רב ערב 28.7.2015

"צל עץ תמר", שישי בגינת הנסן | חיים מאור, בית קנר | עדן בנט, מוזיאון פ״ת | "[שם, שם "] | "דברים שלא כאן ולא עכשיו", בית אבי חי | דוד מונסונגו, בית גבריאל | "נקודת מגע 6" | שיחה על חלל ומקום – הדס עפרת ואסף מן

"צל עץ תמר", שישי בבית הנסן

"צל עץ תמר", שישי בגינת הנסן
אירועי הקיץ בגינת הנסן

בכל יום שישי אתם מוזמנים למסיבת צהריים לכל המשפחה – בירה צוננת ואבטיח קר, פופ-אפ בר עונתי שנבנה במיוחד על-ידי האמן נעם בר, ערסלים, סדנאות לילדים וכמובן מוזיקה טובה.

שישי, 31.7: המופע של ויקטור ג'קסון, די.ג'יי ינון שאזו ואוטובובה – תיאטרון נודד מבית הקרון ומעמותה.
שישי, 7.8: נאיה סאנגית, ליאורה יצחק וחברים במוזיקה הודית, די.ג'יי מיכל גפן.
שישי, 14.8: אהרן רזאל, האיש בקצה המנהרה ודי.ג'יי במיה.

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

*הפתיחה של "פרדייז" נדחתה ליום רביעי ה-12.8

מיכאל גרוס, "קווים מקבילים", 2014, טכניקה מעורבת על עץ, 82X178 ס"מ, חיים מאור, "ממו"

חיים מאור, "ממו |Memo"
בית קנר, גלריה עירונית לאמנות, ראשון-לציון

אוצרת: אפי גן
פתיחה: מוצ"ש, 1.8.15, ב-20:30
נעילה: 20.10.15

התערוכה "ממו | Memo" מציגה סדרת ציורים חדשה שנוצרה בעשור האחרון. חיים מאור ברר את תחנות חייו מתוך תצלומים מאלבומיו. לתוך כל ציור הוסיף פתקית זיכרון, "ממו" מצויר המנכיח את פרשנותו העצמית לאירועי זיכרון שלא ידוע לנו אם הם אמיתיים, היסטוריים, מומצאים או ערוכים. ה"ממו" חורג מתפקידו כתזכורת ומשפיע על הזיכרון הצילומי והופך לביאור, להרהור פנימי. השאלה חשובה יותר מן המענה כיוון שהזיכרון העומד בבסיס העבודה הוא זיכרון חלקי, חסר.ציוריו של מאור הם בבחינת הד לתצלומי משפחה שהיו מונחים מתחת לזכוכית השולחן בביתו, כמו גם בבתים רבים של יהודי מזרח אירופה. שולחן האוכל הפך למגרש זכרונות משפחתיים, לאתר קבורה וזיכרון של המתים שמקום קבורתם לא נודע.הסדרה "ממו" מביאה לידי ביטוי לא רק את נושאי העיסוק הקבועים המייחדים את יצירתו של מאור, אלא גם קושרת אותם לשיח הערני המתקיים כיום בתרבות על אפשרות קיומן המקביל של מציאויות, מחשבות וזכרונות.

בית קנר, גלריה עירונית לאמנות, רח' רוטשילד 7, ראשון-לציון. טל' 03-9470728.

עבודה של עדן בנט מתוך התערוכה "ארמון הבדולח והמקדש הארור". צילום: אריאל קן

מפגש עם האמנית עדן בנט
במסגרת התערוכה "ארמון הבדולח והמקדש הארור"
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

התערוכה היא אחד מתוצריו של מודל עבודה נסיוני ובלתי היררכי, ששותפים לו אוצרת התערוכה וקבוצה של 11 אמניות ואמנים המתייחסים לתפיסת המרחב העירוני ועיצובו. האמנית עדן בנט עוקבת אחר "רגעים פיסוליים" במציאות הדוממת של העיר, הרומזים על התרחשויות שאירעו בה. מקומות ומתקנים השייכים למרחב הציבורי, חפצים השייכים לסביבות ביתיות, כמו גם אובייקטים שתכונותיהם מאפיינות אזורי מעבר ותנועה, משמשים יחד בסיס רעיוני למערכים פיסוליים שבאמצעותם היא בוחנת כיצד צורת העבודה והשפה הפיסולית שלה מתערבבות, מהדהדות ומשקפות עבודות אחרות במרחב התצוגה המשותף.

אמנים: מעיין אליקים, יעל אפרתי, עדן בנט, מיכל בראור, ליז חג'ג, אלישבע לוי, טוני נבוק, יריב ספיבק, אריאל קן, אלונה רודה, תכלת רם. אוצרת: הילה כהן-שניידרמן.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

"[שם, שם]", בית אבי חי

"[שם, שם"] | "דברים שלא כאן ולא עכשיו"
בית אבי חי

28.7.15–13.8.15

שלושה שבועות של חישוב מסלול מחדש – דרך אמנות ומחול, צפייה בכוכבים, פרפורמנס, ארוחה מסורתית, מוזיקה, לימוד ותעופה. במרכז הפרויקט תערוכת אמנות המציגה יצירות המבקשות לייצר מרחק מהכאן והעכשיו ולהצביע אל מקום אחר.הפרויקט הבינתחומי של "בין שמים לארץ" מתקיים זו השנה הרביעית, והוא אח של "עכשיו עכשיו" ו"נביא נביא".

אוצרים: פורת סלומון, אוריין גלסטר. אוצר פרפורמנס: רונן יצחקי.

התערוכה "[שם, שם]" מציגה אוטופיה מדומיינת, תרבות גיאוגרפית שונה, מחוז געגועים או גאולה דתית, שנוכחותם בתערוכה היא כשל אזרח זר, ציטוט המבקש מאיתנו לעזוב את ה"כאן" ולעקוב אחריו אל מקורו, מזמין אותנו "להיות שם".הכניסה לתערוכה חופשית, בשעות הפתיחה של בית אבי חי.

כל האירועים בהרשמה מראש.
להרשמה וכרטיסים: 02-6215900 או באתרים:
www.bac.org.il | www.docdance.com
לבאי האירועים חניה ללא תשלום, בחניית בית אבי חי, רח' המלך ג'ורג' 44, פינת קק"ל, ירושלים.

"Love Care & Compassion", דוד מונסונגו, בית גבריאל

"Love, Care & Compassion"
"חורף יפני, צילומים ושירים", דוד מונסונגו
בית גבריאל, כינרת

פתיחה: 31.7.15, ב-12:00
אוצרת: נגה ארד-אילון
נעילה: 30.8.15

דוד מונסונגו הוא אמן רב-תחומי, צלם ומשורר, שרגישותו למלים ולמקצבים וחיבורו לאינטימיות של המלה מהדהדים לתוך תצלומי הטבע שלו. האסתטיקה, הראייה הצילומית, הקומפוזיציה, הטבע והאור מהדהדים חזרה לתוך השירה שלו. בתערוכה זו , שהיא פרי מסע ליפן בחורף של ינואר 2015, הדימויים הוויזואליים והדימויים המילוליים שזורים זה בזה, בלתי נפרדים ועצמאיים בעת ובעונה אחת, ביצירה משותפת רבת רבדים.

בית גבריאל בכינרת, טל' 04-6751175.

עונת התרבות- נקודת מגע 6 מוזיאון ישראל

"נקודת מגע 6", עונת התרבות, ירושלים 

חמישי, 6.8.15, בשעות 20:00–03:00

מוזיאון ישראל משנה את פניו ללילה אחד בלבד. בלילה הזה ישתלטו עשרות אמנים על המוזיאון ויהפכו אותו לחלל התרחשות שוקק ומלא חיים. בלילה הזה האמנות תרד מהקירות, תזלוג מהאוספים ותתגלגל מהחללים המוזיאליים אל נשמתם של אלפי המבקרים. בלילה הזה אתם, הצופים, תהפכו להיות שותפים, חווים ומגיבים.

עונת התרבות בירושלים גאה להציג את "נקודת מגע 6", האירוע שכבר הפך למיתוס, ולהזמין אתכם לרוץ, לחפש, להדביק, לשכפל, לקנות, לבהות, לתהות, לרקוד ולבלות בכל חלקי המוזיאון – מרדת הלילה ועד שכרון חושים קולקטיבי על הרחבה.

כרטיסים ופירוט מלא של הנקודות השונות תמצאו כאן. אנחנו רק אומרים שאפשר, כדאי ואפילו רצוי ללכת לאיבוד בין הנקודות.

על הלובי, שיחה על חלל ומקום, הדס עפרת ואסף מן

"על הלובי" – שיחה על חלל ומקום
דוברים: הדס עפרת ואסף מן
הלובי, מקום לאמנות, תל-אביב

חמישי, 30.7.15, ב-19:00

הדס עפרת ישוחח על היעלמות מרחב הביניים שבין הפרטי והציבורי בתרבות ובמנטליות הישראליות, על יחסים של גוף וחלל בהקשר לפעולה אמנותית, ועל תהליך העבודה על התערוכה "תעתיקי תל-אביב" המוצגת בלובי.

אסף מן​ ישוחח על הקונספט של שדה התעופה הבינלאומי רמון באילת כמבואה לנכנסים לישראל, ועל עבודתו כבמאי וידיאו-קליפים למוזיקאים כמבואה לאמן.

הדס עפרת הוא אמן בינתחומי, ממייסדי תיאטרון הקרון, בית-הספר לתיאטרון חזותי, הזירה-הבינתחומית בירושלים וספריית גן לוינסקי לקהילות הזרים בתל-אביב.

אסף מן הוא בוגר אדריכלות בבצלאל, במאי וארכיטקט שותף במשרד "מן שנער אדריכלים ומתכנני ערים", מוביל לצד שותפיו את פרויקט הספרייה הלאומית בירושלים עם משרד האדריכלים הנודע Herzog and DeMeuron ושדה התעופה הבינלאומי רמון באילת, מגדל המשרדים ומרכז "ראשונים" עבור קבוצת עזריאלי.

הלובי מקום לאמנות, רח' ארלוזורוב 6, תל-אביב.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *