רב ערב 11.8.15

החוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב | שיחה עם האמן אריאל קן, מוזיאון פ״ת | אבנר שר, "סימני דרך" | חנאן אבו-חוסיין "נשימה עמוקה" | "החזית" 17–21 באוגוסט 2015

דוד עדיקא, ללא כותרת (גרעינים שחורים, גרעינים לבנים), 2012

"רואים אמנות. מדברים אמנות. חוקרים אמנות"
החוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב 

החוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב מציע כמה תוכניות לימודים חדשות, עשירות ומגוונות:מסלול חד-חוגי ותוכניות למצטיינים: תוכנית ייחודית בתולדות האמנות לקראת קריירה במקצועות האמנות כמו מחקר, ביקורת, אוצרות ועוד. לסטודנטים יישמרו מקומות ייעודיים בסמינריונים יישומיים במוזיאונים וגלריות בארץ, וכן יוצעו סמינרים באוצרות ומוזיאולוגיה, סמינרים בכתיבת ביקורת אמנות, כיתת אמן, שיעור חומרים וטכניקות וסמינר יישומי בפריז במימון מלא.

תוכנית הצילום בתמיכת הקרן למדעי הרוח מייסודן של ות"ת ויד-הנדיב: התוכנית מציעה התמחות ייחודית בלימודי היסטוריה ותיאוריה של הצילום, מתוך ההכרה במרכזיותו של הדימוי המצולם בתרבות החזותית העכשווית. הלימודים מקנים כלים לניתוח הפרקטיקות השונות העומדות מאחורי הצילום ופרשנותו.

מסלול ישיר לתואר ראשון ושני ב-4 שנים.
מלגות למצטיינים בכל התארים, כולל מלגות קיום בלימודי תואר שני.

למידע מלא – באתר החוג.
להרשמה ולקבלת ייעוץ יש לפנות למזכירות החוג:  [email protected]
03-6408482, 03-6409481

אריאל קן, "סביבות", 2015, וידיאו

"על צליינות ומשיחיות, צילום ופני השטח"
שיחה עם האמן אריאל קן במסגרת התערוכה
"ארמון הבדולח והמקדש הארור"
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שבת, 15.8.15, ב-12:00

אמנים: מעיין אליקים, יעל אפרתי, עדן בנט, מיכל בראור, ליז חג'ג', אלישבע לוי, טוני נבוק, יריב ספיבק, אריאל קן, אלונה רודה, תכלת רם
אוצרת: הילה כהן-שניידרמןהתערוכה "ארמון הבדולח והמקדש הארור" היא אחד מתוצריו של מודל עבודה נסיוני ובלתי היררכי, שלו שותפים אוצרת התערוכה וקבוצה של 11 אמניות ואמנים המתייחסים בעבודתם לתפיסת המרחב העירוני ועיצובו. עבודת הווידיאו של אריאל קן, "סביבות" (2015), מתבוננת בפני השטח של הארץ ושל הצילום, ושופכת אור על הפריכות והשבריריות של שניהם. קן מתבסס על מנעד רחב של חומרי ארכיון ותצלומים מקוריים של ירושלים כדי למתוח קו ישר מהדימוי הצלייני של העיר אל הדימוי המשיחי-יהודי שלה. שני הדימויים הללו שימשו במידה רבה כמעין תוכנית מתאר שהתוותה לאורך השנים את עיצוב הנוף, האדריכלות והארכיאולוגיה בירושלים, מגמה שמוסיפה להתקיים גם כיום בחסות המדינה.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה

אבנר שר, "סימני דרך", בית האמנים תל-אביב, צילום: אבי אמסלם

אבנר שר, "סימני דרך"
בית האמנים, תל-אביב
אוצר: אריה ברקוביץ 

פתיחה: חמישי, 13.8.15, ב-19:30
נעילה:
5.9.2015

אבנר שר יוצא למסע מרתק אל עולמו האישי, דרך מגוון עבודות ציור חומריות וגדולות ממדים. שר מצייר בטכניקה שפיתח, כשאת המכחול והעיפרון הוא מחליף בחריטה, שריפה ושילוב חומרים נוזליים ואחרים על גבי לוחות שעם. שר מקיים דיאלוג עם תולדות האמנות והמיתולוגיה היהודית, כמו גם עם ציורי מערות פרהיסטוריים, סצינות מצוירות על גבי כדים יווניים, אמנות אסלאמית, הירוגליפים מצריים ותבליטים אשוריים, אמנות אפריקאית, ממצאים ארכיאולוגיים לצד אמנות נאיבית וציורי הילד של דה-בופה, חואן מירו ופול קלה.

חנאן אבו-חוסיין, "ללא כותרת". צילום: יורם ינאי

חנאן אבו-חוסיין | حنان ابو حسين | Hannan Abu Hussein
"נשימה עמוקה" | نفس عميق | Deep Breath
גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית
אוצרת: שירלי משולם 

פתיחה: חמישי, 13.8.15, ב-19:30
נעילה: 7.11.15

בתערוכה יוצגו מיצב קיר חדש, "ללא כותרת", העשוי אלפי סיכות שראשן טבול בבטון; המיצב המתמשך והמשתנה "חוטי בטון"; ומבחר מהסדרות "חולצות", "מחצלת" ו"שדה עקבים", שכוללת 200 יציקות בטון של נעלי נשים מסוגים שונים. הכותרת "נשימה עמוקה" מתייחסת לפעולת היצירה עצמה, תוך אמירה ביקורתית על היבטים שונים של אוטוביוגרפיה, חברה, דת, פוליטיקה ומוסר.

אבו-חוסיין, ילידת אום-אלפחם, חיה ויוצרת בירושלים, מלמדת אמנות באגף הנוער במוזיאון ישראל ובמגזרים יהודיים וערביים. מוכרת כמרצה אורחת באקדמיות ומכללות לאמנות. השתתפה בסימפוזיונים והציגה בתערוכות רבות בארץ ובחו"ל. זכתה בפרס שרת התרבות והספורט לאמנות פלסטית לשנת 2014.

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה, טל': 04-8121111. ראשון עד חמישי, 12:00–20:00, שישי, 10:30–13:00.

"החזית", עונת התרבות, ירושלים

"החזית" 17–21 באוגוסט 2015
עונת התרבות, ירושלים  

"החזית" חוזרת בפעם השלישית עם מוזיקה עצמאית במלוא מובן המלה. מנה גדושה של הזיות, טינה לממסד וחרעות מוזיקליות בארבעה ימים של שידורים, הופעות וטקסים מכופפי תודעה. הימים יתחילו בשעה 10:00 עם שידורי רדיו מחצר בית הנסן, ימשיכו להופעות חיות פתוחות לקהל, והחל מהשעה 23:00 ינדדו למסיבות והופעות באתרים אחרים בעיר.

בין האירועים הצפויים: קונצרט חד-פעמי של עדי גלברט לשישה נגנים; אהד פישוף עם העבודה HD; הופעת בכורה לפרויקט הסולו הראשון של דניאל קיצ'לס (יאפים-עם-ג'יפים); לילה של מוזיקה נסיונית ואוונגרדית במערת צדקיהו; הופעות חיות של Nah (פילדלפיה) וזומבי-זומבי (פריז); ומסיבת סיום בשיתוף הליין Headz ורדיו תדר עם הופעה היסטורית של דראמטריקס קולקטיב (סן-דייגו), תקלוט ראשון בישראל של אשף האלקטרוניקה לוק וייברט (אנגליה), בכורה בימתית לפרויקט Instinct Sound Company של מארקי פאנק וחיזוק מקומי של יונתן בירי, גוביבוש, הקטיק, גילי דה-קיד, סטינקי ראשנז ויוג.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *