילה: 15.5.16

התערוכה "שורשים בזמן" מציגה עבודות של תשעה אמנים ישראלים עכשוויים העוסקים באופנים שונים בשורשי השפה. העבודות נעות על הציר שבין שורשים יהודיים, שבהם העברית היא שפת קודש, לבין שורשים חילוניים, שבהם העברית היא שפה מתווכת למסע הביוגרפי של האמן ולעולם סביבו. קן גולדמן, אנדי ארנוביץ, צילה פרידמן, ויקטוריה חנה ונחמה גולן הם אמנים עכשוויים שהשפה העברית המגיעה משפת הקודש היא המצע שעליו הם פועלים. דרך בחינת סדריה המוכתבים של שפת הקודש ודרכי לימודה עולות מעצמן שאלות על שימושה של השפה.
לידה שרת-מסד, ארנה בן-עמי וארנה אורן-יזרעאלי מציגות עבודות שהשפה העברית חבויה או מטעינה אותן, אך המצע התרבותי שעליו הן פועלות הוא חילוני וביוגרפיה והיסטוריה פרטיות מניעות אותו. מרב דביש–בן-משה מייצרת חיבור מעניין ומטריד בין זמנים שונים וטקסטים שונים של השפה העברית באופן השואל על אפשרות ההדבקה בין קודש לחולין ובין עתיק לעכשווי.

בערב הפתיחה יתקיים המופע "קלשון: פואטיקה מדברית על גבול הסהרה". אמיר מנשהוף, שירה; בן אילון, יאן אילון, מוזיקה.
גלריה העירונית לאמנות, בית גורדון-לונדון, רח' אחד-העם 8, ראשון-לציון, טל' 03-7572827.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *