רב ערב 2.2.2016

סדרת הרצאות של יונתן אמיר על אמנות ישראלית בשנות האלפיים | "פקטורי 1", לילות אמנות חיה במוזיאון חיפה | "בום2", מיצג מאת מאיה דוניץ ודניאל מאיר ושיחה עם גלעד רטמן | "הפרזיט": ורה ברזק-שניידר

עידו מיכאלי, שטיח בנק הפועלים, 2013

"מרגלים, מסתננים וסוכנים כפולים"
סדרת הרצאות של יונתן אמיר על אמנות ישראלית בשנות האלפיים
מרכז הקובייה בירושלים 

ימי שישי, 10:00–11:30
10 מפגשים. מפגש ראשון: 19.2.16

קהילתית או קפיטליסטית, מהוקצעת או מרושלת במתכוון, עשויה במיומנות בחדרו של האמן או מיוצרת על-פי הזמנה במפעל בסין, מגיבה למציאות הפוליטית או מתחמקת ממנה, מעתיקה מגמות אמנות בינלאומיות או מעצבת של סגנון מקומי וייחודי – אלו רק כמה תיאורים אפשריים של היצירה האמנותית הגועשת בישראל של שנות ה-2000.

סדרת ההרצאות תציע שערי כניסה לעולם האמנות המקומי של ימינו. בעשרה מפגשים יוצגו יצירות של עשרות אמניות ואמנים מהעשור וחצי האחרונים. בין הנושאים שיעלו לדיון בקורס: פרקטיקות יצירה חדשות, מעמד האמנות בעידן של ייצור גלובלי, חזרת הציור הריאליסטי, אמנות ארכיונים, פסטיבלי אמנות בישראל ועוד.

יונתן אמיר הוא מבקר אמנות, מרצה ועורך שותף של כתב-העת המקוון לאמנות "ערב רב".
לפרטים: הקובייה, 02-5456222, 02-5456223

"פקטורי 1", לילות אמנות חיה במוזיאון חיפה לאמנות

"פקטורי 1", לילות אמנות חיה במוזיאון חיפה לאמנות

חמישי, 11.2.16, מ-20:00

אירוע ראשון בסדרת אירועים ליליים במוזיאון חיפה לאמנות, הכוללים מופעים המתקיימים בו בזמן בחללי המוזיאון בהשראת התערוכה "מאנדי וורהול ועד היום". מפגשים בין יצירה ממוסגרת לאמנות חיה וחד-פעמית:  "YouMake ReMake", מופע רב-תחומי של רננה רז; Plastic Heroes, תיאטרון חפצים של אריאל דורון; "ניסויים בהיפנוזה", מופע מחול של מאיה ברינר; "קליידוסקופ – תרדמת היפנוטית", מיצג של ורה ברזק; DJ Schoolmaster (התפוחים); 22 וחצי דקות של הדרכה אישית בתערוכה ועוד הפתעות.

מחיר: 45 שקל. סטודנט: 30 שקל.
רח' שבתאי לוי 26, חיפה, טל' 04-9115997. לפרטים נוספים.

"בום2", מיצג מאת מאיה דוניץ ודניאל מאיר. צילום: דנה דוניץ

"בום2", מיצג מאת מאיה דוניץ ודניאל מאיר ושיחה עם גלעד רטמן
המרכז לאמנות עכשווית CCA

רביעי, 17.2.16, ב-19:00

"בום2" היא עבודת מיצג חדשה מאת מאיה דוניץ ודני מאיר, עם וידיאו וסאונד שיצר דניאל מאיר. העבודה הוצגה לראשונה בפלה דה-טוקיו (Palais de Tokyo) בפריז. בשימוש בקול, פסנתר ופידבקים, העבודה משלבת טכניקות כגון רמקול זעיר שמשתמש בחלל הפה כבתיבת תהודה, פיידבק אלקטרו-אקוסטי, וכן הקרנת וידיאו על גוף. כל אלה יחד יוצרים שכבות של צליל, דימוי ותודעה ומנסים לחקור את החומריות של הצליל. לאחר הפרפורמנס יתקיים שיח אמן עם מאיה דוניץ, דני מאיר וגלעד רטמן.

* זוג כרטיסים לאירוע יחולק לקורא "רב ערב" הראשון שישלח מייל.

המרכז לאמנות עכשווית CCA , רח' צדוק הכהן 2א' (ליד קלישר 5), תל-אביב. טל' 03-5106111.
שעות פתיחה: שני עד חמישי, 14:00–19:00, שישי-שבת, 10:00–14:00.

"הפרזיט", תיאטרון קרוב, תל-אביב. צילום: לי שלייכמן

"הפרזיט", תיאטרון קרוב, תל-אביב
מאת ובבימוי ורה ברזק-שניידר

שישי, 5.2.16, ב-13:00

בשנת 1964 הועמד למשפט בברית-המועצות המשורר יוסף ברודסקי בעוון "פרזיטיות", משום שעבודתו כמשורר נחשבה לתרומה לא מספקת למדינה. המשפט של ברודסקי מעורר מחשבות על מקומו של האמן בחברה ועל היחסים שבין אידיאולוגיית המשטר לבין חופש המחשבה והביטוי של האינדיבידואל.

"הפרזיט" הוא קולאז' תיאטרלי העוסק בחיי האזרחים בברית-המועצות הקומוניסטית. שפת העבודה רבגונית ומשלבת אלמנטים של תיאטרון חזותי ופרפורמנס. המופע בנוי מטקסטים אישיים, ספרותיים ודוקומנטריים, המעלים שאלות על חיי הפרט במקום שבו המדינה היא מעל לכל. העבודה ממחיזה את תמליל המשפט המקורי של ברודסקי וכוללת טקסטים מאת אלכסנדר סולז'ניצין, מיכאיל פלייצקובסקי, ברודסקי עצמו וקטורינה קלי.

שחקנים: אוריין גליקסברג-פרתם, דורין מנדל, יואב סדובסקי, רחלי אנקור.
עיצוב חלל ותלבושות: עדי ברודסלי ואורליאן פיק.
ייעוץ דרמטורגי: נעמה ברמן.
עריכת סאונד: יונתן גליקסברג.
עיצוב תאורה: רונן בכר.
אנימציה: אשר שוורץ ואוריה בן-חיים (מכללת ספיר).
* המופע נתמך על-ידי קרן רבינוביץ' לאמנויות ועלה לראשונה בפסטיבל "האזרח כאן" בתיאטרון קרוב בדצמבר 2015.

לצפייה בטריילר
להזמנת כרטיסים
* זוג כרטיסים להצגה יוענק לקורא "רב ערב" הראשון שישלח מייל

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.