רב ערב 18.8.2015

שתי תוכניות לימוד בשנת הלימודים תשע"ו | מתחת להר: פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה: פעולות והתכנסויות סביב הר-הבית/חראם א-שריף | אבנר שר, "סימני דרך", בית האמנים, ת״א | "ארמון בזמן", יצירה מוזיקלית לתזמורת בנושא השבת | "החזית" 17–21 באוגוסט 2015

*מסכת "ברכות", פרק ט, דף סב, א.

קול קורא מעלמא: "תורה היא וללמוד אני צריך"*
עלמא מציעה שתי תוכניות לימוד בשנת הלימודים תשע"ו

תוכנית העמיתים – שיח על תרבות בשנת לימודים חינם
התוכנית מיועדת לאמנים יוצרים, פעילים חברתיים, אנשי תרבות ורוח, בוגרי תואר ראשון או תעודה מקבילה. בואו להרחיב ולהעמיק את היכרותכם עם מקורות התרבות העברית לרבדיה ועם אוצרות התרבות היהודיים.

תוכנית ההסבה להוראה בשיתוף סמינר הקיבוצים
תוכנית ייחודית להכשרת אקדמאים להוראה בתחומי מקרא וספרות לבית-הספר העל-יסודי. חוויית לימוד ייחודית בהוראת התרבות העברית לאנשים הצמאים לדעת, בעלי חזון, הנכונים להוביל שינוי במערכת החינוך.

עלמא, בית לתרבות עברית, רח' שד"ל 6, תל-אביב.

פסטיבל "מתחת להר", עונת התרבות ירושלים

פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה
פעולות והתכנסויות סביב הר-הבית/חראם א-שריף
עונת התרבות ירושלים 

בהרבה מובנים הר-הבית, על כיפותיו ומסגדיו, מחילותיו ומדשאותיו, חומותיו ושעריו, עברו ועתידו, הוא הבמה הגדולה ביותר של המופע הציבורי מאז מעולם. פסטיבל "מתחת להר", בשנתו הרביעית, יתקיים סביב הנקודה הטבורית של הר-הבית ובמעגלים הולכים ומתרחבים סביבה. הוא יבחן את היחסים שנחרטו בהיסטוריה עקובה מדם, כמו גם את מרקם החיים היומיומי על ההר. הוא יציע שיחה שכוללת את הקדושה, ההיסטוריה, הקונפליקט והמיתולוגיה, יחד עם הכיבוש, היופי, השנאה, ההוד, הלאומנות והכאב שטמונים בהר הזה, ויבקש להרכיב מהם תצרופות חדשות ותובנות על המקום ועל הזמן הזה, על העתיד האפשרי והמדומיין. הפעולות וההתכנסויות שיוצגו בפסטיבל ינכיחו נרטיבים הכרוכים בהר ויציעו פרפורמנס של קדושה, פולחן ומסתורין לצד תשוקות של חילון.

בהשתתפות יעל ברתנא, יונתן לוי, שאשא דותן, הד מיינר, סלימאן אל-שאפעי, פרופ' חביבה פדיה, ד"ר אנואר בן-בדיס, איתמר פלוג'ה, ליאור פלג ורעי דישון, עמי מיטב, ד"ר אורי פרגמן-ספיר, חאלד חטיב, יסכה סמית, אדריכל מיכאל יעקובסון, עידית אלחסיד וסמאח מסראווה, ד"ר נועם יורן, פרופ' רפי גרינברג, ד"ר שרינה חן, ד"ר עלי קלייבו, סנטיאגו סיירה, אלן קאפרו, אלחנדרו חודורובסקי. מנהל אמנותי: עומר קריגר.

אבנר שר, "סימני דרך", בית האמנים תל-אביב, צילום: אבי אמסלם

אבנר שר, "סימני דרך"
בית האמנים, תל-אביב
אוצר: אריה ברקוביץ 

פתיחה: חמישי, 13.8.15, ב-19:30

שר יוצא למסע מרתק אל עולמו האישי דרך מגוון עבודות ציור חומריות וגדולות ממדים העשויות במיומנות ובטכניקות יוצאות דופן. שר מצייר בטכניקה שפיתח, כשאת המכחול והעיפרון הוא מחליף בחריטה, שריפה ושילוב חומרים נוזליים ואחרים על גבי לוחות שעם. שר מקיים דיאלוג עם תולדות האמנות והמיתולוגיה היהודית, כמו גם ציורי מערות, סצינות מצוירות על כדים יוניים, אמנות אסלאמית, הירוגליפים מצריים ותבליטים אשוריים, אמנות אפריקאית, ממצאים ארכיאולוגיים לצד אמנות נאיבית וציורי הילד של דה-בופה, חואן מירו ופול קלה. על אף שיצירותיו של שר נשענות על דימויים מעולם הילד והמיתולוגיות האזוריות (נזכיר לדוגמה את סדרת 10 האובליסקים שכל אחד מהם מתנוסס לגובה של שלושה מטרים ועל גבי כל אחד מהם מתוארת סאגה אחת מעשר המכות) – הכוח המניע שלהן הוא במבנה הצורני המהול בהשראה ודמיון אסוציאטיביים.

"ארמון בזמן", יצירה מוזיקלית בנושא השבת, בית אבי חי

"ארמון בזמן", יצירה מוזיקלית לתזמורת בנושא השבת
בית אבי חי

חמישי, 20.8.15, ב-21:00

מגוון רחב של נגנים וכלים החוברים יחדיו למופע סימפוני צבעוני ומרגש על השבת ומשמעותה בחיים האורבניים, שהקצב בהם רק הולך ומתגבר. ההשראה ליצירה לקוחה מספרו של הפילוסוף הרב יהושע השל, "השבת". מבחינה מוזיקלית, היצירה בוחנת את היחסים בין המחשב, הריתם-סקשן והתזמורת הקלאסית המסורתית. יש בה השפעות של היפ-הופ לצד מוזיקה אתנית, מוזיקה מודרנית אלקטרו-אקוסטית מהמאה ה-20 ומוזיקה מהרפרטואר הקלאסי. במהלך השנה האחרונה, בהשראת היצירה והתזמורת, קיים בית אבי חי סדנה לימודית בנושא השבת. הסדנה הלימודית והיצירה המוזיקלית יקרמו עור וגידים לכדי מופע השקה קיצי חגיגי ליצירה "ארמון בזמן" בחצר בית אבי חי.

בהשתתפות מתן דסקל ושלו נאמן, כותבי היצירה; תזמורת בת 22 נגנים.

מחיר: 50 שקל. סטודנטים: 30 שקל.
בית אבי חי, רח' קינג ג'ורג' 44, ירושלים.

"החזית", עונת התרבות, ירושלים

"החזית" 17–21 באוגוסט 2015
עונת התרבות, ירושלים  

"החזית" חוזרת בפעם השלישית עם מוזיקה עצמאית במלוא מובן המלה. מנה גדושה של הזיות, טינה לממסד וחרעות מוזיקליות בארבעה ימים של שידורים, הופעות וטקסים מכופפי תודעה. הימים יתחילו בשעה 10:00 עם שידורי רדיו מחצר בית הנסן, ימשיכו להופעות חיות פתוחות לקהל, והחל מהשעה 23:00 ינדדו למסיבות והופעות באתרים אחרים בעיר.

בין האירועים הצפויים: קונצרט חד-פעמי של עדי גלברט לשישה נגנים; אהד פישוף עם העבודה HD; הופעת בכורה לפרויקט הסולו הראשון של דניאל קיצ'לס (יאפים-עם-ג'יפים); לילה של מוזיקה נסיונית ואוונגרדית במערת צדקיהו; הופעות חיות של Nah (פילדלפיה) וזומבי-זומבי (פריז); ומסיבת סיום בשיתוף הליין Headz ורדיו תדר עם הופעה היסטורית של דראמטריקס קולקטיב (סן-דייגו), תקלוט ראשון בישראל של אשף האלקטרוניקה לוק וייברט (אנגליה), בכורה בימתית לפרויקט Instinct Sound Company של מארקי פאנק וחיזוק מקומי של יונתן בירי, גוביבוש, הקטיק, גילי דה-קיד, סטינקי ראשנז ויוג.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *