רב ערב 2.9.2015

"ליד כד", 57 קדרים בבית בנימיני | "אני אוהב לשבור לאנשים את הפרצוף" (דניאיל חארמס) | קול קורא מעלמא: "תורה היא וללמוד אני צריך" | "ילדות", תערוכה קבוצתית

אבנר שר, "כינים", טכניקה מעורבת על שעם מוצמד לעץ, 2015

"ליד כד", 57 קדרים בבית בנימיני, תל-אביב

נעילה: 10.10.15, ב-14:00
אוצרת: תרצה ילון-קולטון
עיצוב תערוכה: איתי אהלי

כדים הם נפחים המכילים תרבות. על אף שרובם כבר אינם משמשים לאחסון, הם לא נעלמו ממרחב המחיה שלנו, ונוכחותם יוצרת עומק רב שנים של חפץ השזור בדי.אן.איי של התרבות האנושית. כדים שימשו בעבר לאגירת מזון (חיטה, שמן) ומים, וסימלו את מקור החיים, אך גם את סיומם – כמכילים את אפרם של המתים כפי שנהוג בתרבויות שונות. עבור יוצרים קרמיים כד הוא מעין קנבס – משטח גנרי מעוגל שעליו ניתן להתבטא באופן חומרי, ציורי וצבעוני. הכד שימש וממשיך לשמש ליצירת שפה חזותית וחומרית, ביטוי אישי, הבעת עמדה, יופי וביקורת. לכד מעמד של "אנושי"; הוא גוף. לפיכך ניתנו לו שמות של גוף: רגל, אגן ובטן, כתף, צוואר, אוזניים ושפה או שפתיים. הקשר בין המתבונן לכד מרחיב את הקשר שבין המתבונן ליצירת אמנות. מתקיימים בו הזרה וקרבה בו בזמן. הוא מזמין להתבוננות ממרחק, אך גם למגע ולקרבה חושניים. תפיסת הקשר בין הגוף/צופה לכד היא שהובילה להצבה הייחודית של התערוכה. הצופים בתערוכה אינם מתבוננים בכד כחפץ מנוכר, אלא מוזמנים לשבת לידו, לגעת, לשהות. בכך מוטענת התערוכה בחשיבה מחודשת על יחסי צופה/אובייקט/חלל.

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב. טל' 03-5182257.
שני עד חמישי, 11:00–19:00; שישי ושבת, 11:00–14:00.

המרכז האקדמי ויצו חיפה, המחלקה לתקשורת חזותית, שבוע האיור 2015

"אני אוהב לשבור לאנשים את הפרצוף" (דניאיל חארמס)
המרכז האקדמי ויצו חיפה, המחלקה לתקשורת חזותית
שבוע האיור 2015

פתיחה: 3.9.15, ב-18:00, מחסן 2, נמל יפו
נעילה: 12.9.15

במסגרת שבוע האיור 2015 תוצג תערוכה ייעודית משותפת של סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה והמאיירת והאנימטורית מירב שחם. העבודות בתערוכה בוחנות את גבולות המושג "איור" ואת נקודות ההשקה שלו לעיצוב, לאמנות ולאנימציה. התערוכה מתבססת על כתביו של הסופר הרוסי דניאיל חארמס, שנולד בסנט-פטרבורג בשנת 1905 ומת בכלא הרוסי ב-1942. הסטודנטים הוזמנו לקרוא מבחר מסיפוריו הקצרים ולייצר דימויים בהשראתם. העבודות אינן איור של הסיפורים או ההתרחשויות, אלא יצירות חדשות המתכתבות איתם ונוצרו בשיטת רימיקסינג גרפי, שיתוף פעולה איורי שהובילה מירב שחם.

אוצר: ירון שין (Jewboy), ראש המחלקה לתקשורת חזותית.
ראשון עד חמישי, 16:00–21:00; שישי, 10:00–17:00; שבת, 10:00–20:00. הכניסה חופשית. בערב הפתיחה תדפיס חברת Steam את העבודות בטכנולוגיה מיוחדת על גבי קצף הקפה שיוגש למבקרים.

*מסכת "ברכות", פרק ט, דף סב, א.

קול קורא מעלמא: "תורה היא וללמוד אני צריך"*
עלמא מציעה שתי תוכניות לימוד בשנת הלימודים תשע"ו

תוכנית העמיתים – שיח על תרבות בשנת לימודים חינם
התוכנית מיועדת לאמנים יוצרים, פעילים חברתיים, אנשי תרבות ורוח, בוגרי תואר ראשון או תעודה מקבילה. בואו להרחיב ולהעמיק את היכרותכם עם מקורות התרבות העברית לרבדיה ועם אוצרות התרבות היהודיים.

תוכנית ההסבה להוראה בשיתוף סמינר הקיבוצים
תוכנית ייחודית להכשרת אקדמאים להוראה בתחומי מקרא וספרות לבית-הספר העל-יסודי. חוויית לימוד ייחודית בהוראת התרבות העברית לאנשים הצמאים לדעת, בעלי חזון, הנכונים להוביל שינוי במערכת החינוך.

עלמא, בית לתרבות עברית, רח' שד"ל 6, תל-אביב

ורד אהרונוביץ, "מחווה לג'וזף בויס", ברונזה, 45x42x30 ס"מ, 2012

"ילדות", תערוכה קבוצתית
מלון אלגרה, עין-כרם, ירושלים 

מלון הבוטיק אלגרה חוגג ארבע שנים להקמתו עם תערוכה שתוצג בחלליו הציבוריים וכן בחדרי האירוח, ותעסוק בילדות – תקופה שבה הילד מבנה את אישיותו ועולמו, תקופה שבה הדמיון, הצורך והיכולת של המשחק הכרחיים. ילדות היא תקופה רגישה, מורכבת וטעונה קונוטציות וזכרונות. עשרה אמנים מציגים עבודות במבחר מדיומים, ובהם וידיאו-ארט, צילום, פיסול וציור. היצירות מציגות בדרך ייחודית, אם דרך מבטו של הילד ואם ממבט האמן כיום על עברו, אם בצורה קונקרטית ואם בעקיפין וברמיזות, את הסיפור האישי והחיבור הרגשי של כל אחד מהאמנים. משתתפים: ורד אהרונוביץ, עדן אורבך-עפרת, אריק אליהו בוקובזה, יואל גילינסקי, ראומה חיות, טלי נבון, רות נועם, שרון פידל, אבנר שר, VanillaRoyal.

אוצרת: הילה תדמור.
התערוכה תימשך שלושה חודשים.
מלון בוטיק אלגרה, לפרטים: 02-650-0506.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *