רב ערב 22.7.2015

אירועי ב"ערב רב": ערב לימוד לקראת ט' באב – "למי שייך הכדורגל?" עם הפועל קטמון | החוג לתולדות האמנות באוניברסיטת ת"א | ערב לכבוד "שתיים" | כנס "האמנות הישראלית והזירה הבינלאומית" | 4In house | ויצו חיפה, תערוכת הבוגרים | קידום אמנים | פסטיבל "בבית" | נשים עושות וידיאו | "הַדֶּרֶךְ לְעֵין-חָרוֹד” כרטיסים חינם!

שני אירועים ב"ערב רב"

"החורבן המופשט", ערב לימוד לקראת ט' באב

חמישי, 23.7.15, 20:00

ההגות היהודית התמודדה לאורך השנים עם סוגיות רבות, המקבלות באחרונה ביטויים שונים ומחודשים גם בתחומי התרבות והיצירה. נושאים כמו כאוס ותיקון, חוצפה ואמונה, חורבן ובנייה חוזרים ועולים הן בטקסטים היסטוריים והן ביצירות אמנות בנות זמננו. במפגש השלישי בהנחיית האמן פורת סלומון ועורכי המגזין "ערב רב" יונתן אמיר ורונן אידלמן, שייערך לקראת תשעה באב במרכז מעמותה בבית הנסן, נקרא באגדות החורבן ובטקסטים של רבי נחמן מברסלב ונבחן כיצד הטקסט מוביל את הקוראים אל מה שמתגלה מעבר לחורבן הצורה וקריסת המבנה. ננוע מהמקדש הקונקרטי אל המקדש המופשט, וממנו אל הנשגב העולה מהחורבן.

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

הכניסה חופשית

אוהדים FC יונייטד אוף מנצ'סטר

מגזין "ערב רב" והפועל קטמון ירושלים מזמינים להקרנת סרטה של נירית פלד, "למי שייך הכדורגל?"

שני, 27.7.15, 20:00

מועדוני כדורגל גדולים ברחבי העולם נרכשים בימינו על-ידי אנשי עסקים בינלאומיים, שלעתים רוכשים את המועדון לצרכים עסקיים בלבד, ללא כל קשר רגשי לספורט ולהיסטוריה של הקבוצה. בעקבות התהליך מתמודד הספורט הנפוץ באירופה עם משבר זהות. ומה עושים האוהדים כשהם נאלצים לצפות בקבוצה האהובה עליהם משנה את שמה או את צבעי מדיה? לוקחים את העניינים לידיים ופותחים בפעולת מחאה שהיא הרבה יותר מכדורגל נטו. סרטה של נירית פלד סוקר מועדוני כדורגל באנגליה ובהולנד ומתמקד בקבוצת האוהדים FC יונייטד אוף מנצ'סטר, שפרשה ממועדון מנצ'סטר יונייטד.
הסרט באנגלית ללא תרגום.

בסוף ההקרנה תיערך שיחה בעברית עם הבימאית.
שיח עם נציגי עמותות האוהדים (הפועל קטמון ירושלים, ביתר נורדיה ירושלים, הפועל ת"א כדורסל ועוד).

כניסה: 10 שקלים לחברי עמותת "קטמון מועדון אוהדים".
20 שקל לאורחים.בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

פייסבוק

דוד עדיקא, ללא כותרת (גרעינים שחורים, גרעינים לבנים), 2012

רואים אמנות. מדברים אמנות. חוקרים אמנות
החוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב 

החוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב מציע כמה תוכניות לימודים חדשות, עשירות ומגוונות:

מסלול חד-חוגי ותוכניות למצטיינים: תוכנית ייחודית בתולדות האמנות לקראת קריירה במקצועות האמנות כמו מחקר, ביקורת, אוצרות ועוד. לסטודנטים יישמרו מקומות ייעודיים בסמינריונים יישומיים במוזיאונים ובגלריות בארץ, סמינרים באוצרות ומוזיאולוגיה, סמינרים בכתיבת ביקורת אמנות, בכיתת אמן, שיעור חומרים וטכניקות וסמינר יישומי בפריז במימון מלא.

תוכנית הצילום בתמיכת הקרן למדעי הרוח מייסודן של ות"ת ויד-הנדיב: התוכנית מציעה התמחות ייחודית בלימודי היסטוריה ותיאוריה של הצילום, מתוך ההכרה במרכזיותו של הדימוי המצולם בתרבות החזותית העכשווית. הלימודים מקנים כלים לניתוח הפרקטיקות השונות העומדות מאחורי הצילום ופרשנותו.

מסלול ישיר לתואר ראשון ושני ב- 4 שנים.

מלגות למצטיינים בכל התארים, כולל מלגות קיום בלימודי תואר שני.
למידע מלא באתר החוג.
להרשמה ולקבלת ייעוץ יש לפנות למזכירות החוג [email protected]
03-6408482, 03-6409481

"פצע בשפה", "שתיים: אנתולוגיה דו-לשונית עברית וערבית", בית אבי חי

"פצע בשפה"
ערב לכבוד צאת "שתיים", אנתולוגיה דו-לשונית עברית וערבית
בית אבי חי

חמישי, 23.7.15, ב-21:00

האם במציאות מסוכסכת יש אוזניים קשובות לשירה ולסיפורת בלשון השנייה? "שתיים", אנתולוגיית יצירה עברית וערבית צעירה ועכשווית, מנסה להיענות לאתגר הסכסוך ואולי אף ליצור רגע של עתיד מדומיין באמצעות מפגש דו-לשוני של תרבויות ורעיונות. עורך ומנחה: עמיחי חסון. בהשתתפות תמר וייס-גבאי, רג'אא נאטור, רות קרא, איוונוב קניאל. מוזיקה: תייסיר אליאס.

בית אבי חי, רח' המלך ג'ורג' 44 פינת רחוב קק"ל, ירושלים.

הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי. ניתן להזמין כרטיסים שלושה ימים מראש בקופות בית אבי חי: 02-6215900.

"האמנות הישראלית והזירה הבינלאומית", איגוד האמנים הפלסטיים בישראל, כנס שנתי 2015

"האמנות הישראלית והזירה הבינלאומית"
האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל
כנס שנתי 2015

סינמטק תל-אביב
הכניסה חופשית

בכנס ייבחן המפגש בין האמנות הישראלית לזירה הבינלאומית משני היבטים הקשורים זה בזה, הפוליטי והכלכלי, ויעלו בו שאלות הנוגעות להיבטים הללו, מתוך רצון לברר מהם הכלים העומדים לרשותנו להתמודדות איתם או להשפעה עליהם. בסופו נרצה לנסח עמדות מוצקות, חזון ממשי ופעילות עתידית שיתרמו לנוכחות משמעותית של האמנות הישראלית בזירה הבינלאומית.מנחה: לאה אביר. יו"ר ועורך הכנס: גלעד אופיר. עורכת משנה ומפיקת הכנס: סמדר קרן. ועד מנהל: גלעד אופיר, ורדה גבעולי, ליאת אלבלינג, צפיה דגני.

אתר איגוד האמנים

אורן ארבל, "In House", בית בנימיני

4lIn house , בית בנימיני

פתיחה: חמישי, 23.7.15, ב-19:30
נעילה: 22.8.15

סיור מודרך: חמישי, 30.7.15, ב-19:00

אוצרת: אסתר בק.
משתתפים: אופיר זמודזיאק, אורן ארבל, אלון גיל, אלינה טופרמן-איתן, אמנון עמוס, אנה כרמי, בוריס כץ, גיא ג'אנה, דורי שכטל-זנגר, אסתר בק, אתי גורן, בתיה מרגלית, ג'קרנדה קורי, יעל נובק, ליאוניד גוסין, מיכל אדלר-שלו, מרסל קליין, נועה אלמגור-בן-דור, נצה בר, נעה היינה, רוית לצר, רונית צור, רונן ימין, רועי מעין, רחלי רוטמן-גרג'י, רינה פלג, רני גילת, רעיה שטרן, שירה סילברסטון, שלומית באומן, שלי שביט, שמאי גיבש, תרצה ילון-קולטון.

בית בנימיני הוא מרכז לקרמיקה עכשווית הפועל ברבדים עיוניים, חזותיים, חומריים וחווייתיים היוצרים דיון מעמיק בתרבות חומרית בכלל וביצירה בחומר קרמי בפרט. לקראת הקיץ החלטנו להציג תערוכה של הצוות הפעיל בבית בנימיני כדי לתת במה לקבוצת יוצרים זו ולאפשר מבט רחב על יצירתם של מומחים מתחום הקרמיקה.

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב

תערוכת בוגרים 2015, המרכז האקדמי ויצו חיפה

המרכז האקדמי ויצו חיפה, תערוכת הבוגרים 2015

פתיחה: רביעי, 22.7.15, ב-20:00
נעילה:
מוצ"ש, 1.8.15

ירון שין (Jewboy), ראש המחלקה לתקשורת חזותית: "השנה אנו רואים פרויקטים שבהם המעצב משמש תצפיתן על תופעה אישית או חברתית, ומוסר דיווח סובייקטיבי המעיד על מצב הכלל. נקודת המוצא היא אישית ומקרינה על אספקטים וסוגיות רחבות בחברה הישראלית".
האדריכלית אירית צרף-נתניהו, ראש המחלקה לארכיטקטורה: "התשתית האידיאולוגית היא אדריכלות מעורבת שאינה פועלת במגדל שן המנותק מהעולם אלא בתוכו, רלבנטית, שייכת למקום ולזמן, מחויבת לשאלות חברתיות, פוליטיות, כלכליות וסביבתיות".
עמית זולר, ראש המחלקה לצילום, מדיה וקולנוע: "בתשומת לב ורגישות מטפלים הבוגרים בתופעות חברתיות, בתופעות תרבותיות ובתופעות מדיה. חלקן הגדול של העבודות בוחן את המדיה עצמה על שלל המופעים שלה".
רן שבני, ראש המחלקה לעיצוב אופנה: "הדיאלוג בין גוף לבגד היה העיסוק המרכזי בעבודות 25 בוגרי המחזור השנה. הסטודנטים אותגרו לצאת מתחום קווי הגוף, לחפש וליצור חומרים חדשים ובסופו של תהליך לעצב קולקציות לבישות, לא בהכרח מסחריות, בעלות כתב יד אישי עיצובי וטקסטילי".

לצפייה בעבודות ובאתרי הבוגרים
רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 1-800-770-990.
הכניסה חופשית.

ערב קידום אמנים, גלריה סטודיו-ארט

ערב קידום אמנים בגלריית סטודיו ארט TLV
הדרך שלך לעולם האמנות

הרצאה לאמנים
שלישי, 21.7.15, ב-20:00

הגלריה סטודיו-ארט פותחת סדנה של מפגש אחד שבו אמנים פעילים, אוצרים ומרצים יחשפו את הכלים שלהם להצלחה בשדה אמנות. מטרת הפרויקט היא להעשיר, לחדד ולחשוף את הידע להצלחה בשדה האמנות לאמנים צעירים וכאלה שרק סיימו ללמוד ובתחילת דרכם. מרצים משתתפים: שרי גולן, אוצרת ומייסדת מסגרת ההרצאות "כל מה שלא לימדו אתכם בבית-ספר לאמנות" ובעלת המשולש, חלל לאמנות, זירת התרחשות ואינטראקציה בין יוצרים, מתווכים וצרכנים של אמנות; ניבי אלרואי, אמנית פעילה המציגה בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות רבות בארץ ובעולם, זכתה בפרס פרידה איסיקוף בניו-יורק, פרס אהובי לאמן המבטיח ביריד "צבע טרי" ומענק מפעל הפיס.מספר המקומות מוגבל.
להצטרפות ניתן לסמס שם וטלפון: 0546646993.
הרשמה מוקדמת: 40 שקל. ללא הרשמה מראש: 55 שקל.

פסטיבל "בבית", עונת התרבות, עיבוד ועיצוב: יאיר מוס, ירון שטיינרג, רחלה אלקלעי שחר

פסטיבל "בבית" 

עונת התרבות בירושלים יוצאת לדרך עם פסטיבל "בבית". בשנתו החמישית, נוטש הפסטיבל את ארבעת הקירות של האישי והפרטי ויוצא לבחון את המושג בית גם בהקשר של המרחב הציבורי. בין שבע הפקות המקור של הפסטיבל ניתן למצוא את "השימוע", הקראה מחדש של הדיון שנערך בעניינו של המורה אדם ורטה; "הקול גלוי", שיטוט עם אוזניות בשבילי הכפר הריק ליפתא; "סיפור לילה", עשרות אמנים משתלטים על ספרייה עירונית ומעירים אותה לחיים, ועוד.הפקות מקור נוספות שמומלץ לתור אחרי כרטיסים אחרונים בהחלט שמסתובבים במרחבי הרשת: "אמא של סמי", טקס גלגול עלי גפן וזכרונות; "מסיבה חברתית", מסיבת שכר דירה בסגנון הארלם של שנות ה-30 בנחלאות; "לקסיקון מרלין", שיחה עם מבקרת הסרטים החרדית מרלין וינג על יצירה והגדרות; ו"מעבדת רדיו", הקלטה בשידור חי של הפודקסט המצליח "סיפור ישראלי".

פרטים וכרטיסים אחרונים בהחלט באתר.

הלן מרטן, "Dust and piranhas", 2011, מוזיאון תל-אביב

נשים עושות וידיאו
בעקבות התערוכה "Turn On"

שישי, 24.7.15, ב-11:00, מוזיאון תל-אביב, אולם קאופמן
ההרשמה מראש, השתתפות במחיר כניסה למוזיאון

בתערוכה "Turn On", שתינעל בסוף אוגוסט, מוצגים 22 עבודות וידיאו ומיצבי וידיאו מאוסף יוליה שטושק, דיסלדורף, אחד האוספים הפרטיים החשובים בעולם בתחום אמנות תלוית-זמן. רוב העבודות נוצרו בשנות ה-2000 והן מציגות טווח רחב של שפות קולנועיות, מקורות השראה ואופני תצוגה. יותר ממחצית מ-17 האמנים המציגים בתערוכה הן נשים. האוצרת, רותי דירקטור, תרצה על חלקן המרשים של נשים בתחום הווידיאו, מדיום צעיר יחסית, המאתגר הגדרות ותחומי יצירה.
לעמוד אירוע / הרצאה
לעמוד התערוכה (נעילה: 29.8.15)

"הדרך לעין-חרוד", הזירה הבין-תחומית, צילום: יאיר מיוחס

הזירה הבין-תחומית: "הַדֶּרֶךְ לְעֵין-חָרוֹד"
על-פי ספרו של עמוס קינן 

חמישי, 23.7.15, ב-20:30, מחסן 2, נמל יפו
שישי, 24.7.15, ב-21:00, מחסן 2, נמל יפו

באמצעות מצלמת קולנוע, בובה וחצי טון מלח, קם לתחייה הרומן המיתולוגי של עמוס קינן. מסע בריחתו של איש הארץ, סופר ולוחם לשעבר, הנאלץ לעזוב את ביתו בתל-אביב בעקבות הפיכה צבאית שמתרחשת בישראל. רדוף על-ידי המשטר החדש בשל עמדותיו הפוליטיות, מנסה הגיבור להגיע לקיבוץ עין-חרוד שבעמק יזרעאל. שם, על-פי שידור רדיו מסתורי, נלחם עדיין כיס ההתנגדות האחרון לשלטון הצבאי.בימוי: צבי סהר Puppet Cinema; שירה: רונה קינן; מוזיקה וסאונד-אפקט: גיא שרף.
מחיר: 50–70 שקל.
להזמנות ולפרטים: 02-6783378 או באתר.
טריילר להצגה

זוג כרטיסים למופע בשישי יחולק לקוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל:[email protected]

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *