רב ערב 14.7.2015

ציבי גבע בבית הנסן |המדרשה, תערוכת הבוגרים | פיל סולומון, "קולנוע מעולם הגיימינג" | "זירת מחול" 2015 | שיח גלריה עם יעל אפרתי | "לכתוב אדם, לכתוב מקום", סדנת כתיבה חד-פעמית | בסדנאות האמנים בירושלים: "מאסטרצ'אט", יום-הולדת 5 להוצאת הספרים בוקימן, מאמר-מופע, "אומת הניכור", ז'אק סרבין | שיח גלריה עם תמר לצמן ואודי אדלמן

ציבי גבע. צילום: אלעד שריג

מגזין "ערב רב" מארח: שיחה עם ציבי גבע
בית הנסן, ירושלים 

שני, 20.7.15, ב-20:00

האמן ציבי גבע, שייצג את ישראל בביאנלה לאמנות בוונציה 2015, מגיע לשיחה עם עורכי "ערב רב" יונתן אמיר ורונן אידלמן.
בימים אלה מציג גבע בוונציה את התערוכה "ארכיאולוגיה של ההווה" – מיצב מונומנטלי המשתרע על קירותיו הפנימיים והחיצוניים של הביתן הישראלי בעיר וכולל ציורים, פסלים וחפצים מטופלים. בשיחה בבית הנסן יציג גבע את עבודותיו האחרונות וישוחח על סוגיות של זהות ומקום, ייחודיות ומקומיות בעידן הגלובלי, וכן על נושאים אחרים העולים מעבודותיו. גבע, יליד 1951, קיבוץ עין-שמר, מתגורר ועובד בתל־אביב. הציג תערוכות יחיד רבות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם וזכה בפרסים רבים, ביניהם פרס משרד התרבות והספורט על מפעל חיים.

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.
הכניסה חופשית.

אירוע בפייסבוק

צח שיף, תערוכת בוגרים 2015, הפקולטה לאמנויות המדרשה

הפקולטה לאמנויות המדרשה
תערוכת הבוגרים 2015

פתיחה: 22.7.15, ב-19:00
נעילה: 5.8.15

הפקולטה לאמנויות המדרשה מזמינה אתכם להיחשף למנעד הרחב והמרתק של השפות, הסביבות ותחומי העניין המרכיבים את תערוכת הבוגרים 2015. יותר מ-40 בוגרים מציגים השנה יחד במגוון מדיומלי רחב. אוצרים: רותי הלביץ-כהן וברק רביץ.קמפוס המדרשה לאמנות במכללה האקדמית בית ברל.

הכניסה חופשית.
לאתר התערוכה >>
לאירוע בפייסבוק >>

פיל סולומון, מתוך "Still Raining Still Dreaming", 2009, וידיאו HD צבע, סאונד, 12 דק'

פיל סולומון, "קולנוע מעולם הגיימינג", בית הנסן בירושלים

במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים 2015 יוצגו בבית הנסן בירושלים ארבעה מיצבי וידיאו דיגיטלי מאת במאי הקולנוע הנסיוני Phil Solomon. בסינמטק ירושלים יוקרנו חמישה סרטים מוקדמים של האמן, משנות ה-80 המאוחרות עד סוף שנות ה-90. עבודותיו של סולומון מוצגות לראשונה בישראל. זוהי הזדמנות נדירה לצפות בסרטים ובמיצבי הווידיאו, שאינם זמינים לצפייה אונליין. התערוכה תלווה בקטלוג שיכלול ראיון עם האמן, מאמר אוצרותי ותמונות סטילס רבות.

הצגת מיצבי הווידיאו של פיל סולומון בישראל היא הזדמנות לדיון ביצירתו לאור שאלת האונתולוגיה של "מקום" בעולם הגיימינג ובקולנוע נסיוני בכלל.ב-15 ביולי 2015 יתקיים בבית הנסן סימפוזיון בנושאים אלה בהשתתפות חוקרים מתחום הגיימינג (עיצוב, מדעי המחשב), וחוקרי קולנוע נסיוני. הדיון ינוע בין Machinima לקולנוע, אמנות וידיאו בעידן הגיימינג, חוויית המקום בסרטי הגיימינג של פיל סולומון ועוד. כן יתקיים מושב שיעסוק בתפיסת המקום בקולנוע אוונגרד במאה ה-20.

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

"זירת מחול" 2015, נועה צוק ואוהד פישוף, "ADR". צילום: תמר לם

"זירת מחול" 2015 – פסטיבל המחול של הזירה הבין-תחומית

14–16 ביולי 2015

פסטיבל "זירת מחול" של הזירה הבין-תחומית, ירושלים, נוסד בשנת 2001 כמענה לצורך במסגרת נסיונית בין-תחומית בתחום המחול. במהלך השנים שימש הפסטיבל במה ליצירות חדשות של רבים מטובי היוצרים בארץ. בשנתו ה-15 יועלו ב"זירת מחול" שבע יצירות חדשות, במסגרת ארבע תוכניות.

היוצרים שיעלו עבודות חדשות, שנוצרו במיוחד לפסטיבל: אילנה בלסן, אופיר יודילביץ', אריאל כהן, איילה פרנקל, נועה צוק ואוהד פישוף, נועה שילה, אורי שפיר.
מנהל אמנותי: סהר עזימי. מנהל אמנותי של הזירה הבין-תחומית: גיא בירן.

כרטיס לתוכנית בודדת: 60 שקל. כרטיס לשתי תוכניות: 90 שקל. כרטיס לשלוש תוכניות: 110 שקל (10 שקלים הנחה לסטודנטים).הזמנת כרטיסים: טל' 02-6783378 או באתר האינטרנט של הזירה.
בית מזי"א לתיאטרון, רחוב מסילת-ישרים 18, ירושלים.

שני כרטיסים יחולקו לקוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל: [email protected]

יעל אפרתי, "קילוואט-שעה", 2015. צילום: תומר אפלבאום

שיח גלריה עם האמנית יעל אפרתי
במסגרת התערוכה "ארמון הבדולח והמקדש הארור"
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות
שבת, 18.7.15, ב-12:00

התערוכה היא אחד מתוצריו של מודל עבודה נסיוני ובלתי היררכי, שלו שותפים אוצרת התערוכה וקבוצה של 11 אמניות ואמנים המתייחסים בעבודתם לתפיסת המרחב העירוני ועיצובו. מה שהתחיל לפני כשלוש שנים כפגישות למידה משותפת וביקורי סטודיו הדדיים בהתייחס למחשבה על המושג "פיסול דוקומנטרי" הוביל לתערוכה משותפת זו, שכל העבודות המוצגות בה נוצרו במיוחד עבורה.

אמנים: מעיין אליקים, יעל אפרתי, עדן בנט, מיכל בראור, ליז חג'ג, אלישבע לוי, טוני נבוק, יריב ספיבק, אריאל קן, אלונה רודה, תכלת רם. אוצרת: הילה כהן-שניידרמן.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

"Amal At Home". צילום: ונדי אוולד

"לכתוב אדם, לכתוב מקום", סדנת כתיבה חד-פעמית
בעקבות התערוכה "מקום זה"
מוזיאון תל-אביב לאמנות

שישי, 17.7.15, בשעות 10:00–12:30
מנחה: שרי שביט

סדנאות הכתיבה במוזיאון תל-אביב הן יוזמה חדשה משותפת למוזיאון לאמנות ולבית-הספר לכתיבה סדנאות-הבית של אורית גידלי ואשכול נבו. בסדנאות אלו תערוכות המוזיאון משמשות מקור השראה ליצירה וכתיבה. במהלך זה הקהל הופך מצרכן אמנות פסיבי ליוצר אקטיבי.
בתערוכה "מקום זה" משתתפים צלמים ממקומות שונים בעולם בנקודת מבטם על ישראל והגדה המערבית. המקומות והדמויות בתערוכה יעניקו למשתתפי הסדנה השראה לכתוב דמות שלמה, עגולה, שהמקום שהיא נתקלת בו בטקסט משמש מניע רגשי לעצם הקיום שלה.
מנחת הסדנה, שרי שביט, היא סופרת ומשוררת, עורכת מדור הספרים של ynet ומנחה בבית-הספר לכתיבה סדנאות-הבית.
מחיר הסדנה: 70 שקל כולל כניסה למוזיאון. הרשמה: 03-6077020.

"הבריכה היא אלגוריה משעשעת על המורכבות, האמביוולנטיות והקשיים שבחיי הנישואים". "הבריכה", כתבה ואיירה מרב סלומון, הוצאת בוקימן

שלושה אירועים בסדנאות האמנים בירושלים

"מאסטרצ'אט", איתמר שמשוני, הזדמנות אחרונה לצפות בתערוכה

אוצרת: מעין שלף
נעילה: שישי, 17.7.15, ב-12:00

ביום שישי הקרוב נדע כולנו מי הוא/היא
המאסטרצ'ט של ישראל…
האם זו תהיה זויה? או אולי מרים? יצחק? או יאיר?
עוד ארבעה ימים להכרזה.

יום-הולדת 5 להוצאת הספרים העצמאית בוקימן
שישי, 17.7.15, ב-12:00
הכניסה חופשית

בוקימן היא הוצאת ספרים עצמאית המתמחה במהדורות מוגבלות של ספרי אמן ושיתופי פעולה בינתחומיים בין אמנים וכותבים. ההוצאה הוקמה בשנת 2009 בשטוקהולם, על-ידי נינו ביניאשוילי ועמרי גרינברג. במסגרת חגיגת יום-ההולדת חמש לבוקימן בסדנאות האמנים בירושלים, המאיירת והכותבת מרב סלומון ("הבְּרֵכָה") והסופר עודד נעמן ("Journal of Absence"), שספריהם ראו אור בהוצאת בוקימן, יציגו את הספרים ויספרו על החוויות שביצירת ספר. איאן שטרנטל, מייסד ומנהל הוצאת הספרים העצמאית שטרנטל, המתמחה בספרי אמן ופועלת מניו-יורק וממונטריאול, ינחה דיון פתוח לקהל בנושא ספרי אמן והוצאות ספרים עצמאיות.במסגרת האירוע יושק "קיר אמן" בחלל של סדנאות האמנים ובו האמנית ומייסדת ההוצאה נינו בינאשווילי (נ' 1980 בגיאורגיה), העוסקת ברישום, הדפסי משי וספרי אמן, תארח תערוכת קיר של ספרי "בוקימן".

ז'אק סרבין

מאמר-מופע, "אומת הניכור", ז'אק סרבין

ז'אק סרבין יקרא מהפרויקט שעליו הוא עובד בימים אלה, מצגת פאואר-פוינט על ניכור ואיך (לא) לפתור אותו. סרבין (המכונה גם אנדי ביכלבאום) משתתף בתוכנית שהות האמן הבינלאומית של סדנאות האמנים בירושלים, בתמיכת קרן ירושלים. סרבין הוא אחד מצמד האקטיביסטים משבשי-התרבות היס-מן. דרך סדרה של אירועים מבוימים, שערורייתיים ומשעשעים, וכשהם מתבססים על העיקרון ששקרים יכולים לחשוף את האמת, היס-מן שואפים לבנות מודעות ולעורר מחאה על עוולות שנעשות על-ידי המגזר העסקי והממשלות. סרבין הוא גם סופר, ובימים אלה הוא עובד על מופע חדש. הוא לימד בפרסונס ובאוניברסיטת ניו-יורק.

סדנאות האמנים – גלריה ת(א)עשייה, רח' האומן 26, קומה 4, אזור התעשייה תלפיות, ירושלים. שעות פתיחה: חמישי, 16:00–20:00, שישי, 11:00–14:00.

תמר לצמן, "Left over, Studies of a Wandering Jew" , הדפסה דיגיטלית ארכיבאית, 60X80 ס"מ

שיח גלריה עם תמר לצמן ואודי אדלמן
במסגרת התערוכה "דבקה נפשי אחריך"
גלריה אלפרד

תערוכת היחיד החדשה של תמר לצמן, שאוצר: אודי אדלמן, עוסקת בדמותו של היהודי וביחסו אחוז התזזית לאירופה. לצמן מייצרת פוטוגרמות מהצמח "היהודי הנודד" ומהדהדת את דמות היהודי כשאלת מחקר בביוטופ. בעבודות הווידיאו, הצמח מתעורר לחיים והופך ממושא בחינה מדעית למה שאינו ניתן לזיהוי או חיזוי. הוא הופך מרדוף לרודף, ממושא לשאלות לדורש תשובות. מה שהתחיל כמסע של לצמן לבירור מקומו של היהודי מסתעף והופך לאובססיה בהתחקותה אחר חנוך קון, מלחין "הדיבוק". מה שהתחיל כמחקר פסבדו-מדעי על היהודי הופך להיות הדיבוק של האמנית ביצירת גוף העבודה ושיקופו של הבלתי ניתן למחקר.תמר לצמן עוסקת בצילום סטילס וידיאו. בעלת תואר שני ב-School of Visual Arts, ניו-יורק,  וזוכת מענק מכון שפילמן לצילום לשנת 2012. עבודותיה הוצגו בארץ ובעולם.

גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל-אביב.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *