רב ערב 7.7.2015

פרופ' ג'ון טאג | עפרה אוחנה | שרון וזנה ונועה צוק | "Re-Search", הבוסתן | איילת עמרני-נבון | אירועי אמנות בצומת, Intersections | שיחה עם ציבי גבע | המדרשה, תערוכת בוגרים | "זכר ונקבה ברא אותם" | החוג לתולדות האמנות באוניברסיטת ת״א | "הדרך לעין-חרוד" | הילה כהן-שניידרמן

"משמעות, מובן וביצוע בארכיון הצילומי", פרופ' ג'ון טאג, אוניברסיטת תל-אביב

"משמעות, מובן וביצוע בארכיון הצילומי"
הרצאה מיוחדת של פרופ' ג'ון טאג מהמחלקה לתולדות האמנות באוניברסיטת בינגהמטון

אולם פאסטליכט, מכסיקו, אוניברסיטת תל אביב
שלישי, 7.7.15, בשעות 18:15–19:45

תוכנית הצילום של החוג לתולדות האמנות בפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל-אביב מארחת את תיאורטיקן והיסטוריון הצילום החשוב ג'ון טאג. מחקרו פורץ הדרך בנושא של ארכיונים צילומיים והיחסים שבין הדימוי הצילומי למוסדות כוח שינו את האופן שבו נכתבות כיום ההיסטוריה והתיאוריה של הצילום.ההרצאה באנגלית והכניסה חופשית.
פרטים נוספים באתר האוניברסיטה

עפרה אוחנה, "ישיבה מזרחית (ניצן)", 2014, שמן על בד, 140X20 ס"מ. צילום: טל נסים

"מנומר", תערוכת יחיד של עפרה אוחנה
גלריה P8, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 9.7.15, ב-20:00
נעילה: 8.8.15

"מנומר" היא תערוכת היחיד הראשונה של הציירת עפרה אוחנה. בתערוכה יוצגו ציורים שבהם היא מתבוננת בטריטוריה הקרובה אליה, ואשר עולה מהם עולם של אקזוטיקה מזרחית מקומית. אוחנה אוספת אלמנטים מתרבות מזרחית מקומית, שנחשבים שם נרדף לטעם רע וגנדרנות, ומתבוננת בהם מחדש, מקרוב, בתוך הסטודיו. עבורה זה אינו מבט קולוניאליסטי על הזר, אלא מבט אוהב ומתענג על המוכר. אירועים גנדרניים, מעדנים מרוקאיים, עיטורים וצלופן הופכים לאלמנטים נחשקים, שכיות חמדה שהן לב עניינו של הציור. אוחנה היא בוגרת בית-הספר לאמנות המדרשה (2012) וחממת האמנים "צבע טרי" (2013).

גלריה P8, גלריה שיתופית לאמנות עכשווית, רח' יהודה הלוי 79 תל-אביב

שרון וזנה, "High", מתוך ערב יצירות משותף עם נועה צוק, המרכז לאמנות עכשווית. צילום: עידן גליקזליג

"High", "ארץ הדום-דום", שרון וזנה ונועה צוק בערב יצירות משותף
המרכז לאמנות עכשווית, תל-אביב

רביעי, 8.7.15, בשעות 19:00 ו-21:00
לאחר המופע ב-21:00 תתקיים שיחה עם היוצרות

המרכז לאמנות עכשווית מארח ערב שכולל שני מופעים מאת שרון וזנה ונועה צוק. המופע "ארץ הדום דום" מאת נועה צוק חוקר טקסטים ומחוות ויוצר שפה תנועתית חדשה המורכבת ממנהגים, קולות ומערכת מחוות אנושיות ומכניות. המופע "High", מאת שרון וזנה, מציג מצבים של חיזור, פיתוי וחיפוש אחר תשומת לב ואהבה. המופע בוחן תחושות של ריגוש וחופש רגעי בחיי הלילה.כרטיסים במכירה מוקדמת: 55 שקל. ביום המופע: 65 שקל.

2 כרטיסים יחולקו לקוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל: [email protected]

Re-search, התוכנית להכשרת רקדנים. צילום: אסקף

"Re-Search", הבוסתן, בית למחול תיאטרון
תוכנית דו-שנתית להכשרת רקדנים יוצרים/יוצרים רקדנים

ניהול אמנותי: אור מרין
11.10.15–1.7.16

התוכנית מיועדת לבני 18 ומעלה וקוראת לאנשים יוצרים הרוצים לחקור מהו רקדן עכשווי ומהו מחול עכשווי; אנשים המעוניינים לפתח את המרחב היצירתי שלהם עם יוצרים אחרים, לשכלל גוף חושב ליצירה של יוצר אחר וליצירה אישית.צוות המורים: שלומית פונדמינסקי, סהר עזימי, מאיה לוי ואננדו מארס, ניב שינפלד ואורן לאור, תמר בורר, ליאור אביצור, ענת כץ וארז מעיין, אורן נחום, מיקי מרין, מירב דגן, דורון רז, סתיו מרין, מיה צרפתי, רן בראון, רנן עמיר.

פרטים באתר.
מבחני כניסה לתוכנית יתקיימו ב-10–11 ביולי 2015.
להרשמה יש לשלוח שם, קורות חיים ותמונה (אפשר לשלוח לינקים לקטעי וידיאו) למייל:[email protected].
מוזמנים לקרוא: ענת זכריה מראיינת את אור מרין על התוכנית באתר "הבמה"

איילת עמרני-נבון, ללא כותרת, 2015, טכניקה מעורבת על עץ, בית-האמנים תל-אביב

"לא כך נשים בנות תמותה", איילת עמרני-נבון, בית האמנים, תל-אביב

נעילה: 18.7.15
אוצרת: ורה פלפול

בתערוכת היחיד "לא כך נשים בנות תמותה" מציגה האמנית איילת עמרני-נבון ארכיון אסוציאציות שבו עבודות פרגמנט, אובייקטים וציורים. בעזרת חומרים יומיומיים בודקת עמרני-נבון אמונות וקונספציות בנושאים המעסיקים אותה: רצון להמריא, אולי אף לברוח למציאות אחרת, מיניות, שבריריות אנושית והיופי בראי הזמן. במיצב שתוכנן לחלל נתפרו יחדיו ניירות פרגמנט מטופלים ומקופלים. ב"כיסים" שנוצרו נועצת האמנית מטוסי נייר שקיפלו לבקשתה נשים מסביבתה הקרובה. זהו מעין "חיל אוויר" בעל עוצמה מסוג אחר.עמרני-נבון כותבת פואמות וטקסטים שהם חומרי גלם בתהליכי היצירה. כחלק מהתערוכה יצרה אובייקט – דפוס המכיל פואמה שכתבה ודימויים – המוסיף נדבך לתערוכה ומתקיים כחלק בלתי נפרד מהעבודות הפלסטיות המוצגות בה.

בית האמנים תל-אביב, רח' אלחריזי 9, תל-אביב, http://artisthouse.co.il.

מתוך ההצבה של פיל סולומון בבית הנסן

אירועי אמנות בצומת, Intersections
במסגרת פסטיבל קולנוע ירושלים ה-32

סינמטק ירושלים, בית הנסן, מרכז לאמנות ומדיה מעמותה
12–15 ביולי 2015

תוכנית לקולנוע נסיוני ואמנות וידיאו ביוזמת ובתמיכת קרן משפחת אוסטרובסקי בשיתוף המרכז לאמנות ומדיה מעמותה."אמנות בצומת" היא תוכנית הנותנת ביטוי לזרמים בקולנוע נסיוני ואמנות הווידיאו ומאפשרת ליוצרים צעירים ואמיצים להשמיע את קולם הייחודי. התוכנית מתקיימת מדי שנה במסגרת פסטיבל קולנוע ירושלים, והיא מקיימת אירועים שונים, ביניהם התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני, תערוכה של פיל סולומון, במאי אוונגרד אמריקאי, וכן הסימפוזיון "קולנוע ממקום-שאיננו-מקום", שידון השנה ביצירתו של סולומון, העוסקת במפגש עולם הווידיאו עם עולם הגיימינג. לצד זה יתקיימו הקרנות של סרטים של מנו לוקש (אוסטריה) ובנוכחותה, והתערבויות בהקרנות שונות בפסטיבל.

לכל אירועי "אמנות בצומת"

ציבי גבע. צילום: אלעד שריג

מגזין "ערב רב" מארח: שיחה עם ציבי גבע
בית הנסן, ירושלים 

שני, 20.7.15, ב-20:00 

האמן ציבי גבע, שייצג את ישראל בביאנלה לאמנות בוונציה 2015, מגיע לשיחה עם עורכי "ערב רב" יונתן אמיר ורונן אידלמן. בימים אלה מציג גבע בוונציה את התערוכה "ארכיאולוגיה של ההווה" – מיצב מונומנטלי המשתרע על קירותיו הפנימיים והחיצוניים של הביתן הישראלי בעיר וכולל ציורים, פסלים וחפצים מטופלים. בשיחה בבית הנסן יציג גבע את עבודותיו האחרונות וישוחח על סוגיות של זהות ומקום, ייחודיות ומקומיות בעידן הגלובלי, וכן על נושאים אחרים העולים מעבודותיו. גבע, יליד 1951, קיבוץ עין-שמר, מתגורר ועובד בתל־אביב. הציג תערוכות יחיד רבות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם וזכה בפרסים רבים, ביניהם פרס משרד התרבות והספורט על מפעל חיים.

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.
הכניסה חופשית.

גוני ריסקין, ללא כותרת, 2015, מיצב וידיאו דו-ערוצי

הפקולטה לאמנויות המדרשה, המכללה האקדמית בית ברל
תערוכת בוגרים, התוכנית ללימודי המשך באמנות 2015
גלריית המדרשה, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 16.7.15, ב-19:30
נעילה: שבת, 1.8.15
אוצרת: סאלי הפטל-נוה

מציגים: איה ניצן, אילת אבני, איתי מרום, גוני ריסקין, יונתן לוי, יעל ברזילי, יפה ברנט, ליקה פילצר, תכלת רם.התוכנית ללימודי המשך במדרשה מבקשת להיות קטליזטור לפיתוח עבודתם האמנותית של הסטודנטים. זאת, מתוך תפיסת עולם שמחויבת לדיאלוג עם מחוזות אחרים של ידע ופעילות ומאתגרת את היחסים בין האמנות, האמן ומעשה האמנות. כפועל יוצא, בעקיפין, מבקשת התוכנית לקרב את האמנות אל שדות תרבות אחרים.

הכניסה חופשית.
גלריית המדרשה, רח' הירקון 19, תל-אביב.

"זכר ונקבה ברא אותם", גלריה גרנד ארט. צילום: מור קצמן

"זכר ונקבה ברא אותם", עבודות צילום ווידיאו של סטודנטים
מהמחלקה לאמנות בפקולטה לאמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים, תל-אביב
הגלריה לאמנות עכשווית גרנד ART

פתיחה: חמישי, 4.6.15, ב-19:30
נעילה: 4.8.15 

אוצרות: שירלי משולם, אוצרת הגלריה, וד"ר הדרה שפלן-קצב, ראש החוג לאמנות, הפקולטה לאמנויות, מכללת סמינר הקיבוצים.משתתפים/ות: נעמה בארי, נועה הרפז-ביטון, מור טישלר, טל כהן, שיר כץ, טלי סלוצקי, רונן עמור, אולגה קוזיננקו, מור קצמן, נגה רוזמן, צליל רוזנטל, קטרין שרים.

התערוכה מציעה לסוגיות מגדריות שנוצרו באתוס המקראי אמירה אמנותית ביקורתית. נשמעות פרשנויות אישיות, חדשות ומקוריות, למעמדן של נשים, שכמה מהן נשענות על הסיפור המקראי ואחרות מציגות גישה סרבנית וחתרנית בהקשר של הבניית זהויות נשיות, חשיבותן ומשמעותן ברב-תרבותיות בחברה הישראלית בכלל, ובזהותה של האשה היהודייה, כדמות מופת וכמקור השראה, בפרט.

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART, גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה, טל' 04-8121111. ראשון עד חמישי, 12:00–20:00, שישי, 10:30–13:00.

אלונה רודה, "Safe & Sound (כיפת ברזל)", 2015. צילום: תומר אפלבאום

שיח גלריה עם הילה כהן-שניידרמן
אוצרת התערוכה "ארמון הבדולח והמקדש הארור"
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שבת, 11.7.15, ב-12:00 

אמנים: מעיין אליקים, יעל אפרתי, עדן בנט, מיכל בראור, ליז חג'ג, אלישבע לוי, טוני נבוק, יריב ספיבק, אריאל קן, אלונה רודה, תכלת רם.

התערוכה היא אחד מתוצריו של מודל עבודה נסיוני ובלתי היררכי, ששותפים בו אוצרת התערוכה וקבוצה של 11 אמניות ואמנים המתייחסים בעבודתם לתפיסת המרחב העירוני ועיצובו. מה שהתחיל לפני כשלוש שנים כפגישות למידה משותפת וביקורי סטודיו הדדיים בהתייחס למחשבה על המושג "פיסול דוקומנטרי" הוביל לתערוכה משותפת זו, שכל העבודות המוצגות בה נוצרו במיוחד עבורה.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה

דוד עדיקא, ללא כותרת (גרעינים שחורים, גרעינים לבנים), 2012

"חוקרים אמנות, רואים אמנות, כותבים אמנות"
החוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב 

החוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב מציע כמה תכניות לימודים חדשות, עשירות ומגוונות:

מסלול חד-חוגי וחד-חוגי למצטיינים: תוכנית ייחודית בתולדות האמנות. הלימודים מקנים כלים היסטוריים, מתודולוגיים ותיאורטיים הנחוצים לקריירה במקצועות האמנות כמו מחקר, אוצרות, ביקורת ועוד. לסטודנטים בתוכנית המצטיינים במסלול החד-חוגי יישמרו מקומות ייעודיים בסמינריונים יישומיים במוזיאונים וגלריות בארץ, סמינר יישומי בפריז במימון מלגות מטעם החוג, קורסים באוצרות ומוזיאולוגיה, מבחר של כיתות אמן ועוד.

חדש: מסלול ישיר בן ארבע שנים ל-MA.

תוכנית הצילום בתמיכת הקרן למדעי הרוח מייסודן של ות"ת ויד-הנדיב: התמחות ייחודית בלימודי היסטוריה ותיאוריה של הצילום, מתוך ההכרה במרכזיותו של הדימוי המצולם בתרבות החזותית הגלובלית ובאמנות העכשווית. הלימודים מתמקדים בהיבטים התיאורטיים והביקורתיים לניתוח הפרקטיקות השונות העומדות מאחורי הייצור של הדימוי המצולם ופרשנותו. התוכנית מציעה מלגות לתלמידים מצטיינים לתואר השני והשלישי.

מלגות בכל התארים למצטיינים, כולל מלגות קיום בלימודי ה-MA.

למידע נוסף באתר
להרשמה ולקבלת ייעוץ יש לפנות למזכירות החוג [email protected]
03-6408482, 03-6409481

"הדרך לעין-חרוד", הזירה הבין-תחומית. צילום: יאיר מיוחס

"הדרך לעין-חרוד", על-פי ספרו של עמוס קינן, הזירה הבין-תחומית, ירושלים

8.7.15, רביעי, ב-20:30, אולם לאו מודל, ז'ראר בכר, ירושלים
23.7.15, חמישי, ב-20:30, מחסן 2, נמל יפו
24.7.15, שישי, ב-21:00, מחסן 2, נמל יפו

באמצעות מצלמת קולנוע, בובה וחצי טון מלח, קם לתחייה הרומן המיתולוגי של עמוס קינן. מסע בריחתו של איש הארץ, סופר ולוחם לשעבר, הנאלץ לעזוב את ביתו בתל-אביב בעקבות הפיכה צבאית שמתרחשת בישראל. רדוף על-ידי המשטר החדש בשל עמדותיו הפוליטיות, מנסה הגיבור להגיע לקיבוץ עין-חרוד שבעמק יזרעאל. שם, על-פי שידור רדיו מסתורי, נלחם עדיין כיס ההתנגדות האחרון לשלטון הצבאי.בימוי: צבי סהר, puppet cinema. שירה: רונה קינן. מוזיקה וסאונד אפקט: גיא שרף.

כרטיס: 50–70 שקל.
להזמנת כרטיסים ולפרטים נוספים: הזירה הבין-תחומית, 02-6783378 או באתר
טריילר להצגה

2 כרטיסים יחולקו לקוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל: [email protected] 

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *