רב ערב 17.11.2015

אירוע לכבוד ספר חדש: "היטו שטיירל, חֶלְכָּאֵי המסך: מסות על פוליטיקה של דימוי חזותי" | "ורד הפילוסוף", תערוכה לזכרו של ד"ר שלמה אברהמוב | "עד שהגענו להבנה עם האור", ערב שירה ומוזיקה | 8X8 – שמונה מפגשים עם אמנים על אמנות | "אני רוצה לרקוד, קייט!", ארי טפרברג

מתוך הסרט של אקירה קורוסאווה ״יוג׳ימבו״

הוצאת פיתום וכתב-העת לאמנות "ערב רב" מזמינים לאירוע לכבוד ספר חדש:
"היטו שטיירל,  חֶלְכָּאֵי המסך: מסות על פוליטיקה של דימוי חזותי"

שני, 30.11.15, ב-19:00, בית הנסן
בתוכנית: דברי פתיחה מאת יונתן אמיר, מעורכי כתב-העת המקוון לאמנות "ערב רב", ואסתר דותן, עורכת ומתרגמת הספר מאנגלית, שאף השלימה הערות והוסיפה אחרית דבר.הקרנת הסרט "יוג'ימבו", יפן, 1951, 107 דקות, יפנית, כותרות בעברית.

"חופש מהכל: פרילנסרים ושכירי חרב": יצירת המופת "יוּג'ימְבּוֹ" של אקירה קורוסאווה, על הרקע המתואר בה (אמצע המאה ה-19), היא אלגוריה מתאימה להווה האקטואלי, על-פי האמנית והמסאית היטו שטיירל (מינכן, 1966). המסות בספר מעמידות אתגר כפול בפני אמנות השואפת להיות גורם רלבנטי לא נגרר: לא רק להתמודד עם נתוני ההווה, אלא גם לתור אחר תחביר צורני שיציף סתירות בהתמודדות הזאת, ולא יכסה עליהן.

בית הנסן, מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.
כניסה חופשית

"ורד הפילוסוף", 2012, צילום: שלמה אברהמוב

"ורד הפילוסוף", תערוכה לזכרו של ד"ר שלמה אברהמוב, תיאורטיקן, אמן ומורה
גלריה גרנדART לאמנות עכשווית 

אוצרת: שירלי משולם
פתיחה: חמישי, 19.11.15 שעה: 19:00
נעילה: 20.2.16

התערוכה מורכבת משני פרויקטים אמנותיים שונים באופיים, ששוכנים במרחב תצוגה אחד, כשמחיצה מפרידה ביניהם. הפרויקטים מתפקדים כאיברים שונים בגוף אחד – גוף העבודות של שלמה אברהמוב, שממנו הם נגזרו.

פרויקט 1 | ManLTD Gold 2013–2015 | שירה שובל, שלמה אברהמוב. הפרויקט הוא בעל אופי אספני, אקלקטי ומושגי, וכולל עבודות קרמיות חדשות ועבודת וידיאו של שירה שובל בשילוב חפצים, ארטיפקטים ותצלומים מהסטודיו של שלמה ומאוספיו.

פרויקט 2 | "עץ שגווע", 2013–2015 | שירלי משולם, שלמה אברהמוב. פרויקט אוצרותי משותף שהחל להתגבש לפני כשנה. תצלום יחיד, גדול ממדים, המוצג בחלל תצוגה נזירי, מדיטטיבי, שמשמש מצע להתבוננות ולהרהור פילוסופי.

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART, גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה, טל' 04-8121111. ראשון עד חמישי, 12:00–20:00, שישי, 10:30–13:00.

דוד חברוני, "Save Me", מתוך התערוכה "עד שהגענו להבנה עם האור"

"עד שהגענו להבנה עם האור"
ערב שירה ומוזיקה בגלריה החברתית, מוסררה

רביעי, 18.11.15, ב-19:00

במסגרת "פוטופואטיקה 5", שפתחה את עונת התערוכות בגלריות מוסררה, נקיים ערב שירה בגלריה החברתית, שבה מוצגת בימים אלה התערוכה "עד שהגענו להבנה עם האור". התערוכה מציגה את קבוצת "משיב הרוח", משוררים ומשוררות העוסקים במימד הרוחני בשירה העכשווית, וקבוצת צלמים, אמנים צעירים המתבוננים מחדש באור הפיזי-רוחני של הצילום, שקראו משירת "משיב הרוח" ומשיבים את הרוח לצילום העכשווי, וזאת בלי לוותר על ראייה מפוקחת וביקורתית, חברתית ופוליטית.

שמוליק קליין, יוסף עוזר, אליעז כהן, עמיחי חסון, רות קרא ואיוונוב קניאל יקריאו משיריהם בליווי אפרת אפטר בשירה ופסנתר ויהודה לבבי בקונטרה בס.
אוצר התערוכה: אייל בן-דב.

הכניסה חופשית.
לדף התערוכה

בית-הספר לצילום, ניו-מדיה, מוזיקה חדשה, תקשורת חזותית ופוטותראפיה על-שם נגר,
הגלריה החברתית בקמפוס המקצועי של בית-הספר מוסררה, רח' שבטי-ישראל 22 (קומה 3), ירושלים.

מיכה בר-עם, "תחנת אוטובוס", דימונה, 1958

8X8 – שמונה מפגשים עם אמנים על אמנות
מוזיאון תל-אביב לאמנות 

ערבי חמישי, 21:30–20:00

הסדרה החדשה תכלול שמונה מפגשים עם אמנים על אמנות, בהשתתפות אמני מופת ישראלים שיספרו על יצירתם ותהליך עבודתם. המפגשים יעסקו באמנות המודרנית והעכשווית על תחומיה השונים: ציור, פיסול , מיצב, עיצוב, צילום ווידיאו. האמנים המשתתפים בסדרה: מיכה בר-עם, אליהו אריק בוקובזה, יצחק ליבנה, נחום טבת, דוד טרטקובר, ניר עברון, מיכל הלפמן, נלי אגסי.

8X1 | 26.11.15 | מפגש עם הצלם מיכה בר-עם
מיכה בר-עם, זוכה פרס ישראל לצילום, מבכירי הצלמים בישראל, יוצר ופועל בתחום הצילום קרוב ל-50 שנה. מצלמתו של בר-עם עוקבת אחרי הנעשה בארץ ומנציחה דמויות, אירועי מפתח היסטוריים, מצבים יומיומיים ומוקדים של עניין ציבורי.

מחיר הסדרה: 440 שקל למנויי המוזיאון, 360 שקל לסטודנטים ו-65 שקל למפגש בודד. לפרטים ולהרשמה: 03-6077070.

"אני רוצה לרקוד, קייט!", צילום: יאיר מיוחס, עיצוב: סטודיו הראל ומעין

מופע: "אני רוצה לרקוד, קייט!", ארי טפרברג
"התיבה" ביפו

שישי, 20.11.15, ב-13:00
שבת, 21.11.15, ב-21:00

בבית מבודד גרות חמש אחיות. הן לא בטוחות מי זאת מי. אף אחת לא יוצאת החוצה, אף אחד לא בא לבקר, והגבר היחיד בסביבה הוא הרדיו. הן רוצות לרקוד. בתוך המצב הטעון בצורך לפרוץ החוצה, הפוקוס נע בין האחת לאחרת, ואנו זוכים להצצה אל המרחב התודעתי של כל אחת מהן, כשהארבע האחרות משמשות לה מראה. בהשראת המחזה "רוקדים בלונאסה" מאת בריאן פריל. "אני רוצה לרקוד, קייט!" הוא מעין רמיקס של המחזה המקורי, הבוחן את השאלה: האם אפשר לעסוק בטקסט דרמטי בלי להשתמש בטקסט עצמו?
המופע זכה בפרס עיצוב התלבושות ופרס השפה הבימתית, פסטיבל עכו 2014.
מופיעות: אילנה בר, חיה ברשינסקי, תמר לם, טליה דה-פריס, יעל פינקל.
מוזיקאית ושותפה ליצירה: איילת לרמן.
עיצוב חלל ותלבושות: ג'ואנה ג'ונס.

כרטיס: 60/70 שקל. להזמנת כרטיסים
התיבה, שדרות ירושלים 19 יפו, חצרות יפו, טל' 03-6822403.

* שני זוגות כרטיסים – למופע בשישי ולמופע בשבת – יחולקו לקוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *